SV-Tråden!

snowmad

- bäst på att vara sämst -
Gick med
29 Jun 2007
Ort
hemma...............i mitt hem
Hoj
R1 & yzf1000r
Ja, det är suznusikis egna nr. är lite småbökigt för lackerare att hitta recept till den som som med många andra hojkulörer.

Tycker jag inte :tummenupp
Standox datorn och "min" "färg kludd" (tack för hjälpen Partic) :fyllisar klarade blandandet på mindre än 10 min. ink basfärg (vit), gult + klarlack :yoparty
Det gula (pearl llr candy.. minns inte säkert) är halvgenomskinligt och lite trixit att få bra när man lackar.:huvet
 

srx608

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2008
Ort
Lidingö
Hoj
SV 650
Tycker jag inte :tummenupp
Standox datorn och "min" "färg kludd" (tack för hjälpen Partic) :fyllisar klarade blandandet på mindre än 10 min. ink basfärg (vit), gult + klarlack :yoparty
Det gula (pearl llr candy.. minns inte säkert) är halvgenomskinligt och lite trixit att få bra när man lackar.:huvet
Det verkar ju lovande kan man få adress till honom?
Men det krävdes väl ändå att man la på det men en spruta, i rätt många omgångar? Jag vill egentligen bara ha lilla biten vid baklampan gul.
 

Bullten

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
åkersberga
Hoj
Ch Racing 05(såld) SV 650
Det verkar ju lovande kan man få adress till honom?
Men det krävdes väl ändå att man la på det men en spruta, i rätt många omgångar? Jag vill egentligen bara ha lilla biten vid baklampan gul.

Du skulle väll bygga om din lite va? blev det så eller ligger projektet på hyllan, såg jäkligt fräck ut på bilden du gjorde:)
 

srx608

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2008
Ort
Lidingö
Hoj
SV 650
Du skulle väll bygga om din lite va? blev det så eller ligger projektet på hyllan, såg jäkligt fräck ut på bilden du gjorde:)
Jo men det är ju lätt att göra en skiss i Photoshop!!
Än så länge har det bara blivit lite rensning av bakänden, resten får nog vänta till vintern. Det är ju så kul att åka!!! Har varit utan hoj i två säsonger!!
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Det verkar ju lovande kan man få adress till honom?
Men det krävdes väl ändå att man la på det men en spruta, i rätt många omgångar? Jag vill egentligen bara ha lilla biten vid baklampan gul.

Klart du ska få - letade som den efter hans telenr igår. Men hans verkstad ligger vid Skanstull, man svänger ned precis efter den turkiska restaurangen Merahba på Ringvägen, den vid Åhléns, och på höger sida finns hans verkstad på Rutger Fuchsgata!
 

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Enköping
Hoj
00, Sv 650 S
någon som har ett extra kåpglas till salu billigt? möjligt att någon skrot har, men tänkte kolla här först.
 

Sidekick

Sökande...
Gick med
11 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
En såndär lagom snabb svart
Jag ska ha tag på slipon till min -06a.

Läst att några av er åker med Delkevic. Är det något att ha ljudmässigt? Enda anledningen till att man byter är ju att det ska bli lite mer vrål från den lille motorn.

Alla videor på tuben har för dåligt ljud för att det ska höras någon skillnad mellan org och slipon.

Alternativen är ett Scorpion Street extreme men det är ju dubbla pengen, frågan är dom det är värt det?

/J
 
Last edited:

sebson

sukka frälst & KåTpåM
Gick med
26 Jan 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Xr650R motard. gixxer k2
ok, nja vorre synd att behöva lacka om hela kåpan för jag går fortfarande i skolan och har inte sådana slantar att lägga på ut på såna pissgrejor. synd på en i övrigt så fin hoj att det blir en repa där man ser den som mest.
Vet någon vad färgkoden är?

gå in på glitter å köp nagellack och klar lack :tummenupp
 

Maffe

9
Gick med
18 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
SV650s
Jahopp! DÅ va man ägare av en SV650 -04. Blå med helkåpa.

Dock ej slipon, så det blir väl att kolla runt. Nån som har nå tips på nå ställe i GBG-området där man kan köpa slipon? Eller är det postorder som gäller?
 

Maffe

9
Gick med
18 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
SV650s
Jag ska ha tag på slipon till min -06a.

Läst att några av er åker med Delkevic. Är det något att ha ljudmässigt? Enda anledningen till att man byter är ju att det ska bli lite mer vrål från den lille motorn.

Alla videor på tuben har för dåligt ljud för att det ska höras någon skillnad mellan org och slipon.

Alternativen är ett Scorpion Street extreme men det är ju dubbla pengen, frågan är dom det är värt det?

/J

Tråkigt att detta forum är så inaktivt....

Sidekick, ble de nå slipon? Vilket?
 

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Jahopp! DÅ va man ägare av en SV650 -04. Blå med helkåpa.

Dock ej slipon, så det blir väl att kolla runt. Nån som har nå tips på nå ställe i GBG-området där man kan köpa slipon? Eller är det postorder som gäller?

Tyvärr fungerar det inte med slip-on om du inte vill kapa originalröret. Annars är det halvsystem som gälller, eller helsystem så klart.

/ Afterburner
 

Maffe

9
Gick med
18 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
SV650s
Nej precis. Du byter avgasdelen som delas på motorcykelns underdel, ungefär halvvägs på systemet.

/ Afterburner

Hmm, trodde den va hel och inte gick att ta isär. Det låter ju som ett bra alternativ då.

Men nu har jag ju nästan bestämt mig för en Delkevic. Läser lite på svrider.com och folk verkar mer än nöjda. Kanske kan böja till ett rör och göra mitt egna halvsystem.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top