SV-Tråden!

Mangoo

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Alingsås
Hoj
SV1000S -05
duckie skrev:
2442959 Det kom på 03:an.

Jag har mappat om min efter avgasbyte - den går skitbra nu. Ska väl inte behöva bänkas? Det låter dyrt och omständigt.

Om man bara skall justera insprutningen (alltså inte fixa power commander) behöver man inte bänka.
Jag var och gjorde detta i förra veckan. Killarna på verkstaden sa att det är helt meningslöst att bänka om man bara skall justera inspruten för det finns bara tre fasta lägen på låg mellan och hög register. De kollar vad du har för bestyckning å så ställer de in efter det. Tar ca 30min och kostade 240 spänn för mig.
Gjorde bra skillnad för mig. Jämnare gång och bättre drag i botten. :yoparty
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Mangoo skrev:
2443088 Om man bara skall justera insprutningen (alltså inte fixa power commander) behöver man inte bänka.
Jag var och gjorde detta i förra veckan. Killarna på verkstaden sa att det är helt meningslöst att bänka om man bara skall justera inspruten för det finns bara tre fasta lägen på låg mellan och hög register. De kollar vad du har för bestyckning å så ställer de in efter det. Tar ca 30min och kostade 240 spänn för mig.
Gjorde bra skillnad för mig. Jämnare gång och bättre drag i botten. :yoparty
Kopplar dom in nån utrustning till hojen och ställer om, byter nåt eller hur går det till ?
Skönt att man kan ställa om orginalsprutet på SV´n, är ju inte många cyklar som det funkar på.

/N
 
Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
isse skrev:
2443106 Kopplar dom in nån utrustning till hojen och ställer om, byter nåt eller hur går det till ?
Skönt att man kan ställa om orginalsprutet på SV´n, är ju inte många cyklar som det funkar på.

/N

ja, det är nån slags maskin de använder.
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
its play time skrev:
2442757 vassego hoppas du hittar något, fick själv min tailguard idag så det blir montage i helgen.:fyllisar pluss några pills


Låter som en kanonhelg! :fyllisar Skulle gärna sitta i garaget i helgen och fixa med hojen min och ta en öl. :tummenupp
Man kanske ska ta och beställ en kutskåpa snart iallafall. Blir galen på den där passagerar dynan. :zpy Borde ju inte var så dyrt. hehe
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
mbrannst skrev:
2442940 Ankan, du har väl en -03:a? Med insprutning? I så fall skall du glömma det där med dynojet och istället sikta in dig på motsvarande ingrepp på insprutningen. Antingen handlar man Powercommander och beställer tid för bänkning och justering eller så tar man reda på en bromsare som har instrument för omjustering av originalstyrboxen (t.ex. Yoshimura AdjustBox eller vad de nu heter...)

Yes, jag har insprutning, jag har ringt bike i Trollhättan och det va fan inte billigt. 1200 milars-service skulle dom ha 2250 kr + powercommander med justering 7000 kr, allt annat än billigt som sagt...

Tycker ni att det är värt 7000 spänn för powercommander och justering, måste finnas billigare alternativ. Bara bänkning skulle dom ha 2500 för...:arsele
 
Last edited:

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Ankan_84 skrev:
2443766 Yes, jag har insprutning, jag har ringt bike i Trollhättan och det va fan inte billigt. 1200 milars-service skulle dom ha 2250 kr + powercommander med justering 7000 kr, allt annat än billigt som sagt...

Tycker ni att det är värt 7000 spänn för powercommander och justering, måste finnas billigare alternativ. Bara bänkning skulle dom ha 2500 för...:arsele

Brukar hänga lite på det engelska SV forumet och enligt en kille där
som tävlar i minitwincupen med sina SV,s så åker ca 90% av förarna
med en ommappad orginalbox.Powercomandern gör tydligen ingen
större skillnad på SV 650,n iallafall!

Verkar vara rätt svårt att få nån större effektökning i SV,n.
Ska man trimma nåt så är det nog fjädringen som kan fixas till
för en rimlig peng.
Vill man ha mer effekt är det bättre att byta hoj.
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
xrperra skrev:
2444092 Brukar hänga lite på det engelska SV forumet och enligt en kille där
som tävlar i minitwincupen med sina SV,s så åker ca 90% av förarna
med en ommappad orginalbox.Powercomandern gör tydligen ingen
större skillnad på SV 650,n iallafall!

Verkar vara rätt svårt att få nån större effektökning i SV,n.
Ska man trimma nåt så är det nog fjädringen som kan fixas till
för en rimlig peng.
Vill man ha mer effekt är det bättre att byta hoj.

Jag ville para lägga in powercommander för att få hojjen att gå rent, men då kanske det räcker med mappning... Någon som vet va det kostar och vad som görs med hojjen.
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Ankan_84 skrev:
2444263 Jag ville para lägga in powercommander för att få hojjen att gå rent, men då kanske det räcker med mappning... Någon som vet va det kostar och vad som görs med hojjen.

Lyckas man hitta nån som justerar sprutet på SV,n så borde
det vara rätt enkelt o billigt.Kollade runt här i tokholm när jag köpte
min hoj i höstas men ingen kunde eller ville fixa det.Men dom ville
väldigt gärna sälja på mig en PC+bänkkörning för dyra pengar:rolleyes:

Jag kör med slipon och en lite moddad insugssnabel och min
hoj(04) går toppen utan omappning eller ens justering av TPS.
Däremot gjorde en synkning av trottelhusen rätt stor skillnad!
Hojen gick jämnare och mer vibratinsfritt.

Vad menar du med inte går rent?
Är du van vid radfyror så känns en twin eller stånka ganska
ryckig i motorgången speciellt på låga varv,det går inte att komma ifrån.
 

its play time

Clutch it up or die trying!!
Gick med
17 Aug 2006
Ort
helsingborg
Hoj
ducati 900ss
RocketQueen skrev:
2443641 Låter som en kanonhelg! :fyllisar Skulle gärna sitta i garaget i helgen och fixa med hojen min och ta en öl. :tummenupp
Man kanske ska ta och beställ en kutskåpa snart iallafall. Blir galen på den där passagerar dynan. :zpy Borde ju inte var så dyrt. hehe
kutskåpa e suveränt man slipper ha någon som ligger på ryggen:crash. ska bli gött att mecka får inte bli för full bara så att det skiter sig och det blir en bil ha ha ha.

its play time skrev:
2444769 kutskåpa e suveränt man slipper ha någon som ligger på ryggen:crash. ska bli gött att mecka får inte bli för full bara så att det skiter sig och det blir en bil ha ha ha.
kuts kåpan liger på ca 1000spänn
 
Last edited:

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
its play time skrev:
2444769 kutskåpa e suveränt man slipper ha någon som ligger på ryggen:crash. ska bli gött att mecka får inte bli för full bara så att det skiter sig och det blir en bil ha ha ha.
kuts kåpan liger på ca 1000spänn


:D Näää, det vore trist om din SV blev en bil! :va
1000:- de är ju inte sååå dyrt. Fan man vet inte vilken grej man ska köpa först.
Ta det lugnt med partyt i garaget då. :hihi
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Jajemen, hur nöjd som helst... Den gick illa som fan under 3-4 tusen varv, nu går den klockrent... Det behövdes nog:) Välinvesterade pengar... Tog det samtifigt som 1200milars-servicen, så jag fick nog lite reducerat pris...:tummenupp
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Problem Med Olja I Luftburken

Undrar om det är nån/några som har problem med olja i luftburken när de åker bakhjul???

Är det någon som har byggt om här?? Hur ser det ut i sånna fall..???
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Bazooka skrev:
2493266 Undrar om det är nån/några som har problem med olja i luftburken när de åker bakhjul???

Är det någon som har byggt om här?? Hur ser det ut i sånna fall..???

Det undrar jag med... jag pratade med en kompis som sa att det skulle vara återgärdat på nyare modeller,
(ett stopp så inte oljan rinner ner i luftburjen när man kör bakhjul)....
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top