NoicE skrev:vet någon fresten om när eller OM det är dags att ställa ventiler?
2400 mil...
/Dan
NoicE skrev:vet någon fresten om när eller OM det är dags att ställa ventiler?
Köpte dom hos min lokala handlare, Mc-Jansson. Du borde kunna hitta lika fjädrar hos nån välsorterad handlare i dina hemtrakter.Crash skrev:var köpte du dessa?
Ekberg skrev:2400 mil...
/Dan
Dreas skrev:Det är bra att göra servicen under garantitiden på verkstad. DÅ kan de inte klaga.
Själv gör jag all service själv. Men det är ju inte så mycket man behöver göra. olja + div filter + ev. tändstift. Men nu har jag kommit till en punkt där man enligt serviceboken ska göra en EVENTUELL ventiljustering. Denna service skulle kosta en slant. Hojen har alltså gått 2400 mil snart. Detta helt klockrena mil trots det. Jag tror till och med att orginal bromsbelägg är kvar i fram. Men jag har däremot bytt bak för några veckor seden. Lite mysko tycker jag allt att det är. Drivpaketet är orginal. Inte en slitet. Det verkar som om prylarna håller bra.
duckie skrev:Är det någon som kör sin SV på etanolblandning? Funderar på att slå i min en skvätt.
Ekberg skrev:Till vilken nytta då? bara besvärligt på en hoj...
Coola Ola skrev:Varför skulle det vara besvärligare på en hoj? Man kan skvätta i åtminstone 25-30% E85 i vilken modern motor som helst.
Ekberg skrev:jojo men tanken rymmer bara 16 liter.
Jag tycker bara att det känns lite överambitiöst att först tanka bensin och sedan byta pump för att hälla i 4 liter E85. sen så skall ju hojen tankas var 20-25 mil.
Men jag kanske bara är lat.
duckie skrev:Jag tänkte man kunde lura ur den lite mer effekt! Billigt trim!
Jag slog i ca 40% etanol i biltanken igår kväll (BMW E46), och jag märkte ingen skillnad , varken upp eller ner. Men plånboken tyckte om det!
Coola Ola skrev:Man kan skvätta i åtminstone 25-30% E85 i vilken modern motor som helst.
#Olsson# skrev:Visst går det. Men inte så bra alltid. Ordinarie soppan har ett lambda-1 på 14.4:1 (5% etanol) E85 har runt 9.86. En mix av 70% ordinarie soppa med 30% E85 ger ett lambda-1 på 13.04. Det är 9.7% skillnad och systemet måste öka soppamängden med den faktorn för att behålla samma bränn. Kör man med smalbands-sensor så sköter den det såklart och allt är frid och fröjd tills man ger mer gas än runt 30-40% och/eller högre varv än runt 3-4000. Över det området träder closed loop-funktionen ur på de flesta EFI-hojar. Den går däröver efter hårdkodade mappar som är skrivna för ett annat bränsle. Det innebär då en 9.7-procentig magring, rakt av - vilket inte är så önskat kanske. Har man ingen sensor alls så får man motsvarande magring i samtliga gas- och varvtalskombinationer.
"vilken modern motor som helst" är en fras som mackpersonalen säger till deras kunder.(typ) De kanske inte frågar kunderna på Statoil - kör du closed loop eller open?
-dB_mike skrev:men om man då inte har katalysator överhuvudtaget, som på min 320 -85, den är ju insprutare, men om där sitter nåt chip som styr vette tusan. eller om man har förgasare o ingen kat som på hojen, sv650s-02
skulle det funka i något av dessa fall?
Svess skrev:Tjena alla boys and girls!
Här kommer en bild på Hellas/Min Sv.
Jonaz_STHLM skrev:Orkar inte leta, är det någon som vet var men kan köpa ett DB-kåpglas i stockholm. MC-poolen verkar ha MRA men det är tydligen ganska lång leveranstid... Om någon dessutom har bilder på ett som sitter på en SV så blir jag ännu gladare (oavsett om det går att köpa i Stockholm eller ej)!
EDIT: Behöver ju inte vara i Stockholm såklart men på ett avstånd så att man kan ta hojen dit iaf.
2fast4hjo skrev:Hur hög är sv 650 i sadelhöjd
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |