SV-Tråden!

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Skruvade på nya stryändar idag, de gamla var lite böjda. :)
Skrapmärket på kåpan är extrautrustning. :tomten
 

Bifogat

  • sv_sidan.jpg
    sv_sidan.jpg
    118.3 KB · Visningar: 116
  • sv_kåpa.jpg
    sv_kåpa.jpg
    135.1 KB · Visningar: 149

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
Sådärja.
Då har man varit hos Marklund och testat lite olika inställningar.
Orginalsprutet var det bästa och gav mig 75,36bhp på slangen!
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
spaceman skrev:
Sådärja.
Då har man varit hos Marklund och testat lite olika inställningar.
Orginalsprutet var det bästa och gav mig 75,36bhp på slangen!
med allt orginal + slipon? Fan man skulle ha väntat ett tag och köpt en 03a istället... =(
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
johanp skrev:
med allt orginal + slipon? Fan man skulle ha väntat ett tag och köpt en 03a istället... =(

Jopp.
Enda jag gjort är att ryckt ut allt ludd som var kvar i det kapade avgasröret från katten, satt på ett slipon, och tagit bort snorkeln som sitter fram på luftburken. :banana
Helt sanslöst!!! :yoparty

Hade hoppats på att omvandla mina 69hk åp kopplingen till 70 på hjulet, vilket bara det borde vara 10-15% effektökning, men 75, det är ju makalöst! :)
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
Svaret är nog att det inte är 69hk på kopplingen(före kopplingen menar du va?), står ju 72hk i katalogerna från suzuki. Jämfört mot 02ans 70hk, men dessa brukar ju komma upp i 71-73bhk med helrör, k&n filter och schysst inställning, dvs ca 10hk(80hk - 10% drivförlust) förbättring vilket låter rimligt tycker jag. Samma mod. på 03an borde ge ung. samma resultat = 73-75bhk. Men ovan var det nån som fick 77bhp med motsv. mod. och du fick bra klös även du med relativt lite mod. vilket borde innebära att antingen är nya modellen mer stryp i avgas och luftbox eller så borde den ha mer än 72hk på veven?

edit: kontentan av det hela är att det är synd om mig iaf eftersom att min hoj är slöare... :( :mad:
 
Last edited:

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
johanp skrev:
Svaret är nog att det inte är 69hk på kopplingen(före kopplingen menar du va?), står ju 72hk i katalogerna från suzuki. Jämfört mot 02ans 70hk, men dessa brukar ju komma upp i 71-73bhk med helrör, k&n filter och schysst inställning, dvs ca 10hk(80hk - 10% drivförlust) förbättring vilket låter rimligt tycker jag. Samma mod. på 03an borde ge ung. samma resultat = 73-75bhk. Men ovan var det nån som fick 77bhp med motsv. mod. och du fick bra klös även du med relativt lite mod. vilket borde innebära att antingen är nya modellen mer stryp i avgas och luftbox eller så borde den ha mer än 72hk på veven?

edit: kontentan av det hela är att det är synd om mig iaf eftersom att min hoj är slöare... :( :mad:

Kopplingen sitter ju med ena sidan på vevaxeln så det är där jag menar.
Läste på nån sida att 03:an bara hade 69, men den kankse har 72.
Hursomhellst så är ju 72 på vevaxeln inte mer än 63 på slangen, om man har smort kedjan riktigt noga;)

Den som hade 77hk hade ju powercommander och acra helsystem, så det ligger ju säkerligen 8000kr mer än mina 2200:- för de 2 hästarna.
Marklund tyckte att powercommander var meningslöst på sukis cyklar om man inte modifierade insug/avgas riktigt mycket(läs: turbo), iom att man kan justera orginalboxen.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Ååh, nu ska jag meka igen! Jag har fått hem en poly26 belly pan som jag ska försöka få dit. Hur? Hur sätter jag fast den? Ska jag ha såna där buntband eller hur ska man göra? Nån som monterat dit en?

Jag har fått rådet här tidigare att borra några hål i den så att den inte samlar upp vatten, och att provmontera den först innan lackering för ev justering av passform.

Då blir följdfrågan, färgnummer (?) på en SV650S från o3, silver. Var hittar jag det? Kankse instruktionsboken? *klura*
 

Bifogat

  • bellypan.jpg
    bellypan.jpg
    37.6 KB · Visningar: 90

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Där ser man ,, de kan nog bli fräsigt värre ,,
jag skulle tro att det i kåpan är inlagt förstärkningar i form av x-tra lager glasfibermatta o de e nog tänkt att den ska fästas upp där med hjälp av några stag ,, helst i polerat rostfritt ,,

steg1:fäst upp kåpan med tejp så att du ser hur högt den ska sitta o hur långt fram/bak den ser bra ut ,, har du digitalkamera så tar du ett par bilder åxå ,,

2: kolla in hur det ser ut o passa med fäspunkter ,, nu ska du ha lättböjlig aluminium plåt att leka med som är ca 2cm bred,, den formar du som dina tänkta kåpstag,

3: borra hål i dina aluminiumfästen o passa in dom med kåpan, använd M6 skruv till det ,, skruva ihop allt o fotografera igen ,, (sedan kan du ju leka i något kuligt fotoprogram om hur du vill lacka den :eek:) )

4: nu har du ju kåpstagen klara fast i fel matreal ,, nu ska du fixa lite rostfri plåt i ungefär samma storlek som dina "dummy" stag ,, bara o borra igen o polera så dom e blank o fin när dom ska skruvas dit,

5: ang, borrhål så den inte kommer bli ett fågelbad ,, GÖR DET ,, kan vid tillfälle berätta vad som kan hända om du inte gör det och har långa dräneringsslangar/ventilationsslangar från tanken som går ner långt,, du anar inte ,, uj uj

6: har du kollat med dom som sålde magkåpan om dom inte har färdiga fästen ? (kanska dumt o ha som punkt 5 he he )

6,5: Lycka till ,, MvH Köping


duckie skrev:
Ååh, nu ska jag meka igen! Jag har fått hem en poly26 belly pan som jag ska försöka få dit. Hur? Hur sätter jag fast den? Ska jag ha såna där buntband eller hur ska man göra? Nån som monterat dit en?

Jag har fått rådet här tidigare att borra några hål i den så att den inte samlar upp vatten, och att provmontera den först innan lackering för ev justering av passform.

Då blir följdfrågan, färgnummer (?) på en SV650S från o3, silver. Var hittar jag det? Kankse instruktionsboken? *klura*
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
duckie skrev:
Ååh, nu ska jag meka igen! Jag har fått hem en poly26 belly pan som jag ska försöka få dit. Hur? Hur sätter jag fast den? Ska jag ha såna där buntband eller hur ska man göra? Nån som monterat dit en?

Jag har fått rådet här tidigare att borra några hål i den så att den inte samlar upp vatten, och att provmontera den först innan lackering för ev justering av passform.

Då blir följdfrågan, färgnummer (?) på en SV650S från o3, silver. Var hittar jag det? Kankse instruktionsboken? *klura*

Grattis Duckie!!
Du har just nu blivit ägare till den bästa belly pan som finns för SV:n...iaf snyggast :hihi
Du behöver inga stag eller nåt för att sätta fast den. Om den e omålad så föreslår jag att du åker till till den den som ska måla den med hojen din och så han får blanda ihop en färg som som passar eftersom färgkoderna tydligen inte alltid stämmer överrens. Men ok...silver metallic e ju silvermetallic så det borde dom ju få till ganska så bra iaf. Sen är det bara att borra hålen för fastsättningen(kan vara övermålade) och skruva fast den. Löns att sätta lite mjuka brickor emellan så att du inte skadar lacken. Fast den verkar ligga nära din ljuvsjungande pipa (om du har slipon) så behövs ingen extra isolering...jag har kört 2 säsomger med min belly utan problem. Den passar iaf som hans i hennes (så säger iaf i Österbotten...jag tror du förstår vad vi menar :D )...bra poassform iaf. Kolla efter så att du inte skruvar dit den med våld fäör då kan det gå som för en kille i UK...fästet vid oljekylaren gick av och han släpade sin belly med sig en bit och förstörde den.
Fasen har druckit en par Lapin Kulta nu så det kan hända att bokstäverna inte kommer i rätt ordningsföljd men jag gör så gott jag kan.
Skål från Finland iaf till din nya Belly Pan :fyllisar

edit: du ser borrhålen på bellysen...kör med samma borrhål så blir det bra....bara att måla och skruva fast :tummenupp
 
Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Simppi skrev:
Grattis Duckie!!
Du har just nu blivit ägare till den bästa belly pan som finns för SV:n...iaf snyggast :hihi
Du behöver inga stag eller nåt för att sätta fast den.


Tack Simppi! Jag blev riktigt orolig när jag läste jocke i köpings skräckbeskrivning ovan. :-0

Jag var precis ut och provmonterade den - lätt som en plätt, och ja - den passade precis om hans i hennes, för att svänga sej med lite finlandssvenska termer.

Nu ska jag åka till min farsa med den så får han lacka den i nån passande färg.

Postar resultatet när jag fått den tillbaka. Så här såg det ut vid provmontering:
 

Bifogat

  • pre_belly_1.JPG
    pre_belly_1.JPG
    43.9 KB · Visningar: 113
  • pre_belly_2.JPG
    pre_belly_2.JPG
    47 KB · Visningar: 90

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
duckie skrev:
Tack Simppi! Jag blev riktigt orolig när jag läste jocke i köpings skräckbeskrivning ovan. :-0

Jag var precis ut och provmonterade den - lätt som en plätt, och ja - den passade precis om hans i hennes, för att svänga sej med lite finlandssvenska termer.

Nu ska jag åka till min farsa med den så får han lacka den i nån passande färg.

Postar resultatet när jag fått den tillbaka. Så här såg det ut vid provmontering:


Att posta de där bilderna var übertaskigt.
Nu vart jag ju sugen på att köpa en sådan isf att använda pengarna till att fylla tanken;)
Ruggigt vackert blir det!
Se nu till att byta avgasröret, kostar ju bara drygt 2k om du köper ART från checkray.se, och du har ju sett att det ger prestandan, och jag lovar att det ger ljudet;)
Sen ska du slita bort snabeln från luftboxen som sitter under tanken.
Det är bara att ta tag i den och bända loss den.
Den är gjord av gummi, så den lostnar rätt lätt.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Hallååå skräckbeskrivning ,, :D
men ja trodde ju inte att de fanns några hål borrade eller
direkta antydningar till hål ju ,,
men det e väl jättebra att det var så enkelt ,,
glöm inte bara o gör dreneringshål i den ,, :tungan
den storyn kan jag ta vid tillfälle *smile*



duckie skrev:
Tack Simppi! Jag blev riktigt orolig när jag läste jocke i köpings skräckbeskrivning ovan. :-0

Jag var precis ut och provmonterade den - lätt som en plätt, och ja - den passade precis om hans i hennes, för att svänga sej med lite finlandssvenska termer.

Nu ska jag åka till min farsa med den så får han lacka den i nån passande färg.

Postar resultatet när jag fått den tillbaka. Så här såg det ut vid provmontering:
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
duckie skrev:
Tack Simppi! Jag blev riktigt orolig när jag läste jocke i köpings skräckbeskrivning ovan. :-0

Jag var precis ut och provmonterade den - lätt som en plätt, och ja - den passade precis om hans i hennes, för att svänga sej med lite finlandssvenska termer.

Nu ska jag åka till min farsa med den så får han lacka den i nån passande färg.

Postar resultatet när jag fått den tillbaka. Så här såg det ut vid provmontering:

Ser kanon ut :tummenupp
 

Simppi

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vasa, Finland
Hoj
2003 SV650S,Renegade High level,Renegade Airkit,Poly26 belly pan
Pyhis skrev:
Simppi jobbar du på ABB?
Jag tror ja såg dig i torsdas? :va ungefär 11 tiden, du va ungefär mittemot matserveringen.

stämmer bra det. Jobbar du själv på strömberg park nånstanns?
 

Daniel410

Mr.SV1000s
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki SV1000s
spaceman skrev:
När du kommer på att koplingen inte bara har två lägen så börjar det gå mindre däck;)
Hehe... Jaja..visst kan väl kopplingen släppas upp lite väl snabbt ibland.
Men det bör tilläggas att 100 av de 300 milen var under inkörningsperioden, och då var jag rätt snäll både på gas och koppling.. :)
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
spaceman skrev:
Se nu till att byta avgasröret, kostar ju bara drygt 2k om du köper ART från checkray.se, och du har ju sett att det ger prestandan, och jag lovar att det ger ljudet;)
Sen ska du slita bort snabeln från luftboxen som sitter under tanken.
Det är bara att ta tag i den och bända loss den.
Den är gjord av gummi, så den lostnar rätt lätt.

Mmmm... dock funderar jag på om jag inte passerat den där ekonomiska gränsen snart för vad man kan lägga ut på sin hoj för att förändra utseende, prestanda och ljud.
Liksom .- varför inte köpa en annan hoj som redan har allt detta? :)

men men... innan sommarn är slut så sitter det nog ett sånt där slip-on på ska du se....
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
duckie skrev:
Mmmm... dock funderar jag på om jag inte passerat den där ekonomiska gränsen snart för vad man kan lägga ut på sin hoj för att förändra utseende, prestanda och ljud.
Liksom .- varför inte köpa en annan hoj som redan har allt detta? :)

men men... innan sommarn är slut så sitter det nog ett sånt där slip-on på ska du se....

Ja du kan ju inte gärna hitta någon ny hoj med bra ljud som standard, med tanke på att det inte skulle gå att registreringsbesikta den då...
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
spaceman skrev:
Sen ska du slita bort snabeln från luftboxen som sitter under tanken.
Det är bara att ta tag i den och bända loss den.
Den är gjord av gummi, så den lostnar rätt lätt.


Vad har detta att ge???!! :hoppa :ätapiller :jäs
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top