Tråkigt att detta forum är så inaktivt....
Sidekick, ble de nå slipon? Vilket?
enchanter skrev:Många vill ha hjälp och de som ställer upp får knappt ett tack tillbaka ..
Sidekick skrev:Tjena.
Ja, lite dålig fart på SV forumet tyvärr, men vi får bättra oss!!
srx608 skrev:framdäck
Joppe_ skrev:stolt Sv-göteborgare!
Ang däck så kör jag med Avon Storm ST på min. Jag kör rätt så aktivt, gärna i den övre delen av hastighetsskalan, och de däcken fungerar utmärkt i vått som torrt. Verkar vara bra livslängd också. Kolla testet i förra Bike, där kommer de tvåa efter Michelin.
Betalar 1250:- fram och ca 1890:-(tror jag) bak, monterat och klart.
J
Hej, jag har en sv650s från -99, köpt undertail från s-raceing, den passar inte direkt som handen i handsken, nån som har några förslag på hur man får den att sitta bra......?
Är det nån Sv åkare här som har bigbore kittet monterat? Erfarenhet isf?
Kommer nu inte ihåg vem som saluförde det.
Nu är jag tämligen less på min framgaffel - det har gått så långt att jag funderar på att byta hoj.
Någon som har bytt, gjort något åt det?
På riktigt dåliga vägar känns det som om jag måste sitta och trycka ned framgaffeln - lite som en BMXcykel!
Snälla hjälp - eller är det bara att byta hoj?
Nu är jag tämligen less på min framgaffel - det har gått så långt att jag funderar på att byta hoj.
Någon som har bytt, gjort något åt det?
På riktigt dåliga vägar känns det som om jag måste sitta och trycka ned framgaffeln - lite som en BMXcykel!
Snälla hjälp - eller är det bara att byta hoj?
Inte haft min så länge så har inte märkt nåt... men vad är det som gör att du måste trycka ned gaffeln? Vad skulle hända om du inte gjorde?
Original är framfjädern riktigt riktigt dålig, men det beror väl lite på hur man kör också
Byt till andra framfjädrar typ Öhlins, sen använd tjockare olja, ska vara 20W till 2002 och 15W från 2003 om jag inte minns fel.
Är det en 2001 eller äldre så använd förspänningsskruvar som satt original 2002.
Har du en fet plånbok så kan du kolla in den här sidan
http://traxxion.com/search.aspx?find=sv650
Original är framfjädern riktigt riktigt dålig, men det beror väl lite på hur man kör också
Inte haft min så länge så har inte märkt nåt... men vad är det som gör att du måste trycka ned gaffeln? Vad skulle hända om du inte gjorde?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|