SV-Tråden!

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
SWK skrev:
2427120 Yes!! Tog kortet idag! Så nu bär det av att snurra runt på vägarna resten av säsongen! Grymt skön hoj den där Sv:n... :D


Grattis!!! Ja den är väldigt nice SVn.
Du hinner nog köra en månad iallafall. :)
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Wirre skrev:
2427138 Ta å strunta i hyran å köp de där helsystemet som ja tipsa om nu så att din hoj får låta som den ska :tummenupp


Jag vet Wirre! Tror du inte man blev riktigt sugen på att köpa det eller! Jag får hoppas att han har kvar det ett par mån. Troligt.... :rolleyes:
 

Wirre

Mr Outlaw ;)
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Där min säng sover ;)
Hoj
CB1000RA -09
Jo de tror fan de... Ett perfekt vinterpyssel för din kille att byta avgassystem åt dig :D
De kanske finns lite prutmån på de om du har tur :)

Men de e jäkligt trist att inte ha nån slantar när man hittar nåt som man vill ha :(

RocketQueen skrev:
2427147 Jag vet Wirre! Tror du inte man blev riktigt sugen på att köpa det eller! Jag får hoppas att han har kvar det ett par mån. Troligt.... :rolleyes:
 

Goul54

Goul54
Gick med
13 Jul 2006
Ort
Tranås
Hoj
Suzuki Sv 650s -04
En fråga till ngn därute. Funderar på att köpa en Power Commander till min sv650 -04 .Hört att det går att få ut lite mer klös i den då. Ute på ebay och hittat ifrån usa för ca 1500 kr billigare än här i sverige. Men ngn som beställt ifrån usa och den fungerar på sin hoj. Eller ska man köpa svensksålt för 1500 extra hjmmm..???
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
köp du ,, ja har köpt flera stycken från usa men glöm inte i glädjeruset att du förmodligen få betala moms på det eftersom det är utanför EU ,, här är PC billiga http://www.kyleusa.com/catalog/power_commander_suzuki_2261442.htm

lycka till // Jocke

Goul54 skrev:
2427385 En fråga till ngn därute. Funderar på att köpa en Power Commander till min sv650 -04 .Hört att det går att få ut lite mer klös i den då. Ute på ebay och hittat ifrån usa för ca 1500 kr billigare än här i sverige. Men ngn som beställt ifrån usa och den fungerar på sin hoj. Eller ska man köpa svensksålt för 1500 extra hjmmm..???
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
SWK skrev:
2427120 Yes!! Tog kortet idag! Så nu bär det av att snurra runt på vägarna resten av säsongen! Grymt skön hoj den där Sv:n... :D

Bara att gratulera!

Hur funkkar ert körkortssystem i Sverige? Finns väl tre olika "effektklasser" hos er också men är de kopplade till ålder eller något annat också?

Vi har tre olika "effektklasser". Den minsta är förståss lätt motorcykel (max 11kW). Den som tar detta som 16 åring blir automatiskt uppgraderad till 25kW då han eller hon fyller 18. Sedan blir det full effekt från 20 år. Om man inte haft mc-kort innan 18 får man "fulleffektskortet" direkt om man fyllt 21 då man tar mc-kort.

Sedan finns ju förståss dessa äldre personer som alltid haft A-kort fast de aldrig ens suttit på en mc.
 

Goul54

Goul54
Gick med
13 Jul 2006
Ort
Tranås
Hoj
Suzuki Sv 650s -04
Tack för svaret på power commandern. Är det svårt att fixa med effekten via datorn eller ? Och föresten hur mycket lägger dom till i frakt och moms om du köper den i från usa 20% påslag eller hur är det?

Föresten en sak till är det värt pengarna. Får man mycket mer drag i hojen på låga varv? Eller ska man sattsa pengarna på ett k&n filter ist ?
 
Last edited:

jonkster

Fetto MC is da shit.
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Falun
Hoj
CF Moto 650NK. Suzuki M800. Exxo Bullet 150,
Från USA.

Goul54 skrev:
2427587 Tack för svaret på power commandern. Är det svårt att fixa med effekten via datorn eller ? Och föresten hur mycket lägger dom till i frakt och moms om du köper den i från usa 20% påslag eller hur är det?

Föresten en sak till är det värt pengarna. Får man mycket mer drag i hojen på låga varv? Eller ska man sattsa pengarna på ett k&n filter ist ?
Pris plus frakt ggr 1,10 (tull), summan av det ggr 1,25 (moms).
Dvs $279=2053 kr
Frakt gissningsvis minst 300 kr.
2353 x 1,10=2588 ink tull.
2588 x 1,25=3235 kr inkl moms.
Där har du priset klart i Sverige.
 
Last edited:

Sususs

äntligen slipon
Gick med
10 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
sv 650 -04a-såld
Goul54 skrev:
2427385 En fråga till ngn därute. Funderar på att köpa en Power Commander till min sv650 -04 .Hört att det går att få ut lite mer klös i den då. Ute på ebay och hittat ifrån usa för ca 1500 kr billigare än här i sverige. Men ngn som beställt ifrån usa och den fungerar på sin hoj. Eller ska man köpa svensksålt för 1500 extra hjmmm..???


någon som vet(ca) hur många extra pållar en PC genererar:va
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Wirre skrev:
2427159 Jo de tror fan de... Ett perfekt vinterpyssel för din kille att byta avgassystem åt dig :D
De kanske finns lite prutmån på de om du har tur :)

Men de e jäkligt trist att inte ha nån slantar när man hittar nåt som man vill ha :(

Mmm jag vet! Trist att man inte är rik. Jo, det var precis det jag tänkt, att killen ska få hjälpa mig att fixa hojen i vinter. Som tur är ser han fram emot det. :tungan
 

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
mbrannst skrev:
2427482 Bara att gratulera!

Hur funkkar ert körkortssystem i Sverige? Finns väl tre olika "effektklasser" hos er också men är de kopplade till ålder eller något annat också?

Vi har tre olika "effektklasser". Den minsta är förståss lätt motorcykel (max 11kW). Den som tar detta som 16 åring blir automatiskt uppgraderad till 25kW då han eller hon fyller 18. Sedan blir det full effekt från 20 år. Om man inte haft mc-kort innan 18 får man "fulleffektskortet" direkt om man fyllt 21 då man tar mc-kort.

Sedan finns ju förståss dessa äldre personer som alltid haft A-kort fast de aldrig ens suttit på en mc.

Exakt likadant, förutom att om man tar mellankortet får man inte tungt automatiskt när man fyller 20, utan när man haft mellankortet i två år.

Kom på en grej förresten; ponera att man tar A1 när man är 16 år, och att prövotiden på två år hinner försvinna innan man tar mellan vid dryga 18 års ålder. Om man nu skulle få indraget körkort innan man uppgraderats till tung, kan man då ha mellan i all onändlighet om man fortsätter att förlora kortet innan två års perioden på mellan gått ut :va
 

Wirre

Mr Outlaw ;)
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Där min säng sover ;)
Hoj
CB1000RA -09
Man får se till att vinna på lotto... Men då måste man ju börja spela först... :rolleyes:
Har precis kommit hem, har varit ute å kört sen klockan 9 i morse... Riktigt najs har de varit :)

RocketQueen skrev:
2428569 Mmm jag vet! Trist att man inte är rik. Jo, det var precis det jag tänkt, att killen ska få hjälpa mig att fixa hojen i vinter. Som tur är ser han fram emot det. :tungan
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Wirre skrev:
2428612 Man får se till att vinna på lotto... Men då måste man ju börja spela först... :rolleyes:
Har precis kommit hem, har varit ute å kört sen klockan 9 i morse... Riktigt najs har de varit :)

Man borde köra mera nu i slutet på sommaren så länge vädret håller i sig. Hojjen är ju nyservad och allt, synd bara att man måste jobba hela tiden. Min farbror var inne hos oss på jobbet idag efter att ha avverkat nästan 300 km på en utfärd med det lokala "torsdagsåka-gänget" i skinande solsken....
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
RocketQueen skrev:
2425764 Du, jag har ett jobb men har fasen inte råd ändå just nu. Vi har ju faktiskt hela vintern på oss. hehe

Jo, hon mår så bra och är så fin. Tack som frågar. Hon hälsar till din gosse! :hihi
Ja får hoppas att både din och min mullrar betydligt mer efter vintern när man förhoppningsvis har fått in lite pengar. Gossen blev lite rosa om kåperna men blev glad :D :)
 

its play time

Clutch it up or die trying!!
Gick med
17 Aug 2006
Ort
helsingborg
Hoj
ducati 900ss
SWK skrev:
2427120 Yes!! Tog kortet idag! Så nu bär det av att snurra runt på vägarna resten av säsongen! Grymt skön hoj den där Sv:n... :D
grattis mannen. vil du ha mer kraft fixa slippon kn filder och dynojett till förgasaren ca 6000spänn men 20 häst till. lycka till med svn

RocketQueen skrev:
2428569 Mmm jag vet! Trist att man inte är rik. Jo, det var precis det jag tänkt, att killen ska få hjälpa mig att fixa hojen i vinter. Som tur är ser han fram emot det. :tungan
finns skit fina kåpor och sånt på www.s-racing.com inte så jävulskt dyrt heller
 
Last edited:

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
Fan, sålde SV'n idag, känns faktiskt riktigt tomt...

Men några extra 20hk får ni aldrig ut ur den motorn, kanske 10% vinst med helavgasrör, k&n, dynojet. Ska ni upp i effekten så blir det till att shoppa 750cc-kit, nya toppa, kamaxlar, ventiler m.m. =D
 

its play time

Clutch it up or die trying!!
Gick med
17 Aug 2006
Ort
helsingborg
Hoj
ducati 900ss
johanp skrev:
2429160 Fan, sålde SV'n idag, känns faktiskt riktigt tomt...

Men några extra 20hk får ni aldrig ut ur den motorn, kanske 10% vinst med helavgasrör, k&n, dynojet. Ska ni upp i effekten så blir det till att shoppa 750cc-kit, nya toppa, kamaxlar, ventiler m.m. =D
lätt man får bromsade min svr till 126hk i juli kn dyno slipp port utan att borra. så kom inte och komm
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top