Lokke
Bullshit Racing
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
swekop skrev:Är lite småsugen på att köpa en SV650 och är spekulant på en 00a. Har endast hunnit köra den en kortare tur...
Skulle vilja höra lite från er som har erfarenhet av denna hoj... Rent spontant känns den rätt så liten i formatet (i jämförelse med ZX6R etc) och jag är 183 lång.., och jag undrar hur ni upplever den på längre turer etc... Visst är det landsvägsbus som lockar men man vill ju gärna kunna sticka iväg på lite längre turer också... Och hur är den med passagerare?
Är 189cm å 100kg, har varit på 2 längre resor med min sv, en i Norge på 4500km, och en ner till Monaco på 5500km (på 11 dagar), funkar skitfint med fullpackning, tält å hela baletten... Körde bl a 900km autobahn på en dag.
Innan jag handlade sv'n så hade jag också zx-6r'n å sv'n som alternativ. Det blev sv'n i o m att jag gillade sittställningen och att det var ett vettigare köp på alla tänkbara sätt. Jag hade inget behov av en hoj där det roliga börjar först vid +150, det ska va rolig att köra hoj oberoende hur fort du kör, och få hojar slår sv'n när det gäller att ha kul, även i lagliga hastigheter.
Last edited: