SV-Tråden!

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Crash skrev:
Japp.....hade inte fått fästena till dämparna när jag tog detta foto. nu e dom inte skeva bara ovala :lol

Det var snyggt, men det ser ut som dom sitter i olika höjd?
men är det verkligen till fördel att ha dubbla highpipes på en sån liten morot?

Crash

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Dr 750 BIG
NoicE skrev:
Det var snyggt, men det ser ut som dom sitter i olika höjd?
men är det verkligen till fördel att ha dubbla highpipes på en sån liten morot?
Dom sitter lika ska kila över till hojen i morron o dra av nya bilder.
tja det e coolare med 2 pipor sen om det ger mer effekt vet jag inte. Detta foto tog jag vid 23 tiden när jag hade fåttihop hojen, jag körde lite soundcheck men då kom min sura gubbfran till granne o börja böla om att hans unge KANSKE vakna..fan såhögt var det inte tyckte jag iaf :lol

mattsson_85

gott&blandat
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
sv 650 s -01 +kina moto(trött) +två porsche (knivar)
strypning!!

go kväll alla glada sv-åkare :yoparty jag tänkte ansluta mej hitt om det går bra.. väldigt färsk :tungan kort sen i tisdags... men bara för begrs... och nu är det så att jag måste ju strypa hojen +snyft+ ir inte :va tänkte ut ren jätte bar plan men jag behöver en kopia på ett stryp intyg som kommer med satsen inget porrigt ni fatar vad jag menar va?? så om nåågon har ett sånt papper så vore det skit schysst om ni kunde svara :tummenupp go hoj förresten... me like...mvh mattsson

miis

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Sv 650s, önskar mej en sv1000s :)
duckie skrev:
Var det svårt att montera ART slip-on? Var det svårt att såga sönder originalet?

Köpte ett ART. Piskade en vän att såga, sen var d bara å skruva fast. Gick på 10 röda.
Vart jätte nöjd!! :tummenupp

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
mattsson_85 skrev:
go kväll alla glada sv-åkare :yoparty jag tänkte ansluta mej hitt om det går bra.. väldigt färsk :tungan kort sen i tisdags... men bara för begrs... och nu är det så att jag måste ju strypa hojen +snyft+ ir inte :va tänkte ut ren jätte bar plan men jag behöver en kopia på ett stryp intyg som kommer med satsen inget porrigt ni fatar vad jag menar va?? så om nåågon har ett sånt papper så vore det skit schysst om ni kunde svara :tummenupp go hoj förresten... me like...mvh mattsson

Jag tror inte du kommer få nått papper. När jag köpte strypsats till min så får man ett litet häfte.. och ett klistemärke som måste sitta på hojen genom besiktningen, dom kollar det!.. och häftet är stemplat och var det är köpt osv. + att papperna behåller de på besiktningen. Medans i tyskland så får man tillbaka papperna. så därifrån kanske du skulle kunna få tag i några. så som det ser ut nu.. så är det bara att punga upp med lite pengar..!!!

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
Oljeförbrukning...

Min SV drar en del olja...
har man fyllt upp så att det ser bra ut i inspektionsfönstret så tar det inte mer än några åkturer innan man inte ser någon olja där längre.

Hur är det med era hojar ?

Jag tror att det beror på att min inkörning blev lite väl varm då dom inte hade kopplat i fläktkontakten när jag hade köpt den. körning hem genom stan i köer så att varningslampan lös. :död
Det var iofs över 2000 mil sen.
jaja nya ringar eller kanske lite fräsigare kolvar åker snart i.

/Dan

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Ekberg skrev:
har man fyllt upp så att det ser bra ut i inspektionsfönstret så tar det inte mer än några åkturer innan man inte ser någon olja där längre.

Jag tror att det beror på att min inkörning blev lite väl varm då dom inte hade kopplat i fläktkontakten när jag hade köpt den. körning hem genom stan i köer så att varningslampan lös. :död
Det var iofs över 2000 mil sen.
jaja nya ringar eller kanske lite fräsigare kolvar åker snart i.

/Dan

Jag kör en hel sessong (6-700 mil) utan att fylla på. Har läst någon stans att man kan sätta i Hayabusakolvar. Kolla även kylvattnet, så att där inte ligger olja. Men prova först att byta olja till ett annat fabrikat..

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Ekberg skrev:

/Dan

Min drar ingen olja, i alla fall inget som syns på nivån. Min har då gått 3200 mil.

Däremot så blir det en fin oljefilm bakom siktglaset och under där en slang mynnar ut. Kan det vara nån vevhusventilation? Eller så sipprar det ut lite vid kopplingskåpan. Hur som hellst så är det ytterst lite då man behöver torka bort filmen en gång per år.

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
ola_sandin skrev:
Jag kör en hel sessong (6-700 mil) utan att fylla på. Har läst någon stans att man kan sätta i Hayabusakolvar. Kolla även kylvattnet, så att där inte ligger olja. Men prova först att byta olja till ett annat fabrikat..

6-700 mil jadåså är det väll bara för mig att byta då...
Jag vet om hayabusakolvarna håller på att kolla upp priser från usa nu.
Ingen mening med att ta loss allting bara för att byta ringar då kan man ju lika gärna byta kolvarna också.
Bytte kylar vätska förra säsongen så där finns inga problem.
Kör på Motuls halvsyntet så den skall väl funka bra också.

Frågan är ju bara om jag skall byta det nu eller till vintern.
Det måste ju finnas en och annan hästkraft att få tillbaks om man får motorn tät också...

om det är fler som har oljeförbruknings erfarenheter så fyll gärna på !

/Dan

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Ekberg skrev:
6-700 mil jadåså är det väll bara för mig att byta då...
Jag vet om hayabusakolvarna håller på att kolla upp priser från usa nu.
Ingen mening med att ta loss allting bara för att byta ringar då kan man ju lika gärna byta kolvarna också.
Bytte kylar vätska förra säsongen så där finns inga problem.
Kör på Motuls halvsyntet så den skall väl funka bra också.

Frågan är ju bara om jag skall byta det nu eller till vintern.
Det måste ju finnas en och annan hästkraft att få tillbaks om man får motorn tät också...

om det är fler som har oljeförbruknings erfarenheter så fyll gärna på !

/Dan
Hur långt kan du köra mellan påfyllningarna? Har problemet kommit smygande eller har det plötsligt börjat läcka? Den borde ju blåryka en del om den dricker mycket olja.
Kan du inte göra ett kompressionstest och ta reda på om det är ringarna eller ventilerna som läcker?

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
miis skrev:
Köpte ett ART. Piskade en vän att såga, sen var d bara å skruva fast. Gick på 10 röda.
Vart jätte nöjd!! :tummenupp

Det låter bra!

Funderar på GPR men vågar inte chansa då generalagenten inte kan svara på om min belly pan kommer att funka tillsammans med det eller inte. Dessutom känns det som att jag lagt ut nog med pengar på hojen snart.

Hur är ljudnivån nudå? Vågar du besiktiga med ART:en på?

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
ola_sandin skrev:
Hur långt kan du köra mellan påfyllningarna? Har problemet kommit smygande eller har det plötsligt börjat läcka? Den borde ju blåryka en del om den dricker mycket olja.
Kan du inte göra ett kompressionstest och ta reda på om det är ringarna eller ventilerna som läcker?

Den har väl egentligen alltid läckt lite tror jag, kommer inte ihåg hur dom första 1000 milen va.
den drar väl kanske runt en halvliter på ca hundra mil. (gissning)
Den ryker ingenting.
Jag skall göra ett kompressiontest, men hur ser man om det är antingen ringarna eller ventilerna ?
Motorn går bra i övrigt.

Är säkert ingen panik, inte om man jämför med yamaha motorena iallafall :tungan

Men det stör mig som fan nu när man har hittat nått som inte är bra...

Crash

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Dr 750 BIG
duckie skrev:
Det låter bra!

