RocketQueen
Ny medlem
SWK skrev:2427120Yes!! Tog kortet idag! Så nu bär det av att snurra runt på vägarna resten av säsongen! Grymt skön hoj den där Sv:n...
Grattis!!! Ja den är väldigt nice SVn.
Du hinner nog köra en månad iallafall.
SWK skrev:2427120Yes!! Tog kortet idag! Så nu bär det av att snurra runt på vägarna resten av säsongen! Grymt skön hoj den där Sv:n...
RocketQueen skrev:2427132Grattis!!! Ja den är väldigt nice SVn.
Du hinner nog köra en månad iallafall.
Wirre skrev:2427138Ta å strunta i hyran å köp de där helsystemet som ja tipsa om nu så att din hoj får låta som den ska
RocketQueen skrev:2427147Jag vet Wirre! Tror du inte man blev riktigt sugen på att köpa det eller! Jag får hoppas att han har kvar det ett par mån. Troligt....
Goul54 skrev:2427385En fråga till ngn därute. Funderar på att köpa en Power Commander till min sv650 -04 .Hört att det går att få ut lite mer klös i den då. Ute på ebay och hittat ifrån usa för ca 1500 kr billigare än här i sverige. Men ngn som beställt ifrån usa och den fungerar på sin hoj. Eller ska man köpa svensksålt för 1500 extra hjmmm..???
Pris plus frakt ggr 1,10 (tull), summan av det ggr 1,25 (moms).Goul54 skrev:2427587Tack för svaret på power commandern. Är det svårt att fixa med effekten via datorn eller ? Och föresten hur mycket lägger dom till i frakt och moms om du köper den i från usa 20% påslag eller hur är det?
Föresten en sak till är det värt pengarna. Får man mycket mer drag i hojen på låga varv? Eller ska man sattsa pengarna på ett k&n filter ist ?
Goul54 skrev:2427385En fråga till ngn därute. Funderar på att köpa en Power Commander till min sv650 -04 .Hört att det går att få ut lite mer klös i den då. Ute på ebay och hittat ifrån usa för ca 1500 kr billigare än här i sverige. Men ngn som beställt ifrån usa och den fungerar på sin hoj. Eller ska man köpa svensksålt för 1500 extra hjmmm..???
Wirre skrev:2427159Jo de tror fan de... Ett perfekt vinterpyssel för din kille att byta avgassystem åt dig
De kanske finns lite prutmån på de om du har tur
Men de e jäkligt trist att inte ha nån slantar när man hittar nåt som man vill ha
mbrannst skrev:2427482Bara att gratulera!
Hur funkkar ert körkortssystem i Sverige? Finns väl tre olika "effektklasser" hos er också men är de kopplade till ålder eller något annat också?
Vi har tre olika "effektklasser". Den minsta är förståss lätt motorcykel (max 11kW). Den som tar detta som 16 åring blir automatiskt uppgraderad till 25kW då han eller hon fyller 18. Sedan blir det full effekt från 20 år. Om man inte haft mc-kort innan 18 får man "fulleffektskortet" direkt om man fyllt 21 då man tar mc-kort.
Sedan finns ju förståss dessa äldre personer som alltid haft A-kort fast de aldrig ens suttit på en mc.
RocketQueen skrev:2428569Mmm jag vet! Trist att man inte är rik. Jo, det var precis det jag tänkt, att killen ska få hjälpa mig att fixa hojen i vinter. Som tur är ser han fram emot det.
Wirre skrev:2428612Man får se till att vinna på lotto... Men då måste man ju börja spela först...
Har precis kommit hem, har varit ute å kört sen klockan 9 i morse... Riktigt najs har de varit
Ja får hoppas att både din och min mullrar betydligt mer efter vintern när man förhoppningsvis har fått in lite pengar. Gossen blev lite rosa om kåperna men blev gladRocketQueen skrev:2425764Du, jag har ett jobb men har fasen inte råd ändå just nu. Vi har ju faktiskt hela vintern på oss. hehe
Jo, hon mår så bra och är så fin. Tack som frågar. Hon hälsar till din gosse!
grattis mannen. vil du ha mer kraft fixa slippon kn filder och dynojett till förgasaren ca 6000spänn men 20 häst till. lycka till med svnSWK skrev:2427120Yes!! Tog kortet idag! Så nu bär det av att snurra runt på vägarna resten av säsongen! Grymt skön hoj den där Sv:n...
finns skit fina kåpor och sånt på www.s-racing.com inte så jävulskt dyrt hellerRocketQueen skrev:2428569Mmm jag vet! Trist att man inte är rik. Jo, det var precis det jag tänkt, att killen ska få hjälpa mig att fixa hojen i vinter. Som tur är ser han fram emot det.
lätt man får bromsade min svr till 126hk i juli kn dyno slipp port utan att borra. så kom inte och kommjohanp skrev:2429160Fan, sålde SV'n idag, känns faktiskt riktigt tomt...
Men några extra 20hk får ni aldrig ut ur den motorn, kanske 10% vinst med helavgasrör, k&n, dynojet. Ska ni upp i effekten så blir det till att shoppa 750cc-kit, nya toppa, kamaxlar, ventiler m.m. =D
its play time skrev:2429662lätt man får bromsade min svr till 126hk i juli kn dyno slipp port utan att borra. så kom inte och komm
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|