SV-Tråden!

Spangstar

2007: Sämsta MC-året på länge!
Gick med
28 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV650S -03
duckie skrev:
Jag har svårt att bestämma mig för om jag ska ha en bellypan eller en "helkåpa" på SV:n. När jag läser om att passformen kan vara si och så på en Poly26 bellypan blir man ju fundersam på hur det är med helkåpor. Är det lika dålig passform på de?
Vad finns det annars för för- och nackdelar med bellypan vs helkåpa, förutom det estetiska?

Enligt den här sidan: http://www.mcevolution.se/pol_suzuki1.htm
kostar en bellypan 1210:- ("motorkåpa") och en helkåpa 1925:- (sidokåpa + motorkåpa, 1 del) - har jag fattat det rätt då?
På samma sida finns "undertray med fäste till nummerplåt" för 930:- - är det nåt jag skulle ha nytta av om jag vill ha bort den där älgläppen baktill?

Ursäkta mina frågor, men jag är blond och fattar inte så mkt.

Här kan du hitta nummerplåtshållare från £55:
http://www.hamicad.co.uk/
Köpt min därifrån, verkar vara ett mkt bra företag.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Simppi skrev:
Jag tycker personligen inte att man ska gömma bort den trevliga lilla minitwin maskinen med en massa glasfiber...men det är ju min personliga åsikt.

Jag tror jag delar din åsikt, bellypan leder över helkåpa so far.:)
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Jonaz_STHLM skrev:
Här kan du hitta nummerplåtshållare från £55:
http://www.hamicad.co.uk/
Köpt min därifrån, verkar vara ett mkt bra företag.

Aha! COolt. Vad kostar frakten då?

En sak till, hur gör jag med blinkers? Om jag köper en sån där grej ovan, kan jag fästa både nummerplåt och blinkers på den? Har jag kvar mina originalblinkers eller måste jag skaffa andra?
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
duckie skrev:
Aha! COolt. Vad kostar frakten då?

En sak till, hur gör jag med blinkers? Om jag köper en sån där grej ovan, kan jag fästa både nummerplåt och blinkers på den? Har jag kvar mina originalblinkers eller måste jag skaffa andra?


Måste låter som något negativt, men det är egentligen bara possetivt.
Inte vill du åka runt med de där enorma grejerna där bak heller...
 

Lennart

finns även med tinnitus !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ny i Örebro
Hoj
Buell XB12Ss
Söker sidokåpor till sv 1000 s ???

Jag tycker att sv:n blir asgrym med sidokåpor !
Men var hittar man dom ???
Jag har letat på nätet som en galning ???
 

Bifogat

  • suzuki-sv1000s-04.jpg
    suzuki-sv1000s-04.jpg
    73.1 KB · Visningar: 179

Spangstar

2007: Sämsta MC-året på länge!
Gick med
28 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV650S -03
duckie skrev:
Aha! COolt. Vad kostar frakten då?

En sak till, hur gör jag med blinkers? Om jag köper en sån där grej ovan, kan jag fästa både nummerplåt och blinkers på den? Har jag kvar mina originalblinkers eller måste jag skaffa andra?

Frakten är inkluderad.

"SV650/SV1000 Mild Steel Fender Eliminator £42.00 + Europe (Inc. Ireland) Postage & Packing (£13.00) TOTAL £55.00"

Man använder sina befintliga blinkers och nummerplåtsbelysning, nummerplåten passar också! Det enda extra man kanske ska göra är att sätta dit en reflex någonstans då jag har för mig att lagen kräver detta (har jag inte gjort själv dock men det kanske kommer).

Kommer inte ihåg exakt hur lång tid det tog att få hem den men runt en vecka.

Tar kanske en till två timmar att montera. Det är egentligen inte monteringen av nummerplåtshållaren i sig som tar tid utan att man måste skruva bort en hel del prylar innan man kommer åt att montera den/ta bort den gamla. Denna procedur kommer man ju inte undan hur som helst eftersom man ju måste ta bort den gamla "skyffeln" oavsett vad man än ska ersätta den med.
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
Nu har jag pillat fast en ART rostfri strut i slutet av mina rör.
Låter förbaskat dovt och stort! :yoparty

Sen har även ett Puig doublebubble kåpglas hittat sin plats på cykeln, så nu ska jag ut och se om det blev mer fart och mindre vind!!
 

Blåställ

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
SV 1000s
duckie skrev:
Ja... hur får jag bort den? :-9
Vad ska jag ha där istället?
Finns det nåt man köper och byter, isf vad heter det? Var köper jag det?

Jag vet ingeting om stylinggrejer, jag har precis lärt mig "bellypan" :)

Kolla www.extremebikedesign.com Ett danskt företag som gör jäkligt snygga undertails... levereras med blinkers och fäste för nummerplåt och hela klabbet! Mc kompaniet i Väring tror jag kan ta hem därifrån!
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
Nya systemet morrar fint, och det känns som om det är lite bättre drag i motorn, framförallt från botten. Kan vara ljudet som gör det oxå...

Rutan var en fröjd oxå. Mycket lätt att komma ner under vinddraget, och man tappar ändå inte trycket mot axlarna när man sitter mer upprätt.
Enda nackdelen är att den inre bubblan på rutan är ganska vinklad, så från sidan ser det lite touring ut. Kan ta någon bild om någon är nyfiken.
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
Gerry skrev:
Klart vi vill se bilder...

Ska fixa det sen.
Nu är den så skitig att jag inte tror att den reflekterar nog ljus för att min kamera ska kunna föreviga den ens på ISO 3200. (Den är dammig...)
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
spaceman skrev:
Ska fixa det sen.
Nu är den så skitig att jag inte tror att den reflekterar nog ljus för att min kamera ska kunna föreviga den ens på ISO 3200. (Den är dammig...)


:fatta!

du måste ta hand om den!
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Jonaz_STHLM skrev:
Frakten är inkluderad.

"SV650/SV1000 Mild Steel Fender Eliminator £42.00 + Europe (Inc. Ireland) Postage & Packing (£13.00) TOTAL £55.00"

Man använder sina befintliga blinkers och nummerplåtsbelysning, nummerplåten passar också! Det enda extra man kanske ska göra är att sätta dit en reflex någonstans då jag har för mig att lagen kräver detta (har jag inte gjort själv dock men det kanske kommer).

Kommer inte ihåg exakt hur lång tid det tog att få hem den men runt en vecka.

Tar kanske en till två timmar att montera. Det är egentligen inte monteringen av nummerplåtshållaren i sig som tar tid utan att man måste skruva bort en hel del prylar innan man kommer åt att montera den/ta bort den gamla. Denna procedur kommer man ju inte undan hur som helst eftersom man ju måste ta bort den gamla "skyffeln" oavsett vad man än ska ersätta den med.


tack för info, och om jag har fattat det hela rätt så räcker det inte med bara en sån där grej, utan jag måste ha nån slags...."innerskärm" (är det det som heter undertray?) också, right?
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Lennart skrev:
Jag tycker att sv:n blir asgrym med sidokåpor !
Men var hittar man dom ???
Jag har letat på nätet som en galning ???

Ja, det är mycket snyggt. Är det nån som har helkåpat? Dvs satt på i efterhand? är det svårt?
 

demoniak

2 hjul är lagom många
Gick med
9 Apr 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Suzuki SV650s 2003
duckie skrev:
tack för info, och om jag har fattat det hela rätt så räcker det inte med bara en sån där grej, utan jag måste ha nån slags...."innerskärm" (är det det som heter undertray?) också, right?
Nej, någon undertray är inte nödvändigt om man nu inte måste ha underdelen lackad i samma färg som övriga kåpor.
Första säsongen med min -03:a så gjorde jag en regskylt och blinkershållare av fyra byggvinklar till en kostnad av oerhörda 20:-. Mecka bara bort den gamla stänkan, obs. batterilådan måste lossas och sänkas ned en aning så att man kommer åt se sista två skruvarna.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
demoniak skrev:
Nej, någon undertray är inte nödvändigt om man nu inte måste ha underdelen lackad i samma färg som övriga kåpor.
Första säsongen med min -03:a så gjorde jag en regskylt och blinkershållare av fyra byggvinklar till en kostnad av oerhörda 20:-. Mecka bara bort den gamla stänkan, obs. batterilådan måste lossas och sänkas ned en aning så att man kommer åt se sista två skruvarna.

Hmm.. jag är kankse trög men alltså - det där stora svarta plastsjoket som sitter på original verkar vara i ett enda stycke - dvs monterar jag bort det så kommer ju utrymmet under passagerarsadeln bli helt tomt, öppet och grus och smuts kommer ju att spruta rätt upp där.

Den där nummerplåtshållaren för £55 är ju bara en liten metallbit.

Vad är undertray? Jag trodde det var liksom innerskärmen, men det är kankse nåt annat...?


:confused:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top