Danne S
Sporthojsnörd
Jag är nybliven Sv650 ägare! Hoppas det är ok att ställa sina 1000 frågor här sedan
Vad roligt, får väl önska dig lycka till! Du har gjort ett bra val
Last edited:
Jag är nybliven Sv650 ägare! Hoppas det är ok att ställa sina 1000 frågor här sedan
Så där, då är vårens service avklarad. Lämnade in den på märkesverkstad, närmare bestämt Din MC i Rotebro.
Måste allt verkligen vara så galet dyrt bara för att det handlar om motorcyklar?
Servicen gick på 3195:- För det fick man ny olja, oljefilter, tändstift och bromsvätska. Och de debiterade 3 timmar och 18 minuter arbetstid trots att jobbet var klart inom 1 timme och 50 minuter.
Dessutom försökte de kränga på ett par däck som de ville ha 4200:- för, och då skulle de vara "bussiga" och bjuda på monteringen. Samma däck kan man köpa från godtycklig handlare på nätet inkl. frakt för 2300:-
Va o kollade på ny hoj idag http://www.blocket.se/vi/11619584.htm?ca=17_s
Hoppas att länken fungerar, va inte så förtjust i frontkåpan och priset, dock så såg den i övrigt fräch med kolfiber och blålackede skruvar.
Nu till min fråga är det någon som har en uppfattning om vad en orginal lykta skulle kosta. Antar att den stora kåpan blir för dyr. Hittade en beg lykta från en 05:a för 1500k i rätt färg passar den isof
för svar
Hej
Undrar om det är nån som vet var man kan få tag i en helkåpa till en sv 650 -01:a?
MVH Dennis
Hej, har precis köpt en SV650. Har upptäckt att bromskivorna fram glappar en del i "färdriktningen" så att säga. Det klickar en del när man provar bromsen och man ser rörelse mellan skiva/nit/nav. Jag har snart besiktning, är detta nåt jag måste byta innan eller är det ok att köra med?
Och om jag måste byta, vart kan jag hitta bra skivor?
/Nybliven MC-ägare
Någon som har erfarenheter från SV 650 med skjuts och packning, räcker vridet och effekten? Fjädringen?
Hej jag tänkte byta ut mitt kåpglas för att det är lite repigt och tidigare ägare varit på det med sågen och kapat lite. Någon som har bytt på sin och till vad? Är ni nöjda? Var hittar man billiga? funderar på ett standard mörkt eller dubble bobble mörkt. Jag har en Blå 01:a
Inte om skjutsen väger mer än 45kg.
Nån som vet vartifrån man kan tänkas köpa Suzuki originaldelar till en sv 99 på internet?
Måste köpa ny rotor till hastighetsgivaren, men min lokala handlare säger att det bara går att köpa komplett givare och tätningen, ingen rotor.
Har provat beställa från "Robinsons Foundry online shop"
men dom verkar inte göra så mycket, får inget svar angående leverans.
Så om nån vet något ställe som säljer rotorn och inte tar 4x priset i frakt så vore det fint med en länk.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|