SV-Tråden!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Bike Corner Motorcyklar Karlstad har dessa priser.

Sv650

Pris: 69900 kr
Årsmodell: 2003
I lager: 1 st

Typ: Sport

Fin sporthoj med V-twin på 71HK. "Nya modellen".
Färg: Blå
Ord: 77900:-

Sen att vi gav 65000 för en ny 1000 visar hur biliga kompaniet är.

Såg att ordinarie pris på våran var 99000

Last edited:

TeamTribal

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2004
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K7 Gate, Suzuki GSXR 1000 K8 Bane
"ny" sv

Vinteren er jo lang her i Norge også så min sv gikk gjennom et lite prosjekt i vinter og kom ut som en ny svart SV996R .... :yoparty

Bifogat

• Copy of DSC00770II.JPG
    Copy of DSC00770II.JPG
    115.3 KB · Visningar: 99
  • Copy of DSC00772II.JPG
    Copy of DSC00772II.JPG
    110.9 KB · Visningar: 125
  • Copy of DSC00774II.JPG
    Copy of DSC00774II.JPG
    104.8 KB · Visningar: 95

Blåställ

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
SV 1000s
Hugger till Sv 1000s

Har en Sv 1000s -04 som jag skulle vilja ha Hugger, ensitscuts och tailguard(?) (för att slippa stora skärmen och blinkerserna) är det någon som vet var man hittar det till vettiga priser? Har funderat på att importera men hittar inte några bra handlare....

Tack!

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
2fast4hjo skrev:
Jämfört med andra sporthojar men det är ju individuellt jämfört vad man är van vid sedan tidigare. Våran drog -08 idag men då körde vi hård, låg mellan 150-200 i ett par mil.

Drog nästan litern när vi var ute o gasade+ wheilade på flygfältet för nga dagar sedan. Kan tänka mig att den drar någonstanns kring 06 vid blandad körning. Nu skjutsar ju sambon så självklart drar den mer.

Sambon fick t om soppatorsk en av de första turerna :hihi SV:n är hans 6:e motorcykel och den är helt klart törstigae än de han har ägt o kört tidigare. Har haft körkort i snart 15 år.

När Bike gjorde test av sv:n så fick den minus på att den var törstig. De borde veta :)

En i gänget har en sv 650 o även hans drar runt 06 vid blandad körning.

Det låter väl inte så blodigt?
Klart det drar mer när det blir lite lek med höga varvtal låga växlar och höga hastigheter men känns som en ganska oväsentlig del i det hela...

Min erfarenhet är att den är mer bensinsnål än gixxer jag hade förut visserligen var det ett gammalt as men ändå

detta är bara mina erfarenheter om det hela...

/Urban

TeamTribal

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2004
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K7 Gate, Suzuki GSXR 1000 K8 Bane
Blåställ skrev:
Har en Sv 1000s -04 som jag skulle vilja ha Hugger, ensitscuts och tailguard(?) (för att slippa stora skärmen och blinkerserna) är det någon som vet var man hittar det till vettiga priser? Har funderat på att importera men hittar inte några bra handlare....

Tack!

Heisann,

Jeg har importert mye deler fra utlandet og www.ebay.com (og .co.uk eller .de) er selvfølgelig et sted hvor du alltid kan finne gode saker. Ellers kan jeg anbefale www.1tail.com og www.carpimoto.com som er to steder med kjempegod og rask service. Lykke til :)

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
är det någon som lackat om delar av sin sv?
jag skall lacka min, men lackaren är tveksam till om färgkoden jag fick från colorrite stämmer.
min är en blå -02. enligt colorrite är koden:YC2 och heter Candy Grand Blue.

Last edited:

demoniak

2 hjul är lagom många
Gick med
9 Apr 2003
Hoj
Suzuki SV650s 2003
-dB_mike skrev:
jag skall lacka min, men lackaren är tveksam till om färgkoden jag fick från colorrite stämmer.

Japp, det stämmer. Jag har en -03 men det är samma. Jag lämnade in min toppkåpa för lackering av en liten skråma. Det blev som nytt.
Sen är det lite upp till lackeraren hur bra det blir eftersom färgen innehåller metallspån som måste läggas på i rätt riktning.

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
demoniak skrev:
Japp, det stämmer. Jag har en -03 men det är samma. Jag lämnade in min toppkåpa för lackering av en liten skråma. Det blev som nytt.
Sen är det lite upp till lackeraren hur bra det blir eftersom färgen innehåller metallspån som måste läggas på i rätt riktning.

är du säker på att han använde just den färgkoden? för min lackare sa som så att han kunde lägga på den men kunde inte garantera attt det var rätt om det var nåt fel på min färgkod. han hade tidigare haft problem med koder till hojar.
man vill ju inte lägga en massa pengar på nåt som blir fel.

Last edited:

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
-dB_mike skrev:
är du säker på att han använde just den färgkoden? för min lackare sa som så att han kunde lägga på den men kunde inte garantera attt det var rätt om det var nåt fel på min färgkod. han hade tidigare haft problem med koder till hojar.
man vill ju inte lägga en massa pengar på nåt som blir fel.

Samma sak sa killen som målade min bellypan. Han hade råkat ut för många fall där koderna inte stämmer överrens med verkligheten så han blandade enligt ögat...så det kräver ju nästan att han hojen att jämföra med eller nån del till den iaf.
Han hade en toppkåpa till en kraschad SV1000 som han målade min efter och det blev toppenresultat.

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660
fan ska det verkligen vara så jävla jobbigt att lufta bromsarna?! =(

satte på stålomspunna idag men får bara jämn stråle ut ur vänster broms och inget motstånd i handtaget över huvud taget... men öppnar man locket till vätskebehållaren så sprutar det glatt ur båda nipplarna minsann..

nån som har nåt bra tips/knep för att få det att funka som det ska?

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
Simppi skrev:
Samma sak sa killen som målade min bellypan. Han hade råkat ut för många fall där koderna inte stämmer överrens med verkligheten så han blandade enligt ögat...så det kräver ju nästan att han hojen att jämföra med eller nån del till den iaf.
Han hade en toppkåpa till en kraschad SV1000 som han målade min efter och det blev toppenresultat.

jo, problemet är bara att jag får välja på att chansa på min färg eller lacka om hela hojen i en färg ur färgguiden. han blandar inte efter ögat.
dessutom säger han att det är svårt att lysa färgen eftersom det är en 3-komponentsfärg med en maskin o få fram koden så.

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
-dB_mike skrev:

Tjenare !!! Här skall du få se ...

Suzuki YC2 Candy Grand Blue-metallic....
STANDOX Panel nr. 037685

Det är tydligen det så kallade panel nr som är själva färgkoden.
Detta gäller alltså Standox färg.

Han som lackade åt mig var helt lyrisk efteråt och skrev av färgkoden för att kunna lacka sin bil i samma färg

/Dan

Last edited:

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
Ekberg skrev:
Tjenare !!! Här skall du få se ...

Suzuki YC2 Candy Grand Blue-metallic....
STANDOX Panel nr. 037685

Det är tydligen det så kallade panel nr som är själva färgkoden.
Detta gäller alltså Standox färg.

Han som lackade åt mig var helt lyrisk efteråt och skrev av färgkoden för att kunna lacka sin bil i samma färg

/Dan

kanonbra, lackade du hela hojen eller bara delar? isf blev det nån nyansskillnad mellan delarna eller var det klockrent?

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
-dB_mike skrev:
kanonbra, lackade du hela hojen eller bara delar? isf blev det nån nyansskillnad mellan delarna eller var det klockrent?

Allt bakom sadeln är omlackat, och jag kan inte se någon nyansskillnad.
Lackar man en kåpa som ligger an mot en annan så vet jag inte hur det är eftersom färgen liksom är "inbakad" i plasten original.
Färgen efter den koden är iallafall klockren...

Det står suzuki yc2 ..... på etiketten till burken.

/Dan

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
-01,Monster med 916cc
johanp skrev:
fan ska det verkligen vara så jävla jobbigt att lufta bromsarna?! =(

satte på stålomspunna idag men får bara jämn stråle ut ur vänster broms och inget motstånd i handtaget över huvud taget... men öppnar man locket till vätskebehållaren så sprutar det glatt ur båda nipplarna minsann..

nån som har nåt bra tips/knep för att få det att funka som det ska?

Antar att du försöker lufta ett ok i taget, och inte har båda öppna sammtidigt?

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
-01,Monster med 916cc
johanp skrev:
stämmer bra det

Ja då är det jäkligt märkligt.
Sett till att du inte har nån innerbägare i bromsvätskebehållaren du råkat fylla av misstag isf behållaren som går till slangen, som "en kompis jag känner" gjorde :rolleyes:

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Drevning

Är det någon här som har provat att dreva ner sin sv?
Funderar på att ha en kugge mindre på fram. Eller blir det för mycket? Man kanske ska ta lite större drev bak istället.

Som det är nu varvar väl hojen ca 4500rpm i 100km/h, ungefär hur mycket skulle hojen varva med en kugge mindre fram?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln