SV-Tråden!

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Har haft min hoj på service nyss och då blev det monterat KN-filter och andra munstycken eftersom hojen gått snålt innan.
Har ett litet problem nu. När jag gasar till på tomgång låter det ibland som om den ska stanna. Den bluddrar bara till men ökar inte i varv. Får den för mycket soppa nu tro? Dom nya munstyckena som sattes dit är två storlekar större än original.
Inställningsfråga?
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
SFB skrev:
Någon som har AVstrypt den gamla SV650?

Jag fattar inte riktigt hur jag ska göra, brickorna måste sitta mellan förgasarna och motorn, tycker det är konstigt att man inte sätter dom mot luftburken???

Någon som har koll inom ämnet?
jag har gjort det, dem sitter ovanför förgasarna(upp mot luftiltret), inte under.
 

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
johanp skrev:
jag har gjort det, dem sitter ovanför förgasarna(upp mot luftiltret), inte under.

Ok som sagt mina satt under, jag tog ur dom nyss. Det skulle tydligen vara bättre att ha dom undre sa dom som montera i dom åt mig iaf när jag ringde dom. Det hade då fan varit lättare att ta ur dom om dom hade suttit på ovansidan... Hoppas bara jag fick dit allt ordentligt nu
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Akut fråga..!!?

Jag har en SV650S från 03. Körde den en lite runda idag och skulle få upp tempen till 90 grader för att få se vad varven ligger på vid tomgång. (PS. Detta är första gången jag kör den så varm) Sakta men säkert kom den upp till 90 grader.. men till min förvåning så stannade den inte där uta fortsatte. Jag hade den då inne i garaget på tomgång och gasade till lite då och då.. den gick upp till 95 grader och sen började gå ner några... men sen så gick den upp igen. Då tyckte jag va fan e detta.. så jag avvaktade lite och den fortsatte att stiga... kom upp till 100 grader. Står ju digitalt på mätaren. Jag blev lite skraj så jag stängde av den.
Min fråga är nu, nån mer som har varit med om detta? Den är ju vetskekyld, borde den inte då hålla sig vid 90 grader? Jag har inte så stor ärfarenhet av mc så jag vet inte.. men på bilar så överstiger alldrig temperaturen över 90 grader. :va
 

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
En goer SV
porec skrev:
Jag har en SV650S från 03. Körde den en lite runda idag och skulle få upp tempen till 90 grader för att få se vad varven ligger på vid tomgång. (PS. Detta är första gången jag kör den så varm) Sakta men säkert kom den upp till 90 grader.. men till min förvåning så stannade den inte där uta fortsatte. Jag hade den då inne i garaget på tomgång och gasade till lite då och då.. den gick upp till 95 grader och sen började gå ner några... men sen så gick den upp igen. Då tyckte jag va fan e detta.. så jag avvaktade lite och den fortsatte att stiga... kom upp till 100 grader. Står ju digitalt på mätaren. Jag blev lite skraj så jag stängde av den.
Min fråga är nu, nån mer som har varit med om detta? Den är ju vetskekyld, borde den inte då hålla sig vid 90 grader? Jag har inte så stor ärfarenhet av mc så jag vet inte.. men på bilar så överstiger alldrig temperaturen över 90 grader. :va

Halloj

Nja det är ingen direkt fara. Så länge som inte temp lampan tänds eller liknade så är det ok. Jag vet inte om Sv'n har ett trycksatt kylsystem men skulle tro det. Då kokar den inte förrän den är en bit över 100 grader tror jag, det fungerar ju som en tryckkokare.
Själv har jag en -01'a som jag åkte i med i en slags tåg engång mycket långsamt. Hojen blev het som fan, trodde att skrevet skulle smälta bort när man satt där. Tillslut pallade den inte med att gå på tomgång utan man var tvungen att hålla uppe varvet för att den inte skulle dö. Men den kokade aldrig eller så, eller varnade på något sätt. Men jag tyckte att den tog lite olja bara, det var allt. Polaren hoj låg på över 100 grader (105) utan problem.

Ha det så bra
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Dreas skrev:
Halloj

Nja det är ingen direkt fara. Så länge som inte temp lampan tänds eller liknade så är det ok. Jag vet inte om Sv'n har ett trycksatt kylsystem men skulle tro det. Då kokar den inte förrän den är en bit över 100 grader tror jag, det fungerar ju som en tryckkokare.
Ha det så bra

Det känns skönt att höra.. men jag tycker att det inte är bra eftersom jag inte körde en lång runda.. när jag kom in i garaget så stod tempen på 87 grader. Men en hoj är ju gjord för att köras inte för att stå still och mullra.. Får väl se hur det bli i framtiden.
Men ditt svar känns tryggande.. tackar..!
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
En lite fråga till

Vet inte vilken bensin jag ska tanka till den.. I boken står det 91 eller högre.. känns ju bra.. ska ja ta 95, billigt å bra (kan ju diskuteras) eller raket bränsle 98????? frsten vet nån adressen till bensinupproret eller vad det hätte?? kan ju gå in och skriva på där..!
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
porec skrev:
Vet inte vilken bensin jag ska tanka till den.. I boken står det 91 eller högre.. känns ju bra.. ska ja ta 95, billigt å bra (kan ju diskuteras) eller raket bränsle 98????? frsten vet nån adressen till bensinupproret eller vad det hätte?? kan ju gå in och skriva på där..!

Kör på 95 och det funkar finfint!
 

skabe

the one and only
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Gävle
Hoj
Nyligen såld Suzuki sv 1000s
porec skrev:
Jag har en SV650S från 03. Körde den en lite runda idag och skulle få upp tempen till 90 grader för att få se vad varven ligger på vid tomgång. (PS. Detta är första gången jag kör den så varm) Sakta men säkert kom den upp till 90 grader.. men till min förvåning så stannade den inte där uta fortsatte. Jag hade den då inne i garaget på tomgång och gasade till lite då och då.. den gick upp till 95 grader och sen började gå ner några... men sen så gick den upp igen. Då tyckte jag va fan e detta.. så jag avvaktade lite och den fortsatte att stiga... kom upp till 100 grader. Står ju digitalt på mätaren. Jag blev lite skraj så jag stängde av den.
Min fråga är nu, nån mer som har varit med om detta? Den är ju vetskekyld, borde den inte då hålla sig vid 90 grader? Jag har inte så stor ärfarenhet av mc så jag vet inte.. men på bilar så överstiger alldrig temperaturen över 90 grader. :va


När jag åkte i stan förre sommaren så låg min på 104 grader rätt länge. Annare ligger den ganska stabilt på 88 grader. Den har dock tryckt ur sej lite vatten antar att detta har blivit när den har gått varm och att ngn slangklämma satt lite löst..
men de verkar klara en bit över 100 en stund iaf.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Dreas skrev:
Halloj

Nja det är ingen direkt fara. Så länge som inte temp lampan tänds eller liknade så är det ok. Jag vet inte om Sv'n har ett trycksatt kylsystem men skulle tro det. Då kokar den inte förrän den är en bit över 100 grader tror jag, det fungerar ju som en tryckkokare.

När tempen kommer över 120 grader börjar displayen flimra och indikationslampan tänds på en SV från -03, och överstiger den 140 grader tänds dessutom en "HI" lampa.

Upp till 120 grader är alltså normalt.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Känns skönt att höra att det inte är nått fel på den.. men jag kommer nog att försöka hålla tempen nere vill ju inte att min lilla baby blir dålig.. hehe
MEN tack för svaren..!
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Slipon

Gerry skrev:
Jag är också sugen på att byta rykare...men jag vill ha en så liten burk som möjligt.
Jag hittade www.holeshot.com & de verkar inte så dyra.
Dock har jag inte pratat med dem, så jag vet inte om de säljer till Sverige & vad priset med frakt mm blir.

Om någon mer är sugen på holeshot, kanske man kan göra ett paketpris (iaf med frakt osv)


Vet att du skulle kolla upp priset, men det har inte kommit upp nått än.
Vet även att "duckie" var intreserad och även jag... Så jag tog mig friheten att kolla upp priset på vad det skulle kosta. Här är mailet jag fick, efter några om och men!

Hello Tony,
Ok so I got some prices to ship this part to you.
Quantity #1 SV03-SOH $389.00
*US Mail $60.00
OR
*Private Courier $110.00

Quantity #3 SV03-SOH $1,092.00 ($25.00 off each Slip-On for $364.00 each)
*US Mail $130.00
OR
*Private Courier $202.00

*If shipping through the US Mail we are not responsible for the parts
once it leaves our shop. We can insure it for the amount but it is not
trackable.
*If shipping through our Privater Courier Service it is fully insured,
trackable, and door to door mail.

We use Western Union for payment out of the USA.

Please let me know what you would like to do. Thank you!
-Amy

Alltså om man skulle köpa 1 st. och ta de säkra transportsättet så skulle det kosta = 3750kr
Om man skulle köpa 3 st. och tar de säkra transportsättet även här så skulle det kosta = 3250kr/st.
Alltså 500 kr rabbat. Själv är jag inte intreserad eftersom jag köpte GPR av "the nick" men nu känns det nästan lite dum eftersom detta är gögmonterat, lite snyggare. Men för er som fortfarande är ljud kåta passa på..!
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
porec skrev:
Vet att du skulle kolla upp priset, men det har inte kommit upp nått än.
Vet även att "duckie" var intreserad och även jag... Så jag tog mig friheten att kolla upp priset .. <klipp>

najs - tack för det.
Jag orkar inte dra igång nåt sånt "gruppköp" men kankse nån annan känner för det. Isf har ni uppgifterna här :)
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
duckie skrev:
najs - tack för det.
Jag orkar inte dra igång nåt sånt "gruppköp" men kankse nån annan känner för det. Isf har ni uppgifterna här :)


Inte ja heller eftersom jag inte ska ha något. Fick på mitt igår.. å fan säger jag bara. Efter en jävla massa slit så är det på.. å det låter ju så härligt.. tror jag ska gå ut och starta den nu bara för att höra..
Men "duckie" du borde ta dig i kragen och införskaffa dig nått... är värt besväret..!

Lycka till..!!
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
porec skrev:
Inte ja heller eftersom jag inte ska ha något. Fick på mitt igår.. å fan säger jag bara. Efter en jävla massa slit så är det på.. å det låter ju så härligt.. tror jag ska gå ut och starta den nu bara för att höra..
Men "duckie" du borde ta dig i kragen och införskaffa dig nått... är värt besväret..!

Lycka till..!!


Mmm, det ligger som nästa projekt efter

*1)älgläppsborttagning (har fått fina alubitar gjorda som nu skall monteras och passas in)

*2)belly pan (väntar på leverans...)

Originalljudet är ju bara för mesigt! Och burken är ju ful som fan och enorm.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
duckie skrev:
Mmm, det ligger som nästa projekt efter

*1)älgläppsborttagning (har fått fina alubitar gjorda som nu skall monteras och passas in)

*2)belly pan (väntar på leverans...)

Originalljudet är ju bara för mesigt! Och burken är ju ful som fan och enorm.


Läppen ja.. den har jag inte hunnit gå lös på än! Hur har du gått till väga för det projektet? Jag tänkte att jag skulle göra nått själv men har inte hunnit kolla så mycket på det. Har du några goda råd så får du gärna skriva till mig.!
Allt jag har att utgå från nu är detta Word dokument jag bifogar.

Belly... shit jag vill me.. hehe.. men det väntar jag med lite. Du kan väl lägga upp nån bild på den när den är på plats?
 

Bifogat

  • How to make a fender eliminator for the.doc
    86.5 KB · Visningar: 123

SNFU

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
KTM 690 SMC
porec skrev:
Läppen ja.. den har jag inte hunnit gå lös på än! Hur har du gått till väga för det projektet? Jag tänkte att jag skulle göra nått själv men har inte hunnit kolla så mycket på det. Har du några goda råd så får du gärna skriva till mig.!
Allt jag har att utgå från nu är detta Word dokument jag bifogar.

Belly... shit jag vill me.. hehe.. men det väntar jag med lite. Du kan väl lägga upp nån bild på den när den är på plats?
Vill du bli av med läppen så kan jag rekomendera fender eliminator från www.hamicad.co.uk
Kostade 700 inkl frakt och det blev riktigt bra och lätt att montera :tummenupp
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
porec skrev:
Läppen ja.. den har jag inte hunnit gå lös på än! Hur har du gått till väga för det projektet? Jag tänkte att jag skulle göra nått själv men har inte hunnit kolla så mycket på det. Har du några goda råd så får du gärna skriva till mig.!
Allt jag har att utgå från nu är detta Word dokument jag bifogar.

Belly... shit jag vill me.. hehe.. men det väntar jag med lite. Du kan väl lägga upp nån bild på den när den är på plats?

Samma som jag utgår ifrån :)
Jag har tillverkat en bit i aluminum enligt ritningen, och två stycken vinkelbitar att fästa på nummerplåtshållaren (den har man redan) där jag ska sätta blinkers.

Får hem delarna på torsdag, och ska försöka montera under helgen. Jag kan posta bilder på bitarna och så sen.

Bellypan vet jag inte när den kommer hem :-(, men jag hoppas snart!
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Vidar skrev:
Vill du bli av med läppen så kan jag rekomendera fender eliminator från www.hamicad.co.uk
Kostade 700 inkl frakt och det blev riktigt bra och lätt att montera :tummenupp

Det bär emot att pröjsa 700:- för en liten metallbit :)
Men jag håller med om att det är en snygg och enkel lösning.
 

Knoxan

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
WR450F -05
Hej!

Är ny Sv-ägare till en ny 04 sedan drygt en vecka tillbaka. Har en liten fråga angående motorn.

Jag tycker den har ett lite tickande ljud som man hör när den går på tomgång. Varvar man så hörs det inte ellver överröstas av övriga motorljudet. Alltså det låter inte speciellt högt, men det hörs!

Vet inte om det skall låta så, men det känns ju jävligt otroligt att ventilerna skall vara feljusterade när den bara gått 11 mil.... min gissning är att det låter så helt enkelt, men tänkte att det var bäst att fråga.

Bågen går kanon och låter annars grymt bra, dock lite för lite, då jag har den extremt stora och tysta orginaldämparen...

Alla får gärna svara, men modeller från 03 och framåt är ju mest aktuella att jämföra med.

Kör lungt och klokt!

/Erik
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top