SV-Tråden!

MasseK

Ofta och mycket...
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Bohus
Hoj
CBR 929 RR -00
ola_sandin skrev:
Är det någon här som har provat att dreva ner sin sv?
Funderar på att ha en kugge mindre på fram. Eller blir det för mycket? Man kanske ska ta lite större drev bak istället.

Som det är nu varvar väl hojen ca 4500rpm i 100km/h, ungefär hur mycket skulle hojen varva med en kugge mindre fram?

Orginal har du ett förhållande 15/45 om du tar bort en kugg får du 14/45.. det ger en förändring i utväxlingen på ca. 7%.
Det borde inte vara alltför långsökt att anta att varvet höjs med 7% vid samma hastighet... till ca. 4800rpm.

Som parantes kan jag nämna att det brukar vara mer rekomenderat att öka bakdrevet snarare än att minska framdrevet. 48 kugg bak ger dig ungefär samma förändring.
 

Valerie

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki sv650s-06
Ännu en däckfråga...

Måste köpa nytt bakdäck innan besiktningen och då kommer den evigt diskuterade frågan... vad f.. väljer jag för däck? :confused:

Har ett Pirelli (160/60/17) som passar utmärkt för banåkning men kanske är något för mjukt för "vanlig" åkning?

Vad, vart och hur mycket?

// Valerie
 

BTAngel

SV1000 frälst
Gick med
12 Feb 2004
Ort
台北
Hoj
Suzuki SV1000 S -03 (i Sverige) och Kawasaki KDX250 enduro (i Thailand) ... ingen båge i det land jag bor dock! :-(
Blås

Nån som har några bra tips på schyssta slipons/boltons till en SV1000s?
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
Valerie skrev:
vad f.. väljer jag för däck? :confused:

Har ett Pirelli (160/60/17) som passar utmärkt för banåkning men kanske är något för mjukt för "vanlig" åkning?

Vad, vart och hur mycket?

// Valerie

Hmm kan bara säga vad jag valde till min...
Jag ville ha bra däck fast ändå inga mjuka race däck, vill liksom ha lite livsläng på dom också.
Det blev iallafall en uppsättning Pirelli Diablo "mellanvarianten" 160/60 17 och 120/70 17.
Diablo finns i tre varianter Diablo corsa "typ race" vanliga Diablo... samt Diablo Strada som är mer åt touring och livslängd...

Betalade ca 3700:- inkl frakt för ett framdäck och två bakdäck... bra att ha ett extra så man klarar sig hela säsongen.

Köpte detta på mynetmoto funkade riktigt bra.

/Dan
 

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Ort
E-tuna
Hoj
Husqvarnor
Jag har större bakdrev på min sv 3kugg större närmare bestämt och det är nästan samma sak som ett mindre fram och min hoj varvar i 100km/h 4800
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
jra_racing skrev:
Jag har större bakdrev på min sv 3kugg större närmare bestämt och det är nästan samma sak som ett mindre fram och min hoj varvar i 100km/h 4800

Hur är den att köra då? Går det lätt ueela?
 

MasseK

Ofta och mycket...
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Bohus
Hoj
CBR 929 RR -00
jra_racing skrev:
Jag har större bakdrev på min sv 3kugg större närmare bestämt och det är nästan samma sak som ett mindre fram och min hoj varvar i 100km/h 4800

Har du längre kedja eller orginal?
 

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Ort
E-tuna
Hoj
Husqvarnor
HUruvida kedjan e längre kan jag inte svara på för killen jag köpte den av hade fixat det. Om det e lätt på slangen är väl jag ingen bra vägledning på för jag e rätt kass på det men jag kan åka på ettan och tvåan utan några större problem. Jämförde med en polare och det skiljer ganska mycket i acc.
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
däck?!

Dags för ett däckbyte snart.
Vad kör ni andra på för däck?
Nån som kör på andra däck än Metzlerdäcken?
Skriv och rekommendera!!

Tack!
 

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Fudpucker skrev:
Dags för ett däckbyte snart.
Vad kör ni andra på för däck?
Nån som kör på andra däck än Metzlerdäcken?
Skriv och rekommendera!!

Tack!

