SV-Tråden!

rothless

Ny medlem
Gick med
4 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
en kul
porec skrev:
hmmm... kan man sätta alla dessa trevliga sidor/trådar i ett "mina favoriter"?? tycker att det är svårt att hitta tillbaka i denna djungel av trådar. Det går ju att gå in och kolla på var man har skrivit men tycker det borde finnas ett lättare sätt. :va


Det är bara att lägga till den tråden du är på i bookmarks/favoriter så sparas precis den tråden du är på...
 

kihlen

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki SV650S blå
porec skrev:
Tjena har surfat lite på nätet och hittat detta.

"Tail-Skirt" hos ww.louis.de
http://pdfkatalog.louis.de/pdf/519.pdf

Har en SV650S -03

Är det någon som har köpt denna Tail-Skirt ????
Hur är den? Kan man montera en universal reg.hållare på den?
Var det lätt?

Eller har ni nått annat bra tips om hur jag ska bli av med "Älg-läppen" där bak. Vill inte göra massa hem mek. Eftersom jag inte e så bra på det. Utan skulle vilja köpa något som går lätt att byta. Även kunna få tillbaka orginal en vacker dag, men inte ett måste. Bara att skylten blir laglig nu när jag gör om det och att det blir snyggt.

Helpppp mee....!! :Bugar

Tjena, snygg hoj.. har en lika dan fast en -04! Jag beställde en "fender eliminator" från Hamicad. Den är mycket bra och använder orginal nummerplåtbelysning och du kan även använda dina orginal blinkers. kostade ca 700 kr inkl. frakt. kom 5 dagar efter jag beställde den!
http://www.hamicad.co.uk
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
kihlen skrev:
Tjena, snygg hoj.. har en lika dan fast en -04! Jag beställde en "fender eliminator" från Hamicad. Den är mycket bra och använder orginal nummerplåtbelysning och du kan även använda dina orginal blinkers. kostade ca 700 kr inkl. frakt. kom 5 dagar efter jag beställde den!
http://www.hamicad.co.uk


Fett nice.. 700 ink allt.. låter ok. Men vilken tog du då? Stål rostfritt?? Lägg upp en bild på den du köpte.. Har du satt på den än? Hur lång tid tog det? Nått som var bökigt?
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Har säkert varit uppe innan och tämligen onödig fråga, men vad maxar era hojar?:corn
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Bygga själv??

Nån som har byggt en cuts?? Tror att jag har sätt bilder på det här i denna tråden innan men jag frågar iallafall... Svårt? Prisvärt??

Hur fäster man kutsen sen?? Måste ha kvar sadlen och fästa under med några snäppor eller nått?? Har du bild på det lägg upp dem..!!! :Bugar
 

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös :(
ola_sandin skrev:
Har säkert varit uppe innan och tämligen onödig fråga, men vad maxar era hojar?:corn

Det har stått 211 på den ena mätaren. Då visar den andra 10200.
(Måste tillägga att det var MED ryggsäck *ler*)
 

Henning

offroader
Gick med
6 May 2004
Ort
Harstad
Hoj
FXR
Har en kompis med SV1000, han skal kjøpe helsystem (fullrace) er det noen som leverer fullrace highpipes i carbon til SV1000, er det noen sjapper i Sverige som selger det?
 

kihlen

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki SV650S blå
porec skrev:
Fett nice.. 700 ink allt.. låter ok. Men vilken tog du då? Stål rostfritt?? Lägg upp en bild på den du köpte.. Har du satt på den än? Hur lång tid tog det? Nått som var bökigt?

Har tyvär ingen bild tillgänglig...
Jag köpte den svarta, tycker det passar bäst till den svarta plasten där under, har man en silverfärgad SV kan jag tänka mig att den polerade är snygg.
Det tog väl ett par timmar att sätta på den. instruktionerna var mycket bra. Det som är lite krångligt är att man måste ta av hela bakre kåpan för att kunna lossa en del bultar. Man behöver inte skära i någonting utan hela den bakre kolossen (stänkskärmen..) går att skruva bort.. praktiskt om man nån gång skulle vilja skruva tillbaka den igen (ingen aning om varför dock...)
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
kihlen skrev:
Har tyvär ingen bild tillgänglig...
Jag köpte den svarta, tycker det passar bäst till den svarta plasten där under, har man en silverfärgad SV kan jag tänka mig att den polerade är snygg.
Det tog väl ett par timmar att sätta på den. instruktionerna var mycket bra. Det som är lite krångligt är att man måste ta av hela bakre kåpan för att kunna lossa en del bultar. Man behöver inte skära i någonting utan hela den bakre kolossen (stänkskärmen..) går att skruva bort.. praktiskt om man nån gång skulle vilja skruva tillbaka den igen (ingen aning om varför dock...)


Låter ju trevligt, får kanske ta och beställa en sån.. Men plasten under som skyddar mot smutts sitter kvar som vanligt? Det är bara en där älg läppen som man tar bort? När de nya delen kommer på plats, blir det nån glipa mellan den och plasten eller sitter det som gjutet??

:squid
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
johanp skrev:
Nej SV1000 hade 102Nm enligt samma katalog(2005års svenska). Min erfarenhet gäller enbart highlands motor (936cc v-twin) och där har det gällt att mer hk => mindre Nm, t.ex. tar man ut 104Nm och 85hk orginal, men det finns highland motorer med 120hk dock med under 100Nm i vrid... Observera även att jag betonade "kan" då man oftast får mer vrid och mer effekt.

edit: har tittat i gamla kataloger och där har en SV650s anno 2001 62Nm, där står även att TL1000s har 125hk och 104Nm


Det du läser i kataloger är effekt och vrid mätt på kopplingen, dvs innan växellådans drev och olja samt kjedjan och dreven tagit lite av effekten på vägen till bakhjulet, där alla som "bänkar" sin cykel på en "rullande landsväg" mäter sin effekt. Lite glädjesiffror som uppges i kataloger alltså...
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
spaceman skrev:
Det du läser i kataloger är effekt och vrid mätt på kopplingen, dvs innan växellådans drev och olja samt kjedjan och dreven tagit lite av effekten på vägen till bakhjulet, där alla som "bänkar" sin cykel på en "rullande landsväg" mäter sin effekt. Lite glädjesiffror som uppges i kataloger alltså...
ja men ändå konstigt att det är mer vrid än effekt i katalogen och tvärt om på dynopapper.. :va

ola_sandin: var uppe i 225 på mätaren igår, då stog det 211,7 på min Sigma 800(kalibrerad på 1809mm diameter)

edit: satt och surfade på jhs racing igår, otroligt vad mycket skoj det finns! Nån som är sugen på gruppköp av åtminståne tändningsförskjutaren? Var ju nån här som redan hade en, kanske kan dra en liten recension?
 
Last edited:

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
johanp skrev:
tändningsförskjutaren? Var ju nån här som redan hade en, kanske kan dra en liten recension?

Japp jag har satt i en.
Tyvärr så är det som vanligt när jag moddar hojen...
Gör det mesta strax innan våren har kommit, vilket betyder att det va en bra tag sen jag körde innan jag gjort ändringar.
Så jag har lite svårt att säga exakt hur mycket bättre det blev.
Det enda jag vet är att den går bra.

Ett tips till er som skall sätta dit en tändningsförskjutare är att skaffa en en packning till generatorkåpan, samt använda en muttermaskin. Det behövs även en special avdragare till "generatorn".

Toppfart på min SV: ca 220-230 har synts på mätaren med ett 70 profils framdäck.

/Dan
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Instruktionsbok SV650S -03

Undrar om någon vet om man kan få tag på en instruktionsbok till en SV650S
-03 på SVENSKA??? Har hittat på engelska så det går ganska bra, men skulle vara lite lättare om det fanns på svenska.
 

kihlen

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki SV650S blå
porec skrev:
Låter ju trevligt, får kanske ta och beställa en sån.. Men plasten under som skyddar mot smutts sitter kvar som vanligt? Det är bara en där älg läppen som man tar bort? När de nya delen kommer på plats, blir det nån glipa mellan den och plasten eller sitter det som gjutet??

:squid

Plasten sitter kvar. Det blir en liten glipa längs bak, men inget som syns om man inte kollar underifrån. Mycket snyggare än alla "gör det själv lösningar iaf..."
 

