SV-Tråden!

Adde

Hopplöst fall
Gick med
19 May 2005
Ort
Älmhult
Hoj
Honda CBR 929 RR - 00
porec skrev:
Varför kör du inte utan? Vågar inte eller vill vara på den säkra sidan? Det är ju inte så lätt att kolla upp om den är strypt eller inte. Själv så har jag strypt en 03 nu och ska besiktia de nästa vecka. Jag köpte min sats på:
http://www.mc-kompaniet.se/
Men det kostar 1400 me. Men om det redan står på pappret och du ändå vill strypa den så kan du göra dig en egen. Jag är inte säker på hur den ser ut på en 99 men på min 03 så är det bara 2 brickor och ett bläck. Jag bifogar bild på brickorna ditmonterade, tyvär så har jag ingen bild på bläcket. Jag menar det är inte så svårt att göra dem själv. Men jag behövde papperna så jag kunde inte göra en egen lösning. :)
Har en stark känsla av att om jag kör den ostrypt är risken stor att det kommer att gå lite för fort :hihi
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tjena alla sv ägare..
tänkte kika med er om det är nån som provat bandit 600?
jag står i valet o kvalet på en naken bandit eller naken sv.
(pga försäkringkostnader :mad: )
isf viken av dessa hojar tycker ni e skönast? hur pass olika e dom? går nån av dom bättre?
viken försäkringsklass går sv resp bandit i?
nu vet jag ju att ni e lite partiska :rolleyes: men tänkte kika ändå.
(obs gäller gammla sv modellen)
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
pims skrev:
Efter mycket pust och stånk samt djävlar anama fick jag det på plats, snacka om trångt vid bakre cylinder allt och lite till ivägen. Fast ljudet på LeoVince high level var enormt kanske lite mycket muller, undrar om det e lagligt, någon som vet om det finns insats till det. Hoppas bara det slinker igenom en besiktning, för det var ett dj..ar jobb att få dit det, orkar inte sätta på orginal igen för en besiktning, beställde ett slipon rostfrit men fick ett helsystem titan, jag skall lägga upp en bild på det sedan, blev faktiskt bra enligt mitt tycke, nu har jag bara den fruktansvärt fula bakläppen kvar.

/Pims


kom jag igenom med en tl1000 med helsystem ska du nog göra de med en sv :tummenupp
jag hade ett litet galler jag kunde skruva fast längst bak i pipan (gängad i gallret o ett litet hål i pipen)
sen stoppa man in sån dära bollar (såg ut som metallspån från en borr fast lite större) vet inte vad de heter tyvärr.
gick iaf kanon i bes. :tummenupp
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
ozeo skrev:
tjena alla sv ägare..
tänkte kika med er om det är nån som provat bandit 600?
jag står i valet o kvalet på en naken bandit eller naken sv.
(pga försäkringkostnader :mad: )
isf viken av dessa hojar tycker ni e skönast? hur pass olika e dom? går nån av dom bättre?
viken försäkringsklass går sv resp bandit i?
nu vet jag ju att ni e lite partiska :rolleyes: men tänkte kika ändå.
(obs gäller gammla sv modellen)

Tjena, jag själv äger en sv650s -99 och min flickvän kör bandit 600s -02. Personligen tycker jag bättre om sv:n pga det goda vridet, ljudet och lite mer sportkänsla (lägre vikt, clip on mm).
Baniten är lite mer touring med mer upprät och bekvämare körställning och mer skyddande kåpa. Tycker båda hojarna verkar vara ungerfär lika snabba i acc och toppfart.

Tror det var -00 som banditen fick en uppdatering och blev lite mindre busig. Det var länge sedan jag körde den nakna varianten av bandit, men har för mig att den var rätt skön att köra den mä.

Sv650= Rolig i både chassi och motor, men man saknar lite på topp när det går fort. Överlägset härligaste motorkaraktären och ett underbart ljud. Den nakna varianten av sv är import, inte för att det gör något, men ändå.

Baniten= Går att hitta ganska billiga, då de kom -95. Lite tätare serviceintervaller på ventiljusteringen, men har ställskruvar så det är snabbt och billigt fixat. Har läst att banditmotorn kan upplevas liten och surrig, men tycker den räcker till för att ha kul med.
Båda modellerna lider av för mjuk framgaffel.

Jag hade köpt sv:n i första hand och baniten om man vill ha något billigare.
 
Last edited:

kihlen

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki SV650S blå
pims skrev:
Efter mycket pust och stånk samt djävlar anama fick jag det på plats, snacka om trångt vid bakre cylinder allt och lite till ivägen. Fast ljudet på LeoVince high level var enormt kanske lite mycket muller, undrar om det e lagligt, någon som vet om det finns insats till det. Hoppas bara det slinker igenom en besiktning, för det var ett dj..ar jobb att få dit det, orkar inte sätta på orginal igen för en besiktning, beställde ett slipon rostfrit men fick ett helsystem titan, jag skall lägga upp en bild på det sedan, blev faktiskt bra enligt mitt tycke, nu har jag bara den fruktansvärt fula bakläppen kvar.

/Pims

Snacka om flyt! Helsystemet är ungefär dubbelt så dyrt... titan också då blir det nog ännu mer! Besiktning det är ju ett senare problem.... :hihi
 

elPolloDiablo

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2004
Ort
hising island
Hoj
SV650s
ozeo skrev:
tjena alla sv ägare..
tänkte kika med er om det är nån som provat bandit 600?
jag står i valet o kvalet på en naken bandit eller naken sv.
(pga försäkringkostnader :mad: )
isf viken av dessa hojar tycker ni e skönast? hur pass olika e dom? går nån av dom bättre?
viken försäkringsklass går sv resp bandit i?
nu vet jag ju att ni e lite partiska :rolleyes: men tänkte kika ändå.
(obs gäller gammla sv modellen)

Tjena.
Jag körde bandit 600 tom i torsdags då jag bytte till en ny SV650 - 04 :banana Banditen var visserligen en gammal 95a så det är väl inte riktigt rättvist och jämföra, men SVn är ju mycket roligare när det svänger :)
Lättare och smidigare, prestandamässigt känns de ungefär lika, mer ketchupeffekt på bandit men det är ju kul det med. Måste ju säga att twin låter roligare också, så mitt val blir SVn

//Patrik
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
är det nån av hojarna som e bättre o skjutsa på?
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
ozeo skrev:
är det nån av hojarna som e bättre o skjutsa på?

Banditen är mycket bättre att skjutsa på. Man sitter mer bakom och inte ovanför föraren som på sv:n. Men sv:n duger också att åka två på.

När jag skjutsar tjejen på sv:n så brukar hon nästan glida fram och ner på min sadel. Detta kan dock bero på mina hårda inbromsningar.:p
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
ozeo skrev:
är det nån av hojarna som e bättre o skjutsa på?

Att köra så är SV'n bättre att skjutsa på, i o m att du behöver inte varva ihjäl den för att den ska röra på sig med 2 på. M a o bättre vrid på lägre varv med sv'n.
 

Knoxan

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
WR450F -05
Skivbromslås

Har en liten fråga angående bromskivorna fram på sv650 årsmodell 03 och framåt. Funkar det att sätta dit ett skivbromslås ala Abus Granit Victory eller Abus Granit Extreme??

Jag tycker hålen verkar vara jäkligt stora och de hål som är mindre verkar lite veka, så att tjuven kan såga sönder skivan och därmed ta bort låset...

Får min hoj på måndag och har redan köpt ett Abus Granit Extreme. Tänkte om man skall gå och byta till något annat sorts lås (helst inte då detta verkar relativt smidigt och säkert)

/Erik
 

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Gult ljudmonster!
Nu får jag också börja hänga här! :banana

Gul sv650 handpenning lagd idag hämtar den på lördag :tummenupp
 

Bifogat

  • 17-17981841417.jpg
    17-17981841417.jpg
    87.4 KB · Visningar: 112

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
prise skrev:
Nu får jag också börja hänga här! :banana

Gul sv650 handpenning lagd idag hämtar den på lördag :tummenupp

Gutt, snygg hoj!
Men du får se till att göra en omskärning så du blir av med förhuden på tanken. :tummenupp
 

Adde

Hopplöst fall
Gick med
19 May 2005
Ort
Älmhult
Hoj
Honda CBR 929 RR - 00
prise skrev:
Nu får jag också börja hänga här! :banana

Gul sv650 handpenning lagd idag hämtar den på lördag :tummenupp
Grattis :)
Köpte själv en svart SV i fredags.
Provkörde den idag och jag kan bara säga att den är ganska mycket roligare än en Virago 125cc :banana
 

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Gult ljudmonster!
Adde87 skrev:
Grattis :)
Köpte själv en svart SV i fredags.
Provkörde den idag och jag kan bara säga att den är ganska mycket roligare än en Virago 125cc :banana

Det kan jag tänka mig :banana

Känns så rätt just nu! Fick precis en sådan sv jag ville ha! Lite annorlunda färg och framför allt med underkåpa! Highpipen var bara ett klart plus och ljudet blir man kåt som fan av!
 

Westman

=)
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Övik
Hoj
BMW R1200R Classic -12
Fälgar

Är det nån som vet vilka Sv's som har silverfälgar resp mörkgrå. Är det olika årsmodeller eller gick det att beställa den färg man ville ha?
Om man kollar på suzukimc.se så är det -00 som har mörka dom andra årsmodellerna silver..
 

Adde

Hopplöst fall
Gick med
19 May 2005
Ort
Älmhult
Hoj
Honda CBR 929 RR - 00
prise skrev:
Det kan jag tänka mig :banana

Känns så rätt just nu! Fick precis en sådan sv jag ville ha! Lite annorlunda färg och framför allt med underkåpa! Highpipen var bara ett klart plus och ljudet blir man kåt som fan av!

Själv har jag Laser Slipon, det är ju ett måste att ha en hoj som låter lite :hihi
Fick dock endel mörka blickar av grannarna när jag brumade iväg
Vad är det du har vid tanken?
Ser ut som svart plast
 

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Gult ljudmonster!
Adde87 skrev:
Själv har jag Laser Slipon, det är ju ett måste att ha en hoj som låter lite :hihi
Fick dock endel mörka blickar av grannarna när jag brumade iväg
Vad är det du har vid tanken?
Ser ut som svart plast

svart skinn är det faktiskt! :7peta

men bort ska det hur som helst :banana
dölja tanken med någon form av kasst skydd sicken idé! :3freak

Ljud är viktigt :Bugar

Vilken sv var det du köpte? fanns en svart med laser i stockholm och en i örnsköldsvik om jag inte minns helt fel? åtminstånde på blocket!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top