SV-Tråden!

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
någon här inne som har efarenhet av att montera delar (kåpor samt framram) från andra generations modellen på den tidigare? :va

Har inte provat men det kan ju bli ganska udda med gen 2 kåpor
på gen 1

Allt går ju och krashkåpor till gen2 är ju inte så dyra heller!
Go for it!!!!:yoparty
 

Pixelswede

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
KGA
Hoj
Suzuki SV650N
Hmm, alltå är det ingen som vet om det skiljer något på utformningen av svingen och fästena till kedjeskyddet mellan de äldre modellerna och årsmodell 2003-2007?
 

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Hufvudstaden
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Hmm, alltå är det ingen som vet om det skiljer något på utformningen av svingen och fästena till kedjeskyddet mellan de äldre modellerna och årsmodell 2003-2007?

Svingen ser ju helt annorlunda ut på gen1 och gen2.
Fästena till kedjeskyddet kan ju vara lika men jag har svårt
att tro det.
Du får väl åka ner till närmsta Suzukidealer med tumstocken
och mäta:D
 

Pixelswede

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
KGA
Hoj
Suzuki SV650N
xrperra: Hehe. Ja, det verkar vara enda utvägen för att få reda på det. Hade dock hoppats på att någon annan hade testat det innan. Finns ju ingen snygg hugger till de äldre SV-modellerna...
 

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
Läcker olja

På min hoj läcker det lite olja från bakre cylindern. Från ett dräneringshål som går in där tändstiftet sitter. Någon som haft liknande problem? Varför kommer det olja dit? Var o pratade med en mekaniker idag, det är ingen fara sa han men fick inte ut mycket annat vettigt från han.
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
På min hoj läcker det lite olja från bakre cylindern. Från ett dräneringshål som går in där tändstiftet sitter. Någon som haft liknande problem? Varför kommer det olja dit? Var o pratade med en mekaniker idag, det är ingen fara sa han men fick inte ut mycket annat vettigt från han.


Det är ju helt klart att något inte är som det ska, sen om det är allvarligt eller inte är svårt att svara på. Har den börjat läcka plötsligt eller har det kommit efter något ingrepp? Kolla så tändstiftet sitter som det ska, annars kan det vara någon packning i ventilkåpan som inte håller tätt. Borde inte vara någon fara att köra med hojen trots läckan bara du håller koll på oljenivån.
 

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
Det är ju helt klart att något inte är som det ska, sen om det är allvarligt eller inte är svårt att svara på. Har den börjat läcka plötsligt eller har det kommit efter något ingrepp? Kolla så tändstiftet sitter som det ska, annars kan det vara någon packning i ventilkåpan som inte håller tätt. Borde inte vara någon fara att köra med hojen trots läckan bara du håller koll på oljenivån.

Bytte stiften i våras. ska kolla så att d sitter som d skall. Annars e d nog bara att vänta till hösten o plocka isär då. Så lite olja som runnit så här långt
 

metrozlut

försiktigt positiv
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Ängelholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -08, Neon Blue
Någon här som vet vart man kan hitta en baklykta med integrerade blinkers till en SV650S i Sverige? Har en polare som undrar och är tacksam för svar :)
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Tjena.

Jag har varit med sv nu en vecka och har ett par frågor som ni kanske kan svara på. Jag har en 650N -01.

Vid 110km/h så får jag 5000rpm, det verkar vara lite mycket tycker jag. Ska det vara så eller är min drevad?

Vilka däckdimmensioner kör ni på? jag har sett en rekomedation om att man ska gå upp ett steg i profil fram.

Bakdämparen är värdelös, den duger hjälpligt när jag kör själv men när vi är två säckar den ihop totalt. Vilka alternativ finns?

Jag har sökt på forumet och googlat en hel del så jag har ett hum om saker och ting men skulle uppskatta om ni som har och har kört hojjen ett tag kan dela med er av era erfarenheter.
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Tjena.

Jag har varit med sv nu en vecka och har ett par frågor som ni kanske kan svara på. Jag har en 650N -01.

Vid 110km/h så får jag 5000rpm, det verkar vara lite mycket tycker jag. Ska det vara så eller är min drevad?

Vilka däckdimmensioner kör ni på? jag har sett en rekomedation om att man ska gå upp ett steg i profil fram.

Bakdämparen är värdelös, den duger hjälpligt när jag kör själv men när vi är två säckar den ihop totalt. Vilka alternativ finns?

Jag har sökt på forumet och googlat en hel del så jag har ett hum om saker och ting men skulle uppskatta om ni som har och har kört hojjen ett tag kan dela med er av era erfarenheter.

Jag tror att N varianten har ett kugg mer fram men är inte säker. Jag har nyss bytt drivpaket så kan kolla hur mkt min varvar nästa gång jag är ute!

Har du kollat hur dämparen bak är ställd?
Det kanske räcker att du ställer upp den några "hack" ...

Vad har du för fjäder fram? Är det original bör du byta den mot en Öhlinare eller liknande, original är den inge vidare ..
 

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
Tjena.

Jag har varit med sv nu en vecka och har ett par frågor som ni kanske kan svara på. Jag har en 650N -01.

Vid 110km/h så får jag 5000rpm, det verkar vara lite mycket tycker jag. Ska det vara så eller är min drevad?

Vilka däckdimmensioner kör ni på? jag har sett en rekomedation om att man ska gå upp ett steg i profil fram.

Bakdämparen är värdelös, den duger hjälpligt när jag kör själv men när vi är två säckar den ihop totalt. Vilka alternativ finns?

Jag har sökt på forumet och googlat en hel del så jag har ett hum om saker och ting men skulle uppskatta om ni som har och har kört hojjen ett tag kan dela med er av era erfarenheter.

varvtalet låter rätt men inte helt hundra.:rolleyes: :rolleyes: Du vet väl att du kan ställa bakdämparen. Orginal på N modellen är den inställd på 1 (mjukast) på S modellen 4. Med passagerare kan du nog ställa den på 7:an hårdaste. Ngn kan ju bekräfta då jag inte är 100
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Har precis köpt en sv650 01! :hojraket

Gratulerar!

varvtalet låter rätt men inte helt hundra.:rolleyes: :rolleyes: Du vet väl att du kan ställa bakdämparen. Orginal på N modellen är den inställd på 1 (mjukast) på S modellen 4. Med passagerare kan du nog ställa den på 7:an hårdaste. Ngn kan ju bekräfta då jag inte är 100

Att S modellen har inställningen 4 kan jag bekräfta. Min hoj var inställd på 1 förut och då var den väldigt mjuk. Vid acc. så satte den sig rejält bak vilket inte var särskilt kul ..
 
Last edited:

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
varvtalet låter rätt men inte helt hundra.:rolleyes: :rolleyes: Du vet väl att du kan ställa bakdämparen. Orginal på N modellen är den inställd på 1 (mjukast) på S modellen 4. Med passagerare kan du nog ställa den på 7:an hårdaste. Ngn kan ju bekräfta då jag inte är 100


Jag har redan dämparen på hårdaste och hojjen gungar som en finlandsfärja, det är för lite returdämpning.

Jag tror att N varianten har ett kugg mer fram men är inte säker. Jag har nyss bytt drivpaket så kan kolla hur mkt min varvar nästa gång jag är ute!

Har du kollat hur dämparen bak är ställd?
Det kanske räcker att du ställer upp den några "hack" ...

Vad har du för fjäder fram? Är det original bör du byta den mot en Öhlinare eller liknande, original är den inge vidare ..



Tack för hjälpen hörni!:tummenupp :tummenupp
 
Last edited:

Nisse N

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Landskrona
Hoj
SV 650 -02
Hej.
Köpte SV i våras och varit riktigt nöjd med mitt köp och är fortfarande. Det ända jag haft problem med är att när de regnar så skvalar de ner vatten till tändstiftet i främre cylindern vilket resulterar i gång på en cylinder. Är de fler än jag som råkat ut för detta, och vad har ni gjort åt de i så fall?
Jag har beställt en ny tändhatt men undrar om detta räcker för jag tycker inte riktigt att de ser ut att vara nått fel på den gamla. Läst i någon tråd här på sporthoj om nått skydd som kunde gå att köpa men har inte hittat nått. Någon som vet nått om detta?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top