SV-Tråden!

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Yamaha XSR900
ola_sandin skrev:
2376100 Jag äger ju redan en svs och är jäkligt nöjd med den. Tänkte bara ändra lite på hojen för omväxlingsskull.

Men ska du göra om din SVs till en faighter så blir det ju SVn..

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Hinken skrev:
2376142 Men ska du göra om din SVs till en faighter så blir det ju SVn..

Ja, tar jag bort kåpan så blir hojen naken. Men att sälja min svs för att köpa en svn ser jag inte som något alternativ. Egentligen hade jag planerat att köpa något nyare och större till nästa säsong, men eftersom jag är student och redan har en hög med hojar i garaget så tillåter inte ekonomin en ny hoj, så det får bli modifiering av befintlig hoj. Dessutom tänker jag inte bygga hojen exakt som svn, utan jag har lite idéer och lösningar som skulle vara kul att prova i praktiken.

ollesonen

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR1000RR -08
ola_sandin skrev:
2372962 Funderar på att göra om min sv650s -99 till streetfighter i vinter. Någon som gjort detta tidigare? Det jag tänkt göra är att byta clip-on-styret mot ett crosstyre och slänga bort kåpan. Vilka problem kommer jag att stöta på längs vägen? Antar att vissa virar och sladdar inte är tillräkligt långa till crosstyrer. Kanske finns här någon som vet vad som behövs bytas...?

Köp en sånhär härlig schysst kåplös modell...
hehe!!

<------

:tummenupp

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Jag har ytterligare en kamsträckar fråga, har självklart kollat men eftersom det mest står att dom skramlar (vilket jag vet) så har det inte besvarat min fråga.

Min fråga är om det är nån form av "fabrikations" fel som gör att dom låter? Är dom nyare av bättre kvalitet så dom håller sig "skrammelfria" ?

Intrycket jag har fått här så är det ingen fara alls om dom skulle börja skramla rejält .. Är det sant ?

Man är ju lite rädd om sötnos så ...

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
duckie skrev:
2372301 Jag har blivit erbjuden att köpa ett komplett drivpaket, bak- och frambromsbelägg original suzuki, billigt.
Det hör till en 99:a men jag har en 03:a - säljaren säger att det är samma - är det så?

Alltså - passar drivpaket och bromsar fårn en 99:a till en 03:a ?

Ingen som har ett svar på min fråga...?

jenssthlm

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
1986 Suzuki GSXR 1100
bygg om.......

ola_sandin skrev:
2372962 Funderar på att göra om min sv650s -99 till streetfighter i vinter. Någon som gjort detta tidigare? Det jag tänkt göra är att byta clip-on-styret mot ett crosstyre och slänga bort kåpan. Vilka problem kommer jag att stöta på längs vägen? Antar att vissa virar och sladdar inte är tillräkligt långa till crosstyrer. Kanske finns här någon som vet vad som behövs bytas...?

jag har byggt om min.....:)

du får nog byta vajrar och och bromsslangar...annars finns det inga problem....möljigtvis att kan det bli problem om du vill ha en framlampa nära gaffeln....fästet till orginalkåpan sitter ivägen....fick jag problem med....

lycka till...

en länk till min hoj....

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=128838

jensa

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Har hittat den Retta:)
2fast4hjo skrev:
2380150 Självklart, den är ju min :tungan (rimstripes:en ska inhandlas, dekalerna är "orginal")

ps:ad men kan ju ge lite ideér på vad man kan göra :)

Är det... Den är grymt cool. Kan man vara ofin och fråga hur mycket pengar ett sånt här ombygge kostar, blev lite sugen på att göra en sån själv...:yoparty

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
Köpa däck till min SV 650 men vilka?

Så behöver då ett nytt bakdäck men vet inte vilket jag ska ta.

De jag bl.a. kikat på är:
Michelin Pilot Power
Pirelli Diablo
Metzeler Mez4

sen även
Michelin HiSport TX 23
Michelin M59x
Pirelli MT60 RS corsa.

Vad säger ni som har provat lite olika eller är mer instatta i detta?
Fördelar/Nackdelar med dessa däck? Vill både ha bra grepp men samtidigt att däcket håller för ngr mil.

//Daniel

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Kör med Metzeler z6 på min SV.
Det är ett sporttouringdäck som ska hålla rätt bra och
greppet är jag helt nöjd med.

Funkar bra för "sportig"körning och håller i bra då man laddar
på gokartbanor:tummenupp

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Värdering

Vill ha lite gissningar på vad hoj är värd, inte vad jag kan få ut pga höst vår eller liknande.

Svart sv 650S års-00, rullat 3000 mil. Servicebok är stämplad fram till och med 1800 sen är service gjord enligt boken men hemma. Finns en pärm med dokumentation vad som gjorts med hojen och det är öhlinsfjädrar fram, orginal finns kvar, kolfiberdämpare av okänt märke men låter helt underbart och går precis igenom besiktningen :), orginal finns kvar, bänkningspapper som det står dynojet på, stålomspunna bromsslangar fram. Bromsbelägg fram följer med men det är hyffsad mäng mil kvar på de gamla.

Alla lackytor är extra klarlackade men tyvärr tallade nån innan det härdat tillräckligt så det finns fingeravtryck på ca två ställen. Tyvärr är det lite smårepor i klarlacken på tanken efter lidltankväskan :mad: och framskärmen som vette fan vad de gjort med.

Bakdäcket byttes vid 2400 mil till pilot road å jag tycker inte det ser slitet ut än, framdäcket är det några mm kvar på. Drivpaketet har inte gått många mil.

Jag är tredje riktiga ägaren, första ägaren hade den till 2005 sen köpte en snubbe den å körde någon månad å sen så köpte jag den i mars i år.

Ser bra ut och allt funkar som det ska. Har några tråkiga kort på den som tyvärr inte visar glansen. Besiktad till 2008.

Ja vad kan den vara värd?

Tyvärr var bilderna alldeles för stora och jag har inte tid nu att skala ner de, kanske blir sen, men den är svart :)

Glömde ju att ventiljustering inte behövdes vid 2400 så kanske det behövs vid nästa service...

Last edited:

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
enchanter skrev:
2379605 Jag har ytterligare en kamsträckar fråga, har självklart kollat men eftersom det mest står att dom skramlar (vilket jag vet) så har det inte besvarat min fråga.

Min fråga är om det är nån form av "fabrikations" fel som gör att dom låter? Är dom nyare av bättre kvalitet så dom håller sig "skrammelfria" ?

Intrycket jag har fått här så är det ingen fara alls om dom skulle börja skramla rejält .. Är det sant ?

Man är ju lite rädd om sötnos så ...

Ingen vet hur det ligger till med det ? :va

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
enchanter skrev:
2383483 Ingen vet hur det ligger till med det ? :va

Sorry, att jag inte har svarat... (Har inte sett frågan)
Alla kamkedjesträckare på SV:n låter, dom är kända för det. Men du behöver inte oroa dig, det är inget fel på dom, bara tröttsamt högljuda:rolleyes:
Men om du stör dig på det, byt den vid nästa service, kostar nog inte så mycket extra...

Länk: http://www.svrider.com/

//
This has got to be everybody's first question. The short answer is that the SV has noisy cam chain tensioners. A few riders have reported having them replaced but the majority live with it and have experienced no further problems.

We will have to wait and see if Suzuki recalls the bike like they did with the GSXR's my guess is that they won't.
//

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Ankan_84 skrev:
2383615 Sorry, att jag inte har svarat... (Har inte sett frågan)
Alla kamkedjesträckare på SV:n låter, dom är kända för det. Men du behöver inte oroa dig, det är inget fel på dom, bara tröttsamt högljuda:rolleyes:
Men om du stör dig på det, byt den vid nästa service, kostar nog inte så mycket extra...

Länk: http://www.svrider.com/

//
This has got to be everybody's first question. The short answer is that the SV has noisy cam chain tensioners. A few riders have reported having them replaced but the majority live with it and have experienced no further problems.

We will have to wait and see if Suzuki recalls the bike like they did with the GSXR's my guess is that they won't.
//

Tack för svaret :) Så dom nya sträckarna har samma "kvalitet" som dom gamla, jag menar .. dom är inte förbättrad på nått vis som minskar oljudet ?

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
enchanter skrev:
2383816 Tack för svaret :) Så dom nya sträckarna har samma "kvalitet" som dom gamla, jag menar .. dom är inte förbättrad på nått vis som minskar oljudet ?

Det vet jag faktiskt inte, min är en -03:an och den låter som alla andra. Vet faktiskt inte hur dom riktigt nya är...

its play time

Clutch it up or die trying!!
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
ducati 900ss
Fudpucker skrev:
563360 Perfekt med en alldeles "egen" sv-tråd! :tummenupp
Här kan vi smida våra planer i lugn och ro..

Passar på att fråga vad ni som bytt har för slipon eller helsystem på era hojar?
Jag funderar nämligen på att köpa mig ett ART till min.
Sen så ska jag göra mig av med den där förbannat fula bakläppen oxå!!

Men först ska jag till fjälls och röja till smalare än thord band! :fyllisar
After ski! After skiii! Aaaafter skiiiiii!!!!!
gå in på www.s-racing.com de har ett skit fett högdraget nikko system

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...