ola_sandin skrev:2376100Jag äger ju redan en svs och är jäkligt nöjd med den. Tänkte bara ändra lite på hojen för omväxlingsskull.
Men ska du göra om din SVs till en faighter så blir det ju SVn..
ola_sandin skrev:2376100Jag äger ju redan en svs och är jäkligt nöjd med den. Tänkte bara ändra lite på hojen för omväxlingsskull.
Hinken skrev:2376142Men ska du göra om din SVs till en faighter så blir det ju SVn..
ola_sandin skrev:2372962Funderar på att göra om min sv650s -99 till streetfighter i vinter. Någon som gjort detta tidigare? Det jag tänkt göra är att byta clip-on-styret mot ett crosstyre och slänga bort kåpan. Vilka problem kommer jag att stöta på längs vägen? Antar att vissa virar och sladdar inte är tillräkligt långa till crosstyrer. Kanske finns här någon som vet vad som behövs bytas...?
Hinken skrev:2376142Men ska du göra om din SVs till en faighter så blir det ju SVn..
duckie skrev:2372301Jag har blivit erbjuden att köpa ett komplett drivpaket, bak- och frambromsbelägg original suzuki, billigt.
Det hör till en 99:a men jag har en 03:a - säljaren säger att det är samma - är det så?
Alltså - passar drivpaket och bromsar fårn en 99:a till en 03:a ?
2fast4hjo skrev:
Ankan_84 skrev:2380093Den va fan råfräck
2fast4hjo skrev:
ola_sandin skrev:2372962Funderar på att göra om min sv650s -99 till streetfighter i vinter. Någon som gjort detta tidigare? Det jag tänkt göra är att byta clip-on-styret mot ett crosstyre och slänga bort kåpan. Vilka problem kommer jag att stöta på längs vägen? Antar att vissa virar och sladdar inte är tillräkligt långa till crosstyrer. Kanske finns här någon som vet vad som behövs bytas...?
2fast4hjo skrev:2380150Självklart, den är ju min (rimstripes:en ska inhandlas, dekalerna är "orginal")
ps:ad men kan ju ge lite ideér på vad man kan göra
enchanter skrev:2379605Jag har ytterligare en kamsträckar fråga, har självklart kollat men eftersom det mest står att dom skramlar (vilket jag vet) så har det inte besvarat min fråga.
Min fråga är om det är nån form av "fabrikations" fel som gör att dom låter? Är dom nyare av bättre kvalitet så dom håller sig "skrammelfria" ?
Intrycket jag har fått här så är det ingen fara alls om dom skulle börja skramla rejält .. Är det sant ?
Man är ju lite rädd om sötnos så ...
enchanter skrev:2383483Ingen vet hur det ligger till med det ?
Ankan_84 skrev:2383615Sorry, att jag inte har svarat... (Har inte sett frågan)
Alla kamkedjesträckare på SV:n låter, dom är kända för det. Men du behöver inte oroa dig, det är inget fel på dom, bara tröttsamt högljuda
Men om du stör dig på det, byt den vid nästa service, kostar nog inte så mycket extra...
Länk: http://www.svrider.com/
//
This has got to be everybody's first question. The short answer is that the SV has noisy cam chain tensioners. A few riders have reported having them replaced but the majority live with it and have experienced no further problems.
We will have to wait and see if Suzuki recalls the bike like they did with the GSXR's my guess is that they won't.
//
enchanter skrev:2383816Tack för svaret Så dom nya sträckarna har samma "kvalitet" som dom gamla, jag menar .. dom är inte förbättrad på nått vis som minskar oljudet ?
gå in på www.s-racing.com de har ett skit fett högdraget nikko systemFudpucker skrev:563360Perfekt med en alldeles "egen" sv-tråd!
Här kan vi smida våra planer i lugn och ro..
Passar på att fråga vad ni som bytt har för slipon eller helsystem på era hojar?
Jag funderar nämligen på att köpa mig ett ART till min.
Sen så ska jag göra mig av med den där förbannat fula bakläppen oxå!!
Men först ska jag till fjälls och röja till smalare än thord band!
After ski! After skiii! Aaaafter skiiiiii!!!!!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|