SV-Tråden!

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
Cecilia83 skrev:
2321471 Bara vara med på ett litet hörn jag och min bästa SV :)
Passa på att fråga om någon vet hur mycket man kan sänka den med en sänkningsats. är en liten tös på 160cm så det hade inte varit fel att nå ner lite bättre!! :rolleyes: och här är pärlan. sitter miniblinkers på nu istället,,mycket bättre :tummenupp

Fin färg!!! :tungan Fint med små blinkers.

fullex

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SV 650 S
Hunnit med 120mil mil hittils i sommar. Tyvärr måste jag sälja pga utlandsvistelse :(

Men ville passa på att visa upp skönheten här ändå :)

För er som funderat på Xenon, så rekommenderar jag det starkt!!

Bifogat

• SV650S.JPG
    SV650S.JPG
    102.6 KB · Visningar: 114

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
mini-knutten skrev:
2333673 jag är med största sannolikhet på :tummenupp

Det är rätt så många hojåkare som ska åka från Donken Älvsjö 13.30 ..
Det är roligare att vara flera ...

Det är rätt så många som kör på SV & TL som kommer .
Hoppas JenstSthlm kommer med sin snygga SV hembygge ...???:yoparty

Jag och MR Dawe och säkert många andra är redan där 13.00...

// Colossus

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
Vilken densitet på gaffeloljan ska jag välja?

Hej, har beställt gaffelfjädrar från Öhlins för att styva upp min för mjuka framgaffel på min Suzuki SV 650s - 99.

Vilken sorts gaffelolja bör jag använda nu när jag sätter dit de nya fjädrarna?

Tack på förhand.

//Daniel

Sususs

äntligen slipon
Gick med
10 Mar 2005
Hoj
sv 650 -04a-såld
Bazooka skrev:
2334564 eftersom ingen svarar får la jag göra det, jag tror att du kommer få svårt att få en ny kåpa... import hoj va? tror min kompis ville köpa den...!?? skit samma, här är färgkoden anligt:

färg på hojen enligt: www.color-rite.com

Suzuki YC2 Candy Grand Blue

danke!:tummenupp

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
någon som har nummer/adress till en peugeothandlare i stor-Stockholmsområdet (helst norrort)? Tänkte ta mig och inhandla några 206-blinkers men har tappat numret till stället jag tänkte köpa dem på och kommer ej ihåg hur jag fann det :huvet

Shwan

Faster than my shadow..
Gick med
7 Nov 2004
Hoj
Sv 650 -99
hallo

Min fina sv 650 är väldigt törstig. Den drar ca: 1,5 liter/mil vilket jag inte tror är normalt. Någon som har haft samma problem? Jag har hört att jag måste bänka den för att lösa problemet. Nån här kanske som gör sådana jobb?

mvh

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Shwan skrev:
2346604 hallo

Min fina sv 650 är väldigt törstig. Den drar ca: 1,5 liter/mil vilket jag inte tror är normalt. Någon som har haft samma problem? Jag har hört att jag måste bänka den för att lösa problemet. Nån här kanske som gör sådana jobb?

mvh
vet inte redigt vad min tar, men den går inte lungt heller.. upp1 lite milen... så 1,5 låter redigt mycket... läcker inte bensin? jag så på min att en slan var sprucken på mitten... men det e fixat..!

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Shwan skrev:
2346604 hallo

mvh

Min sv från -99 drar strax under 0,6 blandad aktiv körning, så 1,5l/mil låter mycket. Har du bytt ut munstyckena i förgasaren och därmed fått en för fet blandning? Kanske är det så att choken har hängt sig. Kolla även så att inte luftfiltret är igensatt. Försök återställa förgasarinställningarna som de är original. Kanske räcker det med att blåsa rent förgasare och luftfilter...

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Shwan skrev:
2346604 hallo

mvh

Att bänka den :klappar den var bra! Seriöst nu och inget fyllesnack, det finns ingen 650 i världen som är frisk och drar 1,5liter milen

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Sususs skrev:
2329622 har helkåpor på min kära sv 650....är en k3a uttagen 04 och har rullat 600mil.
Har upptäckt en spricka i den högra helkåpan längst ner vid infästningen vid fotpinnen....Sprickan går från kanten och in mot mitten där skruven sitter...

