SV-Tråden!

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
swekop skrev:
Är lite småsugen på att köpa en SV650 och är spekulant på en 00a. Har endast hunnit köra den en kortare tur...

Skulle vilja höra lite från er som har erfarenhet av denna hoj... Rent spontant känns den rätt så liten i formatet (i jämförelse med ZX6R etc) och jag är 183 lång.., och jag undrar hur ni upplever den på längre turer etc... Visst är det landsvägsbus som lockar men man vill ju gärna kunna sticka iväg på lite längre turer också... Och hur är den med passagerare?

Är 189cm å 100kg, har varit på 2 längre resor med min sv, en i Norge på 4500km, och en ner till Monaco på 5500km (på 11 dagar), funkar skitfint med fullpackning, tält å hela baletten... Körde bl a 900km autobahn på en dag.

Innan jag handlade sv'n så hade jag också zx-6r'n å sv'n som alternativ. Det blev sv'n i o m att jag gillade sittställningen och att det var ett vettigare köp på alla tänkbara sätt. Jag hade inget behov av en hoj där det roliga börjar först vid +150, det ska va rolig att köra hoj oberoende hur fort du kör, och få hojar slår sv'n när det gäller att ha kul, även i lagliga hastigheter.

Last edited:

swekop

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
FZ-1 N
Är 189cm å 100kg, har varit på 2 längre resor med min sv, en i Norge på 4500km, och en ner till Monaco på 5500km (på 11 dagar), funkar skitfint med fullpackning, tält å hela baletten... Körde bl a 900km autobahn på en dag.

Innan jag handlade sv'n så hade jag också zx-6r'n å sv'n som alternativ. Det blev sv'n i o m att jag gillade sittställningen och att det var ett vettigare köp på alla tänkbara sätt. Jag hade inget behov av en hoj där det roliga börjar först vid +150, det ska va rolig att köra hoj oberoende hur fort du kör, och få hojar slår sv'n när det gäller att ha kul, även i lagliga hastigheter.[/QUOTE]

//

Tack för det... Det var ungefär dessa erfarenheter jag hoppades att ni kunde hjälpa mig med...

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Ljungqvist skrev:
En aldeles egen tråd för oss alla som kör Suzuki SV 650.
Allt som berör Sv´n är välkommet här i tråden! Lägg gärna upp bilder
på hur din cykel ser ut!

V-Twin Power :banana

Detta är det första innlägget på denna tråden.. Lägg märke till detta: (Lägg gärna upp bilder på hur din cykel ser ut!)
Jag har bläddrat runt i forumet och tycker det är kul att se hur andras Sv.. ser ut.. man kan få nån ide... eller bara njuta av fina hojar..! Så lägg upp lite bilder nu..!!
Jag bidrar med en nu, bild på hojen samma dag jag fick hem den.. allt är nästan orginal på den... men ändå ganska vacker syn..!

Bifogat

• bakbild hoj.JPG
    bakbild hoj.JPG
    125.8 KB · Visningar: 117

Rödluvan

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2005
Hoj
SV650 suzuki
Vidar skrev:
Någon här som har satt på en Power commander på sin hoj?

Tjenixen!
Jo då, min sv har blivit utrustad med ett akra system och en powercommander+ ett nytt luft filter och mod. luft burk. Hon blev som en ny hoj och är bänkad till 77 glada bakhjuls hästar. :)

SNFU

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
KTM 690 SMC
Rödluvan skrev:
Tjenixen!
Jo då, min sv har blivit utrustad med ett akra system och en powercommander+ ett nytt luft filter och mod. luft burk. Hon blev som en ny hoj och är bänkad till 77 glada bakhjuls hästar. :)
Hur mycket fick du betala för hela paketet? ( har redan slipon)

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
-01,Monster med 916cc
duckie skrev:
Hur länge håller ett par däck tro? Jag har kört 600mil och mina ser ut som nya. Kan det va för att jag kör som en kärring eller slits det snabbare mot slutet, eller hur länge håller de?

Mitt bakdäck höll ca 1000 mil.
När jag hade kört 950 mil så var det någon millimeter kvar till slitagevarnarna, och nu 70 mil senare, är de helt bortnötta.
När du börjar närma dig slutet så går det undan.
Tror det har att göra rätt mycket med att däcket blir platt och ojämt, och säkert kommer upp i högre temp än det är tänkt.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
porec skrev:
Detta är det första innlägget på denna tråden.. Lägg märke till detta: (Lägg gärna upp bilder på hur din cykel ser ut!)
Jag har bläddrat runt i forumet och tycker det är kul att se hur andras Sv.. ser ut.. man kan få nån ide... eller bara njuta av fina hojar..! Så lägg upp lite bilder nu..!!
Jag bidrar med en nu, bild på hojen samma dag jag fick hem den.. allt är nästan orginal på den... men ändå ganska vacker syn..!

Våran är sv:1000 -03 (480 mil i år) är såld men den ser ut så här (är till salu på en mc-affär för 69900 nu, veta mer=pm:a)

Bifogat

• k-kulle7.jpg
    k-kulle7.jpg
    131.9 KB · Visningar: 88
  • bax (bra 3).JPG
    bax (bra 3).JPG
    26.3 KB · Visningar: 85
Last edited:

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Har GPR-pipa, miniblinkers fram och "enkelbackspegel", knäckte den andra när jag drog omkull, annars helt original. Men fick min nya spegel idag så nu ser jag bakåt på vänster sida också. :)

Bifogat

• wheelie03.jpg
    wheelie03.jpg
    129.2 KB · Visningar: 106

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
Härligt med alla bilder, fortsätt så.. är härligt för ögat att kunna kolla på annat än bara text...!!! :klappar

malmo

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
SV1000s -03
Här är min hoj

Här är min lilla snäcka men nu så sitter det även två fina mullriga och mycket snyggare bolt on rör på;) MUMMA.

Bifogat

• LITEN BILD.JPG
    LITEN BILD.JPG
    82.7 KB · Visningar: 107

spok

www.angolastuntcrew.com
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
Buell XB9r
Beställt nya delar, så än sålänge är det org. kommer ny undertray, och bazookan blir ett måste för decibelmätaren på banan, men funderar på G&G rör, är det nån som har ett bättre (ekonomiskt) förslag till en -03?

Bifogat

• DSC_0005.jpg
    DSC_0005.jpg
    38.1 KB · Visningar: 71

Steddie

Ny medlem
Gick med
19 May 2005
Hoj
Suzuki SV650S -00 Röd
Packväskor?

Tjo!

Vad har ni för packväskor till SV'n?
Jag planerar nämligen ta en MC-semester nu i sommar där det säkert blir en 2000 Km väg och en och annan övernattning hos diverse vänner och familjer runt om i sverige. Därav min förfrågan vad folk kör med förnåt.
Rekommendationer / Inköpsställen / Priser m.m :)

Mvh Stellan

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
-01,Monster med 916cc
Rödluvan skrev:
Tjenixen!

Har lagt på ett ART slipon och nu får den för lite soppa.
Ska till mc-express imorgon och låta geniet och legenden Marklund bänka och mappa om den.
Det innebär ju även att det gäller att ge den maximalt med luft nu, så det ger endel när den mappas om.
Siktar på att iaf få ut mina 70hk på bakhjulet när han är färdig.

Hur har du moddat luftburken din?

Daniel410

Mr.SV1000s
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
Suzuki SV1000s
spaceman skrev:
Mitt bakdäck höll ca 1000 mil.
När jag hade kört 950 mil så var det någon millimeter kvar till slitagevarnarna, och nu 70 mil senare, är de helt bortnötta.
När du börjar närma dig slutet så går det undan.
Tror det har att göra rätt mycket med att däcket blir platt och ojämt, och säkert kommer upp i högre temp än det är tänkt.
Mitt däck höll 300 mil.. vet inte om det var nåt fel på det.. Nu sitter det Pirelli Dragon GTS på..det verkar hålla lite bättre.

Daniel410

Mr.SV1000s
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
Suzuki SV1000s
porec skrev:
Härligt med alla bilder, fortsätt så.. är härligt för ögat att kunna kolla på annat än bara text...!!! :klappar
Jag har några bilder på min sv..
Jag kan inte skapa nån länk..men titta i bildgalleriet och sök på Daniel410
Ser dock lite annorlunda ut nu..

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Fler bilder..

Från premiärbankörningen på Kinnekulle :banana o så en bild tagen på gården.

Bifogat

• kinnekulle.JPG
    kinnekulle.JPG
    69.6 KB · Visningar: 79
  • Kinnekulle 8 maj -05 008.jpg
    Kinnekulle 8 maj -05 008.jpg
    55.5 KB · Visningar: 81
  • k-kulle3.jpg
    k-kulle3.jpg
    101 KB · Visningar: 100
  • k-kulle4.jpg
    k-kulle4.jpg
    130.3 KB · Visningar: 94
  • sv10001.JPG
    sv10001.JPG
    100.4 KB · Visningar: 78
Last edited:

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
-01,Monster med 916cc
Daniel410 skrev:
Mitt däck höll 300 mil.. vet inte om det var nåt fel på det.. Nu sitter det Pirelli Dragon GTS på..det verkar hålla lite bättre.

När du kommer på att koplingen inte bara har två lägen så börjar det gå mindre däck;)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln