SV-Tråden!

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Akrapovic Helsystem

Någom som har det monterat på sin sv? Jag har en -99a. Hittade på nätet och funderar på att slå till. Akrapovic helsystem titan för 5000? rimligt pris? vad kostar det nytt? Något man bör tänka på innan man köper? :confused:
Skulle uppskattas med några snabba svar här då jag är braaaaaa sugen :tungan

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
TLS
turture

Tänkte meddela att det kommer att annordnas en runda för tvinnar på söndag från Sjöbo. Kl 11,00 från torget, vid gästgiveriet, om vädret tillåter :gnissla

Crash

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Dr 750 BIG
RW skrev:
Tänkte meddela att det kommer att annordnas en runda för tvinnar på söndag från Sjöbo. Kl 11,00 från torget, vid gästgiveriet, om vädret tillåter :gnissla

Jag kommer lätt om jag hinner få min hoj.

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
dax att trycka fram tråden igen!
blev frånkörd av en porsche igår så nu funderar jag på att byta ner mig till en TL1000 :hihi nån som har erfarenhet här? (ska kolla i TL-tråden) skulle såklart vilja ha en SV1000s men det blir lite dyrt för mig. TL1000-98,99 borde va rätt ok att försäkra hoppas jag(ska ringa & kolla imorrn)
Inte för att jag egentligen e missnöjd med min underbara hoj men frugan vill åka lite oftare nu & då räcker ju inte 645cc till riktigt.

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
Hojlös :(
Törnberg skrev:
Kan fixa en ny för 2795:- plus frakt till dig.

Hör av dig om du är intresserad. :)

//Anders.

Japp, nu var det min tur :huvet
Det var för ca 2v sen, när jag precis kommit igenom en skymd vänsterböj, möter jag en bil i riktigt hög fart. Självklart ligger den idioten längst ut på min sida... Det fanns inte 2cm för mig att åka på, så det blev att välja diket :3freak .
Dessutom drar bilen vidare & de som hittar mig i diket hade tydligen ingenting att berätta för polisen. Trafikförsäkringsföreningen vägrar ge mig någon ersättning eftersom det inte finns några vittnen.
Nu vägrar dessutom försäkringsbolaget mig någon ersättning eftersom någon j*vla idiot hos dem hade kryssat i att jag skulle ha halvförsäkring / helår, istället för tvärt om.. :mad:

Nu är det bara att börja leta efter billiga delar.
*Kåpa, kåpglas, en blinkers, bakljus, plasten bakom dynan, förmodligen en ny kylare och jhar jag riktig otur är gaffeln sned...
F**N.

Just nu känns det skönt att jag inte skadade mig något allvarligt, men det retar mig att det förmodligen inte blir något mer åkande i sommar...
[Inte änns 100-mila servicen hann jag med...]

Tur att jag har världens bästa storebror iaf.
För nu i helgen som var tjatade han iväg mig på svinträffen (på hans TL1000s) & det fick ju tankarna att hamna på :tuttar istället :tummenupp

Så, om ni hittar någonstans där jag kan hitta prisvärda delar till min hoj, tveka inte, Hör av er!

//Gerry

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Gerry skrev:
någon j*vla idiot hos dem hade kryssat i att jag skulle ha halvförsäkring / helår, istället för tvärt om.. :mad:

Men du har väl fått hem papper på försäkringen när du tecknade den? Står det rätt i dem så kan de ju knappast neka dig ersättning?

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Ingen just nu
Gerry skrev:
Japp, nu var det min tur :huvet

Fi fan vilken idiot! Det kunde ju gått hur illa som helst om nån bara kör vidare? :kocko Lät som det var rätt uppenbart att de såg att du fick väja ner i diket. Har du inget signalement på bilen?

Tur att du klarade dig utan skador, hojen är ju reparabel! Om f-bolaget tabbat sig är det ju knappast ditt fel men har du bara betalt för halv är det nog svårt att bevisa att de gjort fel.

Vissa av grejjerna gör ju inget, tonat kåpglas och miniblinkers stod väl ändå på inköpslistan? :)

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
-01,Monster med 916cc
Nu har jag varit ute och rest i en och en halv vecka.
Varit i Stockholm, Malmö, Köpenhamn och Göteborg.
Såg endast EN sv, och det var i malmö, en röd en som var ute och gled förra lördagen på kvällen.
I övrigt syntes inte en enda till, vart gömmer ni er?

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
Hojlös :(
Spinky Spendrup skrev:
Men du har väl fått hem papper på försäkringen när du tecknade den? Står det rätt i dem så kan de ju knappast neka dig ersättning?

Det är just det att jag fick pappren efter att jag kom hem från sjukhuset..
Men men, ska man ha otur så ska man....

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660
Fan vad illa det där, men om du gjort en polisanmälan av smitningen brukar de ju bli lite mer sammarbetsvilliga på försäkringsbolagen...

Vad kör förresten ni med 99-02 med för läge på bakdämparen? Tycker att orginal rekommendationerna låter lite konstigt mjuka?

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
johanp skrev:
Fan vad illa det där, men om du gjort en polisanmälan av smitningen brukar de ju bli lite mer sammarbetsvilliga på försäkringsbolagen...

Vad kör förresten ni med 99-02 med för läge på bakdämparen? Tycker att orginal rekommendationerna låter lite konstigt mjuka?

Körde två snäpp hårdare bak och hade så att fyra streck syntes på fjäderförspänningen fram.
Väger 76 kg torr (utan skinnställ, hjälm och eventuell ryggsäck)
Funkar bra för hårdare körning, lite väl hård för motorvägs/landsvägskörning rakt fram..

//Anders.

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
Lameller

Måste ha tag i kopplingslameller. Har ringt runt till firmor i norra sthlm men ingen har hemma så det tar åtminstone två veckor att beställa. Tänkte då att jag kan passa på att prova beställa från utlandet och samtidigt spara lite pengar. Är det någon som har tips på en bra onlineshop? Vad heter förresten kopplingslamell på tyska och engelska?

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
Törnberg skrev:
Kupplungslamellen/Clutch-plate

www.louis.de - best nr. 10045063, €75,95. (fabrikat Lucas)

Finemang.

//Anders.

Tack! Har du fler tips kanske? Tycker det blev lite dyrt med frakt på €21,95 plus att jag inte hittade info om det är 6 eller 7 lameller.

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
När behövde du dem sa du? Nu, genast eller med en gång?
Har vänner som återvänder från Tyskland om ca. 2V. Frakten inom Tyskland är bara ca. €5 tror jag.

//Anders.

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
Aldeles lysande :tummenupp Hittade ett företag i Svedala som säljer lucas så jag tänkte slå dom en signal imorrn, www.boove.se, och se vad dom har för priser. Känner i övrigt inte till Lucas, är dom kända för att göra bra grejjor?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln