SV-Tråden!

ollesonen

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR1000RR -08
Bazooka skrev:
2363960 Du köper en sån här del: Bild 1
Sen så blir det så här som på bild 2..

ha det...
okej! Vart finns dessa att inhandla då??

Någon som vet vart det finns lackade magspoilers att köpa??

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Shwan skrev:
2364121 Ghost rider är jag nog inte men den ggn gasade jag på ordentligt. Har nog räknat fel men en sak är säkert och det är att den drar över litern iaf. En sak märkte jag häromdagen och det va att lampan började blinka när jag var på väg hem men dagen efter när jag skulle åka iväg hade den slutat blinka. Efter att ha åkte några km började den blinka igen. Nåt fel är det men vad vet jag inte.
Ska lämna in den när jag får lite pengar över så får jag nog reda på felet. Har inte haft sv tidigare så jag tänkte att nån här kanske hade haft det problemet.
min kan också göra lite så... det är ju inte något fast blinkande sken utan kommer och går... det beror säker på hur du kör.. uppför nerförsbacke.. guppig fin väg osv. så kan det göra på min me... men när det är redigt dåligt med bensin så lyser den konstant.... jag vet inte exakt på vad min ligger, men det rör sig runt litern...

ollesonen skrev:
2366220 okej! Vart finns dessa att inhandla då??

Någon som vet vart det finns lackade magspoilers att köpa??

jag köpte min på ebay.co.uk

Last edited:

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Sv 650

Tjena!

Funderar på att byta hoj och har kollat en del på SV 650 S

är den rolig att köra? vad jag har förstått så har den bara drygt 70 hk / 9000rpm, är väl eventuellt en -99 jag kollat på

hur är körställningen? mycket race?

vad kostar försäkringen på ett ungefär? nån som kan lika sig vid mig
21 år, nytaget kort för A (b kort 2 år om det spelar nån roll)

vill ha en sportig hoj men inte så försäkringen dödar mig :)

edit: mycket tacksam för svar

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Yamaha XSR900
:tungan
smallsocks skrev:
2367450 Tjena!

är den rolig att köra? vad jag har förstått så har den bara drygt 70 hk / 9000rpm, är väl eventuellt en -99 jag kollat på

Jag har en -99:a som jag har haft många trevliga mil med, som för övrigt är till salu..:tummenupp
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=37840

Att det bara är 72hk ska du inta stirra dej blind på, okej det är inget "effektmonster" men den käns inte slö.

Körställningen skulle jag nog klassa som sportig touring.

Jag betalar 5000kr/år för halvförsäkring.

Men kom och provkör innan du köper den..:tungan

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Hinken skrev:
2367482 :tungan

Jag har en -99:a som jag har haft många trevliga mil med, som för övrigt är till salu..:tummenupp
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=37840

Att det bara är 72hk ska du inta stirra dej blind på, okej det är inget "effektmonster" men den käns inte slö.

Körställningen skulle jag nog klassa som sportig touring.

Jag betalar 5000kr/år för halvförsäkring.

Men kom och provkör innan du köper den..:tungan

finns den på blocket? tror jag kollat på den... vart håller du hus? norrtälje?
kan titta i dag på den o prova?

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
smallsocks skrev:
2367450 Tjena!

Frågan är ju om du har kört en V twin förut? Har du inte det så skiljer sig motorkaraktären en hel del mot en rad fyra...

Angående körställningen så är den något framåtlutad fast inte nått överdrivet jobbigt, känns alldeles perfekt för mig. Jag åkte nyligen 70 mil med min utan att bli totalt slut i kroppen, visst fick man lite träsmak mot slutet men det var inga problem.

För mig var bilsport-mc överlägset billigast så jag rekommenderar att du surfar in på deras sida där du kan kolla premien direkt över nätet..

Jag är iaf helnöjd med min sv, den är snål på soppa, man sitter alldeles "rätt", lätt o smidig, den går bra trots att den bara är på 70 hästar.

Men som man brukar säga så tycker jag att du ska prova en! Vad jag känner om hojer behöver ju rimligtvis inte stämma överens vad du tycker ..

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Finnishstallion skrev:
2369279 bazooka vart har du köpt den om mna får fråga
jag köpte min på ebay.co.uk

smallsocks skrev:
2367569 finns den på blocket? tror jag kollat på den... vart håller du hus? norrtälje?
kan titta i dag på den o prova?
eller min -03 för lite mer.. + 25kw.. jag ger 3500:- eller 4500:- kommer inte redigt ihåg för hel/hel i mitt namn..

