SV-Tråden!

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
Okej. Tack så mycket.
Har ni något hum om vad man ska betala för en lackering, eller ännu bättre, vet ni om man måste lägga denna metalliclack från en speciell vinkel för att det ska bli rätt?
Tror annars att jag ska kunna vara kapabel att lägga lacken själv.


Edit: Orkar inte lacka själv. Tror att priset för att få min kopparfärg bruten hos en lackerare inte skulle vara långt ifrån vad han ska ha för att lägga den oxå.
Men vad tror ni det kostar?
 
Last edited:

demoniak

2 hjul är lagom många
Gick med
9 Apr 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Suzuki SV650s 2003
spaceman skrev:
Okej. Tack så mycket.
Har ni något hum om vad man ska betala för en lackering, eller ännu bättre, vet ni om man måste lägga denna metalliclack från en speciell vinkel för att det ska bli rätt?
Tror annars att jag ska kunna vara kapabel att lägga lacken själv.

Edit: Orkar inte lacka själv. Tror att priset för att få min kopparfärg bruten hos en lackerare inte skulle vara långt ifrån vad han ska ha för att lägga den oxå.
Men vad tror ni det kostar?
Jag lackade en liten skada på min toppkåpa efter att ha lagt om kull hojen :huvet Fick betala 1500:- för det.
Kändes lite surt med tanke på att en helt ny kåpa skulle kosta $230, 1600:-, från Oneida som inte säljer till sverige dock...
Jag gav också upp planerna på att lacka själv eftersom färgen verkade vara ganska avancerad och bara färgen i sprayburkar skulle gå på 750:- Jag har en blå '03 (Grand Candy Blue, YC2) och då var det tydligen ett lager gundfärg, sedan färg med metallspån som måste hamna i rätt vinkel, sedan blå färg och sist klarlack på det.
 
Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Nu måste jag komma med en sån där fråga som alla avskyr, och hukar mig för svaren "sök i tråden" bla bla bla

Men,

jag ska kolla på en SV650 i veckan och har noll erfarenhet av dem, men lite erfarenhet av MC överlag, och undrar finns det något man ska kolla extra mycket på? Nån sån där "grej" som är speciell med just den? Det här är en -03:a jag ska kolla på.

Tacksam för tips :)
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
Ni som har stålomspunnet, har ni dubbla slangar från behållaren ner till bromsen eller y-format som orginal?
 

demoniak

2 hjul är lagom många
Gick med
9 Apr 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Suzuki SV650s 2003
duckie skrev:
~ jag ska kolla på en SV650 ~ och undrar finns det något man ska kolla extra mycket på? Nån sån där "grej" som är speciell med just den? Det här är en -03:a jag ska kolla på.
En -03:a.... finns det fel på dem redan? ;) Jag har då inte hittat nåt på min.
Kolla upp var den är köpt och se till att få med kvitto och servicebok i original. Är dem importerad av KGK så har du ju tre års garanti kvar på motor och elektronik.
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
duckie skrev:
Nu måste jag komma med en sån där fråga som alla avskyr, och hukar mig för svaren "sök i tråden" bla bla bla

Men,

jag ska kolla på en SV650 i veckan och har noll erfarenhet av dem, men lite erfarenhet av MC överlag, och undrar finns det något man ska kolla extra mycket på? Nån sån där "grej" som är speciell med just den? Det här är en -03:a jag ska kolla på.

Tacksam för tips :)



Köpte min -03:a förra året och ringde ett par suzuki-service ställen och frågade dem, och alla sa att de inte hittat några fel alls på någon.
Känn och hör bara att den går bra så är säkert allt ok.
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
duckie skrev:
Nu måste jag komma med en sån där fråga som alla avskyr, och hukar mig för svaren "sök i tråden" bla bla bla

Men,

jag ska kolla på en SV650 i veckan och har noll erfarenhet av dem, men lite erfarenhet av MC överlag, och undrar finns det något man ska kolla extra mycket på? Nån sån där "grej" som är speciell med just den? Det här är en -03:a jag ska kolla på.

Tacksam för tips :)

Min har fungerat problemfritt i två somrar. Ackun gav faktiskt upp ifjol av nån konstig andledning...slutade ladda...men jag fick ny på garantin så det var inga problem.
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
johanp skrev:
Ni som har stålomspunnet, har ni dubbla slangar från behållaren ner till bromsen eller y-format som orginal?

Jag kör som original med fördelningsblocket....

/Dan
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
duckie skrev:
jag ska kolla på en SV650 i veckan och har noll erfarenhet av dem, men lite erfarenhet av MC överlag, och undrar finns det något man ska kolla extra mycket på? Nån sån där "grej" som är speciell med just den? Det här är en -03:a jag ska kolla på.

Inga kända fel på sådana nya hojar men de är väldigt törstiga. Garantin borde fortfarande gälla.

Tips, köp en helt ny sv så slipper du eve dolda fel samt har alla garantier+ kan få i den färgsättning du önskar. Så vannsinigt mycket kan det inte skilja i pris.
 
Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
2fast4hjo skrev:
Inga kända fel på sådana nya hojar men de är väldigt törstiga. Garantin borde fortfarande gälla.

Tips, köp en helt ny sv så slipper du eve dolda fel samt har alla garantier+ kan få i den färgsättning du önskar. Så vannsinigt mycket kan det inte skilja i pris.

Jaså de är törstiga? Hur mycket är "väldigt"?

Jo, en ny finns med i planerna också, men 05:eek:rna har väl svart ram? Det vill jag inte ha.
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
duckie skrev:
Jaså de är törstiga? Hur mycket är "väldigt"?

Jo, en ny finns med i planerna också, men 05:eek:rna har väl svart ram? Det vill jag inte ha.


Dom är inte så törstiga att det är nått att reflektera över tycker jag...
Har inte ens tänkt på att dom skulle vara det, gäller 650.

/Dan
 

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Ort
E-tuna
Hoj
Husqvarnor
PHU! Har äntligen fått ordning på mina förgasare. För att få den att gå bra fick jag gå upp till 150/155 i huvudmunstycken och då snackar vi dynojet steg 3 kit.Men satan va den går nu. Lite skillnad mot orginal munstyckena som e 120 snack om ökad soppa tillförsel. Någon annan som gjort likande mod av förgasarna? Och sedan undrar jag vad e det för färgkod på de svarta sv det e en 01 års mod. Jag ska lacka min enkel cuts men har inte fått fram någon färgkod någon som vet?
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
duckie skrev:
Jaså de är törstiga? Hur mycket är "väldigt"?

Jo, en ny finns med i planerna också, men 05:eek:rna har väl svart ram? Det vill jag inte ha.


Min drar 0,48 lugn blandad körning och 0,78 när jag plågar den efter kurviga vägar. Ligger man och lämnar 160km landsväg bakom sig i timmen så drar den inte så farligt heller tycker jag.
Nä, den är inte så törstig enligt min åsikt.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
duckie skrev:
Jaså de är törstiga? Hur mycket är "väldigt"?.

Jämfört med andra sporthojar men det är ju individuellt jämfört vad man är van vid sedan tidigare. Våran drog -08 idag men då körde vi hård, låg mellan 150-200 i ett par mil.

Drog nästan litern när vi var ute o gasade+ wheilade på flygfältet för nga dagar sedan. Kan tänka mig att den drar någonstanns kring 06 vid blandad körning. Nu skjutsar ju sambon så självklart drar den mer.

Sambon fick t om soppatorsk en av de första turerna :hihi SV:n är hans 6:e motorcykel och den är helt klart törstigae än de han har ägt o kört tidigare. Har haft körkort i snart 15 år.

När Bike gjorde test av sv:n så fick den minus på att den var törstig. De borde veta :)

En i gänget har en sv 650 o även hans drar runt 06 vid blandad körning.

Det finns "nya" 03:eek:r som har gått 0 mil vid försäljning på kompaniet precis som våran. Dessa har inte svart ram.
Det skiljer inget effekt o viktmässigt mellan en 03 och 05:a, bara priset o eve färgkombinationer.
 
Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
2fast4hjo skrev:
Det finns "nya" 03:eek:r som har gått 0 mil vid försäljning på kompaniet precis som våran. Dessa har inte svart ram.

Vad säger du? Finns det???? jag ska ringa dit i morgon och snacka lite.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
2fast4hjo skrev:
Har de inte inne så kan de säkert ta hem, inga problem :tummenupp :tummenupp
Det har ju precis varit öppet hus så mycket kan ha gått.

Ny SV 650 S -04 blå, gul 59 900:- Kan inte svara på om -04- or har svart ram. (från hemsidan)

Nä, 04:eek:r har inte svart ram, det har jag kollat upp :)

Ååååå nu vill jag ha en ny hoj!
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
spaceman skrev:
Min drar 0,48 lugn blandad körning och 0,78 när jag plågar den efter kurviga vägar. Ligger man och lämnar 160km landsväg bakom sig i timmen så drar den inte så farligt heller tycker jag.
Nä, den är inte så törstig enligt min åsikt.

Nej det låter väl rimligt, tycker jag.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top