SV-Tråden!

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Nu har jag varit i garaget HELA dagen - att ersätta älgläppen är inte det lättaste för en blondin, kan jag meddela =(

Gjorde iaf en alu-bit från ritningen på sv650.org http://www.sv650.org/sv_faq.htm#fender eliminator OBS! Jag rekommenderar skarpt att den biten som skall hålla nummerplåten görs längre än på ritningen!

Passformen var ju sisådär, och jag var tvungen att göra några vinkelgrejer (ok - få gjort åt mig) för att hålla blinkers. Sen blev det en jävla massa böjande och pillande med skruvhål och elände tills jag blev nöjd. Har nu målat den färdiga skapelsen svart och den ska få torka under natten. Jag räknar med att hela dagen i morgon går åt till att få ihop skiten igen. puh.

JÄTTETACK till alla här på SH som försett mig med länkar och tips och goda råd! Love ya!

några bilder:
 

Bifogat

  • DSCN0929_small.jpg
    DSCN0929_small.jpg
    58.7 KB · Visningar: 91
  • DSCN0930_small.jpg
    DSCN0930_small.jpg
    65.4 KB · Visningar: 129
  • DSCN0931_small.jpg
    DSCN0931_small.jpg
    46.2 KB · Visningar: 130
  • DSCN0932_small.jpg
    DSCN0932_small.jpg
    55.7 KB · Visningar: 113
Last edited:

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös :(
duckie skrev:
Nu har jag varit i garaget HELA dagen - att ersätta älgläppen är inte det lättaste för en blondin, kan jag meddela =(

Gjorde iaf en alu-bit från ritningen på sv650.org http://www.sv650.org/sv_faq.htm#fender eliminator OBS! Jag rekommenderar skarpt att den biten som skall hålla nummerplåten görs längre än på ritningen!

Passformen var ju sisådär, och jag var tvungen att göra några vinkelgrejer (ok - få gjort åt mig) för att hålla blinkers. Sen blev det en jävla massa böjande och pillande med skruvhål och elände tills jag blev nöjd. Har nu målat den färdiga skapelsen svart och den ska få torka under natten. Jag räknar med att hela dagen i morgon går åt till att få ihop skiten igen. puh.

JÄTTETACK till alla här på SH som försett mig med länkar och tips och goda råd! Love ya!

några bilder:


Har du hittat någon lämplig nummerskyltsbelysning som får plats (och inte ser helt konstig ut) ??
Eller hur har du tänkt?
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Gerry skrev:
Har du hittat någon lämplig nummerskyltsbelysning som får plats (och inte ser helt konstig ut) ??
Eller hur har du tänkt?

Jag skiter i den!
Jag har inte brytt mig om att kolla att blinkers sitter på rätt avstånd heller.

oUtlAw !!!! !!!
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Skyltbelysning

Såg på nån sida att det fanns skyltbelysning som sitter i skruven som man sätter fast reggskylten med. Det satt en diod i den. Alltså sammanlagt 2 st dioder som ska lysa upp skylten. Tänkte höra om det är nån mer som har sätt eller hört om detta. Ser ju jävligt diskret ut, men frågan är om det räcker för att lyds upp skylten??? Hittar jag det igen så lägger ja upp en länk..
 

Blåställ

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
SV 1000s
porec skrev:
Såg på nån sida att det fanns skyltbelysning som sitter i skruven som man sätter fast reggskylten med. Det satt en diod i den. Alltså sammanlagt 2 st dioder som ska lysa upp skylten. Tänkte höra om det är nån mer som har sätt eller hört om detta. Ser ju jävligt diskret ut, men frågan är om det räcker för att lyds upp skylten??? Hittar jag det igen så lägger ja upp en länk..

De går att köpa på MC-konsult i Väring. Kostar ca 80 kr st... riktigt snygga!
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Blåställ skrev:
De går att köpa på MC-konsult i Väring. Kostar ca 80 kr st... riktigt snygga!


Vet du om det skulle gå igenom besiktningen? Eller lyser de för jävla dåligt? om du inte vet, skulle du kunna ta reda på det? :)
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
duckie skrev:
Jag skiter i den!
Jag har inte brytt mig om att kolla att blinkers sitter på rätt avstånd heller.

oUtlAw !!!! !!!


Undrar bara hur det gick för dig idag?? Hoppas allt gick på löpande band..!!! Själv så var man ute å åkte lite idag, men fick vända hemmåt när det började hagla / regna..
 

Pyhis

Joo
Gick med
20 Jan 2004
Ort
Vasa, Åland Finland
Hoj
Sv 650
Hallååå!

Nu ha ja äntligen varit och skaffat mig en lite Twin :banana ... en -04 Sv. Men ja tycker ljudet är lite mesigt. Fundera om ART slip-on är något att ha? Måste man såga av original röret för att få dit det :confused:
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
porec skrev:
Undrar bara hur det gick för dig idag?? Hoppas allt gick på löpande band..!!! Själv så var man ute å åkte lite idag, men fick vända hemmåt när det började hagla / regna..

vända hem bara för lite regn. jag brukar bara titta upp på himlen och vända hojen åt det håll som ser ljusast ut. ibland leder det en till nya bra vägar man inte skulle kört på annars.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Pyhis skrev:
Hallååå!

