SV-Tråden!

snowmad

- bäst på att vara sämst -
Gick med
29 Jun 2007
Ort
hemma...............i mitt hem
Hoj
R1 & yzf1000r
Hur mycket? ett hack då eller? (Det gör dom inte på firman....)
som jag skrev tidigare " 1 hack" :yoparty

Hej!
SV650S -99 :bow
har nått mystiskt dunkande "fram" :huvet
låter som det kommer från framgaffeln eller styrkronan. :confused:
Hojen är nybesiktad UA. :tummenupp
Nån av er "andra" som erfarit nått liknande och löst vad det är/kan vara? :va
Svarar mej själv om nån annan har samma problem.:va
Det är Bromsklossarna fram som låter, dom rör sej lite i bromsoket! (det får nog fortsätta låta nu när jag vet vad det är) :tummenupp
 
Last edited:

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
När man ska spänna framdämparen, är det bara att skruva på skruvarna uppe på gaffelbenen medsols? Är det någon fara om det skilljer något mellan förspänningen på dessa, eller är det bara att skruva ned dem i bott?

// Afterburner

Lyfter denna fråga. Hur gör jag för att spänna framgaffeln?
 

Gr00ver

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki SV650S K7
Hur har ni gjort som har bytt framfjädrar när det gäller distanser. Dom fjädrarna jag köpte nu är ungefär 1cm kortare än orginalet så jag behöver 1cm längre distanser. Jag vet att det inte är någon större vetenskap att tillverka själv, men jag har tyvärr inte rätt verktyg för jobbet. Provade med att såga till PVC rör men sågningen blev skit samt känns litesådär att använda PVC. Några tips?
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Hur har ni gjort som har bytt framfjädrar när det gäller distanser. Dom fjädrarna jag köpte nu är ungefär 1cm kortare än orginalet så jag behöver 1cm längre distanser. Jag vet att det inte är någon större vetenskap att tillverka själv, men jag har tyvärr inte rätt verktyg för jobbet. Provade med att såga till PVC rör men sågningen blev skit samt känns litesådär att använda PVC. Några tips?

Är du säker på att du behöver längre distanser?
Original trycker man ihop ganska mycket då de är så mjuka så kolla vad som rekomenderas, annars så får du ta rostfritt rör i rätt dimension, pvc skulle jag inte rekomendera ifall det lossnar plast som går ner i ventiler eller då spricker.

Öka även förspänningen bak så du får balans i hojen.
15w olja funkar bra i framgaffel med lite hårdare fjädrar, även med standard dock så blir det då mycket retur när det är runt nollan ute.
 

Bullten

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
åkersberga
Hoj
Ch Racing 05(såld) SV 650
gjorde en så jävla dum grej igår, det slutade med att jag fick en repa på frontkåpan som ser ut som ett C och all färg i repan är borta :mad:

Kan man köpa lackstift till 650s 99 i det gula utförandet? Eller måste jag lämna till lackerare så får dem piffa upp repan, har dille på repor så den får absolut inte finnas där!

Mvh
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
gjorde en så jävla dum grej igår, det slutade med att jag fick en repa på frontkåpan som ser ut som ett C och all färg i repan är borta :mad:

Kan man köpa lackstift till 650s 99 i det gula utförandet? Eller måste jag lämna till lackerare så får dem piffa upp repan, har dille på repor så den får absolut inte finnas där!

Mvh

Går inte att köpa lackstift genom suzukihandlare iaf. Hur bra blir det då o bättra i med färg? Lämna till lack o lacka om hela kåpan, lr lev med det.

Hojar e till för o användas. Man kan ha dem som utställningsobjekt i vardagsrummet o vara nostalgisk när man är gammal o man sitter i en gungstol.
 

Bullten

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
åkersberga
Hoj
Ch Racing 05(såld) SV 650
ok, nja vorre synd att behöva lacka om hela kåpan för jag går fortfarande i skolan och har inte sådana slantar att lägga på ut på såna pissgrejor. synd på en i övrigt så fin hoj att det blir en repa där man ser den som mest.
Vet någon vad färgkoden är?
 

Gr00ver

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki SV650S K7
Är du säker på att du behöver längre distanser?
Original trycker man ihop ganska mycket då de är så mjuka så kolla vad som rekomenderas, annars så får du ta rostfritt rör i rätt dimension, pvc skulle jag inte rekomendera ifall det lossnar plast som går ner i ventiler eller då spricker.

Öka även förspänningen bak så du får balans i hojen.
15w olja funkar bra i framgaffel med lite hårdare fjädrar, även med standard dock så blir det då mycket retur när det är runt nollan ute.

Haynes specifierar att standard är 437mm, service limit är 428mm. Den fjädern jag har är tydligen 425mm enligt den personen som har mätt.
Frågan är om den ens är nån ide att använda den i S modellen. Den verkar vara mer anpassad till N. Det är k-tech som jag köpte.
 

srx608

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2008
Ort
Lidingö
Hoj
SV 650
Ja, det är suznusikis egna nr. är lite småbökigt för lackerare att hitta recept till den som som med många andra hojkulörer.
Enligt en lackare söder om stan (Huddinge) är det en tvåfärgs blandning, därför svår att få till. Ska va vitt under så det är svårt att få tillenligt honom.
Hittar du någon som blandar en skvätt så berätta tänkte lacka svarta biten bakom skjutsdynan o bättra lite skavanker
 

Bullten

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
åkersberga
Hoj
Ch Racing 05(såld) SV 650
Enligt en lackare söder om stan (Huddinge) är det en tvåfärgs blandning, därför svår att få till. Ska va vitt under så det är svårt att få tillenligt honom.
Hittar du någon som blandar en skvätt så berätta tänkte lacka svarta biten bakom skjutsdynan o bättra lite skavanker

skall plocka ned kåpan vid tillfälle och gå till någon lackerare och samtala lite. får se vad som sägs, så om jag lackar hela kåpan är det alltså inte heller alldeles säkert att det kommer bli en bra nyans gentemot resten av hojen?

Vad kostar en ny kåpa, måste gå att köpa färdiglackerade va?

mvh
 

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
någon som vet hur man får tag i en helkåpa till SV:n? de som har det, har de köpt färdig med fästen eller har dom byggt själva från någon annan kåpa?
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Enligt en lackare söder om stan (Huddinge) är det en tvåfärgs blandning, därför svår att få till. Ska va vitt under så det är svårt att få tillenligt honom.
Hittar du någon som blandar en skvätt så berätta tänkte lacka svarta biten bakom skjutsdynan o bättra lite skavanker

Jag använde mig av en kille på söder, Kjelle, det var inga problem att få till färger där inte!:tummenupp

någon som vet hur man får tag i en helkåpa till SV:n? de som har det, har de köpt färdig med fästen eller har dom byggt själva från någon annan kåpa?

Jag har köpt Suzukiorginal, mcfirman satte på den åt mig.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top