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Idag var det dags att lämna in hojen för att göra 100-milaservicen. Kostade 1400 kr om nu någon undrar, ca 430 kr för olja och filter och så 970 kr för att få en stämpel i boken. :D

När jag ändå var inne så frågade jag vad de hade för alternativ till att snygga till baken. Fick se en bild på Suzukis originalbakombyggnadsgrej. Den kostade 1200 kr och var inte särskillt snygg. Istället för en älgläpp så fick man två elefantöron. :)

Gerry, jag har GRP slipon (oval, titan) på min SV, borde vara det jag har eftersom det kostade lika mycket som "the nicks".
Bild: http://web.telia.com/~u38102920/sv650/sv650.jpg
 

Adde

Hopplöst fall
Gick med
19 May 2005
Ort
Älmhult
Hoj
Honda CBR 929 RR - 00
Strypsats

Jag har precis bytt upp mig från en 125 till en SV 650S 99 :banana :fyllisar

Tyvärr är jag för ung för att få köra den med full effekt så jag behöver en strypsats.
Är det någon som har en strypsats liggande som skulle vilja sälja den till mig?
Vet någon om det är lätt att sätta ditt strypningen eller om jag måste lämna in hojen (den är redan reggad som 25 kw).
Har hört att det finns tre olika sätt att strypa en SV, vilket är bäst, någon med egna erfarenheter?

Adam
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Adde87 skrev:
Jag har precis bytt upp mig från en 125 till en SV 650S 99 :banana :fyllisar

Tyvärr är jag för ung för att få köra den med full effekt så jag behöver en strypsats.
Är det någon som har en strypsats liggande som skulle vilja sälja den till mig?
Vet någon om det är lätt att sätta ditt strypningen eller om jag måste lämna in hojen (den är redan reggad som 25 kw).
Har hört att det finns tre olika sätt att strypa en SV, vilket är bäst, någon med egna erfarenheter?

Adam

Varför kör du inte utan? Vågar inte eller vill vara på den säkra sidan? Det är ju inte så lätt att kolla upp om den är strypt eller inte. Själv så har jag strypt en 03 nu och ska besiktia de nästa vecka. Jag köpte min sats på:
http://www.mc-kompaniet.se/
Men det kostar 1400 me. Men om det redan står på pappret och du ändå vill strypa den så kan du göra dig en egen. Jag är inte säker på hur den ser ut på en 99 men på min 03 så är det bara 2 brickor och ett bläck. Jag bifogar bild på brickorna ditmonterade, tyvär så har jag ingen bild på bläcket. Jag menar det är inte så svårt att göra dem själv. Men jag behövde papperna så jag kunde inte göra en egen lösning. :)
 

Bifogat

  • IMGP1207.JPG
    IMGP1207.JPG
    76.1 KB · Visningar: 60
Last edited:

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
K&N Filter...

Ni med SV årsm. 2003 och framåt 650 och 1000

Jag fick hem ett K&N luftfilter idag som jag har köpt på Ebay...
Grejen är den att jag fick hem ett till den nyare modellen som inte passar på min som är en 02.

Så jag tänkte kolla intresset här om det är någon som är ute efter ett.
I såfall har jag ett att sälja, med visst förbehåll om att jag kanske skall skicka tillbaks den beroende på va säljaren säger.
Men med tanke på att kostnaden på att skicka saker fram och tillbaks till USA är ganska hög så blir det nog att jag kommer att sälja den.

priset kommer isåfall att hamna på 580 kr, samma pris som jag gav för det.

/Dan
 

pims

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Ort
Ängelholm
Hoj
GSR600 -07
Nu har jag monterat mitt LeoVince High level

Efter mycket pust och stånk samt djävlar anama fick jag det på plats, snacka om trångt vid bakre cylinder allt och lite till ivägen. Fast ljudet på LeoVince high level var enormt kanske lite mycket muller, undrar om det e lagligt, någon som vet om det finns insats till det. Hoppas bara det slinker igenom en besiktning, för det var ett dj..ar jobb att få dit det, orkar inte sätta på orginal igen för en besiktning, beställde ett slipon rostfrit men fick ett helsystem titan, jag skall lägga upp en bild på det sedan, blev faktiskt bra enligt mitt tycke, nu har jag bara den fruktansvärt fula bakläppen kvar.

/Pims
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top