Fråga:
Någon som vet om man kan reklamera kåpan? Den aldrig har vart omkull och kåpan ser ut som ny...
Finns ju en hel del spänningar i kåpan och minsta lilla missad "ojämnhet" vid tillverkning kan ju leda till sprickor....

Tycker det är så jädra surt när man har haft hojen i någon månad:huvet

Någon som vet vad det är för färgkod till en blå sv 03a eller vart man hittar den??

Bazooka skrev:
2334564 eftersom ingen svarar får la jag göra det, jag tror att du kommer få svårt att få en ny kåpa... import hoj va? tror min kompis ville köpa den...!?? skit samma, här är färgkoden anligt:

färg på hojen enligt: www.color-rite.com

Suzuki YC2 Candy Grand Blue

Sususs skrev:

Om du skall beställa ny originalkåpa från Suzuki borde den komma färdigmålad i paketet. Enligt en originaltillbehörskatalog (SV-extrautrustning) har 650-kåpan reservdelsnumret:

990D0-17G20-YC2 (den sista delen av reservdelsnumret är färgkoden)

Tyvärr är katalogen på finska men bilderna är ju likadana liksom reservdelsnumren...:)

Sususs

äntligen slipon
Gick med
10 Mar 2005
Hoj
sv 650 -04a-såld
mbrannst skrev:
2346790 Om du skall beställa ny originalkåpa från Suzuki borde den komma färdigmålad i paketet. Enligt en originaltillbehörskatalog (SV-extrautrustning) har 650-kåpan reservdelsnumret:

990D0-17G20-YC2 (den sista delen av reservdelsnumret är färgkoden)

Tyvärr är katalogen på finska men bilderna är ju likadana liksom reservdelsnumren...:)

Slapp beställa någon ny.En platsreperatör tog en titt på den :)

Ingen som vet vart man kan få tag på dendär tillbehörskatalogen på svenska el engelska??

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Sususs skrev:
2346838 Slapp beställa någon ny.En platsreperatör tog en titt på den :)

Ingen som vet vart man kan få tag på dendär tillbehörskatalogen på svenska el engelska??

Glömde nämna att en liten spricka säkert går att reparera med lite karosslim o nät eller motsvarande....

Gällande språkbyte:

Måste väl ursäkta att jag inte kollade om man har något motsvarnade på Suzuki Sverige...torde väl vara denna? :)
Hade den finska på hårdskivan.....

Saftiga priser på åtminståne vissa småsaker dock...:(

Last edited:

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Shwan skrev:
2346604 hallo

mvh

Jag tror inte en SV 650 kan förbränna 1.5 l milen hur mycket
du än vrider på rullen:tungan

Räknat fel eller hål i tanken kanske:va

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Ta bort strypningen på 2:an och 3:an

Hallå! Jag tänkte göra det som står i rubriken efter att ha läst om det här. Som vanligt när jag ska meka så gick det inte. :( Jag lyckades få dra ur kontakten med de fyra sladdarna i, men sen skulle jag ta bort den röda och gröna sladden ur kontakten men jag lyckades inte. Hur gör man egentligen?
Tacksam för hjälp!
//Syltburken

Shwan

Faster than my shadow..
Gick med
7 Nov 2004
Hoj
Sv 650 -99
xrperra skrev:
2346970 Jag tror inte en SV 650 kan förbränna 1.5 l milen hur mycket
du än vrider på rullen:tungan

Räknat fel eller hål i tanken kanske:va

Ja du..det är kanske hål i tanken men 1,5 liter drar den. Tankade 20 liter på 3 dagar och lampan började blinka vid 110 km. Så nåt fel är det men vad vet jag inte än. Det verkar ju inte vara nån här som har det problemet så...

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Shwan skrev:
2349643 Ja du..det är kanske hål i tanken men 1,5 liter drar den. Tankade 20 liter på 3 dagar och lampan började blinka vid 110 km. Så nåt fel är det men vad vet jag inte än. Det verkar ju inte vara nån här som har det problemet så...
hur stora tankar är det på den gammla modellen??? på den nya är det bar 17 eller 16...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0