Diablo har jag på nu. Det satt Continental på när jag köpteoch det skulle jag inte ens rekommendera min värsta fiende att köra med. Jag är inte racerstjärna men det kasade och släppte väldigt tidigt... Finns väl olika varianter men inget att rekommendera...
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Funderar på att köpa ett Dubble Bubble kåpglas till SVn. Nån har bild på hur det ser ut? Förutom den bild som finns på s-racing? :)
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
SimmPsi skrev:
Funderar på att köpa ett Dubble Bubble kåpglas till SVn. Nån har bild på hur det ser ut? Förutom den bild som finns på s-racing? :)

Här kommer två bilder !!!

hoppas dom hjälper dig.

/Dan
 

Bifogat

  • CIMG1188 (Large).JPG
    CIMG1188 (Large).JPG
    89.8 KB · Visningar: 81
  • CIMG1187 (Large).JPG
    CIMG1187 (Large).JPG
    106.1 KB · Visningar: 110

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
SimmPsi skrev:
Funderar på att köpa ett Dubble Bubble kåpglas till SVn. Nån har bild på hur det ser ut? Förutom den bild som finns på s-racing? :)


Jag har inte beställt från s-racing pga att jag hört att deras rutor ska ha dålig passform och en ful gummilist högst upp, eller har jag fel? Ni som har det kanske kan berätta om det stämmer.
Jag beställde ett Puig från Bikeshop.se.
Vad jag läst ska det sitta jäkligt bra på andra cyklar iaf.
Det är tyvärr lite försenat pga mycket stort tryck på Puig, men så fort jag fått mitt blir det bilder och info.
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
Drkosmos skrev:
Nån mer än jag som är intreserad av stålomspunna bromsslangar ?

Vi kanske kan ordna ett gruppköp om det är ok för Sweedi.


Intresse finnes!!
Men jag tänkte ta det när servicen säger åt mig att byta slangarna.
Men de tappar ju inte mycket värde om de ligger på hyllan ett tag:)
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
spaceman skrev:
Jag har inte beställt från s-racing pga att jag hört att deras rutor ska ha dålig passform och en ful gummilist högst upp, eller har jag fel? Ni som har det kanske kan berätta om det stämmer.


Rutan på mina bilder är från S-racing, passformen är väl helt ok kan säkert vara bättre men jag är iallafall nöjd. att den har en ful gummilist stämmer men den använder inte jag. skall tydligen behövas på besiktningen sägs det.
Jag glömde att sätta på den när jag besiktigade men fick ingen anmärkning ändå.

/Dan
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
Ekberg skrev:
Rutan på mina bilder är från S-racing, passformen är väl helt ok kan säkert vara bättre men jag är iallafall nöjd. att den har en ful gummilist stämmer men den använder inte jag. skall tydligen behövas på besiktningen sägs det.
Jag glömde att sätta på den när jag besiktigade men fick ingen anmärkning ändå.

/Dan


Okej. Läste någonstans att den skulle ha taskig kant upptill, som listen skulle dölja. Men det går kanske att fila till?
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
spaceman skrev:
Okej. Läste någonstans att den skulle ha taskig kant upptill, som listen skulle dölja. Men det går kanske att fila till?

Nä kanten ser inte ut som origialet, som tjocknar till lite och är "mjukt" rund.
Utan det ser mer ut som avsågad så att det blir två kanter på den typ ].
Gummilisten är väl till för att man inte skall skada sig om man drar halsen i den eller nått.

Om man säger så här.... Jag är nöjd med min, men kan du få tag i en som har samma form på kanten som original så är ju det klart att föredra.

/Dan
 

demoniak

2 hjul är lagom många
Gick med
9 Apr 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Suzuki SV650s 2003
spaceman skrev:
Jag har inte beställt från s-racing pga att jag hört att deras rutor ska ha dålig passform och en ful gummilist högst upp, eller har jag fel? Ni som har det kanske kan berätta om det stämmer.
~
Det är tillverkningsmetoder som skilljer. Original är gjutet på något sett med bl.a. de som S-Racing säljer (Powerbronze) är formpressade från ett platt stycke.
Det ger en aning sämre passform och i alla fall på > 03 så ger det en glipa mellan insidan på glaset och instrumentbrädan.

Jag beställde från S-Racing därför att jag hade bestämt mig för att jag ville ha ett i färgen "Blue Iridium" under förhoppningen om att det skulle vara samma färg som på visiret till min Shoei-hjälm. Färgen var en besvikelse, knappt genomskinligt, men ser hyffsat ut ändå.

attachment.php
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top