med allt orginal + slipon? Fan man skulle ha väntat ett tag och köpt en 03a istället... =(spaceman skrev:Sådärja.
Då har man varit hos Marklund och testat lite olika inställningar.
Orginalsprutet var det bästa och gav mig 75,36bhp på slangen!
johanp skrev:med allt orginal + slipon? Fan man skulle ha väntat ett tag och köpt en 03a istället... =(
johanp skrev:Svaret är nog att det inte är 69hk på kopplingen(före kopplingen menar du va?), står ju 72hk i katalogerna från suzuki. Jämfört mot 02ans 70hk, men dessa brukar ju komma upp i 71-73bhk med helrör, k&n filter och schysst inställning, dvs ca 10hk(80hk - 10% drivförlust) förbättring vilket låter rimligt tycker jag. Samma mod. på 03an borde ge ung. samma resultat = 73-75bhk. Men ovan var det nån som fick 77bhp med motsv. mod. och du fick bra klös även du med relativt lite mod. vilket borde innebära att antingen är nya modellen mer stryp i avgas och luftbox eller så borde den ha mer än 72hk på veven?
edit: kontentan av det hela är att det är synd om mig iaf eftersom att min hoj är slöare...
duckie skrev:Ååh, nu ska jag meka igen! Jag har fått hem en poly26 belly pan som jag ska försöka få dit. Hur? Hur sätter jag fast den? Ska jag ha såna där buntband eller hur ska man göra? Nån som monterat dit en?
Jag har fått rådet här tidigare att borra några hål i den så att den inte samlar upp vatten, och att provmontera den först innan lackering för ev justering av passform.
Då blir följdfrågan, färgnummer (?) på en SV650S från o3, silver. Var hittar jag det? Kankse instruktionsboken? *klura*
duckie skrev:Ååh, nu ska jag meka igen! Jag har fått hem en poly26 belly pan som jag ska försöka få dit. Hur? Hur sätter jag fast den? Ska jag ha såna där buntband eller hur ska man göra? Nån som monterat dit en?
Jag har fått rådet här tidigare att borra några hål i den så att den inte samlar upp vatten, och att provmontera den först innan lackering för ev justering av passform.
Då blir följdfrågan, färgnummer (?) på en SV650S från o3, silver. Var hittar jag det? Kankse instruktionsboken? *klura*
Simppi skrev:Grattis Duckie!!
Du har just nu blivit ägare till den bästa belly pan som finns för SV:n...iaf snyggast
Du behöver inga stag eller nåt för att sätta fast den.
duckie skrev:Tack Simppi! Jag blev riktigt orolig när jag läste jocke i köpings skräckbeskrivning ovan. :-0
Jag var precis ut och provmonterade den - lätt som en plätt, och ja - den passade precis om hans i hennes, för att svänga sej med lite finlandssvenska termer.
Nu ska jag åka till min farsa med den så får han lacka den i nån passande färg.
Postar resultatet när jag fått den tillbaka. Så här såg det ut vid provmontering:
duckie skrev:Tack Simppi! Jag blev riktigt orolig när jag läste jocke i köpings skräckbeskrivning ovan. :-0
Jag var precis ut och provmonterade den - lätt som en plätt, och ja - den passade precis om hans i hennes, för att svänga sej med lite finlandssvenska termer.
Nu ska jag åka till min farsa med den så får han lacka den i nån passande färg.
Postar resultatet när jag fått den tillbaka. Så här såg det ut vid provmontering:
duckie skrev:Tack Simppi! Jag blev riktigt orolig när jag läste jocke i köpings skräckbeskrivning ovan. :-0
Jag var precis ut och provmonterade den - lätt som en plätt, och ja - den passade precis om hans i hennes, för att svänga sej med lite finlandssvenska termer.
Nu ska jag åka till min farsa med den så får han lacka den i nån passande färg.
Postar resultatet när jag fått den tillbaka. Så här såg det ut vid provmontering:
Pyhis skrev:Simppi jobbar du på ABB?
Jag tror ja såg dig i torsdas? ungefär 11 tiden, du va ungefär mittemot matserveringen.
Hehe... Jaja..visst kan väl kopplingen släppas upp lite väl snabbt ibland.spaceman skrev:När du kommer på att koplingen inte bara har två lägen så börjar det gå mindre däck
Simppi skrev:stämmer bra det. Jobbar du själv på strömberg park nånstanns?
spaceman skrev:Se nu till att byta avgasröret, kostar ju bara drygt 2k om du köper ART från checkray.se, och du har ju sett att det ger prestandan, och jag lovar att det ger ljudet
Sen ska du slita bort snabeln från luftboxen som sitter under tanken.
Det är bara att ta tag i den och bända loss den.
Den är gjord av gummi, så den lostnar rätt lätt.
duckie skrev:Mmmm... dock funderar jag på om jag inte passerat den där ekonomiska gränsen snart för vad man kan lägga ut på sin hoj för att förändra utseende, prestanda och ljud.
Liksom .- varför inte köpa en annan hoj som redan har allt detta?
men men... innan sommarn är slut så sitter det nog ett sånt där slip-on på ska du se....
spaceman skrev:Sen ska du slita bort snabeln från luftboxen som sitter under tanken.
Det är bara att ta tag i den och bända loss den.
Den är gjord av gummi, så den lostnar rätt lätt.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |