SV-Tråden!

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z400F -83
det är en 650s 2001

jag har börjat få lite lagerljud i min stackars SV nu.
man kan jämföra det med en moppe med taskiga ramlager (hörs när kopplingen dras in)
cykeln har bara gått drygt 1900 mil så det känns lite olustigt om nåt lager redan skulle ge upp.

är det nån annan som har samma fenomen i sin maskin??
eller har jag skaffat mej en massa vinterpyssel?

edit: funderar på om det är det här lagret som börjar sjunga, nr 22 på sprängskissen.

http://images.powersportsnetwork.com/fiche/images/Suzuki/1999/Motorcycles/2175_19.gif

/erik

Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Lejon67 skrev:
2422741 Hej!
Har haft min sv i ett år nu och blir mer och mer nöjd med den.

Fått tips om att byta till slipon och dreva ner en kugg och byta luftfilter, alt vidga upp hålet samt att ändra nipplarna ett steg:va. Är det någon här som har hittat slipon till bra pris som fungerar för SV?

Tomas

Viper slipon, hos Lockners Bil och MC. 1900:-.
Jag rekommenderar att du mappar om den efter byte.

http://www.locknersbilochmc.se/

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
mbrannst skrev:
2421932 Tackar tackar :rolleyes:

Sitter väl lite i samma båt själv...köpte min hoj i våras så man blir ju negativ om det blir helt ny modell redan, värdet på den egna går ju ner ett hack eller två då (innan man hinner sälja den) plus att den nya antagligen är litet dyrare...blir för dyrt att byta varje år...:mad:

Vssego! :)

Ja precis! Byta hoj varje år blir ju ganska dyrt! Sen måste jag ju erkänna att jag gillar min lilla pärla vääääldans mycket. Så jag vill inte byta men blir de stora förändringar blir jag sur fast samtidigt är det ju skitskoj. Shit va twistad man är. :rolleyes:

CeltaniC skrev:
2421949 Fin!? det är den snyggaster SV 1000S i have ever seen! Yoshi ftw! :bow

Fel färg bara :D

//Cel

Ok då. Snyggaste SV 1000! :D Och din 650 är jävligt fin den med. Men bakläxa till både dig och mig. Vi är snart dom enda som har orginalpipa på våra hojar.

Last edited:

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Lejon67 skrev:
2422741 Hej!
Har haft min sv i ett år nu och blir mer och mer nöjd med den.

Fått tips om att byta till slipon och dreva ner en kugg och byta luftfilter, alt vidga upp hålet samt att ändra nipplarna ett steg:va. Är det någon här som har hittat slipon till bra pris som fungerar för SV?

Tomas

Sök på slipon här i tråden så kommer du att få upp massor

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
friction skrev:
2423167 det är en 650s 2001

jag har börjat få lite lagerljud i min stackars SV nu.
man kan jämföra det med en moppe med taskiga ramlager (hörs när kopplingen dras in)
cykeln har bara gått drygt 1900 mil så det känns lite olustigt om nåt lager redan skulle ge upp.

är det nån annan som har samma fenomen i sin maskin??
eller har jag skaffat mej en massa vinterpyssel?

edit: funderar på om det är det här lagret som börjar sjunga, nr 22 på sprängskissen.

http://images.powersportsnetwork.com/fiche/images/Suzuki/1999/Motorcycles/2175_19.gif

/erik

Är det så att du har kört en hel del på bakhjulet, kanske i kombination med lite olja i motorn? Om jag inte minns fel så var det en kille här på SH som fick ett lagerhaveri då ..

Pyhis

Joo
Gick med
20 Jan 2004
Hoj
Sv 650
jocke i köping skrev:
2422860 Tjabba Twinnare !
om nu någon av er funderar på Aprilia så tror jag i mitt enfald att vem som än köper blir nöjd med allt vad väghållning o effekt+ljud kan åstakomma ,, ja har för länge sedan lovat duckie o testa min tjur men de har inte blitt av ännu ,, :pannkyss

är det så att ni letar seriöst så tycker jag med lite erfarenhet att 04-modell o nyare är generellt en bättre cykel än generationen före,visst är "förra" generationen fruktansvärt prisvärd men i mitt tycke så känns det mest riktigt o leta efter 04 eller nyare,

lam-kaka på aprilia forumet ska kanske sälja sin 01:a http://www.sporthoj.com/annonser/?id=39078
det kanske är det mest prisvärda av dom gamla modellerna ,,

Kör hårt med funderingarna ,, // Jocke :tungan

Jag vill ha en Mille R så ja får öhlins :kär . Jag kör ganska mycke på bana så ja tror öhlins är värt de lilla extra man måste ge fö hojen. Sen så är -04 och nyare så dyra i Finland så de får nog bli en äldre 01-03. Jag kör nästan så snabt man kan med SV:n på den lokala banan. De stör lite då man int hänger med effektivare hojar på rakorna men tar ifatt dem på kurvpartiet.

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Pyhis skrev:
2424657 Jag vill ha en Mille R så ja får öhlins :kär . Jag kör ganska mycke på bana så ja tror öhlins är värt de lilla extra man måste ge fö hojen. Sen så är -04 och nyare så dyra i Finland så de får nog bli en äldre 01-03. Jag kör nästan så snabt man kan med SV:n på den lokala banan. De stör lite då man int hänger med effektivare hojar på rakorna men tar ifatt dem på kurvpartiet.

Jag har en sv med öhlins fram, vad jag har hört så är inte det så speciellt dyrt :tummenupp

Jag har en undran som nån här borde ha nått svar på .. Jag tycker att lådan på min sv är ganska så klonkig, känns som växellådan helt enkelt är "trög". Om man till exempel drar på med lite snabba växlingar så händer det att man får in friläge, kanske krävs att man trycker hårt men det är ju lite knepigt när man växlar "snabbt". Dock så tyckte jag att lådan var smidigare innan jag lämnade in den på service, vet att dom hällde i motul olja så funderar kanske om det helt enkelt beror på oljan?

Vore kul om nån kunde hjälpa mig ..

Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
vojne vojne ,,,
om du bara ska åka på bana är det ok med öhlin ,,, men för gatkörning kan jag lova att en väl injusterad showa är minst lika bra om inte bättre ,, kolla lite i prillatråden så kommer du hitta missnöjda öhlin åkare som har läck bara för att öhlin inte är riktigt tänkt för gatkörning ,, jag lovar att det är så ,,
visst är det trevligt med lite lull lull men det kostar service i onödan åxå ,, jag har erfarenhet så jag vet ,,
hur som ,, så önskar jag dig o även andra som sneglar på prilla välkomna till dårarnas torg ,,
// Jocke :tummenupp

Pyhis skrev:
2424657 Jag vill ha en Mille R så ja får öhlins :kär . Jag kör ganska mycke på bana så ja tror öhlins är värt de lilla extra man måste ge fö hojen. Sen så är -04 och nyare så dyra i Finland så de får nog bli en äldre 01-03. Jag kör nästan så snabt man kan med SV:n på den lokala banan. De stör lite då man int hänger med effektivare hojar på rakorna men tar ifatt dem på kurvpartiet.

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Bah.
Min hastighets- och vägmätare stannade idag.
Nån som vet hur många Hz från givaren som ger olika hastigheter?

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z400F -83
enchanter skrev:
2424211 Är det så att du har kört en hel del på bakhjulet, kanske i kombination med lite olja i motorn? Om jag inte minns fel så var det en kille här på SH som fick ett lagerhaveri då ..

nope, inte jag. möjligen om tidigare ägare har gjort det.

nivån kollas före varje tur.

kommer du ihåg vem som hade lagerras?

/erik

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
RocketQueen skrev:
2423398 Ok då. Snyggaste SV 1000! :D Och din 650 är jävligt fin den med. Men bakläxa till både dig och mig. Vi är snart dom enda som har orginalpipa på våra hojar.
När jag får ett jobb så kommer första lönen att gå till "bättre ljud" u can count on it!

hur är det med din svarta tös? ;)

Last edited:

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
friction skrev:
2425119 nope, inte jag. möjligen om tidigare ägare har gjort det.

/erik

Jag vet att jag har läst om "det" i den här tråden så prova att sök så hittar du nog han..

Har du haft bågen länge?

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
friction skrev:
2425119 nope, inte jag. möjligen om tidigare ägare har gjort det.

/erik

Om jag inte missminner mig vilket inte är så ovanligt så var det Trinity heter hon så?

/U

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z400F -83
enchanter skrev:
2425405 Jag vet att jag har läst om "det" i den här tråden så prova att sök så hittar du nog han..

Har du haft bågen länge?

får ta å söka lite.

köpte den i maj. hade då gått 1700 mil.
inte en tillstymmelse till missljud.

gjorde service vid 1800.
då fanns ljudet.
idag har den gått ca 1950
alltså har det kommit smygande på mina första 100 mil.
men det har inte blivit sämre (mer lagerljud) på de efterföljande 150 milen.

tanken är väl ändå att försöka byta det lagret i kopplingen i vinter. (nr 22 i sprängskissen ovan)

sir Urban skrev:
2425431 Om jag inte missminner mig vilket inte är så ovanligt så var det Trinity heter hon så?

/U

får kolla på det
tack!

Last edited:

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
CeltaniC skrev:
2425158 När jag får ett jobb så kommer första lönen att gå till "bättre ljud" u can count on it!

hur är det med din svarta tös? ;)

Du, jag har ett jobb men har fasen inte råd ändå just nu. Vi har ju faktiskt hela vintern på oss. hehe

Jo, hon mår så bra och är så fin. Tack som frågar. Hon hälsar till din gosse! :hihi

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
sir Urban skrev:
2425431 Om jag inte missminner mig vilket inte är så ovanligt så var det Trinity heter hon så?

/U

Det är en snubbe som jag tänker på men det var ett tag sedan, hade lite att göra i somras så gick igen lite gamla inlägg i den här tråden :)

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
KTM 525 -06
Yes!! Tog kortet idag! Så nu bär det av att snurra runt på vägarna resten av säsongen! Grymt skön hoj den där Sv:n... :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln