SV-Tråden!

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia

@johanp Här kommer några bilder på hur jag har monterat min cykeldator.
 

Bifogat

  • magnet.jpg
    magnet.jpg
    32 KB · Visningar: 98
  • 100_1377.JPG
    100_1377.JPG
    36.4 KB · Visningar: 84
  • 100_1378.JPG
    100_1378.JPG
    46.3 KB · Visningar: 109

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Gamle svarten i ny mundering....: :)
 

Bifogat

  • streetf 021(1024).jpg
    streetf 021(1024).jpg
    133.1 KB · Visningar: 148

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Lokke skrev:
Gamle svarten i ny mundering....: :)

Riktigt snygg, har själv haft funderingar på nåt liknande. Jag tror den blir ännu tuffare om du tar bort passagerarhandtaget.

Vad har du fått ändra för att få på crosstyret? Vajrar, el, bromsslangar?
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
ola_sandin skrev:
Riktigt snygg, har själv haft funderingar på nåt liknande. Jag tror den blir ännu tuffare om du tar bort passagerarhandtaget.

Vad har du fått ändra för att få på crosstyret? Vajrar, el, bromsslangar?

Passagerarfotpinnarna å handtaget åker lite av å på hela tiden i o m att jag ibland kör med passagerare. Crosstyre, eller det hette väl "superbike-styre", gasvajrar, kopplingsvajer, chokevajer, bromsslangar + borra hål i styrkronan för dom övre fästena + fästen för crosskåpa. Har sparat hela elsystemet för att få tillbaka den i orginalskick hyfsat enkelt ifall man vill. Har yrkesskolan att fräsa ett fäste för styret som bäst, har för tillfället tagit fästena från TM'en.

-dB_mike: Tyngre, men har bara kört ca 70km än den här säsongen, så lite för tidigt att uttala sig om hur jobbigt det är..

Simppi: Nåt annat finns väl inte...? :tungan
 

orangebusa

Sporthojsnörd
Gick med
2 Feb 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
suck...
sv 1000 effekt

Vilken effekt har ni som bytt till tillbehörssystem och power commander fått ur er sv 1000?
funderar om det är värt att satsa på det
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
Sitter och läser lite i en suzuki katalog och ser att en Sv ska ha maffiga 84Nm i vrid! Men kollar man på era trimmade hojars dynokurvor så ser det mer ut att ligga runt 60-65? Är det en felaktig siffra i katalogen eller vart ligger det konstiga? Visst KAN man tappa vrid om man ökar antalet hk men 20Nm? Har för mig att jag även sett kurvor på orginalhojar där det har varit 45-50Nm. :va

edit: kan rekommendera er som inte har en cykeldator monterad än att inköpa en Sigma 800. "Läskigt" att se hur fort man verkligen kör i bland med funktionen Max hast. blev riktigt förvånad, man kollar ju inte på mätarn när man gasar till lite vid en omkörning t.ex. :tummenupp
 
Last edited:

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
johanp skrev:
Sitter och läser lite i en suzuki katalog och ser att en Sv ska ha maffiga 84Nm i vrid! Men kollar man på era trimmade hojars dynokurvor så ser det mer ut att ligga runt 60-65? Är det en felaktig siffra i katalogen eller vart ligger det konstiga? Visst KAN man tappa vrid om man ökar antalet hk men 20Nm? Har för mig att jag även sett kurvor på orginalhojar där det har varit 45-50Nm. :va

84 Nm låter mera som en sv1000..? Man kan inte tappa vrid om man får mera hk. Mera hk på toppen av registret kan innebära att du har sämre vrid i låg och mellan registret, men det blir inte mindre Nm. Alltså du får ett "spetsigare" register. Effekttoppen av vridet kommer högre upp i registret. Du offrar en del av låg och mellanregister för att få mera effekt på topp.
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
Lokke skrev:
84 Nm låter mera som en sv1000..? Man kan inte tappa vrid om man får mera hk. Mera hk på toppen av registret kan innebära att du har sämre vrid i låg och mellan registret, men det blir inte mindre Nm. Alltså du får ett "spetsigare" register. Effekttoppen av vridet kommer högre upp i registret. Du offrar en del av låg och mellanregister för att få mera effekt på topp.

Nej SV1000 hade 102Nm enligt samma katalog(2005års svenska). Min erfarenhet gäller enbart highlands motor (936cc v-twin) och där har det gällt att mer hk => mindre Nm, t.ex. tar man ut 104Nm och 85hk orginal, men det finns highland motorer med 120hk dock med under 100Nm i vrid... Observera även att jag betonade "kan" då man oftast får mer vrid och mer effekt.

edit: har tittat i gamla kataloger och där har en SV650s anno 2001 62Nm, där står även att TL1000s har 125hk och 104Nm
 
Last edited:

pims

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Ort
Ängelholm
Hoj
GSR600 -07
LeoVince någon som har erfarenhet

Hej, har precis beställt ett nytt LeoVince highpipe eller high level till min sv650s. Till min förvåning så var det ett hel system, Titanium för 5000:- är det ett bra pris eller är jag lurad, för det var ju inte riktigt detta jag beställde, men fick det ändå. Går det igenom en besiktning.

MVH
Pims
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
pims skrev:
Hej, har precis beställt ett nytt LeoVince highpipe eller high level till min sv650s. Till min förvåning så var det ett hel system, Titanium för 5000:- är det ett bra pris eller är jag lurad, för det var ju inte riktigt detta jag beställde, men fick det ändå. Går det igenom en besiktning.

MVH
Pims
låter som ett bra pris tycker jag, ett GPR highmount 3/4 system i titan kostar 4600kr. skicka upp en bild när du har monterat det
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Någon som har???

Tjena har surfat lite på nätet och hittat detta.

"Tail-Skirt" hos ww.louis.de
http://pdfkatalog.louis.de/pdf/519.pdf

Har en SV650S -03

Är det någon som har köpt denna Tail-Skirt ????
Hur är den? Kan man montera en universal reg.hållare på den?
Var det lätt?

Eller har ni nått annat bra tips om hur jag ska bli av med "Älg-läppen" där bak. Vill inte göra massa hem mek. Eftersom jag inte e så bra på det. Utan skulle vilja köpa något som går lätt att byta. Även kunna få tillbaka orginal en vacker dag, men inte ett måste. Bara att skylten blir laglig nu när jag gör om det och att det blir snyggt.

Helpppp mee....!! :Bugar
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
porec skrev:
Eller har ni nått annat bra tips om hur jag ska bli av med "Älg-läppen" där bak. Vill inte göra massa hem mek. Eftersom jag inte e så bra på det. Utan skulle vilja köpa något som går lätt att byta. Även kunna få tillbaka orginal en vacker dag, men inte ett måste. Bara att skylten blir laglig nu när jag gör om det och att det blir snyggt.


Finns en massa såna där grejer om du vill köpa färdigt och inte pula själv.
---> http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=37430&page=70&pp=20

sen kan du kika hos http://www.mcevolution.se, de har mycket godis till sv:n
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
duckie skrev:
Finns en massa såna där grejer om du vill köpa färdigt och inte pula själv.
---> http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=37430&page=70&pp=20

sen kan du kika hos http://www.mcevolution.se, de har mycket godis till sv:n


hmmm... kan man sätta alla dessa trevliga sidor/trådar i ett "mina favoriter"?? tycker att det är svårt att hitta tillbaka i denna djungel av trådar. Det går ju att gå in och kolla på var man har skrivit men tycker det borde finnas ett lättare sätt. :va
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top