SV-Tråden!

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
Här kommer ett till alternativ till hur det kan se ut...

På bilden framifrån syns även min nya kolfiberframskärm... :yoparty

/Dan
 

Bifogat

  • CIMG3569 (Custom).JPG
    CIMG3569 (Custom).JPG
    135.2 KB · Visningar: 116
  • skurensvgp.JPG
    skurensvgp.JPG
    122.4 KB · Visningar: 203
  • CIMG3570 (Medium).JPG
    CIMG3570 (Medium).JPG
    102.9 KB · Visningar: 106

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
birgerss skrev:
tjenare!
är ny här på forumet och även nybliven ägare till en sv 650 -99..

har kollat lite på era modifikationer, vissa är grymt snygga framför allt ola_sandin :s undertray. riktigt nice! har du några tips?

det är ingen som funderat på att integrera de bakre körriktningsvisarna i passagerarhandtaget?
skulle inte det kunna bli både snyggt och synas helt okej


Grattis till ett lyckat hojval.

Här finns en liten beskrivning, en bit ner på sidan finns lite info: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=37430&page=70&pp=20
(Med risk för att bli tjatig) Det jag gjorde var att plocka bort kåpor, sadlar och orginalstänkan. Sedan var det bara att bygga en mall i kartong/massonit och passa in. Och slutligen göra en i plåt.

Jag har tagit bort min passagerar"störtbåge", men har satt blinkerserna en bit in vid passagerarfotpinnarna, det syns iof inte riktigt bra så jag funderar på att göra om...
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
duckie skrev:
Jepp! Och din hoj är den snyggaste SV jag sett! Jag härmar dig.

Ska se om jag sku få på miniblinkers frampå i helgen...och sen ska jag nog beställa en "seat cowl" så blir den ännu snyggare :)
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
johanp skrev:
ekberg: vart har du shoppat skärmen och vad gick den lös på?


Shoppat och shoppat...Det är en original skärm som sitter där, lätt modifierad bara.
Iofs köpt på skroten för att ha kvar alla originaldelarna. kostade väl en 3-500 kronor, kommer inte ihåg riktigt.
Den är avkapad ungefär där cdi:n sitter på insidan och sedan så har det avkapade ersatts av en aluplåt.

/Dan
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
nu menade jag framstänkan i kolfiber... har sett att ******** har en för 1300 men har inte sett nån bild på den tyvärr

edit: man får tydligen inte säga k-k-r-a-c-i-n-g
 

kjuze

Guest
Undrar!

Hej!

Jag undrar, är extreme bike design bra? Kan man beställa därifrån?
Sen undrar jag också, på den bifogade bilden, har jag ringat in vad jag tror är blinkers, stämmer det? Går dem igenom besiktning?


Sen undrar jag också ang reg hållaren man får med, sätter man den framför eller bakom vad jag tror är blinkers? Någon som har bild med det här paketet monterat?
 

Bifogat

  • undertray.jpg
    undertray.jpg
    35 KB · Visningar: 80

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
kjuze skrev:
Hej!

Jag undrar, är extreme bike design bra? Kan man beställa därifrån?
Sen undrar jag också, på den bifogade bilden, har jag ringat in vad jag tror är blinkers, stämmer det? Går dem igenom besiktning?


Sen undrar jag också ang reg hållaren man får med, sätter man den framför eller bakom vad jag tror är blinkers? Någon som har bild med det här paketet monterat?

Det är blinkers som du har ringat in på bilden.
Ingen aning vad man får med för reghållare och var man sätter den...tycker nästan det ser ut som om man kunde fästa plåten i kanten som ligger strax under bakljusen. :va

/Simon
 

kjuze

Guest
Thanks! :) Riktigt snygga blinkers, hoppas de är godkända, eller åtminstonde syns! ;)
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan

Bifogat

  • undertail2.jpg
    undertail2.jpg
    17 KB · Visningar: 82
Last edited:

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
duckie skrev:
Va faaan - det tar inte mig ens två timmar att byta olja. Suger de ur oljan med ett minisugrör eller?

Skillnaden mellan när du gör det hemma och när de gör det på verkstaden är att de har betalt per timme, och tar därför en kvartsrast på en halvtimme varje timme, medan du är i garaget för att bli klar.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
spaceman skrev:
Skillnaden mellan när du gör det hemma och när de gör det på verkstaden är att de har betalt per timme, och tar därför en kvartsrast på en halvtimme varje timme, medan du är i garaget för att bli klar.

Vilka horor.

Man förstår ju att handlarna älskar dessa långa garantitider på hojar - en aldrig sinande ström av servicekunder som betalar överpriser och sponsrar personalens kaffestunder.
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Igår tog jag SV'n på bana, gick bra det :)
Men gaffeln är bra konstig, ställde den på hårdaste och bakdämparen på näst hårdaste...
Den blev väldigt mkt mer snabbstyrd och stabilare ut ur kurvorna, men jag är fortsatt inte nöjd, har iof ett slitet styrlager...
Det gör lixom att gaffeln vibrerar vid hårda inbromsningar och när man pressar den hårt...


:hej
 

Bifogat

  • CIMG2938 (Small).JPG
    CIMG2938 (Small).JPG
    39.3 KB · Visningar: 308
Last edited:

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös :(
Problem med fjädring!!

Jag har problem med fjädringen!
Efter att jag fått ett nytt fjäderben fram, måste den blivit på tok för mjuk.
För den sista svängen jag körde med den "gamla" gaffeln kändes hojen helt underbar... Nu studsar bakhjulet i kurvorna och det känns mest som punktering.

Jag har justerat bakstötdämparen till det näst mjukaste och fram står det på näst hårdaste, men det är först när jag har tjejen bakpå som den känns som den ska.

Hur ska jag göra för att få den mjukare & skönare att köra???

//Gerry
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
ang service: jag betalade 300kr för bra motorolja och orginal filter, på verkstan kostar samma 500kr... läste även att demoniac här på forumet fick pröjsa 2700 för 600mila servicen på din mc som i sin tur var billigare än ava mc (står i mitten nånstans av denna tråd)
 
Last edited:

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Gerry skrev:
Jag har problem med fjädringen!
Efter att jag fått ett nytt fjäderben fram, måste den blivit på tok för mjuk.
För den sista svängen jag körde med den "gamla" gaffeln kändes hojen helt underbar... Nu studsar bakhjulet i kurvorna och det känns mest som punktering.

Jag har justerat bakstötdämparen till det näst mjukaste och fram står det på näst hårdaste, men det är först när jag har tjejen bakpå som den känns som den ska.

Hur ska jag göra för att få den mjukare & skönare att köra???

//Gerry

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=2081&highlight=ABC
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top