SV-Tråden!

pepperono

king of v-twin
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Bromma
Hoj
suzuki sv 1000s -04
sv 1000s -04

:yoparty ville bara säga att jag köpte en sv 1000 och jag e helnöjd och gillar tråden här som jag kommer besöka ofta...ha det gott alla sv-ägare...
 

S3Marre

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2007
Ort
San Diego
Hoj
02 Suzuki SV650S
Förgasarproblem?

Tjena på er!
Har precis köpt en sv650s här i USA men det är ett litet problem tror jag. På låga varv går den lite rossligt och "smäller" till ibland. Dock inga problem på högre varv. Vad tror ni, kan det räcka att göra rent förgasarna? :confused:
Bör tilläggas att hojen har stått i ett garage "for a while" enligt ägaren, men soppan hade han precis bytt till ny och fräsch - om man nu kan kalla den lågoktaniga bensin som finns här för fräsch.

Med varma (43 grader här nu) hälsningar

//Martin
 

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki Z400F -83
Tjena på er!
Har precis köpt en sv650s här i USA men det är ett litet problem tror jag. På låga varv går den lite rossligt och "smäller" till ibland. Dock inga problem på högre varv. Vad tror ni, kan det räcka att göra rent förgasarna? :confused:
Bör tilläggas att hojen har stått i ett garage "for a while" enligt ägaren, men soppan hade han precis bytt till ny och fräsch - om man nu kan kalla den lågoktaniga bensin som finns här för fräsch.

Med varma (43 grader här nu) hälsningar

//Martin

en rengöring är åtminstone en bra början.

du kan ju även kolla över inställningarna/munstycken/nålar/osv när du har rivit isär.
här finns iaf originalbestyckningen:
http://www.yamahaoftroy.com/fiche_select.asp
 

S3Marre

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2007
Ort
San Diego
Hoj
02 Suzuki SV650S
Rengöringen gjorde susen! Nu kan jag glädjas till fullo av hojen. Känns bra att få en 650s från -02 för 15000, plus 20 spänn för carb-cleaning spray. :tummenupp
 

Cnas

PIMP
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Hägersten
Hoj
06-08 Sv650, 09 Z750
Någon som har nya färgkoden till 00:ans gula modell? Pearl Canyon Yellow. Gamla var Y9F...
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Problem med elen.

Nyligen blivit SV 650 ägare och igår skulle jag montera blinkersbak som förre ägaren körde utan. När jag kopplade in dem brände jag en säkring 15 amperes pga felkoppling. Fick de rätt och nu blinkar de som de ska. Dock lite fort som att det saknas motstånd. Jag snodde säkringen från helljuset och nu imorse så ville den inte starta ljusen fungerar och start motorn hostar till sen klickar det bara när jag trycker på start knappen.

Har jag haft slut på batteriet eller är det något annat som att säkringen behövs? Tips på hur jag får igång den? Hjälp!:)
 

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Nyligen blivit SV 650 ägare och igår skulle jag montera blinkersbak som förre ägaren körde utan. När jag kopplade in dem brände jag en säkring 15 amperes pga felkoppling. Fick de rätt och nu blinkar de som de ska. Dock lite fort som att det saknas motstånd. Jag snodde säkringen från helljuset och nu imorse så ville den inte starta ljusen fungerar och start motorn hostar till sen klickar det bara när jag trycker på start knappen.

Har jag haft slut på batteriet eller är det något annat som att säkringen behövs? Tips på hur jag får igång den? Hjälp!:)


Batteriet orkar inte driva, ladda så ska du se att det funkar sedan..
 

N85

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki sv650
Hej. Skönt här inne borde jag kunna få svar på det mesta... Jag har för avsikt att köpa en suzuki sv 600 ( 03:a) nu i höst. Är det någon som har koll på servicen när ska dom stora göras???? Tacksam för alla svar
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
Hej. Skönt här inne borde jag kunna få svar på det mesta... Jag har för avsikt att köpa en suzuki sv 600 ( 03:a) nu i höst. Är det någon som har koll på servicen när ska dom stora göras???? Tacksam för alla svar

Servicarna ligger med 600 mils intervall den första "stora" servicen kommer vid 2400 mil då ventilspel skall kollas/justeras.

/Dan
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Jag har en SV650S -03 och jag tycker det tickar lite om ventilerna (?) på vissa varvtal. Min kära granne som har en likadan säger att det skall vara så, men vad är era erfarenheter? Tickar det och rasslar lite när man kör på mellanvarv? Annars går den som ett jäkla troll :)
 

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
linköping
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Hejsan. Jag funderar på att skaffa mig en SV 650. Men vet inget om denna hojj. Någon som känner sig manad att informera lite. Nån som har erfarenhet av denna hojj? är det nått klipp i motorn? bottenvrid? skön körställning? försäkring?. Vore glad på svar:)
 

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Ort
Öland
Hoj
Hojlös =(
Hejsan. Jag funderar på att skaffa mig en SV 650. Men vet inget om denna hojj. Någon som känner sig manad att informera lite. Nån som har erfarenhet av denna hojj? är det nått klipp i motorn? bottenvrid? skön körställning? försäkring?. Vore glad på svar:)

SV 650 N
Displacement: 654.00 ccm
Engine type: V2
Power: 70.00 HP @ 9000 RPM
Torque: 62.00 Nm @ 7500 RPM
Gearbox: 6-speed
Dry weight: 169.0 kg
Seat height: 805 mm
Wheelbase: 1,420 mm
Top speed: 200.0 km/h
Fuel capacity: 16.00 litres

2002 kom justerbara gaffelben, 2003 insprutnin (första årgångarna var ryckiga), 2005 svart ram. N är utan kåpa, S med.
Helt ok drag i motorn, ingen raket men räcker gott och väl till. Ställningen är lätt framåtlutad, N är nästan rak. Mycket bra vrid på över hela registret. Försäkringen är helt ok. 5000+ HEL/HEL för mig som är 18år i uppsala.
 

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
linköping
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
SV 650 N
Displacement: 654.00 ccm
Engine type: V2
Power: 70.00 HP @ 9000 RPM
Torque: 62.00 Nm @ 7500 RPM
Gearbox: 6-speed
Dry weight: 169.0 kg
Seat height: 805 mm
Wheelbase: 1,420 mm
Top speed: 200.0 km/h
Fuel capacity: 16.00 litres

2002 kom justerbara gaffelben, 2003 insprutnin (första årgångarna var ryckiga), 2005 svart ram. N är utan kåpa, S med.
Helt ok drag i motorn, ingen raket men räcker gott och väl till. Ställningen är lätt framåtlutad, N är nästan rak. Mycket bra vrid på över hela registret. Försäkringen är helt ok. 5000+ HEL/HEL för mig som är 18år i uppsala.

Tack för svar:) har hittat en på blocket som är reggad 25 kw.. EN 04:a för 45000. Det är väl rätt bra pris endå?
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Nån som vet hur 650 sv brukar strypas till 25 kw?. om de är lätt att ta bort:D

sitter 2 brickor i på trotlarna precis under luftburken + ett själl som gör att man inte kan gasa fullt... tar 15 minuter att ta bort om man har gjort det en gång.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
ok tack tack.. funderar på att köpa mig en 05a imorrn faktiskt:)

det är en fin och rolig hoj, men en 03 är lite högre i baken vilket gör det till lite mer sportig...men den nya modellen går kanon fint + tålig... lätt i svängar å knäskrap är en fröjd med den hojen tills man kör på banan och börjar skrapa på fotfinnarna.. kör hårt imån :tummenupp
 

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
linköping
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
det är en fin och rolig hoj, men en 03 är lite högre i baken vilket gör det till lite mer sportig...men den nya modellen går kanon fint + tålig... lätt i svängar å knäskrap är en fröjd med den hojen tills man kör på banan och börjar skrapa på fotfinnarna.. kör hårt imån :tummenupp

Låter lockande:p min lilla stinkade 2taktare är ju rolig på kruvig landsväng men stadskörning är ett helvete:p så vill byta upp mig lite.. Dem har en ny 05:a på mc-handlaren här i stan för 55 tusen.. 5 år garanti.. tycker inte det är så blodigt.. eller?
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Låter lockande:p min lilla stinkade 2taktare är ju rolig på kruvig landsväng men stadskörning är ett helvete:p så vill byta upp mig lite.. Dem har en ny 05:a på mc-handlaren här i stan för 55 tusen.. 5 år garanti.. tycker inte det är så blodigt.. eller?

det e ett bra pris tycker jag... speciellt när hojen e ny... nytt e alltid nytt... + garanti :tummenupp bara till att köpa, men en till utgift utöver det kommer du att ha, och det är ett slipon.. ett måste till den hojen..!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top