SV-Tråden!

Jimmy-boy

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Sv650
Fudpucker skrev:
Nu har jag äntligen fixat bakdelen på hojen som jag sa jag skulle göra i början på den här tråden. Här har ni resultatet!

Hur har du gjort? kapat orginal skärmen? har du bilder på arbetet?
 

Berka

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SV650S -99, Svart
Fudpucker skrev:
Nu har jag äntligen fixat bakdelen på hojen som jag sa jag skulle göra i början på den här tråden. Här har ni resultatet!

Snyggt !!!! :yoparty
Det gick bra att få dit undertrayen, eller var det en massa fix för att få den att passa?
Lyckades du montera den utan gliporna vid bakljuset?

Jag måste nog också ta och montera bort handtaget på bönpallen, det ser ju mycket bättre ut utan.

//Berka
 

SVS

=)
Gick med
10 May 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
1997 GSXR750
Fudpucker skrev:
Nu har jag äntligen fixat bakdelen på hojen som jag sa jag skulle göra i början på den här tråden. Här har ni resultatet!


Yay! :fyllisar Blev ju riktigt bra! Kort beskrivning vad du gjort och vad det kostade tack :)


Fick de saknade delarna till mitt GPR system idag, fan de har tagigt dem två månader att få tummen ur :arsele men när jag fick höra ljudet ifrån twinnen så glömde jag att jag var förbannad igen hehe
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Jimmy-boy skrev:
Hur har du gjort? kapat orginal skärmen? har du bilder på arbetet?

Har bara några bilder från själva demonteringen. Tanken var att ta kort under hela arbetet men jag glömde tyvärr kameran!
Jag tog bort hela originalskärmen och byggde en ny batterilåda på jobbet. Sedan satte jag dit lådan och skruvade nederdelen av undertrayen i den och fäste överdelen i befintliga fästen där originalskärmen satt.
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Berka skrev:
Snyggt !!!! :yoparty
Det gick bra att få dit undertrayen, eller var det en massa fix för att få den att passa?
Lyckades du montera den utan gliporna vid bakljuset?

Jag måste nog också ta och montera bort handtaget på bönpallen, det ser ju mycket bättre ut utan.

//Berka

Gliporna vid bakljuset verkar man få leva med när man köper en undertray. I alla fall från Powerbronze. Lyckades minska gliporna med hjälp av svarta strippor som håller upp hela paketet.
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
SVS skrev:
Yay! :fyllisar Blev ju riktigt bra! Kort beskrivning vad du gjort och vad det kostade tack :)


Fick de saknade delarna till mitt GPR system idag, fan de har tagigt dem två månader att få tummen ur :arsele men när jag fick höra ljudet ifrån twinnen så glömde jag att jag var förbannad igen hehe

Undertrayen kostade runt 500:- och miniblinkers 245:- per par. Hur jag gjorde står i en tidigare post.
 

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda VTR1000F
Slak kedja

Är det nån som kan ge svar på varför min kedja slaknar till efter typ 100 mils körning?
Är det nåt jag kan ändra i min körning? eller blir det så p.g.a V-twinens drag i motorn?
Tacksam för svar.
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
Dangerous Dave skrev:
Är det nån som kan ge svar på varför min kedja slaknar till efter typ 100 mils körning?
Är det nåt jag kan ändra i min körning? eller blir det så p.g.a V-twinens drag i motorn?
Tacksam för svar.

Tycker det låter som om kedjan är slut...köp ny!
Hade samma problem med min gamla XJ600 under en Norge semester.
 

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda VTR1000F
Simppi skrev:
Tycker det låter som om kedjan är slut...köp ny!
Hade samma problem med min gamla XJ600 under en Norge semester.
Drivpaketet är 100 mil gammalt...
Den gamla kedjan var katastrof, nu har det blivit bättre, men den har gått ner kanske 3 cm. Spelet nu är kanske 4-5, är det normalt?
Hade i och för sig en 90 kilos passagerare för nån dag sen (väger själv 88)
Kan den har blivit sträckt p.g.a det?
När det nya drivpaketet sattes på var spelet typ 1-2 cm.
Min första säsong på hoj med så jag är inte så teknisk på maskinen.
 

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Dangerous Dave skrev:
Drivpaketet är 100 mil gammalt...
Den gamla kedjan var katastrof, nu har det blivit bättre, men den har gått ner kanske 3 cm. Spelet nu är kanske 4-5, är det normalt?
Hade i och för sig en 90 kilos passagerare för nån dag sen (väger själv 88)
Kan den har blivit sträckt p.g.a det?
När det nya drivpaketet sattes på var spelet typ 1-2 cm.
Min första säsong på hoj med så jag är inte så teknisk på maskinen.


Låter som om du borde smörja kedjan oftare, eller skaffa en bättre kedjespray (köp inte statoils spray).
//Hinken
 

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda VTR1000F
Hinken skrev:
Låter som om du borde smörja kedjan oftare, eller skaffa en bättre kedjespray (köp inte statoils spray).
//Hinken
Ok, ja det slarvas ju lite med det dessutom körde jag med passarerare i ösregn och då var inte kedjam smord på 2 tanker...
Andvänder Repsol kedjeolja så det är inget amatör smörj direkt.
Tack för era svar. :tummenupp
 

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös :(
Nya problem

Japp, nu är det nya problem :), men nu är det inte så tråkiga problem längre.

Efter att jag fått lite priser av Anders Törnberg :bow känns det rätt OK.
Dessutom har jag tagit kontakt med MC-mekanikerutbildningen här i stan och de kan fixa min hoj om jag bara köper delarna som behövs. :tummenupp

Nu sitter jag istället och funderar på vilken färg jag ska ha på kåpglaset.
(riktigt viktigt problem, jag vet *ler*)
Jag tänkte köpa ett airflow från s-racing, men ska jag ha ett blå-tonat eller ett (som jag tror mest på) mörktonat?
Om det blir ett mörkt lutar det väl åt ett lampskydd i samma färg..

Ge mig lite smakråd, vettja.

//Gerry
 

MasseK

Ofta och mycket...
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Bohus
Hoj
CBR 929 RR -00
Gerry skrev:
Jag tänkte köpa ett airflow från s-racing, men ska jag ha ett blå-tonat eller ett (som jag tror mest på) mörktonat?
Om det blir ett mörkt lutar det väl åt ett lampskydd i samma färg..

Ge mig lite smakråd, vettja.

Helt klart ett mörktonat... se bild :yoparty
Nu är det visserligen en "gammal" SV och glaset är inte Airflow utan PUIG, men hojen är BLÅ och principen är densamma :D

/M
viewphoto.php
 

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
MasseK skrev:
Helt klart ett mörktonat... se bild :yoparty
Nu är det visserligen en "gammal" SV och glaset är inte Airflow utan PUIG, men hojen är BLÅ och principen är densamma :D


Vart har du köpt kåpglaset?
Hur är passformen mot kåporna?
Pris?
Skulle passa som "fisken i handsken" på min röda.
//Hinken
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
färgval

letar efter en sv, gärna -02 eftersom dom har justerbar gaffel,
vill gärna ha en blå, men hittar bara -01or som blåa,
fanns inte -02an som blå?
blir snart galen av allt letande. :huvet
och ja blå är den snabbaste färgen.
 

MasseK

Ofta och mycket...
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Bohus
Hoj
CBR 929 RR -00
-dB_mike skrev:
letar efter en sv, gärna -02 eftersom dom har justerbar gaffel,
vill gärna ha en blå, men hittar bara -01or som blåa,
fanns inte -02an som blå?
blir snart galen av allt letande. :huvet
och ja blå är den snabbaste färgen.

Den finns i blått... och även i silver (nytt för -02) den är också läcker...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top