SV-Tråden!

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
Mr. Kongo skrev:
2407627 Inte många svar på det här, om jag säger 33 då?

jag skulle sätta ut den för ca 40 papp. Med litet prutmån. Du har ju mycket extra på hojen. De flesta sv hojarna fr 99- 01 ligger på detta pris när man kollar o då är de i stort sett org. Skulle t.ex. aldrig betala 42 000 för en 99 som vissa begär. jag har för mig 01 ligger på 37 tusen i listpris. betalade själv 30 000 i våras för en 01 som rullat 750 mil.
 

Pyhis

Joo
Gick med
20 Jan 2004
Ort
Vasa, Åland Finland
Hoj
Sv 650
Tror de börjar bli dags att gå upp i kubik lite. Jag har sitt på lite större o sportigare twinnar som Aprilia RSV 1000r man vill ju int ha en rad4:tungan . SV:ns effekt räcker int till på bana.
Min säsong ha ren tagi slut :( p.g.a. att ja flyttade till Åland och studera.
Man blir ju galen!

Det blev lite som nån dagbok men ja beehövde skriva av mig lite:D
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Pyhis skrev:
2408162 Tror de börjar bli dags att gå upp i kubik lite. Jag har sitt på lite större o sportigare twinnar som Aprilia RSV 1000r man vill ju int ha en rad4:tungan . SV:ns effekt räcker int till på bana.
Min säsong ha ren tagi slut :( p.g.a. att ja flyttade till Åland och studera.
Man blir ju galen!

Det blev lite som nån dagbok men ja beehövde skriva av mig lite:D
jag har också kastat ett öga på den cyklen, men tror dom e lite för dyra i inköp för mig.. elle vad ligger dom på ca? jag har tänkt lägga ca 50 på en ny moped... jag tycker också att 650 är som en 250 cc på bana.. :D
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Har det här blivit en köp- och säljtråd eller? :mad

Min söta SV är idag hos doktorn och får sig en 1800-milaservice, plus att den skall mappas om efter att jag petade på ett slipon tidigare i somras. Tycker att den går slött efter bytet, speciellt på låga varv. Den segdrar liksom. Det fanns inte mycket effekt från början, men efter bytet måste jag ha tappat flera hästar.
Men nu ska det bli ändring på det!

Hur upplever ni andra cykeln efter sliponmontering?

I utbyte fick jag en Superduke av doktorn, den ska jag leka med efter arbetsdagens slut!
 

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Sweden.
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC
:gråta
duckie skrev:
2415061 Har det här blivit en köp- och säljtråd eller? :mad

Min söta SV är idag hos doktorn och får sig en 1800-milaservice, plus att den skall mappas om efter att jag petade på ett slipon tidigare i somras. Tycker att den går slött efter bytet, speciellt på låga varv. Den segdrar liksom. Det fanns inte mycket effekt från början, men efter bytet måste jag ha tappat flera hästar.
Men nu ska det bli ändring på det!

Hur upplever ni andra cykeln efter sliponmontering?

I utbyte fick jag en Superduke av doktorn, den ska jag leka med efter arbetsdagens slut!

Synd att det regnar...
 

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Sweden.
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Är det någon som vet när de släpps bilder på SV 650 S 07? Jag VILL SE hur den kommer att se ut! :rolleyes:

Någon som har nån idé alls om vilka förändringar som kommer?
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
RocketQueen skrev:
2420635 Är det någon som vet när de släpps bilder på SV 650 S 07? Jag VILL SE hur den kommer att se ut! :rolleyes:

Någon som har nån idé alls om vilka förändringar som kommer?

Nu tänker jag inte komma och utnämna mig själv till expert, jag kan mycket väl ha fel men tänker i alla fall presentera min teori (hoppas jag har fel och både 650 och 1000 blir kraftigare och sportigare mm):

SV-modellserien presenterades väl -99 och såldes i princip oföraändrad fram till -03 då man moderniserade med insprutning, kantigare utseende mm. Denna modell "face-liftades" till -05 med svart ram och fälgar plus lite motorförändringar i åtm 1000-kubikaren. Skulle därför inte förvåna mig om man endast skapar lite nya eller fler färger till nästa år och vi kan förvänta oss större ändringar (ev. helt ny konstruktion) till -08.

Som sagt, hoppas jag har fel. Åtminståne GSXR 1000 och Hayabusan kommer väl att komma i nya versioner till 2007.
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
mbrannst skrev:
2421809 Nu tänker jag inte komma och utnämna mig själv till expert, jag kan mycket väl ha fel men tänker i alla fall presentera min teori (hoppas jag har fel och både 650 och 1000 blir kraftigare och sportigare mm):

SV-modellserien presenterades väl -99 och såldes i princip oföraändrad fram till -03 då man moderniserade med insprutning, kantigare utseende mm. Denna modell "face-liftades" till -05 med svart ram och fälgar plus lite motorförändringar i åtm 1000-kubikaren. Skulle därför inte förvåna mig om man endast skapar lite nya eller fler färger till nästa år och vi kan förvänta oss större ändringar (ev. helt ny konstruktion) till -08.

Som sagt, hoppas jag har fel. Åtminståne GSXR 1000 och Hayabusan kommer väl att komma i nya versioner till 2007.


Du har säkert rätt men hoppas inte. Iofs har ju jag precis köpt 05an så jag ska ju inte köpa en till nästa säsong ändå men va fasen. Precis som du skriver så är det ju ett tag sedan den fick några större förändringar. Avgasröret är ju nåt tex som dom borde fixa till lite. Kanske lite effektfullare också.
Man får avvakta då och se vad som händer när Suzuki släpper sina bilder. Man får hoppas på en överraskning!

By the way så är din 1000 jävligt fin! :tummenupp
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
RocketQueen skrev:
2421904 Du har säkert rätt men hoppas inte. Iofs har ju jag precis köpt 05an så jag ska ju inte köpa en till nästa säsong ändå men va fasen. Precis som du skriver så är det ju ett tag sedan den fick några större förändringar. Avgasröret är ju nåt tex som dom borde fixa till lite. Kanske lite effektfullare också.
Man får avvakta då och se vad som händer när Suzuki släpper sina bilder. Man får hoppas på en överraskning!

By the way så är din 1000 jävligt fin! :tummenupp

Tackar tackar :rolleyes:

Sitter väl lite i samma båt själv...köpte min hoj i våras så man blir ju negativ om det blir helt ny modell redan, värdet på den egna går ju ner ett hack eller två då (innan man hinner sälja den) plus att den nya antagligen är litet dyrare...blir för dyrt att byta varje år...:mad:
 

Lejon67

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Suzuki SV650S
Slipon

Hej!
Har haft min sv i ett år nu och blir mer och mer nöjd med den.

Fått tips om att byta till slipon och dreva ner en kugg och byta luftfilter, alt vidga upp hålet samt att ändra nipplarna ett steg:va. Är det någon här som har hittat slipon till bra pris som fungerar för SV?

Tomas
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Tjabba Twinnare !
om nu någon av er funderar på Aprilia så tror jag i mitt enfald att vem som än köper blir nöjd med allt vad väghållning o effekt+ljud kan åstakomma ,, ja har för länge sedan lovat duckie o testa min tjur men de har inte blitt av ännu ,, :pannkyss

är det så att ni letar seriöst så tycker jag med lite erfarenhet att 04-modell o nyare är generellt en bättre cykel än generationen före,visst är "förra" generationen fruktansvärt prisvärd men i mitt tycke så känns det mest riktigt o leta efter 04 eller nyare,

lam-kaka på aprilia forumet ska kanske sälja sin 01:a http://www.sporthoj.com/annonser/?id=39078
det kanske är det mest prisvärda av dom gamla modellerna ,,

Kör hårt med funderingarna ,, // Jocke :tungan
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top