ozeo skrev:
tjena alla sv ägare..
tänkte kika med er om det är nån som provat bandit 600?
jag står i valet o kvalet på en naken bandit eller naken sv.
(pga försäkringkostnader
)
isf viken av dessa hojar tycker ni e skönast? hur pass olika e dom? går nån av dom bättre?
viken försäkringsklass går sv resp bandit i?
nu vet jag ju att ni e lite partiska
men tänkte kika ändå.
(obs gäller gammla sv modellen)
Tjena, jag själv äger en sv650s -99 och min flickvän kör bandit 600s -02. Personligen tycker jag bättre om sv:n pga det goda vridet, ljudet och lite mer sportkänsla (lägre vikt, clip on mm).
Baniten är lite mer touring med mer upprät och bekvämare körställning och mer skyddande kåpa. Tycker båda hojarna verkar vara ungerfär lika snabba i acc och toppfart.
Tror det var -00 som banditen fick en uppdatering och blev lite mindre busig. Det var länge sedan jag körde den nakna varianten av bandit, men har för mig att den var rätt skön att köra den mä.
Sv650= Rolig i både chassi och motor, men man saknar lite på topp när det går fort. Överlägset härligaste motorkaraktären och ett underbart ljud. Den nakna varianten av sv är import, inte för att det gör något, men ändå.
Baniten= Går att hitta ganska billiga, då de kom -95. Lite tätare serviceintervaller på ventiljusteringen, men har ställskruvar så det är snabbt och billigt fixat. Har läst att banditmotorn kan upplevas liten och surrig, men tycker den räcker till för att ha kul med.
Båda modellerna lider av för mjuk framgaffel.
Jag hade köpt sv:n i första hand och baniten om man vill ha något billigare.