SV-Tråden!

evalinda

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Falun
Hoj
Suzuki SV 650 N
Min SV 650 N

Jag har en ganska ovanlig modell SV 650 N.
 

Bifogat

  • KTM+Suzuki 001.jpg
    KTM+Suzuki 001.jpg
    136.1 KB · Visningar: 126

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
enchanter skrev:
2392875 Jag har följt tråden men behöver inte läsa på nått för att veta att biltemas oljor är skit. No offense men det här är en av anledningarna till att jag föredrar s- bok, skulle aldrig vilja köpa nån mc där nån har kontinuerligt använt skräpoljor.

Och att Biltemas oljor är skräp vet du pga av att?
Lägg ner skitsnacket.
Ska du starta nån"jag vet minsann att Biltema oljor är skit diskussion"
kan du hoppa in i oljetråden istället.Där är du välkommen att tycka
vad du vill!

Praktisk användning av Biltemas bil o mc oljor i ett antal olika fordon
har bevisat för mig att det inte är skit,funkar lika bra som
löjligt dyra märkesoljor.
 

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Snart en R6
xrperra skrev:
2393229

...Praktisk användning av Biltemas bil o mc oljor i ett antal olika fordon
har bevisat för mig att det inte är skit,funkar lika bra som
löjligt dyra märkesoljor.



Mycket på biltema är skit men inte allt, jag tror att oljerna håller en ganska bra kvalitet jämfört med alla andra "superdelux ultra limited edition" special blandningar. Om den följer samma standard och har samma viskositet vad skulle då skilja på dom? Det är ju som att tanka på Statoil med anledning att JET´s bränsle skulle vara sämre.... (konstig liknelse kanske)

edit:
 
Last edited:

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
evalinda skrev:
2393054 Jag har en ganska ovanlig modell SV 650 N.

Har du köpt den på Motorbiten i Falun? Tycker SV:n gör sig bra även utan kåpa.
Grattis till köpet i vilket fall.
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Jag funderar lite på att komplettera knarren med en kåpa för nederdelen (inte magspoiler utan en som täcker "hela" nu till hösten. Har sett att s-racing har en del intressant men jag undrar om det finns nån annan firma som också säljer sånt, vore trevligt om det vore lackat o klart också..

Har sett en del som har kompletterar sina sv med sån kåpa så det vore trevligt om man kunde få lite hjälp :)
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
evalinda skrev:
2393054 Jag har en ganska ovanlig modell SV 650 N.


Men hej! Är du medlem här. Såg att du hade länkat på din sida till träningstråden här på forumet. Vi gav dig lite beröm i den tråden. :D

Kul att du har en SV!


Är det någon som vet när de släpps bilder på SV 650 S 07? Jag är hemskt nyfiken på att se vad det blir för förändringar! :tungan
Blir de highpipe eller seatpipe blir jag galen. De vill ju jag ha.
 

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
enchanter skrev:
2393856 Jag funderar lite på att komplettera knarren med en kåpa för nederdelen (inte magspoiler utan en som täcker "hela" nu till hösten. Har sett att s-racing har en del intressant men jag undrar om det finns nån annan firma som också säljer sånt, vore trevligt om det vore lackat o klart också..

Har sett en del som har kompletterar sina sv med sån kåpa så det vore trevligt om man kunde få lite hjälp :)


Nej nej..:fatta!
"No offense" men jag tycker SV:n blir ful med helkåpa..
(Min personliga åsikt)
 

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Snart en R6
enchanter skrev:
2393856 Jag funderar lite på att komplettera knarren med en kåpa för nederdelen (inte magspoiler utan en som täcker "hela" nu till hösten. Har sett att s-racing har en del intressant men jag undrar om det finns nån annan firma som också säljer sånt, vore trevligt om det vore lackat o klart också..

Har sett en del som har kompletterar sina sv med sån kåpa så det vore trevligt om man kunde få lite hjälp :)


Poly 26 har mycket plast till SV www.poly26.com. ligger i frankrike dock och svårt att översätta med babbelfish www.Mcevolution.se importerar till sverige bestälde min därifrån. Vet dock inte hur passform och sånt är...
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Hinken skrev:
2396566 Nej nej..:fatta!
"No offense" men jag tycker SV:n blir ful med helkåpa..
(Min personliga åsikt)

Jag tycker det är ganska snyggt men det är klart, en sv ska ju inte ha en massa plast .. får se hur det blir :va

Freon_leon skrev:
2396857 Poly 26 har mycket plast till SV www.poly26.com. ligger i frankrike dock och svårt att översätta med babbelfish www.Mcevolution.se importerar till sverige bestälde min därifrån. Vet dock inte hur passform och sånt är...

Mcevolution sidan verkar vara nere.. Har försökt att gå in där en period nu .. nån som vet ?

Tack för tipsen annars! :tummenupp
 
Last edited:

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Ort
Där
Hoj
650
köpte min '00 för 30 lax med lite sprickor i sidokåpan, skulle aldrig ge mer än 40 för en generation I. Bara ett typs :tummenupp
 

Mr. Kongo

Medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
ZX6R -05, YZ450F -08, HVA TE250 -08
Mr. Kongo skrev:
2383424 Vill ha lite gissningar på vad hoj är värd, inte vad jag kan få ut pga höst vår eller liknande.

Svart sv 650S års-00, rullat 3000 mil. Servicebok är stämplad fram till och med 1800 sen är service gjord enligt boken men hemma. Finns en pärm med dokumentation vad som gjorts med hojen och det är öhlinsfjädrar fram, orginal finns kvar, kolfiberdämpare av okänt märke men låter helt underbart och går precis igenom besiktningen :), orginal finns kvar, bänkningspapper som det står dynojet på, stålomspunna bromsslangar fram. Bromsbelägg fram följer med men det är hyffsad mäng mil kvar på de gamla.

Alla lackytor är extra klarlackade men tyvärr tallade nån innan det härdat tillräckligt så det finns fingeravtryck på ca två ställen. Tyvärr är det lite smårepor i klarlacken på tanken efter lidltankväskan :mad: och framskärmen som vette fan vad de gjort med.

Bakdäcket byttes vid 2400 mil till pilot road å jag tycker inte det ser slitet ut än, framdäcket är det några mm kvar på. Drivpaketet har inte gått många mil.

Jag är tredje riktiga ägaren, första ägaren hade den till 2005 sen köpte en snubbe den å körde någon månad å sen så köpte jag den i mars i år.

Ser bra ut och allt funkar som det ska. Har några tråkiga kort på den som tyvärr inte visar glansen. Besiktad till 2008.

Ja vad kan den vara värd?

Tyvärr var bilderna alldeles för stora och jag har inte tid nu att skala ner de, kanske blir sen, men den är svart :)

Glömde ju att ventiljustering inte behövdes vid 2400 så kanske det behövs vid nästa service...

Inte många svar på det här, om jag säger 33 då?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top