SV-Tråden!

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
johanp skrev:
2429160 Fan, sålde SV'n idag, känns faktiskt riktigt tomt...

Men några extra 20hk får ni aldrig ut ur den motorn, kanske 10% vinst med helavgasrör, k&n, dynojet. Ska ni upp i effekten så blir det till att shoppa 750cc-kit, nya toppa, kamaxlar, ventiler m.m. =D


...då köper man ju hellre en annan hoj...

jocke i köping skrev:
2422860 Tjabba Twinnare !
om nu någon av er funderar på Aprilia så tror jag i mitt enfald att vem som än köper blir nöjd med allt vad väghållning o effekt+ljud kan åstakomma ,, ja har för länge sedan lovat duckie o testa min tjur men de har inte blitt av ännu ,, :pannkyss

Kom och drick kaffe så ska jag provåka! :-D
Jag kan baka en kaka till din ära också!
 
Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Hmmm ja kanske det ,, hade nog för mig att de va du som skulle söderut men ok ,, ja e inte helt omöjlig ,,
ja kör ju nattskift så mötas på elsa andersson kanske e en bra lösning ,, lr ?
ett löfte e ett löfte ,, :pannkyss

sitter på jobbet nu o tjänar stålar medans de regnar ute ,, känns perfa ,, :D

Kom och drick kaffe så ska jag provåka! :-D
Jag kan baka en kaka till din ära också![/QUOTE]
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Någon som vet om det är onödigt att slanga med en sv 650...
Har hört att den kan mista oljetillförseln, inte så bra:rolleyes:
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Ankan_84 skrev:
2435081 Någon som vet om det är onödigt att slanga med en sv 650...
Har hört att den kan mista oljetillförseln, inte så bra:rolleyes:

Jag har hört att slanga i kombination med låg olje nivå kan skada motorn. Var en kille här i sv tråden som råkade ut för det, går du tillbaka typ 100 sidor eller nått så hittar du säkert hans inlägg ;)
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Ankan_84 skrev:
2435081 Någon som vet om det är onödigt att slanga med en sv 650...
Har hört att den kan mista oljetillförseln, inte så bra:rolleyes:
det en nog inte det besta, men min går på slangen... har inte kollat luftburken, är men det sägs att den ska ta in olja där... få la se snart när man öppnar och tittar..
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
enchanter skrev:
2435925 Jag har hört att slanga i kombination med låg olje nivå kan skada motorn. Var en kille här i sv tråden som råkade ut för det, går du tillbaka typ 100 sidor eller nått så hittar du säkert hans inlägg ;)

det beror väl på hur långt man slangar, en kort bit gör inte så stor skada.
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Funderar på bänkning... Känner ibland när jag ligger på tvåans eller treans växel, på låga varv så går den lite ryckigt och orent. Det sitter ett GPR-helsystem på... Kan det hjälpa att bänka den eller är det den så kallade "växel-strypningens" fel??

Är bänkning att rekommendera??
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Ankan_84 skrev:
2438630 Funderar på bänkning... Känner ibland när jag ligger på tvåans eller treans växel, på låga varv så går den lite ryckigt och orent. Det sitter ett GPR-helsystem på... Kan det hjälpa att bänka den eller är det den så kallade "växel-strypningens" fel??

Är bänkning att rekommendera??

Absolut! Åtm min 1000 blev bättre på låga varv.
 

its play time

Clutch it up or die trying!!
Gick med
17 Aug 2006
Ort
helsingborg
Hoj
ducati 900ss
RocketQueen skrev:
2435279 Tackar! :)
vassego hoppas du hittar något, fick själv min tailguard idag så det blir montage i helgen.:fyllisar pluss några pills

Ankan_84 skrev:
2438630 Funderar på bänkning... Känner ibland när jag ligger på tvåans eller treans växel, på låga varv så går den lite ryckigt och orent. Det sitter ett GPR-helsystem på... Kan det hjälpa att bänka den eller är det den så kallade "växel-strypningens" fel??

Är bänkning att rekommendera??
har du bara ett gpr system så kan den rycka på lägre varv, men har du även dyno och kn så bänka. min gick ryckigt innan jag fixade det pluss att jag brände många stift.
 
Last edited:

its play time

Clutch it up or die trying!!
Gick med
17 Aug 2006
Ort
helsingborg
Hoj
ducati 900ss
Ankan_84 skrev:
2442905 jag e lite borta, men dyna och kn, va e det??:confused:
dynojett är bestyckning i förgasaren och kn luftfilter, utlovar en grymm skildnad i motorn. både rappare i låga varv och mer ös. gpr system e super men bara det kan göra så att motorn inte får samma flöde förgasaren vill ge mer än den orkar pga att du har ingen bromsning i förgasaren
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
its play time skrev:
2442926 dynojett är bestyckning i förgasaren och kn luftfilter, utlovar en grymm skildnad i motorn. både rappare i låga varv och mer ös. gpr system e super men bara det kan göra så att motorn inte får samma flöde förgasaren vill ge mer än den orkar pga att du har ingen bromsning i förgasaren

Ankan, du har väl en -03:a? Med insprutning? I så fall skall du glömma det där med dynojet och istället sikta in dig på motsvarande ingrepp på insprutningen. Antingen handlar man Powercommander och beställer tid för bänkning och justering eller så tar man reda på en bromsare som har instrument för omjustering av originalstyrboxen (t.ex. Yoshimura AdjustBox eller vad de nu heter...)
 

its play time

Clutch it up or die trying!!
Gick med
17 Aug 2006
Ort
helsingborg
Hoj
ducati 900ss
mbrannst skrev:
2442940 Ankan, du har väl en -03:a? Med insprutning? I så fall skall du glömma det där med dynojet och istället sikta in dig på motsvarande ingrepp på insprutningen. Antingen handlar man Powercommander och beställer tid för bänkning och justering eller så tar man reda på en bromsare som har instrument för omjustering av originalstyrboxen (t.ex. Yoshimura AdjustBox eller vad de nu heter...)
insprut kom väll inte för än på -04?
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
its play time skrev:
2442952 insprut kom väll inte för än på -04?


Det kom på 03:an.

Jag har mappat om min efter avgasbyte - den går skitbra nu. Ska väl inte behöva bänkas? Det låter dyrt och omständigt.
 

its play time

Clutch it up or die trying!!
Gick med
17 Aug 2006
Ort
helsingborg
Hoj
ducati 900ss
duckie skrev:
2442959 Det kom på 03:an.

Jag har mappat om min efter avgasbyte - den går skitbra nu. Ska väl inte behöva bänkas? Det låter dyrt och omständigt.
ok. följ flickans råd de brukar ha rätt.
:tummenupp

duckie skrev:
2442959 Det kom på 03:an.

Jag har mappat om min efter avgasbyte - den går skitbra nu. Ska väl inte behöva bänkas? Det låter dyrt och omständigt.
du har LÄTT den finaste profil bilden här. nice:arsele
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top