SV-Tråden!

Katoh

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Växjö
Hoj
KTM Superduke 07
Färgnummer?

Hej och hopp!

Jag har köpt en Poly26 bellypan till min farsas sv650s -03. Han ska få den i 55 års present av mig. Den är dock inte lackad ännu så frågan är om det är nån som vet vad det är för färgnummer på hojen. Som synes är det en silverfärgad liten godbit.

Han kan ju faktiskt inte få den olackad.

Mvh Peter/Katoh
 

Bifogat

  • TOY-397.jpg
    TOY-397.jpg
    52.5 KB · Visningar: 82

2fast4Some

Atlantes
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Gran Canaria
Hoj
2024 Yamaha MT-09
duckie skrev:
. Men jag ville mest ha lite input från folk som faktiskt har handlat där.

:va Min och sambons (2fast4hjo) sv är köpt på kompaniet samt en massa tillbehör, kund sedan flera år tillbaka. Allt fungerar, inga kostigheter alls.

Jag och Mattias (försäljare) tog lätt mc-kort tillsammans.

Läs vad :tuttar har skrivit lite längre upp.
 
Last edited:

2fast4Some

Atlantes
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Gran Canaria
Hoj
2024 Yamaha MT-09
-Henka- skrev:
Tja, tänkte höra om någon av er med sv kör med leo vince slipon?
Har funderat på att köpa ett sånt så man får ut den härliga sången
ur motorn :tungan

Låter leo vince bra på en sv? Anledningen till att jag vill köpa LV är ju för att man får med adaptern för att montera på orginalburken igen efter att man kapat orginalsystemet.


Best o monterades av kompaniet i samband med köp, grymt ljud blir det :banana
 

Bifogat

  • våran motorcykel 1.JPG
    våran motorcykel 1.JPG
    73.8 KB · Visningar: 118
Last edited:

Crash

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trelleborg
Hoj
Suzuki Dr 750 BIG
Katoh skrev:
Hej och hopp!

Jag har köpt en Poly26 bellypan till min farsas sv650s -03. Han ska få den i 55 års present av mig. Den är dock inte lackad ännu så frågan är om det är nån som vet vad det är för färgnummer på hojen. Som synes är det en silverfärgad liten godbit.

Han kan ju faktiskt inte få den olackad.

Mvh Peter/Katoh

haloj skriv till www.suzukimc.nu o fråga det gjorde jag tog en halv dagsen hade jag färgkoden.
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
Katoh skrev:
Hej och hopp!

Jag har köpt en Poly26 bellypan till min farsas sv650s -03. Han ska få den i 55 års present av mig. Den är dock inte lackad ännu så frågan är om det är nån som vet vad det är för färgnummer på hojen. Som synes är det en silverfärgad liten godbit.

Han kan ju faktiskt inte få den olackad.

Mvh Peter/Katoh

:7peta Litet tips angående Poly´s belly pan. Borra nåt hål i botten på den innan du för den på målning. Annars samlar den ganska mycket vatten i sig vilket är ganska irriterande.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
demoniak skrev:
En annan fördel är med att de importerar själva är att de tar in färger som inte generalagenten tar in.

Gul nyss inkommen, såg den idag samtidigt som en blå rullade ut till en lycklig ägare o utanför stod våran silver.

Röd såld för nga dagar sedan.

Hämtade min hjälm o tankskydd idag :banana

Ang slip on, orginal låter bara för fjuttigt :rofl
 
Last edited:

DrGonzo

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
SV650s
-Henka- skrev:
Tja, tänkte höra om någon av er med sv kör med leo vince slipon?
Har funderat på att köpa ett sånt så man får ut den härliga sången
ur motorn :tungan

Låter leo vince bra på en sv? Anledningen till att jag vill köpa LV är ju för att man får med adaptern för att montera på orginalburken igen efter att man kapat orginalsystemet.

Min SV har ett Aluminium slip-on från Leovince. Tycker det låter riktigt dovt och grymt! .. men så har jag inte direkt något att jämföra med heller. Har aldrig hört originalljudet eller ngt annat slipon/helssytem.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Katoh skrev:
Hej och hopp!

Jag har köpt en Poly26 bellypan till min farsas sv650s -03. Han ska få den i 55 års present av mig. Den är dock inte lackad ännu så frågan är om det är nån som vet vad det är för färgnummer på hojen. Som synes är det en silverfärgad liten godbit.

Han kan ju faktiskt inte få den olackad.

Mvh Peter/Katoh

Ursäkta en dum fråga, en "bellypan" - är det en sån där liten spetsig grej som sitter..uhm...under motorn, som en liten kåpa liksom?
Isf - vad kostar en sån? Jag tycker det förhöjer utseendet på en sv med ungefär 400%.
 

MasseK

Ofta och mycket...
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Bohus
Hoj
CBR 929 RR -00
Mogge70 skrev:
Hur "skrämmer" man upp sin SV så man får lite mer kusar i maskin?

Ett bra helsystem (ex. Akrapovic), KN-filter och bestyckning av förgasaren.
En sådan investering ger dig lite drygt 72 HK på bakhjulet, ett jämt och starkt vrid, samt ett underbart ljud... :yoparty

Sen kan man även tidigarelägga tändningspunkten, vet ej hur mycket det gör men det disskuteras tidigare här i tråden... gäller dock att ha koll på vad man gör, du vill inte lägga tändningspunkten FÖR tidigt.

Utöver det finns det uppborrningskit att köpa, upp till 750 cc, tror jag, samt andra förgasare.

Edit: Detta gäller en SV 650 99-02.
 
Last edited:

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
duckie skrev:
Ursäkta en dum fråga, en "bellypan" - är det en sån där liten spetsig grej som sitter..uhm...under motorn, som en liten kåpa liksom?
Isf - vad kostar en sån? Jag tycker det förhöjer utseendet på en sv med ungefär 400%.
Helt korrekt :tummenupp
Jag köpte en poly26 och den kostade 115€ omålad. Sen blev det väl typ 40€ för lack. Suzukis original till SV:n kostar väl runt 250-300€.
Bara att kolla med "sv650 belly pan" på google.com så hittar du nog en hel del alternativ.
 

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1 - 04 Raceversion
MasseK skrev:
Ett bra helsystem (ex. Akrapovic), KN-filter och bestyckning av förgasaren.
En sådan investering ger dig lite drygt 72 HK på bakhjulet, ett jämt och starkt vrid, samt ett underbart ljud... :yoparty

Sen kan man även tidigarelägga tändningspunkten, vet ej hur mycket det gör men det disskuteras tidigare här i tråden... gäller dock att ha koll på vad man gör, du vill inte lägga tändningspunkten FÖR tidigt.

Utöver det finns det uppborrningskit att köpa, upp till 750 cc, tror jag, samt andra förgasare.


Misstänker att han syftar på 1000 kubikaren?

men det är väl samma stalltips där helsystem etc.... sen drar väl kronorna iväg om man vill ha ännu mer...

/Urban
 

demoniak

2 hjul är lagom många
Gick med
9 Apr 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Suzuki SV650s 2003
Simppi skrev:
Helt korrekt :tummenupp
Jag köpte en poly26 och den kostade 115€ omålad. Sen blev det väl typ 40€ för lack. Suzukis original till SV:n kostar väl runt 250-300€.
Bara att kolla med "sv650 belly pan" på google.com så hittar du nog en hel del alternativ.
d_2845.jpg

OEM kostar $231 hos Oneida. Tråkigt att det inte går att beställa till europa därifrån bara.
http://www.oneidasuzuki.com/store/customer/product.php?productid=18363&cat=270&page=1

Färkoden för 2003 Silver är YD8
 

Katoh

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Växjö
Hoj
KTM Superduke 07
Simppi skrev:
:7peta Litet tips angående Poly´s belly pan. Borra nåt hål i botten på den innan du för den på målning. Annars samlar den ganska mycket vatten i sig vilket är ganska irriterande.

Ahh! Tack så mycket det ska jag definitivt göra. En massa vatten vill man inte ha liggandes.

Tack och bock :yoparty
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
Katoh skrev:
Ahh! Tack så mycket det ska jag definitivt göra. En massa vatten vill man inte ha liggandes.

Tack och bock :yoparty
Det är det som är så bra med sporthoj.com....man ger tips och man får :tummenupp
Man lär sig av sina misstag. Var själv tvungen att ta av min och borra sen den var färdigt målad och det var inte lika roligt :huvet
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
spaceman skrev:
Vart beställer man Poly26 ifrån, och vad kostar den?
Ja beställde min via den finska importören. www.mach.fi
Han målar även upp kåpor på krashade hojar + veteran MC:s så jag hade även honom att måla den.
Han tycks också va importör till danmark. Jag fixade även så att han skickade till england åt en hop killar på sv650.org...så jag tror nog att han kan skicka till Svedala också.
Plus: billig och snygg :yoparty
minus:Kvaliten verkar vara lite varierande (sök poly26 på www.sv650.org) så förstår du. Jag lyckades iaf få ett bra exemplar.

Tror att det ska vara möjligt att beställa direkt från dem www.poly26.com är väl att dom inte e såna hejare på franska.

Men om du e intresserad så kan du ju alltdi skicka ett mail till den finska importören. (du hittar E-mailen på poly´s hemsida.)

edit: glömde ju priset....115€ omålad om jag minns rätt. Sen kostar inte frakten från Frankrike nåt om han råkar ta hem andra delar från dom samtidigt.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top