JKay skrev:
Ok....perfekt med denna tråden.
När det gäller försäkring på en SV vad ligger den på ungefär? Jag vet att man ska ringa och kolla men tänkte höra vad ni andra SV ägare ligger på först.
Det är en av dom jag tittat på som förstabåge.
För och nackdelar med SV:n?
JKay
Hej.
Jag köpte själv min SV650 som första hoj (utan att provkört / suttit på någon innan).
Dock har jag kört en hel del på min brors TL1000.
En av de nackdelar som jag tycker sv'n har är att den känns nästan lite fööör lätt = lite mopedkänsla.
MEN när man börjar få in flytet genom kurvorna känns det att hojen verkligen går dit man vill.
Väldigt lättkörd (& jämnfört med TL'n är den otroligt mycket smidigare).
Jag åker oftast med lite mer erfarna hojåkare som dessutom kör R1 & CRB, så det märks att jag bara har hälften av den effekt (och erfarenhet) som de har.
Ändå tycker jag att det går skapligt att hänga på.
Det krävs inte att man varvar som tok för att effekten ska komma, men ligger man över 7000 blir lite roligare.
(Om jag dessutom fick bort org.ljuddämparen som är stor som en mindre kanot och säkert väger 50kg skulle det nog gå ännu bättre *ler* + bätte ljud)
Men, jag tycker att min är på tok för dyr i försäkring.
72Hk räknar inte jag som någon direkt sporthoj & eftersom Suzuki inte har någon märkesförsäkring blir det inte billigare..
Mitt kort (& hoj) är bara ett år gammalt & så bor jag i centrala Norrköping = 19000:- helförs/år *Phuu*.
Så, bortsett från den svettiga försäkringen är jag riktigt nöjd med min hoj och som det känns nu kommer jag att behålla den ett par år till (minst).
Kanske ska tillägga att det inte är några problem att skjutsa på den.
(Tjejen väger runt 60kg)
//Gerry