Nu ha ja äntligen varit och skaffat mig en lite Twin :banana ... en -04 Sv. Men ja tycker ljudet är lite mesigt. Fundera om ART slip-on är något att ha? Måste man såga av original röret för att få dit det :confused:

Jag köpte ett 2-1 system till min ett GPR. Jag behövde inte såga något. Bara att låssa 5 skruvar å dra ut orginalet och sen in med det nya. Men det nya sitter med bara 3 skruvar, å låter mycket bättre.. hehehe :hihi
Jag bifogar en bild så ser du hur långt det nya röret går, fram till klämman och det andra försvinner under fotpinnen å upp.



-dB_mike skrev:
vända hem bara för lite regn. jag brukar bara titta upp på himlen och vända hojen åt det håll som ser ljusast ut. ibland leder det en till nya bra vägar man inte skulle kört på annars.

Fan ja stannade för att tanka. Å då så började haglet stuttsa mot hojen, då var det inte så kul, å att sen få in mer vatten (regn) i tanken än bensin var ju inte så kul heller, å inga bra kläder hade man heller. Ett par gröna militär brallor i tyg.. :tummenupp så det blev att åka hem. Men imån är en ny dag.. så jag hoppas på gudarna.! :Rockbanan
 

Bifogat

  • IMGP1258.JPG
    IMGP1258.JPG
    109.5 KB · Visningar: 96

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
Pyhis skrev:
Hallååå!

Nu ha ja äntligen varit och skaffat mig en lite Twin :banana ... en -04 Sv. Men ja tycker ljudet är lite mesigt. Fundera om ART slip-on är något att ha? Måste man såga av original röret för att få dit det :confused:
Ser man på...en till SV i stan :tummenupp
Vilken färg e hojen din?
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
porec skrev:
Undrar bara hur det gick för dig idag?? Hoppas allt gick på löpande band..!!! Själv så var man ute å åkte lite idag, men fick vända hemmåt när det började hagla / regna..

Jodå tack - jag fick ihop det och nu ser det hemskt snyggt ut där bak! Ska ta en bild sen när jag har tvättat :)

En sak jag upptäckte är att man kan inte längre haka fast verktygssatsen under sadeln, för de piggar man använder satt fast i älgläppens plast. Men vem bryr sig - fet chans att jag skulle ställa mig vid vägkanten och meka vid ev haveri! Blev ju mer plats över till annat (och mindre vikt).
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
porec skrev:
Jag köpte ett 2-1 system till min ett GPR. Jag behövde inte såga något. Bara att låssa 5 skruvar å dra ut orginalet och sen in med det nya. Men det nya sitter med bara 3 skruvar, å låter mycket bättre.. hehehe :hihi
Jag bifogar en bild så ser du hur långt det nya röret går, fram till klämman och det andra försvinner under fotpinnen å upp.

Vad säger du? Behövde du inte såga? Hm, intressant. Nån som vet hur det är med ART? Behöver man såga då?
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
duckie skrev:
Jodå tack - jag fick ihop det och nu ser det hemskt snyggt ut där bak! Ska ta en bild sen när jag har tvättat :)

En sak jag upptäckte är att man kan inte längre haka fast verktygssatsen under sadeln, för de piggar man använder satt fast i älgläppens plast. Men vem bryr sig - fet chans att jag skulle ställa mig vid vägkanten och meka vid ev haveri! Blev ju mer plats över till annat (och mindre vikt).

Det blev fint det där. :tummenupp
Du kan trycka in verktygt"påsen" framför den där lilla plastkanten som sticker upp..alltså framåt mot sadeln....där hålls den fast kanonbra!
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
duckie skrev:
...längre haka fast verktygssatsen under sadeln, för de piggar man använder satt fast i älgläppens plast. Men vem bryr sig - fet chans att jag skulle ställa mig vid vägkanten och meka vid ev haveri! Blev ju mer plats över till annat (och mindre vikt).



Det finns ju asmkt plats, går bra för mig med min hembyggda skylt,blinkersgrej
som jag tycker tar stor plats invändigt, får plats med verktyg och kjedjespray :tummenupp

tryck på bara :ätapiller
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
NoicE skrev:
Vad kostade det?
Fresten så går det att svänga med hojen ;)
Ut o kör o slit på däcken :tummenupp :ätapiller

köpte det beg. av en kille här på forumet för 2500:- men han sa att ett nytt kostar ca 4700:-
kolla på http://www.bikeshop.se/ å in på avgassystem, pris från 2995:- men maila till dom och fråga så får du ett exakt pris. men finns ju fler som kan ta hem GPR åt dig, leta lite kan alltid göra lite på priset. Lycka till..!
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
duckie skrev:
Vad säger du? Behövde du inte såga? Hm, intressant. Nån som vet hur det är med ART? Behöver man såga då?

Va kul att du lyckades. Jag vill också göra om min nu.. men årkar inte än. Jag fick ingen verktygssats till min, :eek:( få ta tag i gammla ägaren :fatta!

Angående slip-on, jag är ingen expert men om du köper ett 2-1 system så behöver du inte såga, men om du skulle ta bara ett slip-on så måste du... tror att det är nått sånt. Men köper du bara så du har rören fram så kommer du inte behöva, då är det bara att ta av det gammla och på med det nya.

Så såg det ut när jag fick det. Men det är 3 rör, ett sitter på sliponet på bilden, det är det kortaste. Har du bara dessa rör till de du köper så behöver du ju inte kapa något. :tummenupp
 

Bifogat

  • GPR.JPG
    GPR.JPG
    7.8 KB · Visningar: 125
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top