Funderar på GPR men vågar inte chansa då generalagenten inte kan svara på om min belly pan kommer att funka tillsammans med det eller inte. Dessutom känns det som att jag lagt ut nog med pengar på hojen snart.

Hur är ljudnivån nudå? Vågar du besiktiga med ART:en på?

Har du ingen kompis som e händig menar har du bellypan så får man gå hela vägen :) ju ett slipon e värt mycket i körglädje.

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Hoj
Snart en R6
missljud

har fått ett mystiskt ljud från motorn det är inte det där tickande ljuden utan låter mer som det rasslar. Det låter mest när man bara ligger konstant på ett varv tal mellan 3000 och 5000. Hojen har gått 100 mil dryggt. Har för mig att jag har läst något om att kamkedje sträckaren som brukar vara felaktig på något sätt, är det isf något som bytts på garanti?

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Lite nojjig..

Tycker mig höra ett svagt vinande ljud på tomgång och även vid motorbroms, är detta normalt? Det hörs inget vid körning, utan bara när man gasar från tomgång och lyssnar noga. Ska tillägga att det är ytterst svagt ljud. Det är säkert helt normalt, men det vore skönt om någon annan med sv kunde lyssna på sin och bekräfta att det ska vara så... Anledningen till att jag är orolig är att jag inte har reflekterat över något vinande (förutom vid motorbroms) under hela förra sessongen.

swekop

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
FZ-1 N
ola_sandin skrev:
Tycker mig höra ett svagt vinande ljud på tomgång och även vid motorbroms, är detta normalt? Det hörs inget vid körning, utan bara när man gasar från tomgång och lyssnar noga. Ska tillägga att det är ytterst svagt ljud. Det är säkert helt normalt, men det vore skönt om någon annan med sv kunde lyssna på sin och bekräfta att det ska vara så... Anledningen till att jag är orolig är att jag inte har reflekterat över något vinande (förutom vid motorbroms) under hela förra sessongen.

Är ingen expert i ämnet men är spekulant på en SV650 -00, som har exakt samma fenomen.Inget när man kör utan endast vid tomgång. Har dock varit i kontakt med verkstaden som servat den och enligt dem är det inget att bry sig om.. V-twin kan låta lite sådär....

swekop

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
FZ-1 N
köpa...

Tänkte kolla av med er som kör denna lilla godbit...

Jag är gryyyymt sugen och tänkte slå till på en gul 00a, svensksåld, 1500 mil och helt orginal. Servad enl instr och nybes. Begärt pris är 42000:-

Ngn som har lite koll om priset är ok för denna lilla leksak?

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Johan_finsp skrev:
har fått ett mystiskt ljud från motorn det är inte det där tickande ljuden utan låter mer som det rasslar. Det låter mest när man bara ligger konstant på ett varv tal mellan 3000 och 5000. Hojen har gått 100 mil dryggt. Har för mig att jag har läst något om att kamkedje sträckaren som brukar vara felaktig på något sätt, är det isf något som bytts på garanti?

SVn har automatisk kamkedjespännare, den låter mer än en som man justerar manuellt, inget att bry sig om.

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
swekop skrev:

Jag är gryyyymt sugen och tänkte slå till på en gul 00a, svensksåld, 1500 mil och helt orginal. Servad enl instr och nybes. Begärt pris är 42000:-

Är väl inte helt tokigt pris inte :) . Eller om du lägger till 3000 kan du få köpa min med massa lull-lull :tungan

Last edited:

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
swekop skrev:

Ganska bra pris, men du bör räkna in ett slipon i priset för det är ett måste på en twin.:tuttar Det finns några riktigt billiga sv på blocket, men det är klart klokare att sattsa på en med frächa däck, nybes mm.:mattias

/Lycka till med ditt köp. Om det inte är extrema accelerationer, våldsamma tophastigheter utan bra totalekonomi, körglädje/körupplevelse, fränt ljud mm som lockar så är det sv som gäller.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln