SV-Tråden!

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
Neb Jones skrev:
Whaaat? Det är väl ställbar redan på 99:eek:rna? Iaf bak.


Japp, men det syftas nog på framgafflarna som fick justerbar fjäderförspänning -02...

Men det är iallafall ingen anledning att dömma ut hojen eftersom att det är väldigt lätt åtgärdat.

/Dan
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
demoniak skrev:
Jag ringde precis och bokade 2:a servicen (600 mil) för min SV650 -03 hos Din MC. De skall ha 2700:- för den! Är inte det lite dyrt?


Jag tycker att det är väldigt dyrt för ett oljebyte, så därför har jag gjort mina servicar själv. då vet man att det blir riktigt gjort också.

/Dan
 

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki SV650s
demoniak skrev:
Jag ringde precis och bokade 2:a servicen (600 mil) för min SV650 -03 hos Din MC. De skall ha 2700:- för den! Är inte det lite dyrt? Nån som har koll på vad den går på hos andra? Han påstod att det är pga. att de har höjt timpriset på arbetet i år men att de ändå var billigare än t.ex. Ava.

Jag åkte till Västerås för 2400-milaservice. Var drygt tusenlappen billigare än Ava och Din MC. Det lönar sig att kolla runt lite.
 

SVmannen

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2005
Ort
peking
Hoj
sv650s
.

hämtade lite delar till hojen idag, som jag beställt från frankrike....kolla in!

täckbrickor till passagerarhandtaget bak och täckbrickor till blinkers fram samt blinkers som sitter där parkeringsljuset sitter :yoparty blir skitsnyggt!!!!

jensa
 

demoniak

2 hjul är lagom många
Gick med
9 Apr 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Suzuki SV650s 2003
SVmannen skrev:
hämtade lite delar till hojen idag, som jag beställt från frankrike....kolla in!
täckbrickor till passagerarhandtaget bak och täckbrickor till blinkers fram samt blinkers som sitter där parkeringsljuset sitter :yoparty blir skitsnyggt!!!!
Coolt :tummenupp Jag har också funderat på att sätta blinkers i lyktan fram i stället för positionsljuset. Men jag var nog inne på att köpa lämpliga kablar och kontakter och knåpa ihop nåt själv. Oranga glödlampor med T10-Wedge sockel verkar bara finnas med 5 watt dock, så det blir nog till att byta blinkers-relä också. Att stoppa in extra motstånd som ligger och bara drar ström känns fel...
Var beställde du från och hur mycket gick grejerna på?
Har funderingar att även ha slimmade LED-blinkers på sidorna då positionsljuset bara syns framifrån. Bak blir det LED-blinkers i alla fall.

Täck-pluttar för passagerarhandtaget följde med min kuts så det har också åkt bort.
 

SVmannen

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2005
Ort
peking
Hoj
sv650s
.

ska fixa dit grejerna i helgen så sedan kommer det bilder :tuttar

jag köpte dem här http://www.s2-concept.com/export/p294.html ett helt paket med 10w lampor och motstånd i kopplingarna som är suzuki orginal så det behövs inte kapas i kablarna bara att sätta dit! hela kalaset gick på 900 med frakt till sverige....för blinkers, orginalkablar och täckbrickor i originalkulör samt täckplast(med stag tilll sadeln) till passagerarhandtaget...

ha en trevlig påsk alla...

jensa
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
SVmannen skrev:
ska fixa dit grejerna i helgen så sedan kommer det bilder :tuttar

jag köpte dem här http://www.s2-concept.com/export/p294.html ett helt paket med 10w lampor och motstånd i kopplingarna som är suzuki orginal så det behövs inte kapas i kablarna bara att sätta dit! hela kalaset gick på 900 med frakt till sverige....för blinkers, orginalkablar och täckbrickor i originalkulör samt täckplast(med stag tilll sadeln) till passagerarhandtaget...

ha en trevlig påsk alla...

jensa


Var fan inte billiga blinkers det där, men det blir nog riktigt snyggt!
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
demoniak skrev:
Att stoppa in extra motstånd som ligger och bara drar ström känns fel...


Det är iofs en ful lösning men det ligger ju knappast och drar ström när du inte blinkar...

/Dan
 

SVmannen

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2005
Ort
peking
Hoj
sv650s
nu e den klar....

nu e hojen klar för våren...så nu ska snön bort ! som ni ser på kortet så kan man inte åka än.....tyvärr...men vä hemma i sthlm igen så möter man flera hojar redan..man blir ju inget sugen :huvet

tyvärr en mobilbild igen.....

jensa
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
SVmannen skrev:
nu e hojen klar för våren...så nu ska snön bort ! som ni ser på kortet så kan man inte åka än.....tyvärr...men vä hemma i sthlm igen så möter man flera hojar redan..man blir ju inget sugen :huvet

tyvärr en mobilbild igen.....

jensa

Vart snyggt utan framblinkare, var det något problem att installera?


Nu har jag beställt ett Puig airflow kåpglas och ett ART rostfritt slipon.
Ni som installerat slipon, hur har ni gjort.
Har ni lossat orginal 3/4-delen och kapat av den löst, eller har ni bara kapat på plats?
 

RirkarD

Vem? jag?
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Honda crf 250X -06
spaceman skrev:
Vart snyggt utan framblinkare, var det något problem att installera?


Nu har jag beställt ett Puig airflow kåpglas och ett ART rostfritt slipon.
Ni som installerat slipon, hur har ni gjort.
Har ni lossat orginal 3/4-delen och kapat av den löst, eller har ni bara kapat på plats?

har oxå ART, jag tog en bågfil o kapade på plats, tog inte 10 min att montera
 

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen just nu
SVmannen skrev:
nu e hojen klar för våren...så nu ska snön bort ! som ni ser på kortet så kan man inte åka än.....tyvärr...men vä hemma i sthlm igen så möter man flera hojar redan..man blir ju inget sugen :huvet

Hade du problem men fjädrarna som håller ihop ljuddämpare och rör på ditt GPR-system? Jag fick fel längd på mina fjädrar, en för kort och en för lång. Har hittat ett företag som säljer rostfria fjädrar dock, ska beställa ett gäng och använda de som passar bäst.
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
SVmannen skrev:
nu e hojen klar för våren...så nu ska snön bort ! som ni ser på kortet så kan man inte åka än.....tyvärr...men vä hemma i sthlm igen så möter man flera hojar redan..man blir ju inget sugen :huvet

tyvärr en mobilbild igen.....

jensa

Ssssccchhhnyggt! :tummenupp
 

SVmannen

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2005
Ort
peking
Hoj
sv650s
spaceman skrev:
Vart snyggt utan framblinkare, var det något problem att installera?


tja!

inga problem alls.....alla grejer var ju klara, kablar och så.....så bara att sätta dit! blev rent och snyggt tycker jag....
 

SVmannen

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2005
Ort
peking
Hoj
sv650s
IvarS skrev:
Hade du problem men fjädrarna som håller ihop ljuddämpare och rör på ditt GPR-system? Jag fick fel längd på mina fjädrar, en för kort och en för lång. Har hittat ett företag som säljer rostfria fjädrar dock, ska beställa ett gäng och använda de som passar bäst.

nej inga problem med fjädrarna men däremot så¨var passformen på klämman runt dämparen inte så bra.....men den låter sköööööönt :D
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
IvarS skrev:
Hade du problem men fjädrarna som håller ihop ljuddämpare och rör på ditt GPR-system? Jag fick fel längd på mina fjädrar, en för kort och en för lång. Har hittat ett företag som säljer rostfria fjädrar dock, ska beställa ett gäng och använda de som passar bäst.

får man fråga vilket företag det är,
jag saknar nämligen en fjäder till mitt gpr oxå.
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
Jag hatar att beställa grejer.
Jag har gått hela vintern utan att tänka så mycket på kåpglas och Slip-on, men nu när jag beställt känns det som om de bara måste komma imorrn!
Allt tålamod försvinner så fort beställningen är skickad.
Får väl gå ner och lägga ett fjärde lager vax istället....
 

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös :(
Jag ser ju att det är fler och fler som monterar singelcuts & tar bort passagerarhandtaget.
Om jag skulle göra det skulle jag få på skallen av tjejen *ler*.

Jag är istället intresserad av att köpa ett blått passagerarhandtag till en -04.
Du som har ett liggande är välkommen att höra av dig till mig.

//Gerry
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top