Tjena på er!
Har precis köpt en sv650s här i USA men det är ett litet problem tror jag. På låga varv går den lite rossligt och "smäller" till ibland. Dock inga problem på högre varv. Vad tror ni, kan det räcka att göra rent förgasarna?
Bör tilläggas att hojen har stått i ett garage "for a while" enligt ägaren, men soppan hade han precis bytt till ny och fräsch - om man nu kan kalla den lågoktaniga bensin som finns här för fräsch.
Med varma (43 grader här nu) hälsningar
//Martin
Nyligen blivit SV 650 ägare och igår skulle jag montera blinkersbak som förre ägaren körde utan. När jag kopplade in dem brände jag en säkring 15 amperes pga felkoppling. Fick de rätt och nu blinkar de som de ska. Dock lite fort som att det saknas motstånd. Jag snodde säkringen från helljuset och nu imorse så ville den inte starta ljusen fungerar och start motorn hostar till sen klickar det bara när jag trycker på start knappen.
Har jag haft slut på batteriet eller är det något annat som att säkringen behövs? Tips på hur jag får igång den? Hjälp!
Hej. Skönt här inne borde jag kunna få svar på det mesta... Jag har för avsikt att köpa en suzuki sv 600 ( 03:a) nu i höst. Är det någon som har koll på servicen när ska dom stora göras???? Tacksam för alla svar
Hejsan. Jag funderar på att skaffa mig en SV 650. Men vet inget om denna hojj. Någon som känner sig manad att informera lite. Nån som har erfarenhet av denna hojj? är det nått klipp i motorn? bottenvrid? skön körställning? försäkring?. Vore glad på svar
SV 650 N
Displacement: 654.00 ccm
Engine type: V2
Power: 70.00 HP @ 9000 RPM
Torque: 62.00 Nm @ 7500 RPM
Gearbox: 6-speed
Dry weight: 169.0 kg
Seat height: 805 mm
Wheelbase: 1,420 mm
Top speed: 200.0 km/h
Fuel capacity: 16.00 litres
2002 kom justerbara gaffelben, 2003 insprutnin (första årgångarna var ryckiga), 2005 svart ram. N är utan kåpa, S med.
Helt ok drag i motorn, ingen raket men räcker gott och väl till. Ställningen är lätt framåtlutad, N är nästan rak. Mycket bra vrid på över hela registret. Försäkringen är helt ok. 5000+ HEL/HEL för mig som är 18år i uppsala.
Nån som vet hur 650 sv brukar strypas till 25 kw?. om de är lätt att ta bort
sitter 2 brickor i på trotlarna precis under luftburken + ett själl som gör att man inte kan gasa fullt... tar 15 minuter att ta bort om man har gjort det en gång.
ok tack tack.. funderar på att köpa mig en 05a imorrn faktiskt
det är en fin och rolig hoj, men en 03 är lite högre i baken vilket gör det till lite mer sportig...men den nya modellen går kanon fint + tålig... lätt i svängar å knäskrap är en fröjd med den hojen tills man kör på banan och börjar skrapa på fotfinnarna.. kör hårt imån
Låter lockande min lilla stinkade 2taktare är ju rolig på kruvig landsväng men stadskörning är ett helvete så vill byta upp mig lite.. Dem har en ny 05:a på mc-handlaren här i stan för 55 tusen.. 5 år garanti.. tycker inte det är så blodigt.. eller?
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |