SV-Tråden!

Sidekick

Sökande...
Gick med
11 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
En såndär lagom snabb svart
Eller Suzuki märkesförsäkring!
Jag får drygt 4K hel/hel. Jag e 28 och tog kortet förra året.

/Jesper
 

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
linköping
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Jag har med suzuki märkesförsäkring.. Ger 6800 hel/hel med rätt schyssta självrisker.. 22 år i halvstor stad
 

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Hallå grabbar och tjejer. Jag håller på att kolla upp olika twinnar. Jag väljer just nu mellan Yamaha TRX 850 och just SV 650. Är det möjligen någon som har erfarenhet av båda och skulle kunna ge mig deras synpunkter och tankar?
Du som bara har erfarenhet av den ena eller andra behöver inte skicka kommentarer typ "välj denna för den är så himla bäst".

Tack på förhand för objektiva synpunkter till Ville Villrådig =)
 

snowmad

- bäst på att vara sämst -
Gick med
29 Jun 2007
Ort
hemma...............i mitt hem
Hoj
R1 & yzf1000r
kamkedje sträckare

Hej!
Jag har en SV650 -99:a med ca 2500 mil på mätaren:tummenupp
När jag i helgen åkte "bort" med hojen för "vinter parkering" hörde jag nått "oljud"
Jag tycker det låter som nån av kam kedjesträckarna inte gör sitt jobb, påminner om ventil tick fast ändå inte (svårt att förklara...):huvet:huvet
ljudet försvinner typ vid över 2000-2500
Nån här på forumet som har erfarenhet av arbetets omfattning, och hur man konstaterar vilken av sträckarna som falerar? :va
är manuella sträckare en realistisk lösning :va:va:va
vad kan det annars vara??:brinnerup:va
 

DRace

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Örebro
Hoj
CBR1000RR
Idag tog jag första längre tur med min nya SV1000S och är jätteimponerad av hojen, bekväm och vridmomentet är enormt jämfört med rakfyror. Lite för mycket av och på, lite jobbigt vid statskörning, men annars inga klagomål. Har bestält nya burkar och K&N filter, men då kommer jag att även behöva PC3 antar jag. Är det jätteskilnad efter den uppdateringen? Ngn som vet?
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Jag har lite delar över till en SV650m -99:a

Sving och stötdämpare och sänkningssats, ALLT FÖR 600:- plus ev frakt!!!!! BILLIGARE BLIR DET INTE!!!!!
 

Sidekick

Sökande...
Gick med
11 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
En såndär lagom snabb svart
Nån här som sålt sin SV under de närmaste veckorna? Hur gick det, intresse m.m.? Fick ni vad ni ville ha?

Funderar på att byta till en RR nästa säsong men osäker på efterfrågan nu på hösten. Finns ingen(!) till salu i östergötland, borde vara ett gott betyg?

/J
 

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
linköping
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
En kompis till mig tog körkort i måndags och kollar lite efter hoj.. Han är lite intresserad av en sådan som jag har.. Vad hade du tänkt för pris ungefär för din?.. hur ser däcken och drivpacket mm ut?.. Inga skador på kåpor mm? Stämplar finns och så?

Nån här som sålt sin SV under de närmaste veckorna? Hur gick det, intresse m.m.? Fick ni vad ni ville ha?

Funderar på att byta till en RR nästa säsong men osäker på efterfrågan nu på hösten. Finns ingen(!) till salu i östergötland, borde vara ett gott betyg?

/J
 

Sidekick

Sökande...
Gick med
11 May 2008
Ort
Norrköping
Hoj
En såndär lagom snabb svart
En kompis till mig tog körkort i måndags och kollar lite efter hoj.. Han är lite intresserad av en sådan som jag har.. Vad hade du tänkt för pris ungefär för din?.. hur ser däcken och drivpacket mm ut?.. Inga skador på kåpor mm? Stämplar finns och så?

Du har PM

/J
 

Torro

Glad mc-ägare som dock övningskör..ä.s.l
Gick med
6 Jul 2008
Ort
Varberg
Hoj
2003, Suzuki, sv650s
Tänkte bara höra om det är någon som har koll på om en SV 650s från 03 i bra skick och dryga 2000 mil är lättsålda, vad tror ni om pris?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top