SV-Tråden!

Berka

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SV650S -99, Svart
swekop skrev:
Tänkte kolla av med er som kör denna lilla godbit...

Jag är gryyyymt sugen och tänkte slå till på en gul 00a, svensksåld, 1500 mil och helt orginal. Servad enl instr och nybes. Begärt pris är 42000:-

Ngn som har lite koll om priset är ok för denna lilla leksak?

Min SV 650 är till salu, den är visserligen svart, men ändå. :tummenupp
Den har redan en Slipon och lite annat godis, se annons:

http://www.blocket.se/view/5287299.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

//Berka
 

swekop

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Vellinge
Hoj
FZ-1 N
ola_sandin skrev:
Ganska bra pris, men du bör räkna in ett slipon i priset för det är ett måste på en twin.:tuttar Det finns några riktigt billiga sv på blocket, men det är klart klokare att sattsa på en med frächa däck, nybes mm.:mattias

/Lycka till med ditt köp. Om det inte är extrema accelerationer, våldsamma tophastigheter utan bra totalekonomi, körglädje/körupplevelse, fränt ljud mm som lockar så är det sv som gäller.

Sådär ja!!! Då har man blivit med förstahoj! I morgon eller på onsdag får jag hämta hem den! Det blev den gula -00an... Nybes, nyservad, bra bakdäck och fram håller säsongen ut...


Så nu hoppas jag man välkomnas i klubben... :banana
 
Last edited:

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
swekop skrev:
Sådär ja!!! Då har man blivit med förstahoj! I morgon eller på onsdag får jag hämta hem den! Det blev den gula -00an... Nybes, nyservad, bra bakdäck och fram håller säsongen ut...

Bilder,Bilder,Bilder,Bilder,Bilder,Bilder,Bilder :tuttar
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Det har Honda vtr åxå ,, o dom kan man få byta om man har otur ,,, inte allt för sällan dom pajjar ,, kan vara dyrt.(detta gäller i allafall modeller före 00.)

Inskickat av SimmPsi
SVn har automatisk kamkedjespännare, den låter mer än en som man justerar manuellt, inget att bry sig om.



Johan_finsp skrev:
okej, tack då kan man vara lungn igen när man åker...
 

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Måste ju skriva här nu när jag äntligen handlat en vettig hoj :)

Har dock inte så mycket att säga, men tjoho på er :)
 

MadDawg

Forza himmelsblått!
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Lund
Hoj
Yamaha TT600R -99
SV Tråden!

Nybliven ägare av en SV! :)

Härligt att så många kör denna underbara hoj!

Hade bara ett par frågor som jag hoppades att expertisen kunde svara på.

Stör mig riktigt mycket på "stänkskyddet" med regplåten på.
Surfade runt lite i den här tråden och hittade http://www.hamicad.co.uk/SV_Fender.html

Någon som har köpt denna produkt? Är den laglig att ha i Sverige och hur stor/liten nummerplåt behöver man? Finns det inte risk för lackskador när man tar bort stänkskyddet dvs massa småsten och dyl åker upp från hjulet?

tacksam för hjälp! :Bugar

många fina bilder i den här tråden!

Mvh Fredde
 

Spangstar

2007: Sämsta MC-året på länge!
Gick med
28 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV650S -03
PuffPuff skrev:
Nybliven ägare av en SV! :)

Härligt att så många kör denna underbara hoj!

Hade bara ett par frågor som jag hoppades att expertisen kunde svara på.

Stör mig riktigt mycket på "stänkskyddet" med regplåten på.
Surfade runt lite i den här tråden och hittade http://www.hamicad.co.uk/SV_Fender.html

Någon som har köpt denna produkt? Är den laglig att ha i Sverige och hur stor/liten nummerplåt behöver man? Finns det inte risk för lackskador när man tar bort stänkskyddet dvs massa småsten och dyl åker upp från hjulet?

tacksam för hjälp! :Bugar

många fina bilder i den här tråden!

Mvh Fredde
Jag har en och den passade riktigt bra! Det enda man "behöver" fixa själv är en reflex, har dock inte jag gjort ännu...
Laglig vet jag inte om den är (trots refex), kanske fel avstånd mellan blinkers eller nåt men jag tror inte att det är någon fara för lackskador. Dock kan man (speciellt en passagerare) bli lite skitig om det är blött ute...

EDIT: Just det ja, storleken på nummerskylten. Man kan använda den befintliga så det är inga problem. Man kan även använda en mindre om man vill det. Hållaren har spår som man fäster skylten med så storleken mellan skruvhålen på skylten spelar ingen roll.
 
Last edited:

DrMicke

Numera SH-Stammis..
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
Suzuki SV650 -03
SV650 som nybörjarhoj + Massor med frågor!!

Hallå,
Har precis tagit hojkort och nu måste jag börja leta hoj.. guess what hoj jag är sugen på? ;) Vet inte om detta är en bra tråd att fråga vad ni tycker om hojen som nybörjarhoj.. :)
Men jag gör det iaf.. är det en bra nybörjarhoj? Jag har bara kört körskolans vanliga Suzuki-klassiker. Vad skulle ni säga SV650S har för "nackdelar" och fördelar?
Är det bra drag i den? Lättkörd? Hur fungerar den att köra längre sträckor? bra touringegenskaper? (jag är 184cm) Är det stor skillnad på S-modellen och N-modellen?

Gar läst lite i denna tråd om att framdäcket har släppt.. hur ser ni andra på det?

Såg på någon sida att topphastigheten skulle vara 128 km/h.. det kan väl inte stämma va.
Vad är skillnaden på SV650 om man jämför en 99 med de nyare modellerna fram till 05.
(Förrutom utseendemässigt)

Vilja andra hojar konkurrerar med Suzukin som nybörjarhoj?

Vad bör man tänka på när man funderar på att köpa en SV650S?


Har läst massor med forum och jag vet att det är tjatigt.. men försök svara på alla frågor jag har ställt.. know that there ara few.. :D



Tack och Hej leverpastej
/Micke
 

Mattias650

Örebroare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
2017 Kawasaki Z900
DrMicke skrev:
Men jag gör det iaf.. är det en bra nybörjarhoj?

I.o.f.s. inte min första hoj men jag tycker absolut SVn passar som nybörjarhoj. Den är lättkörd och hyfsat billig att äga.

DrMicke skrev:
Är det bra drag i den? Lättkörd?

Det är fullt tillräckligt drag i den för min smak iallafall. Det är på rakorna man inte hänger med de tyngre sporthojarna men i kurvorna är det oftast inga problem med för lite effekt. Den är lättkörd.

DrMicke skrev:
Såg på någon sida att topphastigheten skulle vara 128 km/h.. det kan väl inte stämma va.

Nope, har haft 210 på mätaren. Vad det är i verklig hastighet vet jag inte men det är garanterat mer än 128 km/h.
 

Spangstar

2007: Sämsta MC-året på länge!
Gick med
28 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV650S -03
DrMicke skrev:
Vad är skillnaden på SV650 om man jämför en 99 med de nyare modellerna fram till 05.
(Förrutom utseendemässigt)

Förutom att -03 och framåt är mkt snyggare ;) så fick SV 2003 förgasarna utbytta mot insprutning. Vissa säger att den ska svara lite rappare på gasen men det är inget som jag kan uttala mig om. Dessutom så blev hastighetsmätaren digital.

2002 så kom inställning för fjäderförspänning fram, dock inte 100% säker på detta årtal.
 

swekop

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Vellinge
Hoj
FZ-1 N
DrMicke skrev:
Hallå,
Har precis tagit hojkort och nu måste jag börja leta hoj.. guess what hoj jag är sugen på? ;) Vet inte om detta är en bra tråd att fråga vad ni tycker om hojen som nybörjarhoj.. :)
Men jag gör det iaf.. är det en bra nybörjarhoj? Jag har bara kört körskolans vanliga Suzuki-klassiker. Vad skulle ni säga SV650S har för "nackdelar" och fördelar?
Är det bra drag i den? Lättkörd? Hur fungerar den att köra längre sträckor? bra touringegenskaper? (jag är 184cm) Är det stor skillnad på S-modellen och N-modellen?

/Micke

Köpte min igår och får hem den i morgon, och det är min första hoj. Det lilla jag kört SV tidigare skulle jag nog säga att det är en perfekt instegshoj. Lätthanterad, bra körställning osv. Som någon skrev till mig igår: Är man inte ute efter groteska accelerationer eller sanslösa topphastigheter (200 lär räcka ett tag) så känns det helt rätt!
 

alum

5000cc till våren
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SV650S -00
Tack för tipsen angående system, slipon, blir nog en smula för dyrt med helsystem typ highpipes.. Men då kommer nästa fråga, var köper man enklast ART/GPR-sliponsen (och andra modeller)? Ska man beställa från USA eller finns vettig svensk återförsäljare?

Sen en fråga utav ren nyfikenhet, varför går det två sladdar in i kopplingshandtaget? Är det något som ställs om när man kopplar?

Skickar med en liten bild på skönheten ;p
 

Bifogat

  • PICT1986.jpg
    PICT1986.jpg
    131.5 KB · Visningar: 100

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
tror dina sladdar e till för att du ska kunna ha stödet ute o varmköra med kopplningen indragen ,,, ,, testa o ha stödet ute o starta med kopplingen indragen + växel i ,, släpp sedan ut den försiktigt så dör nog motorn ,, FÖRSIKTIGT ,,
mitt tips.


alum skrev:
Tack för tipsen angående system, slipon, blir nog en smula för dyrt med helsystem typ highpipes.. Men då kommer nästa fråga, var köper man enklast ART/GPR-sliponsen (och andra modeller)? Ska man beställa från USA eller finns vettig svensk återförsäljare?

Sen en fråga utav ren nyfikenhet, varför går det två sladdar in i kopplingshandtaget? Är det något som ställs om när man kopplar?

Skickar med en liten bild på skönheten ;p
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
alum skrev:
Sen en fråga utav ren nyfikenhet, varför går det två sladdar in i kopplingshandtaget? Är det något som ställs om när man kopplar?

Man måste dra in kopplingen för att kunna starta hojen.
så det är en kontakt för detta.

/Dan
 

Fjordmannen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Finspång
Hoj
CBR600RR 05
alum skrev:
Tack för tipsen angående system, slipon, blir nog en smula för dyrt med helsystem typ highpipes.. Men då kommer nästa fråga, var köper man enklast ART/GPR-sliponsen (och andra modeller)? Ska man beställa från USA eller finns vettig svensk återförsäljare?

Prova http://www.checkray.se/ de verkar vara billiga på ART. :)
 

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Snart en R6
jocke i köping skrev:
Det har Honda vtr åxå ,, o dom kan man få byta om man har otur ,,, inte allt för sällan dom pajjar ,, kan vara dyrt.(detta gäller i allafall modeller före 00.)

Inskickat av SimmPsi
SVn har automatisk kamkedjespännare, den låter mer än en som man justerar manuellt, inget att bry sig om.


hämta den från servicen idag, åkte och lyssnade ifall man skulle höra något men den verkar har lungnat ner sig lite med oljuden, men ifall det återkommer så ska jag nog konsultera mekaniker... Måste ju vara garanti jobb på en sån sak när hojen är uttagen för ett halvår sen, eller?

Bytte bromsolja också. Bromsarna kändes mycket mer finkänsliga.
Finns det olika sorters bromsoljor? typ som med motoroljor, viskositet (stavas?) och sånt..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top