SV-Tråden!

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös :(
IvarS skrev:
Vad tycker ni, bugspoiler vara eller inte vara?

VILL HA!
Om du hittar någonstans där man kan köpa en som liknar den på SV1000, är jag intresserad.
...Det gör inget om den inte kostar flis...
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
Gerry skrev:
VILL HA!
Om du hittar någonstans där man kan köpa en som liknar den på SV1000, är jag intresserad.
...Det gör inget om den inte kostar flis...
Köp Suzukis original till 650:n om du är beredd att betala flis.
Annars kan man göra som jag gjorde och beställa hem en poly26 från Frankrike. Den är visserligen omålad och det har visat sig att kvaliten är lite varierande. Några britter beställde hem dom via Finlands importör http://www.mach.fi/ och vissa såg för jävliga ut medan andra såg helt ok ut.
 

Bifogat

  • belly 4.jpg
    belly 4.jpg
    121.3 KB · Visningar: 141
Last edited:

Experiment 626

Medlem i VADÅ MC?
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Västerås
Hoj
R1
Simppi skrev:
Köp Suzukis original till 650:n om du är beredd att betala flis.
Annars kan man göra som jag gjorde och beställa hem en poly26 från Frankrike. Den är visserligen omålad och det har visat sig att kvaliten är lite varierande. Några britter beställde hem dom via Finlands importör http://www.mach.fi/ och vissa såg för jävliga ut medan andra såg helt ok ut.

Här har du originalet lite billigare, dock från USA men du kanske har någon kompis eller släkting over yonder som kan skicka till dig.
Står tyvär inte vad den kostar men den är garanterat mycket billigare antagligen kostar den runt 1600:tummenupp
Här i Sverige kostar den 3600:-

https://www.oneidasuzuki.com/store/xcart/customer/product.php?productid=18363&cat=270&page=1
 
Last edited:

Spangstar

2007: Sämsta MC-året på länge!
Gick med
28 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV650S -03
Experiment 626 skrev:
Här har du originalet lite billigare, dock från USA men du kanske har någon kompis eller släkting over yonder som kan skicka till dig.
Står tyvär inte vad den kostar men den är garanterat mycket billigare antagligen kostar den runt 1600:tummenupp
Här i Sverige kostar den 3600:-

https://www.oneidasuzuki.com/store/xcart/customer/product.php?productid=18363&cat=270&page=1

Om man väljer i "dropdown"-menyn så står det vad den kostar, 231.99 dollars! Synd att det inte går att beställa från den sidan...
 

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen just nu
Vad säger ni om utseendet på SV K5? Ramen, svingen och fälgarna är lackerade i svart för "sportigare look". Tycker det är grymt på svarta men annars lite tveksam :7peta
 

Bifogat

  • SV1000SK5.jpg
    SV1000SK5.jpg
    27.7 KB · Visningar: 168
  • SV650SK5_yellow.jpg
    SV650SK5_yellow.jpg
    25.6 KB · Visningar: 145
  • SV650SK5_ablue_034C99.jpg
    SV650SK5_ablue_034C99.jpg
    25.4 KB · Visningar: 138

Experiment 626

Medlem i VADÅ MC?
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Västerås
Hoj
R1
Jonaz_STHLM skrev:
Om man väljer i "dropdown"-menyn så står det vad den kostar, 231.99 dollars! Synd att det inte går att beställa från den sidan...

Mmm det blir 1560: plus frakt som kanske skulle gå på ca 400:-. Har man en kompis i USA så går det bra.:tummenupp

IvarS skrev:
Vad säger ni om utseendet på SV K5? Ramen, svingen och fälgarna är lackerade i svart för "sportigare look". Tycker det är grymt på svarta men annars lite tveksam :7peta

Håller med, den svarta är grym men de andra börjar likna Banditen. Är det för däcken kanske:va
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
IvarS skrev:
Vad säger ni om utseendet på SV K5? Ramen, svingen och fälgarna är lackerade i svart för "sportigare look". Tycker det är grymt på svarta men annars lite tveksam :7peta

Den svarta SV1000 ser ju rätt grym ut. Med lite mods så skulle den vara kalasfin :tummenupp
Ska bli intressant att se hur dom nya modellerna ser ut i verkliheten....vet bara inte hur man sku orka hålla sig till första helgen i februari då MC-mässan hålls i Helsingfors
 

skabe

the one and only
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Gävle
Hoj
Nyligen såld Suzuki sv 1000s
IvarS skrev:
Vad säger ni om utseendet på SV K5? Ramen, svingen och fälgarna är lackerade i svart

Håller helt med!
Himla snygg den där svarta, men inte de andra.. Varför ändra på nåt som redan är bra? :rolleyes:
Gillar 1000:ingen i rött..
 
Last edited:

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Ort
E-tuna
Hoj
Husqvarnor
cuts

läste mig till att folk bygger cuts själva. Har hört att det finns cuts att köpa vart? är det svårt att bygga egen? vad behöver man? Vore bra om någon ville lägga upp bild så man ser hur det ser ut.
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
jra_racing skrev:
läste mig till att folk bygger cuts själva. Har hört att det finns cuts att köpa vart? är det svårt att bygga egen? vad behöver man? Vore bra om någon ville lägga upp bild så man ser hur det ser ut.

Här är en variant: http://www.s-racing.se/1/index.htm , finns en massa bilder på: http://www.sv650.org/ gå in på images

Har provat att gjuta egen i glasfiber, blev hyffsat men orkade inte göra klart...
Här finns lite tips: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=37430&page=1&pp=20
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
Tänkte bara slänga in nån bild på en enkel grej att svetsa ihop om ni har high-level pipa på er SV och vill köra med mjuka packväskor på lite touring. Fungerade utmärkt och jag kom hem utan sönderbrända kalsonger eller väskor :tummenupp
Jag använde gamla fästet för dämparen och skruven under passagerar handtaget.
 

Bifogat

  • Bracket1.JPG
    Bracket1.JPG
    61.4 KB · Visningar: 153
  • Åland_2.jpg
    Åland_2.jpg
    135.8 KB · Visningar: 231

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
Är det nån annan än jag som då och då måste gå och titta till älsklingen, smeka henne varsammt och se att hon mår bra, trots brist på solsken, värme och ordentlig motion, eller helt enkelt bara underhållsladda batteriet lite, och drömma sig bort en sväng?
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
spaceman skrev:
Är det nån annan än jag som då och då måste gå och titta till älsklingen, smeka henne varsammt och se att hon mår bra, trots brist på solsken, värme och ordentlig motion, eller helt enkelt bara underhållsladda batteriet lite, och drömma sig bort en sväng?

Gör precis likadant.
Men varit lite otrogen mot min älskling på sistone då jag har köpt cross. :kär
 

clark73

SVrocker
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Pite
Hoj
hade en Suzuki sv650s k3. miniblink,ART slip-on,TRE mod, har en Suzuki RMx250-93
spaceman skrev:
Är det nån annan än jag som då och då måste gå och titta till älsklingen, smeka henne varsammt och se att hon mår bra, trots brist på solsken, värme och ordentlig motion, eller helt enkelt bara underhållsladda batteriet lite, och drömma sig bort en sväng?

har precis monterat in mitt nyladdade batteri & värmt upp bettan lite!
smärtar i hjärtat för hon ska säljas till våren :(
 

DonTino

FFF- Full Fart Framåt
Gick med
7 Mar 2003
Ort
I ett hus?????
Hoj
Såld, MC-time-out???
Sv1000 -05

Någon som har mer info kring Sv1000 -05?...... :Bugar

Har förstått följande:
Modellen får svart ram + lite mer pulver i motorn via olika modifikationer (gamla dimensioner på motordelar som fanns på TK1000s används). Förändringen i motor plus luftburk gör att mc:en måste typas om och av den anledningen finns inga -05 i Europa utan -04 modellen säljs som "-05":a men billigare.

Vad mer info finns???? Går det att importera????
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
DonTino skrev:
Någon som har mer info kring Sv1000 -05?...... :Bugar

Har förstått följande:
Modellen får svart ram + lite mer pulver i motorn via olika modifikationer (gamla dimensioner på motordelar som fanns på TK1000s används). Förändringen i motor plus luftburk gör att mc:en måste typas om och av den anledningen finns inga -05 i Europa utan -04 modellen säljs som "-05":a men billigare.

Vad mer info finns???? Går det att importera????

Här finns iaf lite info...sen är det bara att leta på SV1000 forum :)
http://www.motorcycle.com/mo/mcsuz/04_05_Line-up/index.motml
 

DrGonzo

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
SV650s
Hallå, jag är nybliven SV-ägare.. Tack för inbjudan till tråden ola_sandin :p
Bidrar med ett par bilder på hojen. Tycker undertailen och blinkrarna(?) är snygga/stilrena. Syns inte så bra på bilderna tyvärr. Cheers!!


PICT00152.jpg

PICT00162.jpg

PICT00182.jpg
 

skabe

the one and only
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Gävle
Hoj
Nyligen såld Suzuki sv 1000s
DrGonzo skrev:
Hallå, jag är nybliven SV-ägare.. Tack för inbjudan till tråden ola_sandin :p
Bidrar med ett par bilder på hojen. Tycker undertailen och blinkrarna(?) är snygga/stilrena. Syns inte så bra på bilderna tyvärr. Cheers!!

Nice! Verkar som att vi har lika undertails.
Mina blinkersar blinkar rött bak, nån som vet om man kan byta dioder?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top