SV-Tråden!

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Haha, börjar förstå det. Suttit och jämfört vrid vid olika varv och det lutar mer åt en GSX 750 F, eller en GSX R 1100 från mitten av nittiotalet.

Rädd att underhållskostnaderna på en så gammal 1100 kanske drar iväg, men men.. det kommer väl visa sig.

Förare 80, skjuts på 65 kg funkar, beror på vad man vill åt, 0-100 går inte på
fabriks 4.4 s men tillräckligt. :)

Vridet blir högre med skjuts, måste bli det för det är busenkelt att
få upp den på bakhjulet med skjuts, utan skjuts dream on :tungan

grebbe

Torque junkie
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
Triumph Speed Triple RS -19
Tjipp!

Har en kompis som inhandlat en 650 -06:a och som undrar lite över slipon, då han har hört att man måste kapa orginalsystemet för att få dit något som låter lite bättre. Kanske någon från denna tråd har något fint svar på den frågan?
Sitter katalysatorn i dämparen eller i rören innan?
En annan fråga som dök upp var om man behöver man mappa om/powercommander för att inte riskera skada motorn?

/
en Suzukibroder

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Tjipp!

Har en kompis som inhandlat en 650 -06:a och som undrar lite över slipon, då han har hört att man måste kapa orginalsystemet för att få dit något som låter lite bättre. Kanske någon från denna tråd har något fint svar på den frågan?
Sitter katalysatorn i dämparen eller i rören innan?
En annan fråga som dök upp var om man behöver man mappa om/powercommander för att inte riskera skada motorn?

/
en Suzukibroder

Ja - man måste kapa originalet.
Katen sitter i dämparen.
Om man skadar motorn vet jag väl inte, men en ommappning i form av ändrade bränslevärden kan behövas för att den ska gå riktigt bra. Powercommander låter lite överkill.

Cnas

PIMP
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
06-08 Sv650, 09 Z750
någon som har en bult att fästa framdäcket med till en sv650s 99-02?
samt en distans tror jag att det kallas.
//C

Mini SV ?

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
KTM 690 SMR
Vart ska Styrdämparen sitta?

Hej Hej

Jag har shopat en styrdämpare till min sv 650s
men var ska den sitta? .... och ja den ska sitta vid styret men var. (har inte fått den än)

Är det någon som känner igen den??

Bifogat

• sv650.JPG
    sv650.JPG
    17.2 KB · Visningar: 44

Cnas

PIMP
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
06-08 Sv650, 09 Z750
Hej igen alla! :)
Önskar att hitta framfälg till hojen. Kan komma och hämta i helgen. 19-21 maj om det finns tid för er. Har nya gafflar, så fälg till sv 03 och framåt önskas.
Hör gärna av er för pris!
Ciao...

Boner

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2007
Hoj
Suzuki SV 650 N
Missade vägen härom veckan :huvet
Behöver nu en ny ryggkota och en herrans massa grejer till SVn (650 N-99) :va

Framgafflar, instrumentpanel, fälgar, styre, framlyse måste bytes helt. Sen är det en massa krafs som blinkers, backspeglar, omlackning mm. Planerar ett customprojekt till vintern med omlackning och nya kåpor mm. Men dessförinnan ska det åkas. Alltså....

Är det nån som har en massa SV-prylar att sälja? Ett helt demonteringsobjekt fungerar också (färg ointressant, kan också vara en S-modell, årsmodell 1999-2002).

Behöver också tips på MC-skrothandlare.

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Yamaha XSR900
Har en SV 650s -99 som jag kört i snart 4år. Tycker den passar mej perfekt till den typen av körning jag kör, men...

Själva modellen är ju snart 10år och det har ju faktiskt hänt en hel del den senaste tiden vad gäller utveklingen av hojar så det börjar bli dags att hitta en ny hoj snart, men vilken..?

Jag älskar karaktären på motorn så den måste vara en v-twin, jag gillar smidigheten på 600cc (650) hojarna så järna en 600-750, det ska vara likvärdig körstälning som på sv:n.
Man skulle ju kunna göra det enkelt för sej och skaffa den nyare sv modellen men (med risk för arga komenarer) den tycker jag är ful.
Så finns den någon ny MC till mej där ute någon stans..?

//Hinken

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Finns det någon som har en framfälg till sv650 03-07 liggandes PM'a gärna.

Kan kolla upp framaxeln imorgon om jag kommer ihåg.

MagnusK

Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Eftersom det är sådant ös i denna tråden så undrar jag även vad det är som skiljer en fälg från de gamla till den nya modellen?

Kan någon dimensionerna på framhjulsaxeln till en sv650s k5?

Det är inte så att du har en sådan fälg? :tuttar

Last edited:

Cnas

PIMP
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
06-08 Sv650, 09 Z750
Eftersom det är sådant ös i denna tråden så undrar jag även vad det är som skiljer en fälg från de gamla till den nya modellen?

Det är inte så att du har en sådan fälg? :tuttar

Vad jag har märkt så är innerdimensionen annorlunda. Framhjulsaxeln har inte samma diameter. men nu verkar det som om att det går att lösa med andra lager... är inte helt färdig och mina mekarkunskaper bättras lååångsamt men stadigt på. Kan återkomma om hur det går... :)

Last edited:

MagnusK

Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Vad jag har märkt så är innerdimensionen annorlunda. Framhjulsaxeln har inte samma diameter. men nu verkar det som om att det går att lösa med andra lager... är inte helt färdig och mina mekarkunskaper bättras lååångsamt men stadigt på. Kan återkomma om hur det går... :)

Ja det skall bli trevligt, för får jag inte tag på en nyare fälg får jag försöka få dit en från den äldre modellen. Är det samma cc mellan skivorna, skivstorlek etc?

Kan annars byta mot en fälg från en äldre ;)

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
rensa upp baken

Hej, jag har en suzuki SV 650S från 99.
Som sagt så är ju orginalbaken inte den snyggaste med den stora stänkskärmen etc.

Har tittat hos S-racing och deras sortiment, men ni kanske även har andra alternativ som antingen är snyggare och eller billigare?

Tack på förhand.

//Daniel

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
sv 650- 01
Hej, jag har en suzuki SV 650S från 99.
Som sagt så är ju orginalbaken inte den snyggaste med den stora stänkskärmen etc.

Har tittat hos S-racing och deras sortiment, men ni kanske även har andra alternativ som antingen är snyggare och eller billigare?

Tack på förhand.

//Daniel

Kolla på Ebay. Högst 500 riksdaler med frakt och allt.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln