ola_sandin skrev:@johanp Här kommer några bilder på hur jag har monterat min cykeldator.
NoicE skrev:För att få exaktare mätning eller har du kopplat ur den vanliga
Lokke skrev:Gamle svarten i ny mundering....:
Lokke skrev:Gamle svarten i ny mundering....:
-dB_mike skrev:vad har du för avgassystem?
ola_sandin skrev:Riktigt snygg, har själv haft funderingar på nåt liknande. Jag tror den blir ännu tuffare om du tar bort passagerarhandtaget.
Vad har du fått ändra för att få på crosstyret? Vajrar, el, bromsslangar?
Lokke skrev:Simppi: Nåt annat finns väl inte...?
johanp skrev:Sitter och läser lite i en suzuki katalog och ser att en Sv ska ha maffiga 84Nm i vrid! Men kollar man på era trimmade hojars dynokurvor så ser det mer ut att ligga runt 60-65? Är det en felaktig siffra i katalogen eller vart ligger det konstiga? Visst KAN man tappa vrid om man ökar antalet hk men 20Nm? Har för mig att jag även sett kurvor på orginalhojar där det har varit 45-50Nm.
Lokke skrev:84 Nm låter mera som en sv1000..? Man kan inte tappa vrid om man får mera hk. Mera hk på toppen av registret kan innebära att du har sämre vrid i låg och mellan registret, men det blir inte mindre Nm. Alltså du får ett "spetsigare" register. Effekttoppen av vridet kommer högre upp i registret. Du offrar en del av låg och mellanregister för att få mera effekt på topp.
låter som ett bra pris tycker jag, ett GPR highmount 3/4 system i titan kostar 4600kr. skicka upp en bild när du har monterat detpims skrev:Hej, har precis beställt ett nytt LeoVince highpipe eller high level till min sv650s. Till min förvåning så var det ett hel system, Titanium för 5000:- är det ett bra pris eller är jag lurad, för det var ju inte riktigt detta jag beställde, men fick det ändå. Går det igenom en besiktning.
MVH
Pims
porec skrev:Eller har ni nått annat bra tips om hur jag ska bli av med "Älg-läppen" där bak. Vill inte göra massa hem mek. Eftersom jag inte e så bra på det. Utan skulle vilja köpa något som går lätt att byta. Även kunna få tillbaka orginal en vacker dag, men inte ett måste. Bara att skylten blir laglig nu när jag gör om det och att det blir snyggt.
duckie skrev:Finns en massa såna där grejer om du vill köpa färdigt och inte pula själv.
---> http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=37430&page=70&pp=20
sen kan du kika hos http://www.mcevolution.se, de har mycket godis till sv:n
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin