SV-Tråden!

kihlen

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki SV650S blå
DrMicke skrev:
Hallå,
Har precis tagit hojkort och nu måste jag börja leta hoj.. guess what hoj jag är sugen på? ;) Vet inte om detta är en bra tråd att fråga vad ni tycker om hojen som nybörjarhoj......................
/Micke

Jag köpte min SV som förstahoj och har nu kört 450 mil med den! Kan inte säga annat än att jag är supernöjd med den! :tummenupp
Draget är fullt tillräckligt anser jag, inte i klass med R1:eek:r och liknande, men fullt tillräckligt... Jag har fått upp min i strax under 220.
Jag är 182 cm och körställningen fungerar mycket bra, kan iof bli lite jobbig vid stadskörning. För längre turer får det bli en hel del pauser för att vila "sätesmuskulaturen".. Konkurenter finns inga.. V-twin, Lätt, lättkörd, snygg, rolig, ljudet.... osv..

bilder på min...
 

Bifogat

  • IMG_1005 liten.jpg
    IMG_1005 liten.jpg
    24.2 KB · Visningar: 255
  • IMG_1006liten.jpg
    IMG_1006liten.jpg
    23.8 KB · Visningar: 253

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös :(
Service?

Johan_finsp skrev:
hämta den från servicen idag, ...................

Tjenare Johan.
Var servar du din?
Beviks, Sigges eller Karlbarks ?

Förresten, ska du till Vadstena i morgon?


Är det någon som gjort 600mila servicen? Jag har inte hunnit ringa runt och kolla pris, så det skulle vara bra att vara lite förberedd på vad det kan gå loss på.


//Gerry
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Gerry skrev:
Är det någon som gjort 600mila servicen? Jag har inte hunnit ringa runt och kolla pris, så det skulle vara bra att vara lite förberedd på vad det kan gå loss på.


//Gerry


Gjorde min nyss, 1200:- gick det på.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
alum skrev:
Tack för tipsen angående system, slipon, blir nog en smula för dyrt med helsystem typ highpipes.. Men då kommer nästa fråga, var köper man enklast ART/GPR-sliponsen (och andra modeller)? Ska man beställa från USA eller finns vettig svensk återförsäljare?

http://www.indysuperbike.com/customer/home.php?cat=27307

http://www.hindle.com/road/html/suzuki.html


SVENSKA SIDOR:
http://www.bikeshop.se/

http://www.s-racing.se/1/index.htm

Finns massor fler, bara att söka. Men tycker att www.bikeshop.se verkar ha ett bra utbud. //Lycka till ..!!
 

spok

www.angolastuntcrew.com
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Buell XB9r
Kedjeskydd

Letar efter lite roligare kedjeskydd, har du koll på det också, har kolllat runt på de vanliga men det är bara raka tråkiga men dock crom. För övrigt var s-racings undertray superbra pass på. 1h montering klart och snyggt.
 

pims

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Ort
Ängelholm
Hoj
GSR600 -07
spok skrev:
Letar efter lite roligare kedjeskydd, har du koll på det också, har kolllat runt på de vanliga men det är bara raka tråkiga men dock crom. För övrigt var s-racings undertray superbra pass på. 1h montering klart och snyggt.

Köp en hugger, (innerskärm med kedjeskydd)

//Joakim
 

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
En goer SV
Gerry skrev:
Är det någon som gjort 600mila servicen? Jag har inte hunnit ringa runt och kolla pris, så det skulle vara bra att vara lite förberedd på vad det kan gå loss på.
//Gerry

Det är bra att göra servicen under garantitiden på verkstad. DÅ kan de inte klaga.
Själv gör jag all service själv. Men det är ju inte så mycket man behöver göra. olja + div filter + ev. tändstift. Men nu har jag kommit till en punkt där man enligt serviceboken ska göra en EVENTUELL ventiljustering. Denna service skulle kosta en slant. Hojen har alltså gått 2400 mil snart. Detta helt klockrena mil trots det. Jag tror till och med att orginal bromsbelägg är kvar i fram. Men jag har däremot bytt bak för några veckor seden. Lite mysko tycker jag allt att det är. Drivpaketet är orginal. Inte en slitet. Det verkar som om prylarna håller bra.
 

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Snart en R6
Gerry skrev:
Tjenare Johan.
Var servar du din?
Beviks, Sigges eller Karlbarks ?

Förresten, ska du till Vadstena i morgon?


Är det någon som gjort 600mila servicen? Jag har inte hunnit ringa runt och kolla pris, så det skulle vara bra att vara lite förberedd på vad det kan gå loss på.


//Gerry


tyckte jag kände igen dig, inget Vadstena för mig ikväll tyvärr halv fisigt väder också. Lämmnade hojen på Kharles MC (Stavas?) i norrköping ute på fjärilsgatan...
 

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
En polare har köpt sig en SV1000S. Eftersom han inte har tagit lappen ännu så fick jag köra hem den igår när han hade köpt den. Iaf, när jag senare satte mig på min hoj så tänkte jag. Satan vad äckligt det är att köra utan styrdämpare!

Jag såg på motospeed.se att de hade styrdämpare från Öhlins, såg dock ingen till SV650. Styrdämparen till SV1000 kostade iofs drygt 4300 kr och det tycker jag är lite väl blodigt.
Är det någon som har skruvat dit en styrdämpare på sin 650? Var köpte du den och vad kostade den? Ska kolla med Sukkadealern där jag köpte hojen ska ändå in på 600-milsservice snart.

Funderar också på att köpa stålomspunna slangar fram, tycker att bromsarna är ganska svampiga. Förbättrar de bromsverkan även när jag inte nyper fullt? Eller märker jag bara av dem när jag gör hårda inbromsningar?
Såg att de har slangar på S-racing. Men vad ska jag ha? 1-slangars, 2-slangars eller vad?

:öl
 
Last edited:

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
spok skrev:
Letar efter lite roligare kedjeskydd, har du koll på det också, har kolllat runt på de vanliga men det är bara raka tråkiga men dock crom. För övrigt var s-racings undertray superbra pass på. 1h montering klart och snyggt.

Vet inte om ett kedje skydd kan bli så kul??? men jag vet att www.louis.de har nått.. cromat.. och det strå sv eller nått sånt på det.. kan ju alltid titta upp det om du vill...
 

swekop

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Vellinge
Hoj
FZ-1 N
Sweeeet!

Igår hämtade jag min SV och avverkade de första 15 milen... Känns hur bra som helst och jag är så jääkla glad att jag valde denna framför CBR600 och ZX6an.....

Finns det några fler SV-åkare här i Malmötrakten som är sugna på att ut och åka ihop??
 

pims

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Ort
Ängelholm
Hoj
GSR600 -07
swekop skrev:
Igår hämtade jag min SV och avverkade de första 15 milen... Känns hur bra som helst och jag är så jääkla glad att jag valde denna framför CBR600 och ZX6an.....

Finns det några fler SV-åkare här i Malmötrakten som är sugna på att ut och åka ihop??

Skulle du tuta förbi Ä-holm eller HBG så bjuder ja på kaffe.
//Joakim
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Vad ska man byta till för fjädrar i framgaffeln för SV650 ska bli körbar?
Kostnad för fjädrar? Tips/Råd i övrigt?

Är det någon som åker med 180 bakdäck på sin orginalfälg på SVn? Får däcket plats och hur känns hojen mot innan?
 
Last edited:

Svess

FOUR-stroke
Gick med
29 Nov 2004
Ort
Eksjö
Hoj
Honda CBR600RR -03
Tjena alla sv-ägare!

SV1000S vilken maskin :) :) :)

väntar på mina leo burkar :banana

Hella is the sv king :tummenupp
 
Last edited:

clayman

Banheiro MC
Gick med
17 May 2004
Ort
Falun
Hoj
MT-09
WestW skrev:
Vad ska man byta till för fjädrar i framgaffeln för SV650 ska bli körbar?
Kostnad för fjädrar? Tips/Råd i övrigt?
Jag köpte öhlinare för ca 1300:-. Passade även på att hälla i lite tjockare gaffelolja än orginal. Det blev grym skillnad mot orginalfjädrarna som slog igenom titt som tätt :mad:
Ett tips är att byta packboxarna när du ändå är där och pillar. En liten merkostnad men du vet att det håller ett bra tag till.
 

Crash

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trelleborg
Hoj
Suzuki Dr 750 BIG
clayman skrev:
Jag köpte öhlinare för ca 1300:-. Passade även på att hälla i lite tjockare gaffelolja än orginal. Det blev grym skillnad mot orginalfjädrarna som slog igenom titt som tätt :mad:
Ett tips är att byta packboxarna när du ändå är där och pillar. En liten merkostnad men du vet att det håller ett bra tag till.


var köpte du dessa?
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Började regna när jag kom till banan idag så jag tog en tur på vanliga vägar...
här är på en halv-ö utanför oslo :)

vet någon fresten om när eller OM det är dags att ställa ventiler?
 

Bifogat

  • modd (Large).jpg
    modd (Large).jpg
    125.5 KB · Visningar: 294
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top