SV-Tråden!

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Simppi skrev:
Konstigt att inte suzuki har kommit ut med nåt kit till norden så man kunde konvertera bakläppen till snöskyffel eller nåt :)
Det blir ett rejält ansiktslyft då man får bort den.

Ja... hur får jag bort den? :-9
Vad ska jag ha där istället?
Finns det nåt man köper och byter, isf vad heter det? Var köper jag det?

Jag vet ingeting om stylinggrejer, jag har precis lärt mig "bellypan" :)
 

Mogge70

Rapido MCK
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda VTR1000F 2003
duckie skrev:
Ja... hur får jag bort den? :-9
Vad ska jag ha där istället?
Finns det nåt man köper och byter, isf vad heter det? Var köper jag det?

Jag vet ingeting om stylinggrejer, jag har precis lärt mig "bellypan" :)

De brukar bara sitta fast med några bultar eller skruvar igenom plasten.
Istället skall du sätta dit en tailguard/undertray, kan köpas hos www.s-racing.se. Kolla runt där så ser du lite mer vad du kan byta.
Det finns sen en uppsjö av företag som säljer styling grejor.

Lycka till!

Själv skall jag nog åka upp till DinMc och prov köra en silvrig SV1000 -03 idag igen. :D
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Har tränat lite bakhjuls åka och fått några hårda nerslag... :huvet Nu läcker framgaffel på vänster sida, Är det lätt att fixa på SVn? Eller måste jag pilla bort hela gaffeln? :död

När vi ändå är inne på lite bakhjulsåka...Hur går det för er? Själv så koppar jag upp den på 1an då tycker jag den kommer upp kontrollerat och lätt. Men i min värld så är 1an kort och blir inte så mycket bakslangsåka... :3freak hur långt kommer ni, växlar ni?kopplar upp på 2an? tell me :tungan Har iaf blivit lite knäskrapa idag :)
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
duckie skrev:
Ja... hur får jag bort den? :-9
Vad ska jag ha där istället?
Finns det nåt man köper och byter, isf vad heter det? Var köper jag det?

Jag vet ingeting om stylinggrejer, jag har precis lärt mig "bellypan" :)
Om jag minns saken rätt så var man tvungen att ta loss alla tre kåpdelar där bak. Sen var det bara att lossa lite bultar/skruvar och slänga bort skiten.
Sen gäller det bara att klippa ut och vika till en trevlig plåtbit som täcker hålen som uppstår då du tar bort den.
Ska kolla om jag hittar nå länk med bilder på där man tar bort den.....
Gå till www.socalsvriders.org och sök på fender eliminator så hittar
du ganska myket info i ämnet
 
Last edited:

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Gerry skrev:
Jag fick veta det genom den hårda vägen...soppatorsk..
Lampan tänds när jag drar på tändningen, så den är det inget fel på.
Men jag gissar att det sitter någon givare i tanken som inte vill göra sitt jobb.

Ajdå jag beklagar......

Ja det är ju uppenbarligen en ganska stor möjlighet kan man inte mäta en sån givare?
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
IvarS skrev:
Idag blev det 34 mil på SV, skönt att damma av hojen (och sig själv) :yoparty

Igår var jag ute på en 25mils körning (förtsa riktiga turen)...+7 grader och sol då man åkte...då man skulle hem var det +3 grader och målnigt. Blev en aning kallt om fingrarna men annars var det ju härligt som hellst.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Tack Mogge och Simppi för länkar.

Finns det några regler för hur bakändan får se ut? Kan man ta bort det där plasten hur som helst liksom och montera dit såndär tailguard med blinkers bara? Hur gör man med numemrskylt, måste man skaffa en såndär liten?
 

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös :(
MER åkning *ler*

Japp,. igår blev det en lite längre sväng *ler*
Totalt blev det närmare 30mil.
De jag åkte med hade CBR900R -96, R1 -99 & R1 -04 och mer erfarenhet än vad jag har.
Men även att jag hade ganska precis hälften av den gamla R1'ans effekt så är det såå mycket roligare när man är ett par stycke som åker!
Dessutom flyter kurvorna lättare när man har någon att "tjuvtitta" på.

En konstig känsla som jag hade igår var att det inte var något tryck på bakhjulet när det var dags att lägga ner i kurvorna (=obehagligt).
Jag släppte ut lite luft ur bakhjulet (från 2,8 till 2,5), vilket jag tyckte hjälpte lite, men är det någon som har tips på vad jag kan göra mer?
Borde jag igentligen ha mer tryck? Eller kanske justera bakdämparen?

//Gerry
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
duckie skrev:
Tack Mogge och Simppi för länkar.

Finns det några regler för hur bakändan får se ut? Kan man ta bort det där plasten hur som helst liksom och montera dit såndär tailguard med blinkers bara? Hur gör man med numemrskylt, måste man skaffa en såndär liten?


En såndär liten är ju snyggare, då du kan ha en mindre plåt, men den räknas dessvärre som om du inte har någon plåt alls, så är polisen grinig får du böter och riskerar åka på ombesiktning.
Jag kör med en vanlig plåt på min hemsnickrade.

Sen så är ju avgaset en stor del av bakdelen som måste fixas!
Elefantdasen där är ju inte snygg och lever ju inte om som det ska;)
 

Ejker

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2005
Ort
Sörmland
Hoj
Buell XB9R Firebolt
duckie skrev:
Den ska bli lika fin som din, med belly pan, och så måste jag göra nånting åt bakdelen. Där är en massa plast.
Har precis köpt en sv650s-04,med risk för att verka dum men vad är belly pan? :confused:
 

Ejker

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2005
Ort
Sörmland
Hoj
Buell XB9R Firebolt
SimmPsi skrev:
Det är den där lilla Magkåpan. SV1000 har den som standard.Hoppas du förstår vilken jag menar :)

Passar den som sitter på SV1000 på en SV650S?, någon som vet, eller vem som säljer den till 650.
 

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös :(
Ejker skrev:
Passar den som sitter på SV1000 på en SV650S?, någon som vet, eller vem som säljer den till 650.

Nja, jag tycker inte att motorn ser likadan ut, men det kanske är någon som testat?


http://mcevolution.se/
Säljer Poly26. En sån är jag sugen på *ler*

//Gerry
 
Last edited:

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
Ejker skrev:
Passar den som sitter på SV1000 på en SV650S?, någon som vet, eller vem som säljer den till 650.

Jag tror inte heller att dom passar.
Det verkar som om Poly:s produkter har ganska varierande kvalité...iaf dom som skickades till England via den finska importören. Fast min var det inget fel på så jag ska inte klaga.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Jag har svårt att bestämma mig för om jag ska ha en bellypan eller en "helkåpa" på SV:n. När jag läser om att passformen kan vara si och så på en Poly26 bellypan blir man ju fundersam på hur det är med helkåpor. Är det lika dålig passform på de?
Vad finns det annars för för- och nackdelar med bellypan vs helkåpa, förutom det estetiska?

Enligt den här sidan: http://www.mcevolution.se/pol_suzuki1.htm
kostar en bellypan 1210:- ("motorkåpa") och en helkåpa 1925:- (sidokåpa + motorkåpa, 1 del) - har jag fattat det rätt då?
På samma sida finns "undertray med fäste till nummerplåt" för 930:- - är det nåt jag skulle ha nytta av om jag vill ha bort den där älgläppen baktill?

Ursäkta mina frågor, men jag är blond och fattar inte så mkt.
 
Last edited:

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
duckie skrev:
Jag har svårt att bestämma mig för om jag ska ha en bellypan eller en "helkåpa" på SV:n. När jag läser om att passformen kan vara si och så på en Poly26 bellypan blir man ju fundersam på hur det är med helkåpor. Är det lika dålig passform på de?
Vad finns det annars för för- och nackdelar med bellypan vs helkåpa, förutom det estetiska?

Enligt den här sidan: http://www.mcevolution.se/pol_suzuki1.htm
kostar en bellypan 1210:- ("motorkåpa") och en helkåpa 1925:- (sidokåpa + motorkåpa, 1 del) - har jag fattat det rätt då?
På samma sida finns "undertray med fäste till nummerplåt" för 930:- - är det nåt jag skulle ha nytta av om jag vill ha bort den där älgläppen baktill?

Ursäkta mina frågor, men jag är blond och fattar inte så mkt.

Enligt mig så var passformen på Poly26 "belly" perfekt....den ligegr nära motorn och bli ganska varm men jag har inte sett några problem efter en hel säsongs körande...så den verkar klara av det bra.
Kvaliten däremot verkar ha varit ett litet problem på leveransen som skickades till england...men den finska importören fixade fram nya felfria åt dom som var missnöjda.
Jag tycker personligen inte att man ska gömma bort den trevliga lilla minitwin maskinen med en massa glasfiber...men det är ju min personliga åsikt.
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top