Last edited:

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
sv 650- 01
såg att du skulle sälja hojen. tröttnat på den eller. vad hade du tänkt dig sen??? Är intresserad av att köpa ditt anvgas om du inte skickar den med hojen.

Tomass

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2006
Hoj
Sv650s
Tjena Sv-åkare!

Tänkte bara delge er en erfarenhet från min Sv!

Det började med att den läckte lite bensin vid hårda inbromsningar efter fulltank. Jaha, tänkte jag, packningen tätar inte riktigt?
Sket i problemet eftersom det var juni månad, tills en söndag morgon då vi skulle ta en lång tur, mc:n startade inte. Började leta fel men hittade inget. Av med tanken och kollade vakuumventil och filter. Till min fasa såg jag att dräneringsröret som går genom tanken från resässen vid tanklocket hade lossnat. Se bild. Alltså, vatten i tanken!
Hur fan lagar man detta? Skära upp tanken och svetsa från baksidan?
För mycket jobb och tid.....
Efter att ha rådfrågat några gamla meckare på jobbet så lödade jag ihop med vanligt tenn. Använde en butanbrännare vanligt lödtenn. Fick göra en liten plåt som skyddade lacken mot lågan. Än så länge håller det.

Anledning till fel? Tror att mitt GPR halvsystem som var helt slut på ljuddämparmaterial kan ha med saken att göra. Det är ompackat nu........

Bifogat

• 1.JPG
    1.JPG
    116.2 KB · Visningar: 49
  • 2.JPG
    2.JPG
    103.4 KB · Visningar: 63

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Jag har blivit erbjuden att köpa ett komplett drivpaket, bak- och frambromsbelägg original suzuki, billigt.
Det hör till en 99:a men jag har en 03:a - säljaren säger att det är samma - är det så?

Alltså - passar drivpaket och bromsar fårn en 99:a till en 03:a ?

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
3200-mils service

Hallå, det är dags för 3200mils service av min ögonsten.
Har kikat i manualer o så, men tabellen där har gått upp till 2400mil, sen ser jag inte detaljerat vad som ska göras.

Är det någon här som har koll?

Mvh Daniel

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
frikie skrev:
2372629 Hallå, det är dags för 3200mils service av min ögonsten.
Har kikat i manualer o så, men tabellen där har gått upp till 2400mil, sen ser jag inte detaljerat vad som ska göras.

Är det någon här som har koll?

Mvh Daniel

Sedan börjar schemat om. Så vid 3200mil ska du göra 600milsservicen (den lilla servicen). Kortfattat innebär det olja, oljefilter blås rent luftfiltret och smörj lite här och där och känn på lite skruvar och muttrar.

Last edited:

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Finnishstallion skrev:
2370624 såg att du skulle sälja hojen. tröttnat på den eller. vad hade du tänkt dig sen??? Är intresserad av att köpa ditt anvgas om du inte skickar den med hojen.
oki, inga problems... måste bara årka lägga upp hojen, har bara lagt den på SH.. det lutar lite åt en R1.. med både gat och race-kåpor mm... men vi får se var vi landar..

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Funderar på att göra om min sv650s -99 till streetfighter i vinter. Någon som gjort detta tidigare? Det jag tänkt göra är att byta clip-on-styret mot ett crosstyre och slänga bort kåpan. Vilka problem kommer jag att stöta på längs vägen? Antar att vissa virar och sladdar inte är tillräkligt långa till crosstyrer. Kanske finns här någon som vet vad som behövs bytas...?

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
ola_sandin skrev:
2372962 Funderar på att göra om min sv650s -99 till streetfighter i vinter. Någon som gjort detta tidigare? Det jag tänkt göra är att byta clip-on-styret mot ett crosstyre och slänga bort kåpan. Vilka problem kommer jag att stöta på längs vägen? Antar att vissa virar och sladdar inte är tillräkligt långa till crosstyrer. Kanske finns här någon som vet vad som behövs bytas...?
Lokke gjorde väl det med sin?

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Yamaha XSR900
ola_sandin skrev:
2372962 Funderar på att göra om min sv650s -99 till streetfighter i vinter. Någon som gjort detta tidigare? Det jag tänkt göra är att byta clip-on-styret mot ett crosstyre och slänga bort kåpan. Vilka problem kommer jag att stöta på längs vägen? Antar att vissa virar och sladdar inte är tillräkligt långa till crosstyrer. Kanske finns här någon som vet vad som behövs bytas...?

Enklare att köpa en SV 650n.. :va

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...