SV-Tråden!

skabe

the one and only
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
Nyligen såld Suzuki sv 1000s
2fast4hjo skrev:
8000 för hel/hel :va

Vi har alla våra försäkringar samlade under ett och samma bolag under sambons namn så jag tror inte att vi tjänar ngt på att ställa den på mig.

Japp hel/hel.. 8000:-
Bilsport och mc "ville inte ha med min att göra" efter som att det var en 1000!?

Cykeln ser väldigt fin ut, antar att det är fler än jag som längtar till våren :rolleyes:

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
-01,Monster med 916cc
skabe skrev:
Bilsport och mc "ville inte ha med min att göra" efter som att det var en 1000!?

Cykeln ser väldigt fin ut, antar att det är fler än jag som längtar till våren :rolleyes:
¨

Längtar till våren gör man lite för mycket nästan...
Tror jag ska gå och sova nu, så det blir imorgon snabbare och då gå och sova så det vlir i övermorgon snabbare osv, fram till 10 juni eller nått så man kan börja köra här uppe i norr... :rolleyes:

Micke K

En sån där trimgubbe...
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
SV1000N
Hej alla!

Landade precis här och orkar inte riktigt läsa allt... :)

Tänkte bara höra om nån kör SV1000 (inte s)?
Som det ser ut nu beställer jag en på tisdag men vet inte hur det är utan kåpor...
Kanske är jobbigt om man ska åka lite längre?

Mvh Micke nybörjare :banana

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Slängde på ett högdraget slipon nyligen men blev av med mina passagerar fotpinnar, eller jag "kan" ha dom men det blir inte snyggt då orginalet har det där fula fästet för orginal dämparn. någon som har löst det på ett snyggt sätt?finns det att köpa nya passagerar fotpinnar nånstans? Slänger med en bild också :tungan

Bifogat

• scorpion2.jpg
    scorpion2.jpg
    123.4 KB · Visningar: 114
Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
skabe skrev:

Har kollat upp det där med att ställa den på mig, det blev inte biligare.
Sambon har full bonus.

Edit, har fått ner försäkringen till 11000 sek för hel/hel nu på länsförsäkringar :banana + inga restriktioner ang att köra ngn gång på kullen (kinnekulle) IF skulle ha 20150 sek :kocko och då gäller inte försäkringen om man skulle åka på ngn arrangerad bandag.

Last edited:

SVmannen

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
sv650s
min nya hoj....

hej alla!

blev medlem idag och kollar runt lite nyfiket på denna site :) hittade denna tråd och jäklar vilken tråd! inte trodde jag det var så många och så stort intresse för denna typ av hoj!!! fan vad kul!

jag köpte min för ett par veckor sedan, enhelt ny 03a! helt underbart! så nu hållar jg på att göra den lite personligare....ett gpr titan highpipe har åkt på....vilket ljud....ståpäls!

och igår tog jag bort den fula skärmen bak och på med nya blinkers....det blev mycket bättre om man säger.....:)

och mer blir det att göra med den....bilder kommer vartefter, har tyvärr bra kameran i mobilen att använda!

ett par bilder kanske ni vill se..... :banana

jensa

KåGe

Det var dom där borta.... inte jag...
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
Suzuki SV650s -03 Slip on för mer muller...
snö...snö...snö...

Hör att jag inte e ensam om att tycka att EN dag med minusgrader o snö är en dag för mycket.... MER SOMMAR ÅT MC-FOLKET!!!..... NU!!!!

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Ingen just nu
skabe skrev:

Aargh, jag får betala 7800kr för halv/hel. Kul att vara ung och student :död

KåGe

Det var dom där borta.... inte jag...
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
Suzuki SV650s -03 Slip on för mer muller...
Hej på er SV ägare!
Är det nån som har koll på vem som saluför DNA:s luftfilter?
Hemsida, telnr eller nåt...

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
-01,Monster med 916cc
Nä nu måste jag packa mig härifrån.
Skiter i denna jäkla vinter nu och åker till mc-vänligare klimatet i Thailand i två veckor. :tungan
Håll ställningarna här på forumet medan jag är borta, och låt inte Rad4orna pissa på oss Tvillingar...

BAJ!

SVmannen

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
sv650s
.

försäkringen på dessa hojar är väldigt olika, jag bor i stockholm(globen) och kollade nästan alla bolag innan jag slog till och köpte min hoj.....dyrast var TH med 24900hel/hel för min 03a!

billigast var bilsport och mc med 7300hel/hel! :) (synd att dom inte vill försäkra sv1000, då hade jag nog slagit till på en sådan istället) men jag är helnöjd med denna 650.......även om det blir en omställning från att ha kört R1 förut.....

nä, nu måste våren komma......

jens

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Försäkringar

Har nu kollat runt lite försäkringar ang våran sv 1000 03.

Som sagt har sambon full bonus och vi ville inte ha nga restriktioner ang att köra på arrangerade bandagar, typ kinnekulle och försäkringen ska vara hel/hel

1 Länsförsäkringar 11 000 (inga restriktioner ang köra på arrangerade bandagar :yoparty

2) Trygg Hansa 13 0000 (täcker ej vid körning på t ex kinnekulle) :rofl

3 Folksam 17 000 (täcker ej vid körning på t ex kinnekulle) :huvet

4 IF 20 000 (täcker ej vid körning på t ex kinnekulle) :kocko

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Hoj
Snart en R6
fick min nya premie idag... 5600:- hel/hel för en SV650 -03;a hos Bilsport MC, klart godkänt tycker jag 21 år körkort 2 år....

SVmannen

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
sv650s
.

tja!

nej, du behöver inte kapa något....men det är ganska mycket jobb och planering att byta ut den.....det blir ju en liten springa där den nya hemmagjorda skylthållare ska ut så det är ett precisionsjobb :) men det blir mycket snyggare :)

blev helnöjd med min(efter andra försöket) gjorde min i 2mm aluplåt, gjorde den i svå delar och nitade ihop den sen....nästan omöjligt att göra den i ett stycke skulle jag tro.......

lycka till....

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
SVmannen skrev:
tja!

nej, du behöver inte kapa något....men det är ganska mycket jobb och planering att byta ut den.....det blir ju en liten springa där den nya hemmagjorda skylthållare ska ut så det är ett precisionsjobb :) men det blir mycket snyggare :)

blev helnöjd med min(efter andra försöket) gjorde min i 2mm aluplåt, gjorde den i svå delar och nitade ihop den sen....nästan omöjligt att göra den i ett stycke skulle jag tro.......

lycka till....

hur mkt vägde den, låter blytungt att göra i plåt

SVmannen

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
sv650s
.

en aluminiumplåt alltså.....bara att såga ut det man ska ha...gjorde den så liten som det gick......den väger typ ingenting :yoparty

jensa

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
-01,Monster med 916cc
-dB_mike skrev:
hur mkt vägde den, låter blytungt att göra i plåt

Se det fran den ljusa sidan, lattare att wheela med lite tyngd dar bak;)

Kan aven meddela att har i Thailand hade vara sma 650or varit jattetunga, for det storsta utan krom och fransar jag sett har nere ar Honda CBR 400 Fireblade. Valdigt udda modell, men valdigt vanlig har nere...

Na nu ska jag ut i solen igen, ha d gott!!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln