SV-Tråden!

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Hojlös :(
2fast4hjo skrev:
Någon som vet om sv650 05 finns i silver...har reserverat en 03 men det skiljer bara 5000 i pris upp till 05 men har inte sett att de gör i silver :va

Jag har inte sett någon 05:a i silver.. tyvärr.
Det skulle nog kunna bli rätt snyggt tillsammans med den svarta ramen (som jag för övrigt är glad att jag inte har).
Det verkar ju vara blå eller röd som gäller.

Om du tar 05an får du ju svarta fälgar = lätt att fuska när man tvättar utan att det gör något!! :tummenupp

//Gerry
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Gerry skrev:
Jag har inte sett någon 05:a i silver.. tyvärr.
Det skulle nog kunna bli rätt snyggt tillsammans med den svarta ramen (som jag för övrigt är glad att jag inte har).
Det verkar ju vara blå eller röd som gäller.

Om du tar 05an får du ju svarta fälgar = lätt att fuska när man tvättar utan att det gör något!! :tummenupp

//Gerry

:( ska kolla med kompaniet idag om det finns möjlighet att importera en silver 05..

O5:eek:rna finns även i gult...men nja....

03 som är reserverad är extrautrustad och så bjuder de på 1800 milservicen och sänkningssatsen samt ett bra pris på skorna jag ska köpa :tummenupp
 
Last edited:

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Krängde på ett Pilot Road bak igår och satan vilken skillnad det blev. Nu när däcket biter bättre i asfalten blev det busenkelt att slanga!

Btw, hur högt är balansläget? Jag har testat att gå så pass högt att jag inte ser framåt sittandes men hittar ingen balans ändå. Vill ju kunna åka längre. :)
 

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
2fast4hjo skrev:
:( ska kolla med kompaniet idag om det finns möjlighet att importera en silver 05..

O5:eek:rna finns även i gult...men nja....

03 som är reserverad är extrautrustad och så bjuder de på 1800 milservicen och sänkningssatsen samt ett bra pris på skorna jag ska köpa :tummenupp
05:an finns ju i svart, köp! :tummenupp
http://www.suzukisa.co.za/downloads/SV650-2.jpg

De äldre modellerna finns ju också i svart... :yoparty
http://www.bikeweb.com/images/img_1165b-374.jpg

Hittade en hyffsat billig fender elliminator om någon är intresserad.
http://www.ride-engineering.com/products.php?d=1&p=e&pn=SV-LPH00-BA
 
Last edited:

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
En goer SV
Hej hej

Är det någon har som vet om det är möjligt att knäskrapa med en Sv650? jag har bara försökt lite men eftersom jag har Goretex och inga puckar så är det lite jobbigt. Själv tycker jag att anståndet mellan mitt knä och vägen är stort fast jag har ett bra nedlägg. Visseligen har jag skrapat i toppen på foten någon gång. men aldrig knät.
Tar ni hjälp av armbågen i tanken eller hur gör ni för att bryta ner fanskapet? TIPS!! :gnissla
 

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
En goer SV
hellla skrev:
Krängde på ett Pilot Road bak igår och satan vilken skillnad det blev. Nu när däcket biter bättre i asfalten blev det busenkelt att slanga!

Btw, hur högt är balansläget? Jag har testat att gå så pass högt att jag inte ser framåt sittandes men hittar ingen balans ändå. Vill ju kunna åka längre. :)


Hur gör du när du slangar på SV'n? koppling eller stuts metoden?
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Dreas skrev:
Hej hej

Är det någon har som vet om det är möjligt att knäskrapa med en Sv650? jag har bara försökt lite men eftersom jag har Goretex och inga puckar så är det lite jobbigt. Själv tycker jag att anståndet mellan mitt knä och vägen är stort fast jag har ett bra nedlägg. Visseligen har jag skrapat i toppen på foten någon gång. men aldrig knät.
Tar ni hjälp av armbågen i tanken eller hur gör ni för att bryta ner fanskapet? TIPS!! :gnissla


:hihi ska fjäska för Mats i T.B.R och se om du inte får despans.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Last edited:

Pluto

Nu har jag ingen hoj alls
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Hemma hos mig
Hoj
2003 Yamaha R1
Dreas skrev:
Hej hej

Är det någon har som vet om det är möjligt att knäskrapa med en Sv650? jag har bara försökt lite men eftersom jag har Goretex och inga puckar så är det lite jobbigt. Själv tycker jag att anståndet mellan mitt knä och vägen är stort fast jag har ett bra nedlägg. Visseligen har jag skrapat i toppen på foten någon gång. men aldrig knät.
Tar ni hjälp av armbågen i tanken eller hur gör ni för att bryta ner fanskapet? TIPS!! :gnissla
Skiter björnen i skogen?
 

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Dreas skrev:
Hur gör du när du slangar på SV'n? koppling eller stuts metoden?

Jag kopplar upp den på 2:an. Testade lite studsa/rycka idag men det hände inte så mycket. :hihi
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Hur är det med 05:eek:rna...har alla svart ram :va ...är det någon här som har en 05 så kan ni väl lägga upp bilder :tummenupp

Mc-kompaniet har en röd och blå inne för 59900 men de har en veckas semesterstängt nu så tuvärr kan jag inte se dem "live" om inte KoRn har specialöppet då vi får vårat slip on levererat nästa vecka..
 
Last edited:

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
2fast4hjo skrev:
Hur är det med 05:eek:rna...har alla svart ram :va ...är det någon här som har en 05 så kan ni väl lägga upp bilder :tummenupp

Mc-kompaniet har en röd och blå inne för 59900 men de har en veckas semesterstängt nu så tuvärr kan jag inte se dem "live" om inte KoRn har specialöppet då vi får vårat slip on levererat nästa vecka..

Alla 05:eek:r har svart ram, själv tycker jag det är skitsnyggt! :)

Jag frågade en återförsäljare varför det inte finns några 05:eek:r. Han sa att när den nya modellen kom '03 så sålde den riktigt bra. För att möta efterfrågan tog KGK Suzuki in många 04:eek:r, efterfrågan hade då mattats något vilket ledde till ett ganska stort överskott på 04:eek:r. Då valde KGK att inte ta in några 05:eek:r för att istället sälja av alla 04:eek:r.

Bilder på 05:eek:r finns på Bikepics
 

clayman

Banheiro MC
Gick med
17 May 2004
Ort
Falun
Hoj
MT-09
Dreas skrev:
Hej hej


...Tar ni hjälp av armbågen i tanken eller hur gör ni för att bryta ner fanskapet? TIPS!! :gnissla
Själv brukar jag hålla i styret när jag svänger...(armbågen i tanken :va ). har man bara en skaplig kurva med bra beläggning och sikt är det väl bara att köra lagom fort, sätta sig lite till vänster på sadeln(i en vänster kurva) lägga ner och vinkla ut knät, vips så har du ett knäskrap. Ett tips kan ju vara att inte testa på kalla däck...
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
Har ni läst senaste allt om mc? innehåller ett begtest av sv650s och det går t.ex. att läsa att sv'n är populär bland nybörjare och busåkare för att det är så lätt att slanga med den?!?!?!?!?!?!?! visst går den upp på ettan om man gasar på lite, men lätt att slanga är väl att ta i lite...
 

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
johanp skrev:
Har ni läst senaste allt om mc? innehåller ett begtest av sv650s och det går t.ex. att läsa att sv'n är populär bland nybörjare och busåkare för att det är så lätt att slanga med den?!?!?!?!?!?!?! visst går den upp på ettan om man gasar på lite, men lätt att slanga är väl att ta i lite...

Jag läste det också, jag tycker inte den var allt för lätt att lära sig slanga med.

Själv har jag fått ställa min SV i garaget tillsvidare. Väntar på 600 milsservicen som jag har tid för på fredag. Har kört drygt 740 mil och på servicestället sa de att om jag kör mer än 750 mil innan jag gör 600 milarn kan garantin balla ur. :huvet

Ska se om jag får låna polarens XT600 fram till på fredag, klarar fan inte att vara utan mc en hel vecka. :hihi
 

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Snart en R6
hellla skrev:
...jag tycker inte den var allt för lätt att lära sig slanga med...

Ändrade fjädringen lite, då blev det lättare att studsa upp, reser sig mer på gas också. Någon som har tips på hur man gör? tycker man får upp den på olika varv varje gång (när man gungar upp den). Ibland kan man rycka upp den redan vid 3-4 tusen, ibland 6-7 tussen och nån gång känns det som det släpper bak :3freak
 
Last edited:

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Snart en R6
poly26 belly pan

dum fråga kanske, ni som har köpt den där poly 26 belly pan eller vad den hette, vart köpte ni den ifrån? köpte ni från tillverkaren eller fanns det någon importör? är inte så bra på franska. Kollade igenom tråden snabbt men hittade inte svaret.

http://www.poly26.com/
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top