SV-Tråden!

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
johanp skrev:
Är det förresten nån som har dynojet kittat eller bänkat sin hoj?

Min är dynojetad +devil slip on. Jag har dock inget effektkvitto på den, men jag inbillar mig att jag har något bättre bottendrag, men tappar lite på topp. Den toppar ivf ca 200km/h

Berka

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
SV650S -99, Svart
ola_sandin skrev:
Min är dynojetad +devil slip on. Jag har dock inget effektkvitto på den, men jag inbillar mig att jag har något bättre bottendrag, men tappar lite på topp. Den toppar ivf ca 200km/h

Min är också Dynojetad med en Devil slip on. Jag har heller inga papper på effekten men det sägs att det ska ge ca 10 hästar extra. Upplever det också som jag har ett bättre bottendrag, men något på sämre toppen.

Berka

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660
vad gick det på? låter ju nästan som om det vore bättre(billigare) att dreva om bågen då...

snackade lite med din mc i rotebro och de verkade inte direkt sugna på att sälja utan stog och gnällde mest och hosta ur sig 3000kr efter ett tag...

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
johanp skrev:
vad gick det på? låter ju nästan som om det vore bättre(billigare) att dreva om bågen då...

snackade lite med din mc i rotebro och de verkade inte direkt sugna på att sälja utan stog och gnällde mest och hosta ur sig 3000kr efter ett tag...

Vad jag har läst i andra trådar så är dynojet överskattat, man kan få ut samma effekt genom att labborera med vanliga munstycken. Jag tror inte min har några 10hästar extra.

Om du vill har mer effekt så prova att ge den mer luft genom ett öppnare luftfilter+ öppnare system och givetvis bestycka om. Jag har också funderat på att dreva ner, men tror det blir jobbigt om man ska köra tillsammans med större hojar(blir så satans högvarvig).

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
johanp skrev:
.....

eller så kan man ge ava 3000kr för samma sak...

mm - men jag tänkte serva den på verkstad såhär i början när den är ganska ny så att garantin gäller.

1500:- fick jag pris nu på en verkstad i grannbyn - det är ett schysst pris alltså?

gibbles

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
många
duckie skrev:
1500:- fick jag pris nu på en verkstad i grannbyn - det är ett schysst pris alltså?

Fick en 600-milaservice "på köpet" med min SV idag. På arbetsordern som medföljde står att läsa: Material: 555kr (olja+filter), Arbete: 1000kr (2h). Summa summarum = 1555kr.

Verkar iaf. mer rimligt än 3000kr, fast den siffran kanske bara var tagen ur luften?

Fast hade man gjort det själv hade det ju inte blitt speciellt dyrt. Bara olja+filter. Och kanske ett plåster. :)

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
ola_sandin skrev:
Vad jag har läst i andra trådar så är dynojet överskattat, man kan få ut samma effekt genom att labborera med vanliga munstycken. Jag tror inte min har några 10hästar extra.

Om du vill har mer effekt så prova att ge den mer luft genom ett öppnare luftfilter+ öppnare system och givetvis bestycka om. Jag har också funderat på att dreva ner, men tror det blir jobbigt om man ska köra tillsammans med större hojar(blir så satans högvarvig).

Helt rätt. Har själv bytt dämpare å kört min sv 26ggr i bänk för att laborera fram rätt munstycken. +10 hk är inget som du får enbart med plug'n'play-metod, alla hojar e till viss del individuella, det som funkar bra på en sv, behöver nödvändigtvis inte fungera lika bra på en annan sv. Jag är rätt nöjd med mitt mellan register i alla fall (blå = hk, grön = Nm. Streckat = före). Det här e bakhjulshästar, och inte uppmätt på nån "glädjebänk"...:

Bifogat

• lokkesv (Small).jpg
    lokkesv (Small).jpg
    27.5 KB · Visningar: 114

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Lokke skrev:
Helt rätt. Har själv bytt dämpare å kört min sv 26ggr i bänk för att laborera fram rätt munstycken. +10 hk är inget som du får enbart med plug'n'play-metod, alla hojar e till viss del individuella, det som funkar bra på en sv, behöver nödvändigtvis inte fungera lika bra på en annan sv. Jag är rätt nöjd med mitt mellan register i alla fall (blå = hk, grön = Nm. Streckat = före). Det här e bakhjulshästar, och inte uppmätt på nån "glädjebänk"...:

Imponerande bakhjulseffekt.:tummenupp Själv tycker jag inte det är värt att bänka för att få ut det där sista, jag är rätt nöjd med mitt register som det är och motorn verkar få en bra blandning.

Förästen har du provat att dra ut den där sladden under tanken? Blir det nån skillnad, eller ska man låta den sitta i?

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660
det med 3k kr för service var bara taget ur luften för att påvisa att det är orimligt dyrt att serva på verkstad när de ändå inte gör något.

har hittat 2 andra dynokurvor, vet inte vilka som äger hojarna men den ena är från AB finmekaniska och redovisar 73,7hk och 66,3Nm, den andra från bike trollhättan(akrapovic rör 142 nålen i läge 3 står det på den) 71,6hk och 61,9Nm

Vad har ni för munstycken och nålslägen?

MasseK

Ofta och mycket...
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
CBR 929 RR -00
Jag har 144 munstycken, nål på 3:e hacket, K&N-filter och Akrapovic helsystem... :tummenupp
Känner en ordentlig skillnad genom hela registret och framför allt i respons vid gaspådrag, dock aldrig bänkat tyvärr.

ola_sandin, 200 km/h? Snackar vi verklig fart, eller mätarfart?

Jag har högre profil på framdäcket än orginal, vilket i teorin gör att min mätare visar lite mindre än med orginaldäck, ändå drar hojen på bra när mätaren visar ca. 220 km/h... har dock inte provat var den stannar.

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
MasseK skrev:
Jag har 144 munstycken, nål på 3:e hacket, K&N-filter och Akrapovic helsystem... :tummenupp
Känner en ordentlig skillnad genom hela registret och framför allt i respons vid gaspådrag, dock aldrig bänkat tyvärr.

ola_sandin, 200 km/h? Snackar vi verklig fart, eller mätarfart?

Jag har högre profil på framdäcket än orginal, vilket i teorin gör att min mätare visar lite mindre än med orginaldäck, ändå drar hojen på bra när mätaren visar ca. 220 km/h... har dock inte provat var den stannar.

Min mätare är ganska ärlig och visar 200, har provat cykeldator mä och den visar 200. Har inte riktigt pressat allt för länge, men det känns som det inte händer mycket mer därefter.

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
ola_sandin skrev:
Imponerande bakhjulseffekt.:tummenupp Själv tycker jag inte det är värt att bänka för att få ut det där sista, jag är rätt nöjd med mitt register som det är och motorn verkar få en bra blandning.

Förästen har du provat att dra ut den där sladden under tanken? Blir det nån skillnad, eller ska man låta den sitta i?

TPS'n (throttle position sensor) e urkopplad, ja. Om det ändrade vet jag inte, har inte bänkat före och efter.

Finns mycket info om allt möjligt på: www.svrider.com och www.sv650.org för dom som ännu inte hittat dit.

Har också drevat ner min sv. för att höja varven med ca 700 i högsta växeln. Toppar väl ganska precis 200-205 enligt cykelmätare och ca 210 -215 med orginalmätare. ....kunde kanske gå snabbare med en pilot som inte är 190 cm å väger 100 kg... :rolleyes:

Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
gibbles skrev:
Fick en 600-milaservice "på köpet" med min SV idag. På arbetsordern som medföljde står att läsa: Material: 555kr (olja+filter), Arbete: 1000kr (2h). Summa summarum = 1555kr.

Va faaan - det tar inte mig ens två timmar att byta olja. Suger de ur oljan med ett minisugrör eller?

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
duckie skrev:
Va faaan - det tar inte mig ens två timmar att byta olja. Suger de ur oljan med ett minisugrör eller?

Har du redan kört 600 mil i år eller :va, trodde att du hade köpt "ny" 0 mil. Sedan skärtorsdagen har det för våran del blivit 400 mil så det är "snart" dags för
service igen. :huvet , dock ska våran servas vid 700 mil och inte vid 600.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
2fast4hjo skrev:
Har du redan kört 600 mil i år eller :va, trodde att du hade köpt "ny" 0 mil. Sedan skärtorsdagen har det för våran del blivit 400 mil så det är "snart" dags för
service igen. :huvet , dock ska våran servas vid 700 mil och inte vid 600.

400 mil nu :) Men den hade gått 250 när jag köpte den.

kjuze

Guest
Hej!

Jag har en Sv 650 2003! Jag skulle gärna vilja köpa en likadan bellypan som 1000'modellen har. Så gärna tips om vart man kan köpa en likadan. Mvh

birgerss

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
sv 650 s -99
tjenare!
är ny här på forumet och även nybliven ägare till en sv 650 -99..

har kollat lite på era modifikationer, vissa är grymt snygga framför allt ola_sandin :s undertray. riktigt nice! har du några tips?

det är ingen som funderat på att integrera de bakre körriktningsvisarna i passagerarhandtaget?
skulle inte det kunna bli både snyggt och synas helt okej

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
birgerss skrev:
tjenare!
är ny här på forumet och även nybliven ägare till en sv 650 -99..

har kollat lite på era modifikationer, vissa är grymt snygga framför allt ola_sandin :s undertray. riktigt nice! har du några tips?

det är ingen som funderat på att integrera de bakre körriktningsvisarna i passagerarhandtaget?
skulle inte det kunna bli både snyggt och synas helt okej

välkommen till denna eminenta tråd,
jag har tagit bort mitt passagerarhandtag och kör med miniblinkers, tycker att det blir renare utseende. däremot skulle det va lite coolt om du fixade ett extra bromsljus i handtaget.

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    70.3 KB · Visningar: 81
Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...