xrperra skrev:2387939På förgasar modellen tom 02 ska det gå att bara klippa kablar.på
03 o nyare behöver du en TRE modd eller något liknande.
Tidigare i tråden nämndes förgasarsynk men även insprutningsmodellen
ska trottelsynkas vid vissa intervaller.
Har gjort det på min 04 och det gjorde stor skillnad i minskade
vibrationer o jämnare gång.
Precis, jag tänkte på min egen och det är en 00.
Jepp, förgasarsynk är inget att förakta. Postade ett inlägg för någon vecka sedan om min tank där dräneringsröret lossnat, troligen av vibrationer.
Ett jävla dåligt påfund att sätta anlutningsnippeln på främre förgasaren så att man inte utan gummihänder kommer åt den. Satte dit en gummislang på min så att nästa gång tar det bara max 10 min att kolla.
Ankan_84 skrev:2388125TRE-modd, hmm,,, är det komplicerat att göra detta. Jag har en -03:a men har du någon förklaring eller manual som visar vad mans ka köpa och hur man ska koppla in det?? Blev det någon skillnad i draget??
Tror bara det är en enhet du kopplar in på "färdiga" uttag.
Jag har en 00 och motorn är väl likadan på den nya modellen, men avgasröret är inte likadant??? Så det kanske är så att tändningsändringen är olika. Men i alla fall så tyckte jag att den gick bättre............Jasså, vad det sockerpiller? Men det hjälpte ju!!!???
I vilket fall som helst, så går ju motorn bättre på alla sätt utom kanske för db-mätaren, men har du slipon så är den aspekten redan borta.
Ger den en hk mer? Vafan, tycker man, det är ju ingenting. För 12 år sedan hade man skitkul med en hk............
Last edited: