SV-Tråden!

Cnas

PIMP
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Hägersten
Hoj
06-08 Sv650, 09 Z750
Någon som har en framgaffel till sv650s 99-01 liggandes? Jag har fått för mig att det är samma gaffel som en gsx 750 (skolhojen) har. Kan det stämma?

Även en framfälg och en främre stänkskärm vore nice. Helt enkelt, någon som har lite delar från en sv som ligger? :)
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Så där, då är vårens service avklarad. Lämnade in den på märkesverkstad, närmare bestämt Din MC i Rotebro.
Måste allt verkligen vara så galet dyrt bara för att det handlar om motorcyklar? :mad:
Servicen gick på 3195:- För det fick man ny olja, oljefilter, tändstift och bromsvätska. Och de debiterade 3 timmar och 18 minuter arbetstid trots att jobbet var klart inom 1 timme och 50 minuter. :confused:
Dessutom försökte de kränga på ett par däck som de ville ha 4200:- för, och då skulle de vara "bussiga" och bjuda på monteringen. Samma däck kan man köpa från godtycklig handlare på nätet inkl. frakt för 2300:-

Sjukt dyrt.
Jag har aldrig betalt över 1500:- för mina servicear (100-1800 mil).
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Va o kollade på ny hoj idag http://www.blocket.se/vi/11619584.htm?ca=17_s
Hoppas att länken fungerar, va inte så förtjust i frontkåpan och priset, dock så såg den i övrigt fräch med kolfiber och blålackede skruvar.

Nu till min fråga:confused: är det någon som har en uppfattning om vad en orginal lykta skulle kosta. Antar att den stora kåpan blir för dyr. Hittade en beg lykta från en 05:a för 1500k i rätt färg passar den isof

:) för svar

bättre du köper min hoj för nästa samma pengar... -03 2000mil å 25kw
 

hellbyte

hellbyte
Gick med
23 Apr 2007
Ort
Vallentuna
Hoj
1999, BMW R1100S
Skjuts och packning, SV 650

Någon som har erfarenheter från SV 650 med skjuts och packning, räcker vridet och effekten? Fjädringen?
 

Howdy

Medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia RSV-R
Hej, har precis köpt en SV650. Har upptäckt att bromskivorna fram glappar en del i "färdriktningen" så att säga. Det klickar en del när man provar bromsen och man ser rörelse mellan skiva/nit/nav. Jag har snart besiktning, är detta nåt jag måste byta innan eller är det ok att köra med?

Och om jag måste byta, vart kan jag hitta bra skivor?

/Nybliven MC-ägare
 
Last edited:

jenssthlm

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Ort
sthlm
Hoj
1986 Suzuki GSXR 1100
byggt om min sv och har delar över att sälja :)

hej alla SVare

har byggt om min SV och har en del grejer att sälja som har blivit över, det är en 2005a

-komplett framgaffel
-framfälg med ett nästan nytt däck
-2 framskivor som är helt nya
-2 bromsok fram som är helt nya
-ett orginal avgassystem
-2 fotpinnar till passagere
-komplett framkåpa med lampor, i blå färg, inga repor
-2 backspeglar
-blinkerkonvertering, så blinkersen ersätter parkeringsljuset i originalstålkastaren.

kanske inte rätt att annonsera här men känns som rätt forumtråd då den riktar sig till oss som älskar våra sv! om ni inte tycker det är rätt så tar jag bort detta inlägg......:)
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Hej, har precis köpt en SV650. Har upptäckt att bromskivorna fram glappar en del i "färdriktningen" så att säga. Det klickar en del när man provar bromsen och man ser rörelse mellan skiva/nit/nav. Jag har snart besiktning, är detta nåt jag måste byta innan eller är det ok att köra med?

Och om jag måste byta, vart kan jag hitta bra skivor?

/Nybliven MC-ägare

nej, det ska vara så, bara var lungn...!
 

raveper

Mc Förare
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Borås
Hoj
Hojlös
Kåpglas sv 650..

Hej jag tänkte byta ut mitt kåpglas för att det är lite repigt och tidigare ägare varit på det med sågen och kapat lite. Någon som har bytt på sin och till vad? Är ni nöjda? Var hittar man billiga? funderar på ett standard mörkt eller dubble bobble mörkt. Jag har en Blå 01:a
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Hej jag tänkte byta ut mitt kåpglas för att det är lite repigt och tidigare ägare varit på det med sågen och kapat lite. Någon som har bytt på sin och till vad? Är ni nöjda? Var hittar man billiga? funderar på ett standard mörkt eller dubble bobble mörkt. Jag har en Blå 01:a

Kolla s-racing
 

hellbyte

hellbyte
Gick med
23 Apr 2007
Ort
Vallentuna
Hoj
1999, BMW R1100S
Inte om skjutsen väger mer än 45kg.

Haha, börjar förstå det. Suttit och jämfört vrid vid olika varv och det lutar mer åt en GSX 750 F, eller en GSX R 1100 från mitten av nittiotalet.

Rädd att underhållskostnaderna på en så gammal 1100 kanske drar iväg, men men.. det kommer väl visa sig.
 

lillajag

tjejer kör bäst :o)
Gick med
9 Mar 2004
Ort
sthlm
Hoj
Gixxer 750 -07
G.P.R highpipe

är det någon som vill köpa en begagnad G.P.R highpipe, oval i aluminium fint skick inga skador.....grymt ljud och snyggt, alla tillbehör för att montera dit det finns. Passar sv650s årsmodell 99-02. maila lareva@telia.com om intresse finns
 

Bifogat

  • IMGP1118a.JPG
    IMGP1118a.JPG
    71 KB · Visningar: 68
  • IMGP1119a.JPG
    IMGP1119a.JPG
    93.8 KB · Visningar: 51

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Nån som vet vartifrån man kan tänkas köpa Suzuki originaldelar till en sv 99 på internet?
Måste köpa ny rotor till hastighetsgivaren, men min lokala handlare säger att det bara går att köpa komplett givare och tätningen, ingen rotor.
Har provat beställa från "Robinsons Foundry online shop"
men dom verkar inte göra så mycket, får inget svar angående leverans.

Så om nån vet något ställe som säljer rotorn och inte tar 4x priset i frakt så vore det fint med en länk.
:va
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Nån som vet vartifrån man kan tänkas köpa Suzuki originaldelar till en sv 99 på internet?
Måste köpa ny rotor till hastighetsgivaren, men min lokala handlare säger att det bara går att köpa komplett givare och tätningen, ingen rotor.
Har provat beställa från "Robinsons Foundry online shop"
men dom verkar inte göra så mycket, får inget svar angående leverans.

Så om nån vet något ställe som säljer rotorn och inte tar 4x priset i frakt så vore det fint med en länk.
:va

Ska du beställa från US så skulle jag vilja rekommendera det här stället som har kanon bra service! Dock så vet jag inte om dom har just det du söker men du kan ju kolla ..

http://www.cycle-parts.com/
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Mailade dom igen och fick svar att dom skickat sakerna dagen före, Onsdag då.
Fick dom idag, Fredag. Monterade rotorn och tätningen och givarn funkar som ny. Märkte att man kanske skulle stoppat lite glidmedel på tätningen då den började gnissla i låga farter. :mad:
 

carpe9

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV 650 -04
Dreva ner sv 650 -04 fram...? Bra eller dålig idé? Vill få den lite "piggare" och rappare för billig penning. :)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top