SV-Tråden!

its play time

Clutch it up or die trying!!
Gick med
17 Aug 2006
Ort
helsingborg
Hoj
ducati 900ss
Bazooka skrev:
2493266 Undrar om det är nån/några som har problem med olja i luftburken när de åker bakhjul???

Är det någon som har byggt om här?? Hur ser det ut i sånna fall..???
jupp får olja i burken med. har byggt om kan skicka bilder om du vill det e en sv650 -99
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Jag har en liten fundering, vad kör ni med för soppa? Själv så har jag tills helt nyligen kört med 95 oktan men fick ett infall och bytte till 98. Det roliga var att hojen gick betydligt bättre efter det, trodde inte att det skulle bli en sån skillnad. När den är kall så går den jämnare, när den är varm så startar den snabbare, känns överlag starkare över registret.
Så vad tankar ni? Är det nån som har upplevt samma sak som mig ?
 

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
enchanter skrev:
2503257 Jag har en liten fundering, vad kör ni med för soppa? Själv så har jag tills helt nyligen kört med 95 oktan men fick ett infall och bytte till 98. Det roliga var att hojen gick betydligt bättre efter det, trodde inte att det skulle bli en sån skillnad. När den är kall så går den jämnare, när den är varm så startar den snabbare, känns överlag starkare över registret.
Så vad tankar ni? Är det nån som har upplevt samma sak som mig ?

Jepp, samma sak med min. Särskilt efter bänkningen blev till att köra på 98.
 

its play time

Clutch it up or die trying!!
Gick med
17 Aug 2006
Ort
helsingborg
Hoj
ducati 900ss
enchanter skrev:
2503257 Jag har en liten fundering, vad kör ni med för soppa? Själv så har jag tills helt nyligen kört med 95 oktan men fick ett infall och bytte till 98. Det roliga var att hojen gick betydligt bättre efter det, trodde inte att det skulle bli en sån skillnad. När den är kall så går den jämnare, när den är varm så startar den snabbare, känns överlag starkare över registret.
Så vad tankar ni? Är det nån som har upplevt samma sak som mig ?
kör på Vpower och fick märkbar skillnad:hojraket
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Ankan_84 skrev:
2503442 tja, man kanske ska testa 98, hmm.... bara inte skiten pajjar:confused:

Jag kör jämt med 98 okt i min. Gjorde det i 3 säsonger a´1700mil med SV650 -03:an jag hade innan och den höll då fint för mig. Det som rekomenderas är väl minimum 95 okt och alltid blyfritt vad jag förstått.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Ankan_84 skrev:
2493680 Det undrar jag med... jag pratade med en kompis som sa att det skulle vara återgärdat på nyare modeller,
(ett stopp så inte oljan rinner ner i luftburjen när man kör bakhjul)....
nyare, vilka tänker du på? en kompis med sin -04 får olja i burken... nyare än så vet jag inte..

jag har provar att köra på 95, 98 o power... jag tycker inte det e nån skillnad, man bara inbildar sig...
men funkar det för vissa så...:tummenupp
 
Last edited:

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Ankan_84 skrev:
2503442 tja, man kanske ska testa 98, hmm.... bara inte skiten pajjar:confused:

Varför tror du att hojen ska paja? Klart den inte gör! :pannkyss .. Du får ta o testa sen återkommer du o berättar om det blev nån skillnad :)

Bazooka skrev:
2503566
jag har provar att köra på 95, 98 o power... jag tycker inte det e nån skillnad, man bara inbildar sig...
men funkar det för vissa så...:tummenupp

Det är det jag tycker det är konstigt, jag vet med säkerhet att det inte är inbillning i mitt fal. Men det kanske inte blir nån såå stor skillnad om man har insprutning?

Kan väl också säga att min båge är helt original, om det nu ska inverka på nått sätt

its play time skrev:
2503352 kör på Vpower och fick märkbar skillnad:hojraket

Har du testat om det är nån skillnad mellan V power o vanlig 98 ? Skiljer väl bara en oktan så det borde väl inte bli nån större skillnad .. tycker man :va
 
Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
its play time skrev:
2503352 kör på Vpower och fick märkbar skillnad:hojraket

Svårt å hålla ner framhjulet eller?!?!?!

Min har alltid druckit 95, kan det va därför jag varken kan uiiila eller kneskrapa?
 

Dr.Bike

Guest
duckie skrev:
2504198 Svårt å hålla ner framhjulet eller?!?!?!

Min har alltid druckit 95, kan det va därför jag varken kan uiiila eller kneskrapa?


Ha! Skyll på bensajnen du!

Joo mc-åka är en verklig materialsport! Har man inte det senaste är man rökt! ;)
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Bazooka skrev:
2503566 nyare, vilka tänker du på? en kompis med sin -04 får olja i burken... nyare än så vet jag inte..

-03:eek:r uch uppåt, men som sagt, jag vet inte... man kanske ska ta loss burken o kolla efter...
 

its play time

Clutch it up or die trying!!
Gick med
17 Aug 2006
Ort
helsingborg
Hoj
ducati 900ss
duckie skrev:
2504198 Svårt å hålla ner framhjulet eller?!?!?!

Min har alltid druckit 95, kan det va därför jag varken kan uiiila eller kneskrapa?
klart det beror på soppan damen. tryck i den litta finare benza och det ända du gör är uiiila och kneskraba. bara du inte gör det sammtidigt:cpparty
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Dr.Bike skrev:
2504206 Ha! Skyll på bensajnen du!

Joo mc-åka är en verklig materialsport! Har man inte det senaste är man rökt! ;)

Jamen hallå. Jag har en snygg hoj extrautrustad med lite lull-lull och i en färg som går ihop med mina ögon, och så har jag matchande skinnställ och hjälm plus att jag kör som en gudinna - alla attribut finns! Jag har gjort allting rätt!

Vad skulle det annars vara om inte benzinen!?!?!?!
 

Mangoo

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Alingsås
Hoj
SV1000S -05
Bazooka skrev:
jag har provar att köra på 95, 98 o power... jag tycker inte det e nån skillnad, man bara inbildar sig...
men funkar det för vissa så...:tummenupp

Det är definitivt skillnad. Jag körde alltd min gamla hoj, FZR1000, på 98. Vid ett tillfälle bytte jag till 95 på ett par tankar. Jag tror det var för att det var billigare eller nått. Vid det tillfället hade jag inte hört talas om att det skulle vara prestandaskillnad. Jag upptäckte ganska snart att hojen inte svarade på samma sätt som den brukar. Visst det var ingen fantomförändring, men det var nått som inte stämde. Efter ett tag kom jag på att jag hade bytt bensin och funderade på om det var orsaken. När jag bytte tillbaka till 98 så gick den som vanligt igen.

Så visst påverkar det, men man får ingen dragster hoj. Har man inte jävligt bra koll på hur hojen brukar bete sig så kanske man aldrig märker något :)
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Missfärgningar på ramen.

Tänkte höra om det är ngn mer än jag som fått ringar i lacken på ramen? Jag hade en SV 650 -03 innan som jag köpte ny. Efter några tvättar uppkom dessa märken som ser ut som intorkade vattendroppar. Verkar som om man måste torka fort som fan med sämskskinn om man ska slippa dessa.
På den SV 1000 jag köpte i somras var det också sådana ringar på ramen.
De är dessutom helt omöjliga att få bort. Har provat med bilpolish bl a men det blir ingen skillnad.
Är det bara de med silverfärgad ram som har så kass lack eller har det även drabbat er med svart ram.

Tycker det är kasst om lacken inte ska palla helt vanligt bilschampo. Jag har dessutom sköljt ordentligt efteråt.

Ngn som har tips om hur man får bort dessa märken om det ens är möjligt?

Tack på förhand / Bear
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Mangoo skrev:
2507540 Det är definitivt skillnad. Jag körde alltd min gamla hoj, FZR1000, på 98. Vid ett tillfälle bytte jag till 95 på ett par tankar. Jag tror det var för att det var billigare eller nått. Vid det tillfället hade jag inte hört talas om att det skulle vara prestandaskillnad. Jag upptäckte ganska snart att hojen inte svarade på samma sätt som den brukar. Visst det var ingen fantomförändring, men det var nått som inte stämde. Efter ett tag kom jag på att jag hade bytt bensin och funderade på om det var orsaken. När jag bytte tillbaka till 98 så gick den som vanligt igen.

Så visst påverkar det, men man får ingen dragster hoj. Har man inte jävligt bra koll på hur hojen brukar bete sig så kanske man aldrig märker något :)
nja, bra koll har jag på den... men häller jag i power eller 98.. så TROR jag ju att jag vår så mycket bättre hoj.. som typ går på raketbränsle.. å då kör jag efter de me... å då e det klart att det går bättre/galnare... men visst kan jag hålla med att lite skillnad borde finnas, men jag har inte märkt den skillnade att jag kan precis säga vad/när/hur...
 

Mangoo

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Alingsås
Hoj
SV1000S -05
Bazooka skrev:
2509593 nja, bra koll har jag på den... men häller jag i power eller 98.. så TROR jag ju att jag vår så mycket bättre hoj.. som typ går på raketbränsle.. å då kör jag efter de me... å då e det klart att det går bättre/galnare... men visst kan jag hålla med att lite skillnad borde finnas, men jag har inte märkt den skillnade att jag kan precis säga vad/när/hur...

Visst!! Förväntar man sig skillnad så blir det nog lätt lite placebo effekt :)
Som sagt, på min FZR var skillnaden märkbar, men ytterst marginell. :rolleyes:
På min nuvarande hoj har jag inte ens brytt mig om att prova. Jag kör 95.
 
Last edited:
Nyheter
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

Top