Gerry
Oturen kan man alltid lita på....
DirtyHarry skrev:Nu har det hänt 2 ggr att jag får i vad som verkar vara ett extra friläge mellan 5 och 6'an. Lite småpinsamt när man håller på att köra om och motorn övervarvar utan att man accelererar det minsta.
Har detta hänt någon annan eller är det nåt knas med min växellåda? Eller bara jag som gör nåt fel när det är bråttom?
Har en 04'a.
spaceman skrev:Har hänt mig ett par ggr oxå, känns som om man inte får upp spaken helt, tar som stopp. släpper man då ner den igen och försöker på nytt, då funkar det.
Vet inte heller om det är vanligt eller bara förarfel, men lämnar du in den för det, och de säger att det är ett fel, let me know!
flimmer skrev:Det där har hänt mig oxå ett par ggr, borde man vara orolig??
Har även hänt en gång att jag inte fick i tvåan, släppte ut koppling och då bara rasslade det, växeln hoppade aldrig i. Drog in koppling och släppte ut igen å det blev likadant, så då klonkade jag in ettan...
Nån som vet nått??
/lite orolig...
Nu har jag också börjat märka av det här problemet.
Jag har inte fått något "friläge" mellan växlarna, utan det känns bara att växeln inte går i.
Detta händer bara när man kör "aktivt" och ligger runt 9 - 11 000 varv, och oftast är det 4an & 5an (ibland 6an) som bråkar.
Jag har tagit det med Vincent (där jag köpte hojen) men han har inte ringt tillbaka.
Är det någon här som vet vad problemet är?
Helst skulle jag vilja slippa lägga en hel dag på att åka till Varberg för att en mekaniker ska provköra & förmodligen inte göra någonting åt problemet (och om de ska skruva sönder...hur ska jag då komma hem??)
//Gerry