SV-Tråden!

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
-01,Monster med 916cc
Gerry skrev:
Jag ser ju att det är fler och fler som monterar singelcuts & tar bort passagerarhandtaget.
Om jag skulle göra det skulle jag få på skallen av tjejen *ler*.

Jag är istället intresserad av att köpa ett blått passagerarhandtag till en -04.
Du som har ett liggande är välkommen att höra av dig till mig.

//Gerry

Sitter hon och håller i sig i handtaget där bak?
Måste ju vara livsfarligt!
Får ju dålig känsla för att luta rätt i kurvor och mycket baktyngd?

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
Hojlös :(
spaceman skrev:
Sitter hon och håller i sig i handtaget där bak?
Måste ju vara livsfarligt!
Får ju dålig känsla för att luta rätt i kurvor och mycket baktyngd?

Nä, det är klart att hon håller i mig, men i hårda inbromsningar måste hon ju hålla i handtaget (eller i tanken) för att jag inte ska klämmas mellan henne ( :tuttar ) & tanken.

:tummenupp

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
-01,Monster med 916cc
Gerry skrev:
Nä, det är klart att hon håller i mig, men i hårda inbromsningar måste hon ju hålla i handtaget (eller i tanken) för att jag inte ska klämmas mellan henne ( :tuttar ) & tanken.

:tummenupp

visst, men hon byter nog inte grepp från dig till handtagen under en hård inbromsning.
Jag har kvar mitt handtag för att jag tycker det är snyggt.
Men om jag skaffar ensistkuts, då är det inte snyggt längre, så då åker det.
Ensistarn har man ju bara där när man är ute och posörkör eller i andra fall när hon inte är med.
inte direkt svårt att byta tillbax när hon ska landa på cykeln.

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
-01,Monster med 916cc
Nu har premiärrundan gått.
4 grader varmt var det ikväll kl 8 när jag tog ett par varv runt staden och en sväng till macken och pumpa däck.
Hade börjat kallna ordentligt, så jag kunde bara ta en kort sväng innan vägarna vart isiga. Nu är det bara att hoppas på bra väder i helgen!

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Jag har bestämt mig för att köpa en SV 650, och tänker nog köpa en ny 04:a för 59900:- på MC-Kompaniet.
Är det nån som har nån erfarenhet av dem? (företaget alltså) De är ju himla billiga, men hur funkar det sen då om det blir nåt strul?

Alla åsikter mottages gärna!

demoniak

2 hjul är lagom många
Gick med
9 Apr 2003
Hoj
Suzuki SV650s 2003
duckie skrev:
Jag har bestämt mig för att köpa en SV 650, och tänker nog köpa en ny 04:a för 59900:- på MC-Kompaniet.
Såg även att Din MC i sollentuna, sthlm, som tar sina hojar från generalagenten, KGK, sålde ut -04:eek:r för 59900:-. De hade det priset på mässan senast, på hemsidan står det 63900:- men jag kan tänka mig att man skulle kunna få det för mässpriset ändå.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
demoniak skrev:
Såg även att Din MC i sollentuna, sthlm, som tar sina hojar från generalagenten, KGK, sålde ut -04:eek:r för 59900:-. De hade det priset på mässan senast, på hemsidan står det 63900:- men jag kan tänka mig att man skulle kunna få det för mässpriset ändå.

Åh, tack för tipset!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
duckie skrev:
!

Kompaniet är kanon :tummenupp :yoparty Bor 1 mil ifrån. Har öppet hus i helgen.

* 2 års garanti.

* Gav som sagt 70 000 för sv 1000 -03 inkl slip on.

* Köper du ny hoj får du 15% på hela sortimentet i ett år.

* "korn" på forumet arbetar där.

* Tar 59900 för -650-04. O 64900 för -05.

* Har ngt ex sv 1000 03 inne för 67000!

* Beställer hem om det är ngt speciellt man vill ha.

www.mc-kompaniet.se

* Magnus Carlson uppträder på öppet hus-dagarna.

Erbjudande under öppet hus b la Suzuki SV 650 S -05 gul NY ! . Förr 63 900:-, nu 59 900:-
*
+ har oftast tider när man t ex skall beställa service.

Edit..rättat ett stavfel

Last edited:

Crash

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Dr 750 BIG
duckie skrev:
Är det nån som har nån erfarenhet av dem? (företaget alltså) De är ju himla billiga, men hur funkar det sen då om det blir nåt strul?

Alla åsikter mottages gärna!

Kolla om den e inport först in du handlar, e den det så är där bara 2års garanti.. köper du en svensk såld så är där 5år.

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Garanti

Info vad kompaniet ger för garanti!

"NYA MC :

Garanti ? är en fråga vi ofta får. I stort sett så är skillnaden med att köpa hojen av en icke parallellimporterande handlare och av oss: En hoj som inte är parallellimporterad har 2 års Euro wide garanti. Garantin på våra hojar kan endast åtgärdas via oss. Det betyder att service och liknande kan utföras av din lokale mc-handlare men garantifel måste åtgärdas via oss. Enklare fel kan i många fall lösas på distans. Här följer texten som finns i det garantibevis som levereras med varje ny hoj från oss :

Garantiåtaganden

§ 1. Tillämpningsområde
Köpare som köpt fordonet för eget bruk har vid fel som omfattas av garantin rätt att göra de påföljder gällande mot säljaren som anges i Konsumentköplagen (1990:932).
Konsumentköplagen innebär bl.a. att konsument har rätt att upp till två år efter fordonets leveransdag åberopa fel enligt denna lag.
Konsumentköplagen ger köparen ingen rätt till ersättning för ev. förlust i näringsverksamhet. Vad avser garantiåtgärd kan sådan endast utföras av säljaren d.v.s. MC-kompaniet AB eller av dem anvisad verkstad.

§ 2. Garantins omfattning
Säljaren ansvarar för fel som föreligger redan vid leveransen eller som uppkommer under garantitiden.
Säljaren ansvarar ej för fel som säljaren kan göra sannolikt beror på :
# Att fordonet ej skötts enligt tillverkarens föreskrifter, t.ex. att oljebyte och service utförts på rätt sätt och vid rätt tid eller körsträcka.
# Att fordonet använts för tävling, tävlingsträning eller blivit överbelastat.
# Att fordonet byggts om eller ändrats.
# Att fordonet varit utsatt för trafikolycka eller annan åverkan.
# Att fordonet utsatts för vanvård.
# Att reparation och service utförts av annan än dokumenterat kunnig verkstad som haft tillräcklig erfarenhet av dylika arbeten.
# Att vinterförvaring ej utförts på korrekt sätt.
Som fel betraktas ej :
Eventuella justeringsåtgärder som kan erfodras före eller i samband med första servicen.
Normal åtgång av förbrukningsdetaljer och normal förslitning.

§ 3. Reklamationer
Om köparen vill påtala fel skall säljaren meddelas om detta inom en skälig tid, normalt inom 15 dagar, efter det att felet upptäckts.

§ 4. Avhjälpande av fel
Säljaren bestämmer lämpligast åtgärd för att avhjälpa fel på fordonet. Avhjälpande enligt garantin skall ske inom skälig tid efter reklamation skett och att fordonet lämnats. Reparation skall ske utan kostnad eller större olägenhet för köparen. Vid bestämmande av vad som anses som skälig tid bör man ta hänsyn till köparens behov av fordonet, felets svårighetsgrad, omfattning och svårigheten att fastställa felet.

§ 5. Meningsskiljaktigheter
Ev. tvist gällande tolkning och/eller tillämpning av dessa bestämmelser, skall köpare och säljare i första hand lösa genom överenskommelse. Kan sådan överenskommelse ej ske kan köparen vända sig till den kommunala konsumentvägledningen och/eller få sitt ärende prövat hos Allmänna reklamationsnämnden.

BEG MC :

Vi lämnar samma garanti som SMR-anslutna mc-handlare dvs på motorcyklar som är yngre än 5 år räknat från första dagen den tagits i trafik lämnas 3 månaders garanti. För motorcyklar äldre än 5 år lämnas 1 månads garanti."

Vart man nu än köper motorcykeln läs igenom garativillkoren som följer med.

/Lena

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Tack för info. Självklart har jag läst allt som står på MC-Kompaniets sida - allt ser bra ut så långt. Men jag ville mest ha lite input från folk som faktiskt har handlat där - mao om det funkar som det ska om nåt skulle inträffa.

jag vill ha SV nu! vill! vill! vill!

Mogge70

Rapido MCK
Gick med
12 Jul 2003
Hoj
Honda VTR1000F 2003
duckie skrev:
Tack för info. Självklart har jag läst allt som står på MC-Kompaniets sida - allt ser bra ut så långt. Men jag ville mest ha lite input från folk som faktiskt har handlat där - mao om det funkar som det ska om nåt skulle inträffa.

jag vill ha SV nu! vill! vill! vill!

Min granne har köpt en R1 -04 där och är helnöjd. De var mycket trevliga och tillmötesgående.
Jag var med honom och hämtade den. Så jag går nu själv i tankarna att beställa en SV 1000 S -05 Ltd Edition för 81 900 av dem. :tummenupp

Har bara inte bestämt mig om det är den hojen jag vill ha, vill gärna ha lite mer krut i maskin.

Är det någon som vet några tips om hur man skrämmer upp en SV 1000?

demoniak

2 hjul är lagom många
Gick med
9 Apr 2003
Hoj
Suzuki SV650s 2003
En annan fördel är med att de importerar själva är att de tar in färger som inte generalagenten tar in.
Tex. svart. Grymt coolt tillsammans med den svarta ramen. :tummenupp
sv650ssvart.jpg

-Henka-

putsare
Gick med
12 Mar 2004
Hoj
SV
Leo Vince slipon

Tja, tänkte höra om någon av er med sv kör med leo vince slipon?
Har funderat på att köpa ett sånt så man får ut den härliga sången
ur motorn :tungan

Låter leo vince bra på en sv? Anledningen till att jag vill köpa LV är ju för att man får med adaptern för att montera på orginalburken igen efter att man kapat orginalsystemet.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln