SV-Tråden!

C4-Robban-C4

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
SUZUKI SV650 S
hallå
är det någon som har koll på var strypningarna sitter på modellerna mellan 99 och 02? Har någon god person där ute en blid så får ni hemskt gärna dela med er:)
 
Last edited:

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
:yoparty Bra jobbat!!! Låter det bra?
Massivt! körde en liten testrunda typ 200m, på den biten skrämde jag en hund, fick ett gammalt par att bli sura och ett hus tända en lampa för att titta ut och se vad det var som lät så "rått" :D ;)

Yoshi ftw!

DOCK vinner den inte över 1098S som jag körde i helgen! O-M-G VILKEN HOJ!
 

C4-Robban-C4

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
SUZUKI SV650 S
Trötthet i fart...

Är det någon som har en gissning vad det är för fel på min hoj?
Den drar på fint till farter kring 140, men den blir den väldigt platt för att totalt gå i väggen kring 160. Till saken hör att den har varit strypt, men är numera befriad från alla koppel, tror jag:va
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
Är det någon som har en gissning vad det är för fel på min hoj?
Den drar på fint till farter kring 140, men den blir den väldigt platt för att totalt gå i väggen kring 160. Till saken hör att den har varit strypt, men är numera befriad från alla koppel, tror jag:va

Hur menar du gå i väggen vid 160 ? är det toppfarten på hojen nu ?

Har du gjort något annat än att ta bort strypningen?

/Dan
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
Jepp det är topp det händer absolut inget efter 160, det sitter ett micron helsystem på i övrigt orginal.

Då har du knappast fått bort allt som stryper hojen.

Lika bra att riva förgasarna och kolla vad du har för munstycken.
Du bör ändå sätta i lite större munstycken och höja nålen lite om du har helsystem på.
Edit : när du har fått den till att gå normalt...

Vad var det för strypning du tog bort ?

OBS menar inte att den skulle vara strypt med munstycken men du bör nog veta vad du har för några.

/Dan
 
Last edited:

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
Besiktiga med mitt ART-slipon

Hej, jag har besiktning som kommer upp så fort jag kommer hem till Sverige igen. Vad tror ni om besiktning med mitt ART-SLIPON. Är det dömt att misslyckas eller har ni med slipon klarat er precis under decibelgränsen??

Tack på förhand.

//Daniel
 

deebee

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Örebro
Hoj
Sv 650s 2002
Köp av SV 650S

Köp av sv 650 S!

Hej! Är på god väg att köpa en SV650S årsmodell 2000 eller 2001 (vad min ekonomi tillåter).

Har några frågor..

1. Vad bör man tänka på när man kikar på beggade SV650?

2. Vanliga fel?

3. Bästa/Billigaste försäkring? (är 29 och haft körkort i 8 år, bor i Örebro)

4. Vad är ett rimligt pris?

Tack på förhand!

/Daniel
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Köp av sv 650 S!

Hej! Är på god väg att köpa en SV650S årsmodell 2000 eller 2001 (vad min ekonomi tillåter).

Har några frågor..

1. Vad bör man tänka på när man kikar på beggade SV650?

2. Vanliga fel?

3. Bästa/Billigaste försäkring? (är 29 och haft körkort i 8 år, bor i Örebro)

4. Vad är ett rimligt pris?

Tack på förhand!

/Daniel

1. Du ska kolla kamsträckarna, rasslar dom så bör dom bytas = läge att pruta. Framfjädringen ska vara mjuk o klen original men det löses genom att sätta i öhlinare så är det inga såna så bör du påpeka det. Annars vet jag inte om dom har nån mer modelltypiskt fel.

2. Se föregående

3. Bilsport-mc var billigast för mig, jag är också 29 o har haft körkort ungefär lika längesom dig, jag betalar 5500 hel/helår.

4. Det är helt beroende på skicket! Jag har sett priser från 29´ till 39´ men som allt annat är det bättre att lägga ner extra på en i fint skick som är väldokumenterad gärna med s-bok, än nån billig helt utan historik. Jag gav 37´ för min ifjol och den är i kanonskick med s-bok, jag är andra ägaren.
 

demoniak

2 hjul är lagom många
Gick med
9 Apr 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Suzuki SV650s 2003
Dyr service

Så där, då är vårens service avklarad. Lämnade in den på märkesverkstad, närmare bestämt Din MC i Rotebro.
Måste allt verkligen vara så galet dyrt bara för att det handlar om motorcyklar? :mad:
Servicen gick på 3195:- För det fick man ny olja, oljefilter, tändstift och bromsvätska. Och de debiterade 3 timmar och 18 minuter arbetstid trots att jobbet var klart inom 1 timme och 50 minuter. :confused:
Dessutom försökte de kränga på ett par däck som de ville ha 4200:- för, och då skulle de vara "bussiga" och bjuda på monteringen. Samma däck kan man köpa från godtycklig handlare på nätet inkl. frakt för 2300:-
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Så där, då är vårens service avklarad. Lämnade in den på märkesverkstad, närmare bestämt Din MC i Rotebro.
Måste allt verkligen vara så galet dyrt bara för att det handlar om motorcyklar? :mad:
Servicen gick på 3195:- För det fick man ny olja, oljefilter, tändstift och bromsvätska. Och de debiterade 3 timmar och 18 minuter arbetstid trots att jobbet var klart inom 1 timme och 50 minuter. :confused:
Dessutom försökte de kränga på ett par däck som de ville ha 4200:- för, och då skulle de vara "bussiga" och bjuda på monteringen. Samma däck kan man köpa från godtycklig handlare på nätet inkl. frakt för 2300:-

MAO så är det läge att kolla upp en bättre firma tills nästa gång ..
 

johansson87

lumpen suger
Gick med
8 Jan 2007
Ort
Nässjö
Hoj
Fz1n-07 och en bandit 1200-04
sv 650

Va o kollade på ny hoj idag http://www.blocket.se/vi/11619584.htm?ca=17_s
Hoppas att länken fungerar, va inte så förtjust i frontkåpan och priset, dock så såg den i övrigt fräch med kolfiber och blålackede skruvar.

Nu till min fråga:confused: är det någon som har en uppfattning om vad en orginal lykta skulle kosta. Antar att den stora kåpan blir för dyr. Hittade en beg lykta från en 05:a för 1500k i rätt färg passar den isof

:) för svar
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Olja i luftburken, går dåligt.

Hej alla experter :)

Har någon av er haft följande scenario:

Gaspådrag ut på motorväg, växling till högre växel, "skumt ljud",
motor går apkasst efteråt.

Skruvat loss luftfiltret, en viss mängd olja i luftburken fanns det,
ca 10-20 ml ?

Själv har jag inte så många ideér om vad det kan vara.

Sv650S-00 @ 2000 mil på mätaren.
 

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki Z400F -83
Hej, jag har besiktning som kommer upp så fort jag kommer hem till Sverige igen. Vad tror ni om besiktning med mitt ART-SLIPON. Är det dömt att misslyckas eller har ni med slipon klarat er precis under decibelgränsen??

Tack på förhand.

//Daniel


jag har oxå ART och besiktning på onsdag (om en vecka)
jag vet att min inte går igenom.
ART är väl inte kända för att vara tysta.
har du original så är mitt tips att skruva på det.




BTW.
är det ngn mer än jag som har lagerljud a´la ramlagerljud när man drar in kopplingen?
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Va o kollade på ny hoj idag http://www.blocket.se/vi/11619584.htm?ca=17_s
Hoppas att länken fungerar, va inte så förtjust i frontkåpan och priset, dock så såg den i övrigt fräch med kolfiber och blålackede skruvar.

Nu till min fråga:confused: är det någon som har en uppfattning om vad en orginal lykta skulle kosta. Antar att den stora kåpan blir för dyr. Hittade en beg lykta från en 05:a för 1500k i rätt färg passar den isof

:) för svar

Den var ju riktigt ful ..


Kolla på den här istället

http://www.blocket.se/vi/11577003.htm?ca=17_s

Hej alla experter :)

Har någon av er haft följande scenario:

Gaspådrag ut på motorväg, växling till högre växel, "skumt ljud",
motor går apkasst efteråt.

Skruvat loss luftfiltret, en viss mängd olja i luftburken fanns det,
ca 10-20 ml ?

Själv har jag inte så många ideér om vad det kan vara.

Sv650S-00 @ 2000 mil på mätaren.

Har du wheelat nått? Har hört att det kan komma ut olja då, annars vet jag inte vad det är ..
 
Last edited:

mbrannst

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Öja / Finland
Hoj
Suzuki SV 1000S -05
Någon som har Yoshimura TRS Polished Dual Exhaust Monterat på sin sv1000?
behövs mappning isf?

Alltså, finns det dubbelt helsystem eller är det bolt-on? Jag kör med 2-1 Yoshi helsystem, och har mappat om den...kolla före- och efter bilderna i mitt garage så ser du skillnaden kring 3000 rpm. Skillnaden märks främst vid lugn normal körning då den drar betydligt renare på låga varv än innan mappningen. Dessutom skjuter den inte längre alls nästan vid motorbromsning (kanske lite synd på sätt och vis...:)).

Däremot behöver du inte köpa och montera en dyr PowerCommander om du inte "bara måste ha en PC". Suzukis originalstyrbox kan programmeras om hos en Suzuki-mekaniker med bromsbänk som har utrustning för detta. Blir ju mycket billigare så...
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top